Kiinnostaako okkultismi, mystiikka?
-
Jeshu
- OD
Kiinnostaako okkultismi, mystiikka?
Mitä meidän silmien ulottumattomissa on? Onko henkiä, olemassa?
Okkultistit ovat päässeet erilaisten henkien kanssa yhteyteen tiettyjen rituaalien kautta. Korppikotka saattaa kynsillään liidättää ihmisen ympäri kaupunkia ihmisen ollessa transsissa ja noita tahdonvoimallaan irtautua kynsistä omaan ruumiiseensa - noidan tarkoitus on hallita näitä hengiä, hommaan täytyy paneutua täysin jotta tämä olisi mahdollista. Minä voin valveunessa liidellä kotiseuduilla, niin että kaikki on täysin samanlaista kuin valve tilassakin. LSD:n avulla 60 luvullaa saatettiin kommuuneissa saavuttaa kollektiivinen alitajunta ja telepatia. Okkultisti sai yhteyden pahaan henkeen, tilanteen tarkkailijalle piirrettiin ympärille ympyrä jossa oli jonkinlaisia taikasanoja, jottei henki pääsisi käsiksi häneen. Henki yritti kaikin voimin houkutella myös häntä itsensä valtaan. Tämän jälkeen kyseinen okkultisti lopetti nämä harjoitukset. Näin ollen ajattelen, että kaikki tämä on yhteydessä uniin, ei unet ole omia, ne ovat kollektiivinen peilikuva maailmasta, joka on hämärtynyt liiaallisen tietoisuuden vuoksi maailmasta joka tuputtaa kaikkea epäolennaista. Skitsofreeninen kaverini on myös usein sanonut, etteivät hänen unensa ole omiaan. Tästä kaikesta johtuu myös erikoiset yhteensattumat, joita meille kaikille sattuu.
Eräs päivä puhuin kaverille tytöstä jota en ollut nähnyt aikoihin ja samalla sekunnilla hän ilmestyi nokkani eteen. Alitajuntani aavisti hänen tulevan ja näin rupesin puhumaan hänestä.
Tiedettä tämä ei ole, se on salatiedettä. Uskokoon ken haluaa.
Muita kokemuksia teiltä?
Okkultistit ovat päässeet erilaisten henkien kanssa yhteyteen tiettyjen rituaalien kautta. Korppikotka saattaa kynsillään liidättää ihmisen ympäri kaupunkia ihmisen ollessa transsissa ja noita tahdonvoimallaan irtautua kynsistä omaan ruumiiseensa - noidan tarkoitus on hallita näitä hengiä, hommaan täytyy paneutua täysin jotta tämä olisi mahdollista. Minä voin valveunessa liidellä kotiseuduilla, niin että kaikki on täysin samanlaista kuin valve tilassakin. LSD:n avulla 60 luvullaa saatettiin kommuuneissa saavuttaa kollektiivinen alitajunta ja telepatia. Okkultisti sai yhteyden pahaan henkeen, tilanteen tarkkailijalle piirrettiin ympärille ympyrä jossa oli jonkinlaisia taikasanoja, jottei henki pääsisi käsiksi häneen. Henki yritti kaikin voimin houkutella myös häntä itsensä valtaan. Tämän jälkeen kyseinen okkultisti lopetti nämä harjoitukset. Näin ollen ajattelen, että kaikki tämä on yhteydessä uniin, ei unet ole omia, ne ovat kollektiivinen peilikuva maailmasta, joka on hämärtynyt liiaallisen tietoisuuden vuoksi maailmasta joka tuputtaa kaikkea epäolennaista. Skitsofreeninen kaverini on myös usein sanonut, etteivät hänen unensa ole omiaan. Tästä kaikesta johtuu myös erikoiset yhteensattumat, joita meille kaikille sattuu.
