Ayahuasca & analogit keittelyketju

Keskustelua psykedeeleistä ja hallusinogeeneista.
Tesseract
Karvakuono

Re: Ayahuasca & analogit keittelyketju

Post by Tesseract »

Auttakaas miestä mäessä. Olen nyt kaks kertaa tehnyt mimosa+harmala keitokset ja molemmat jääneet omasta mielestä vähän vajaiksi. Moni sanoo, että ayahuascakokemusta ei voi verrata mihinkään, mutta nämä ovat olleet aivan täysin verrattavissa 4g cubensikseen. Suuremmalla euforialla ja vähemmällä mindfuckilla tosin. Porukka kertoo että 10g mimosaa pitäisi olla jo jotain.

Eli teenkö jotain suuresti väärin:
Harmala: Keitän 3x5min. Epäilen että tässä ei voi mitään mokata. En omista mitään kunnollisia välineitä millä hajottaa siemenet, mutta olen laittanut siemenet minigrippussiin ja hakannut niitä lähimmällä raskaalla esineellä sen verran, että ne muuttuvat pienemmäksi.

Mimosa: 3x20min. Olen koittanut sitruunalla ja c-vita poretabletilla, mutten niissä huomannut mitään eroa. Tässä tulee taas se ongelma etten omista mitään keittiöveistä parempaa paloitteluvälinettä ja mimosa on juuri niitä kokonaisia kaarnanpalasia.

Pitäisikö nostaa mimosan määrää vai jollain tavalla parantaa kokkausprosessia? Tilasin briteistä monta sataa grammaa kumpaakin ainesta, niin annoksiakin voi tietty nostaa niin paljon kuin huvittaa, mutta ensin haluaisin tietää millä tavalla saada enemmän niistä irti :)
King Ink
LD50

Post by King Ink »

Tarkotatko, että vaikutukset on jääneet vajaaksi,
vai että et ole saanut samantyylisiä hengellisiä kokemuksia kuin porukka yleensä huascalla saa?

Edit; niin en osaa vastata asiaan.
Neste
OD

Post by Neste »

Mutuilisin että homma kusee mimosan isoissa paloissa. Hanki tehosekoitin.
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite -William Blake
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Neste wrote:Mutuilisin että homma kusee mimosan isoissa paloissa. Hanki tehosekoitin.
Ei ainakaan mulla oo kussut... Ehkä vain ei oo saanut siltä kokemukselta, sitä mitä muut saa.

Se mitä saa irti psykedeeleistä tuntuu olevan toisille täysin erilaista kuin toisille.
Tesseract
Karvakuono

Post by Tesseract »

Hemmetti aiempi postaus katosi bittiavaruuteen. Hmm olisin mieluummin tilannut mimosaa inner root bark jauheena, muttei löytynyt niin jouduin näitä kokonaisia kaarnan palasia keittelemään. Eli nostan mimosan annoksen jonnekkin 12-14g tuntumaan kun sitä kuitenkin on yli 100g jäljellä (kahvimylly tai tehosekoitin olisi tietty hyvä mutten keksi semmoista mistään tähän).

Jei harmalat keitetty :)
Cannabist
Psykonautti

Post by Cannabist »

Oon nähny käsiteltyä harmalaa kiinteessä muodossa, siis sellasena et sitä voi muovailla ja siit tulee täysin kuivuessaan sellasia kovia kikkareita mitkä säilyy minigripissä vähintään puol vuotta toimivina. Vahvuudeltaan se oli sitä luokkaa et n.0,3-0,5g riitti ja 0,8-1g on ollu kai maksimi mitä sitä on otettu.
Niin mietin et miten se on mahdettu tehdä, tietäiskö joku?
Keitetty ja haihdutettu, vai jollain liuottimella(vodka tms.)?

Se on vaan niin helvetin paljon helpompi ottaa siinä muodossa, pieni kikkare minkä huuhtoo kulauksella vettä alas, eikä tartte maistella.
Cannabist
Psykonautti

Post by Cannabist »

Taisin löytää vastauksen. Eli tekee vaan uutoksen normaalisti veteen ja haihduttelee.
Touchet
Moderator

Post by Touchet »

Cannabist wrote:Oon nähny käsiteltyä harmalaa kiinteessä muodossa, siis sellasena et sitä voi muovailla ja siit tulee täysin kuivuessaan sellasia kovia kikkareita mitkä säilyy minigripissä vähintään puol vuotta toimivina. Vahvuudeltaan se oli sitä luokkaa et n.0,3-0,5g riitti ja 0,8-1g on ollu kai maksimi mitä sitä on otettu.
Veikkaisin, että tuo tuotos on aikaansaatu raa'asti happo-emäs-ekstraktiolla.

Periaatteessa samat keinot on käytössä myös silloin, kun eristetään vapaaemäsmuotoista dimetyylitryptamiinia kasvimateriaalista.

Voisin jossain vaiheessa tehdä tutoriaalin tuosta, kunhan jaksan vaivautua käsittelemään harmalaa. Kenties myös revin jostain puskasta dimitripitoiset rungot.

Omasta mielestäni on aina vaikuttanut niin totaalisen tympeältä se, että pitäisi ryystää kitkeriä kasvimehuja, joiden säilytysolosuhteista ja hasardeista jäämistä ei ole mitään tietoa. Monet tekee ayahuascasoppaa pelkästään sen takia, koska Amazonin mystiset poppamies-puskajussit tekee niin. Kai siihen liittyy jotain fantasioita. Itse tykkään mielummin mystifioida niitä pieniä ihmeitä, mitä lääkelaboratoriossa tapahtuu. Eristettyjen harmala-alkaloidien ja tryptamiinien nauttiminen puhtaassa muodossaan kapselin sisään ujutettuna esittäytyykin mulle huomattavasti varteenotettavampana vaihtoehtona, kuin ummehtuneen oksetusjuuren tavoin vaikuttavan liaanimehun ryystäminen.
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
— Professori Louis Lewin, 1924
Cannabist
Psykonautti

Post by Cannabist »

Vähän samansuuntainen lähestymistapa itselläkin.

Tämmönen löyty DMT ketjusta sivulta 3, pätkäsin tekstiä:
Tuli syötyä ensin 150mg harmala-alkaloideja* ...
...
* Eroteltu P. harmalasta kiteyttämällä kylläisestä suola-liuoksesta + eroteltu vapaana emäksenä ja sen jälkeen vielä kiteytetty etikalla. Ei tullut oikeestaan mitään pahoinvointia tosta ja oli mukava ja helppo niellä vegekapselissa. Kyseisen päivän olin paastonnut joten sekin varmasti helpotti. Kaveri, joka tota söi myös ja joka on aika paljon harmalaa syönyt/juonut sanoi, että on selkeästi samat vaikutukset kuin vain keitetyssä harmalassa, mutta huomattavasti vähemmän pahoinvointia ja muita fyysisiä vaikutuksia.
Mut tutoriaali olis kyllä erittäin tervetullut, toi ei näin äkkiseltään ihan avaudu.
Vähemmän pahoinvointia on ekstraktissa mielestäni iso plussa.