Eräs päivä puhuin kaverille tytöstä jota en ollut nähnyt aikoihin ja samalla sekunnilla hän ilmestyi nokkani eteen. Alitajuntani aavisti hänen tulevan ja näin rupesin puhumaan hänestä.
Tiedettä tämä ei ole, se on salatiedettä. Uskokoon ken haluaa.
Muita kokemuksia teiltä?
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.
-
tRip
- Moderator
Re: Kiinnostaako okkultismi, mystiikka?
Tähän samaan ilmiöön totisesti olen törmännyt, esimerkkejä on itseasiassa muutamia joita en nyt kuitenkaan mieleeni saa..jesuiitta wrote:Eräs päivä puhuin kaverille tytöstä jota en ollut nähnyt aikoihin ja samalla sekunnilla hän ilmestyi nokkani eteen. Alitajuntani aavisti hänen tulevan ja näin rupesin puhumaan hänestä.
Muita kokemuksia teiltä?
Se on kyllä mielestäni jotain käsittämätöntä tai oikeastaan hämmentävää, mutta onhan niitä kaikennäköisiä muitakin käsittämättömiä asioita mitä ihmismieli ei pysty selittämään.
Jollaintapaa kuitenkin niihin uskon, koska konkreettisesti olen monet kerrat ollu tällaisia juttuja todistamassa.
Mutta eihän eläminen olisikaan mielekästä jos kaikkiin löytäisi valmiit vastaukset ja kaiken voisi selittää puhtaasti järjen avulla.
Välillä sitä uskoo, että "näin sen pitikin tapahtua", tai ehkä vain haluan ajatelella niin, mutta se on ohjannut minua paljon eteenpäin. Kunhan unohtaa turhan kyseenalaistamisen ja toimii intuitioidensa varassa edes jollain tasolla. Ne kun yleensä tuppaa olemaan jollaintapaa oikeassa.
Mainitsen vielä, että ei kannata aliarvioida kuinka suuri voima omalla alitajunnalla on.. Se on kuin tiedostamaton todellisuus jota ohjailemme ajatuksillamme. Alitajunta on hyvin altis suggestioille. Kaikki se mitä ajattelemme, alitajunta käsittelee ja tallentaa. Se tuo niitä myös satunnaisesti arkitodellisuuteen, ehkä joskus hyvin rikkonaisestikin.
Mutta luulen, että alitajunta on tietoisuutena ja kokonaisuutena paljon olennaisempi kuin se pinnallinen "ajatteleva" tajunta.
Unet ovat peili alitajuntaan, muttei näytä siitä kuin murto-osan..
En tiedä miten ohi aiheen meni, mutta ainakin sai ajattelemaan näitä asioita.
Keep it unreal.
Vaultti.net - coming soon..
-
Ivy
- Psykonautti
Olen tutkinut aihetta paljonkin. Tässä yhteiskunnassa eläessäni on vaikea olla rationalisti, unohtaa perinteet ja tavat ja elettävä uskoen siihen, että kohtaloa ja magiaa ei ole..
Kun kuitenkin pari vuotta sitten olin ihan eri mieltä..
Sään kanssa pelleily, toisen vahingoittaminen koskematta häneen, sapatit..
Se on mielenkiintoista, mutta pysyisin tukevasti maan päällä.
Kun kuitenkin pari vuotta sitten olin ihan eri mieltä..
Sään kanssa pelleily, toisen vahingoittaminen koskematta häneen, sapatit..
Se on mielenkiintoista, mutta pysyisin tukevasti maan päällä.
-Process-SP
-
Asidyyli
- LD50
-
NoLife1%Lowlife
-
NoLife1%Lowlife
Laitanpa tähän ketjuun copy pastena omasta ketjusta...
1. Johdanto
Lyhyesti alkuun mitä mystiikka on:
Mystiikka tulee kreikan sanasta μυω, muo, vaikeneminen. Uskonnollinen mystiikka tarkoittaa jumaluuden välittömään yhteyteen pyrkivää uskonnollisen elämän muotoa tai ajatustapaa. Mystiikka tarkoittaa tällöin elämäntapaa, jossa pyritään saavuttamaan välitön yhteys jumalaan, perimmäinen todellisuus tai henkinen totuus. Arkikielessä sana 'mystiikka' tarkoittaa yleisesti salaperäisyyttä, salamyhkäisyyttä, arvoituksellista, hämärää, selittämätöntä tai epäilyttävää.
Mystisismi on ajatussuunta, jonka mukaan olevaisen ydin on mystinen (so. salaperäinen jne.) ja käsitettävissä vain intuitiolla
Mystikot yleensä ajattelevat, että jokapäiväisten ilmiöiden takana on olemassa syvempi, perustavampi olemassaolon taso. Tästä tasosta voidaan käyttää useita eri nimityksiä, kuten jumala, äärimmäinen todellisuus, universaali läsnäolo, voima tai prinsiippi, ja se on mahdollista kokea suoraan. Tämä kokemus voi olla ekstaattinen ilmestys, theosis, jumaluuden tai universaalin prinsiipin suora kokeminen, nirvana, valaistuminen, satori, samadhi jne. Usein tähän liittyy myös tuntemus itsen kadottamisesta ja yhteydestä kaikkeuteen, sekä tunne rauhasta, ilosta ja siunauksesta.
Mystisen kokemuksen voi aiheuttaa myös taiteellinen tai tieteellinen innoitus tai jopa psyykkinen häiriö. Näin ollen sanaa mystiikka tulisikin käyttää tarkoittamaan mystisten kokemusten tietoista ja järjestelmällistä etsintää.
Mystikko näkee maailman erilaisen 'linssin' läpi kuin tavanomaisissa kokemuksissa käytetyt, ja tämä saattaa muodostua merkittäväksi esteeksi mystiikkaa ja mystisiä opetuksia tutkiville. Kuten runoudessa, mystiikassa käytetyt ilmaisut ovat usein esoteerisia, peittäviä, yksinkertaistettuja tai monivivahteisia, ja niiden merkitys jää ulkopuoliselle hämäräksi. Mystikko itse katsoo käsittäneensä ne täysin selvästi. Kuten Tao Te Ching sanoo:
Sanani ovat hyvin helppoja ymmärtää ja ne on helppo toteuttaa käytännössä. Kuitenkaan yksikään maailmassa ei ymmärrä niitä eikä toteuta niitä käytännössä.
2. Päätelmät
Edellinen teksti selitti minulle oman elämän katsomukseni. Perustankin täten uuden uskontokunnan. Luonto ja Gaia on jumalani. Psykedeelit rituaalini.
1. Johdanto
Lyhyesti alkuun mitä mystiikka on:
Mystiikka tulee kreikan sanasta μυω, muo, vaikeneminen. Uskonnollinen mystiikka tarkoittaa jumaluuden välittömään yhteyteen pyrkivää uskonnollisen elämän muotoa tai ajatustapaa. Mystiikka tarkoittaa tällöin elämäntapaa, jossa pyritään saavuttamaan välitön yhteys jumalaan, perimmäinen todellisuus tai henkinen totuus. Arkikielessä sana 'mystiikka' tarkoittaa yleisesti salaperäisyyttä, salamyhkäisyyttä, arvoituksellista, hämärää, selittämätöntä tai epäilyttävää.
Mystisismi on ajatussuunta, jonka mukaan olevaisen ydin on mystinen (so. salaperäinen jne.) ja käsitettävissä vain intuitiolla
Mystikot yleensä ajattelevat, että jokapäiväisten ilmiöiden takana on olemassa syvempi, perustavampi olemassaolon taso. Tästä tasosta voidaan käyttää useita eri nimityksiä, kuten jumala, äärimmäinen todellisuus, universaali läsnäolo, voima tai prinsiippi, ja se on mahdollista kokea suoraan. Tämä kokemus voi olla ekstaattinen ilmestys, theosis, jumaluuden tai universaalin prinsiipin suora kokeminen, nirvana, valaistuminen, satori, samadhi jne. Usein tähän liittyy myös tuntemus itsen kadottamisesta ja yhteydestä kaikkeuteen, sekä tunne rauhasta, ilosta ja siunauksesta.
Mystisen kokemuksen voi aiheuttaa myös taiteellinen tai tieteellinen innoitus tai jopa psyykkinen häiriö. Näin ollen sanaa mystiikka tulisikin käyttää tarkoittamaan mystisten kokemusten tietoista ja järjestelmällistä etsintää.
Mystikko näkee maailman erilaisen 'linssin' läpi kuin tavanomaisissa kokemuksissa käytetyt, ja tämä saattaa muodostua merkittäväksi esteeksi mystiikkaa ja mystisiä opetuksia tutkiville. Kuten runoudessa, mystiikassa käytetyt ilmaisut ovat usein esoteerisia, peittäviä, yksinkertaistettuja tai monivivahteisia, ja niiden merkitys jää ulkopuoliselle hämäräksi. Mystikko itse katsoo käsittäneensä ne täysin selvästi. Kuten Tao Te Ching sanoo:
Sanani ovat hyvin helppoja ymmärtää ja ne on helppo toteuttaa käytännössä. Kuitenkaan yksikään maailmassa ei ymmärrä niitä eikä toteuta niitä käytännössä.
2. Päätelmät
Edellinen teksti selitti minulle oman elämän katsomukseni. Perustankin täten uuden uskontokunnan. Luonto ja Gaia on jumalani. Psykedeelit rituaalini.
-
Boddah
- Karvakuono
Itse uskon henkimaailman juttuihin täysillä. Mun veli, muita sukulaisia ja jotkut kaverit on kertonu omia kokemuksiaan mm. kummituksista. Pakko niihin on uskoa.
Ite koin outoja tuntemuksia monia vuosia sitten nykyisen kaverin talossa, enkä tienny sen talon tapahtumista vielä sillon mitään. Ihmeellisiä juttuja, mutta en tiiä kandeeko niitä miettiä liikaa, eivät nimittäin ole mitään järellä selitettäviä.
Olis muuten melko kreepyä käydä ko. talossa esim. silokit massussa. ^^
Edit: Piti vielä sanoa että "etiäiset" ovat itelle arkipäivää. Esim. aavistaa että kaveri soittaa näillä sekunneilla jne. ;P
Ite koin outoja tuntemuksia monia vuosia sitten nykyisen kaverin talossa, enkä tienny sen talon tapahtumista vielä sillon mitään. Ihmeellisiä juttuja, mutta en tiiä kandeeko niitä miettiä liikaa, eivät nimittäin ole mitään järellä selitettäviä.
Olis muuten melko kreepyä käydä ko. talossa esim. silokit massussa. ^^
Edit: Piti vielä sanoa että "etiäiset" ovat itelle arkipäivää. Esim. aavistaa että kaveri soittaa näillä sekunneilla jne. ;P
A friend with weed is better.
-
artemisia absinthium
- Apteekki
Muutamia vuosia sitten perehdyin ihan syvemminkin okkultismin ja wicca:n saloihin, ja jokin aikaa päivittäisiin rutiineihin kuului henkistä puhdistautumista, meditointia ja muita pieniä rituaaleja. Kuitenkin sairas kiire koulussa + töissä pakotti jättämään noitailut vähemmälle...Harmi sinänsä, jonkinlaista henkisyyttä tunnen tarvitsevani toisinaan.
Hurjinta on, että monet "taioista" onnistuivat ja olin muutenkin koko ajan herkempi kaikelle "yliluonnolliselle".
Itselleni ja kavereilleni on tapahtunut kummallisia juttuja. Joskus teininä kun asuin viel vanhempien kanssa näitä kummitusjuttuja sattui enemmänkin.
Pakko niihin on uskoa, kun ei ole mitään järkeenkäyvää selitystä vieläkään löytynyt.
Hurjinta on, että monet "taioista" onnistuivat ja olin muutenkin koko ajan herkempi kaikelle "yliluonnolliselle".
Itselleni ja kavereilleni on tapahtunut kummallisia juttuja. Joskus teininä kun asuin viel vanhempien kanssa näitä kummitusjuttuja sattui enemmänkin.
Pakko niihin on uskoa, kun ei ole mitään järkeenkäyvää selitystä vieläkään löytynyt.
-
psyke
- Lepakko
-
Kalastaja
Suoremmin sanasta mysteeri, mysterion (vrt. esim. eleusiksen mysteerit) 'salainen usko, tieto tms.' Joka taas:NoLife1%Lowlife wrote: Mystiikka tulee kreikan sanasta μυω, muo, vaikeneminen.
From Middle English, mysterie, from Latinized Greek mysterium, from Ancient Greek μυστήριον (mysterion) "a mystery, a secret, a secret rite", from μύστης (mystes) "one initiated", from μυάω (myao) "to compress the lips", from μυώ (myo) "to close, to be shut".
William Blakea, Swedenborgia vaan pärisemään. Ei Huxleykaan hirveästi parhaimmillaan häviä. Hare Krishna -liikkeen perustaja Swami Prabhupadan kirjoituksia on myös ilo lukea.
Pikemminkin kokemuksella, tosin samaahan tässä tarkoitetaan. Viiden aistin harha.Mystisismi on ajatussuunta, jonka mukaan olevaisen ydin on mystinen (so. salaperäinen jne.) ja käsitettävissä vain intuitiolla
-
LadyDilemma
- Karvakuono
Minä tunnustaudun okkultismin harjoittajiin/uskojiin. Olen nyt vasta muutaman vuoden noitaillut, vaikka koko ikäni asia on kiinnostanut 
En katso itseäni wiccaksi, joku "vihreä noita" tai "keittiönoita"-kategoria sopii paremmin. Vähän aikaa leikin kaaosmagian kanssa, mutta siinä oli jotain creepyä.
Astrologiaa kanssa harrastelen. En tosin oikein tuota länsimaista, vaan mayojen astrologiaa. Ja tulee sitä tongittua vaikka mitä pseudologisia juttuja muutenkin
Mutta nuo yrtit kiinnostaa erityisesti. Siis niiden maagiset vastaavuudet, niinkuin parantavatkin ominaisuudet.
Mulle on kyllä kanssa sattunut kaikkea todennäköisyyksien rajoja koettelevia asioita, mutta lasken kuuluvan mun maailmankatsomukseen. Anything happens for reason
[meniköhän toi ees kieliopillisesti oikein
]
En katso itseäni wiccaksi, joku "vihreä noita" tai "keittiönoita"-kategoria sopii paremmin. Vähän aikaa leikin kaaosmagian kanssa, mutta siinä oli jotain creepyä.
Astrologiaa kanssa harrastelen. En tosin oikein tuota länsimaista, vaan mayojen astrologiaa. Ja tulee sitä tongittua vaikka mitä pseudologisia juttuja muutenkin
Mutta nuo yrtit kiinnostaa erityisesti. Siis niiden maagiset vastaavuudet, niinkuin parantavatkin ominaisuudet.
Mulle on kyllä kanssa sattunut kaikkea todennäköisyyksien rajoja koettelevia asioita, mutta lasken kuuluvan mun maailmankatsomukseen. Anything happens for reason
Aika on vain rapistuvan materian kuolinkamppailua
-
Kalavale
- Apteekki
Ei kiinnosta, elämässäni ei ole mitään ns. henkevyyttä, enkä toistaiseksi ole kaivannutkaan yhteyttä "henkisyyteen". Tietyllä tavalla tietysti itseytensä miettiminen ja maailman yleinen ihmettely voitaisiin laskea "henkisyydeksi", mutta kun ei ajatusmaailmaani mahdu henket ja taikuus jne. Kai se on sitä, että ei tavallaan suo itselleen sellaista pakotietä rationaalisen maailman ulkopuolelle.
Mutta en tuomitse, jos vakaasti uskoo johonkin. Ainakaan ennen kun olen vanha ja pirullisen katkera.
Mutta en tuomitse, jos vakaasti uskoo johonkin. Ainakaan ennen kun olen vanha ja pirullisen katkera.
All things are equal, there are no special things.
-
Shogun
- Psykonautti
Ei kaikkea ihminen näe tai kuule esim: radioaallot. Tai saatikka kykene ymmärtämään. Uskon, että kaikilla asioilla ja tapahtumilla on oma säätelevä energiansa. Ne ovat kuin asioiden peilikuvia, jotka peilaa takaisin samaa asiaa tarkoittaen. Jos teet väärää, niin vääryys kostaa. Uskon että nämä energiat ovat myös harmonisessa tasapainossa ja ikään kuin telepattisessa yhteydessä toisiinsa. Näin ihmiset jotka uskovat hengellisyyteen tarvitsevat hengellisyyttä ja toisin päin. Taas asiat peilaavat itseään. Vaikea selittää tätä asiaa, mutta kumma paikka tämä maailma on. Whow..
Ei sitä voi pukea sanoiksi...
-
Asidyyli
- LD50
Uskoa voi, mutta milläpä moista alkaa todistella...Shogun wrote:Ei kaikkea ihminen näe tai kuule esim: radioaallot. Tai saatikka kykene ymmärtämään. Uskon, että kaikilla asioilla ja tapahtumilla on oma säätelevä energiansa. Ne ovat kuin asioiden peilikuvia, jotka peilaa takaisin samaa asiaa tarkoittaen. Jos teet väärää, niin vääryys kostaa. Uskon että nämä energiat ovat myös harmonisessa tasapainossa ja ikään kuin telepattisessa yhteydessä toisiinsa. Näin ihmiset jotka uskovat hengellisyyteen tarvitsevat hengellisyyttä ja toisin päin. Taas asiat peilaavat itseään. Vaikea selittää tätä asiaa, mutta kumma paikka tämä maailma on. Whow..
-
Kalavale
- Apteekki
joo millä todistat yliluonnollista siinä on viimeaikojen kuuma peruna. Nykyään tuntuu olevan vaikka minkälaista gurua. sitten ei "voimat" toimikkaan kun pitäis ihan tieteellisesti mitata. Mutta näin kai se on aikalailla aina ollu. eikä sitten olla tosikkoja kohta tulee toi pahamaineinen egodeath ja muumipeikko syö 
All things are equal, there are no special things.
-
Shogun
- Psykonautti
-
tRip
- Moderator
Juurikin näin..Asidyyli wrote:Mulla alkaa kaikki okkvltismi ja muut rajatieteet kiinnostaa aina silloin kun on "psykoottisempi" kausi menossa.
Toisaalta tuntuu, että nämä psykoottiset jaksot vain valtaavat yhä enemmän ja enemmän tilaa, kunnes lopulta on sen lopullisen psykoosin aika..
Siinä vain on jotain mikä kiehtoo ja sitä haluaa aina vain lähempää kosketusta psykoottiseen minään, kunnes nämä kaksi 'todellisuutta' alkaa sekoittua ja niistä tulee itselle todellisempia.
Sijaitseeko sitten nämä yliluonnolliset asiat siellä alemmalla (psykoottisella) tietoisuuden tasolla vai ylemmällä (?) tietoisuuden tasolla.. ?
Olen loppujenlopuksi hieman kriittinen yliluonnolliseen, josko siihen jossain määrin uskon.
Keep it unreal.