Muskottipähkinä

Keskustelua muille alueille sopimattomista kasveista ja yhdisteistä.
LadyDilemma
Karvakuono

Post by LadyDilemma »

Joniitti wrote:^^ no lähinnä siksi, että mikään ei enää pysy sisällä :lol:
:?: :!: Ei mulla oo ollenkaan kuvottavaa oloa, vai mitä meinasit tolla? En tosin ole ees yrittänyt syödä mitään, joten ei ole empiiristä kokemusta miten nopsaan ruoka haluaa takaisin luontoon :roll:
Aika on vain rapistuvan materian kuolinkamppailua
Joniitti
Apteekki

Post by Joniitti »

LadyDilemma wrote:
Joniitti wrote:^^ no lähinnä siksi, että mikään ei enää pysy sisällä :lol:
:?: :!: Ei mulla oo ollenkaan kuvottavaa oloa, vai mitä meinasit tolla? En tosin ole ees yrittänyt syödä mitään, joten ei ole empiiristä kokemusta miten nopsaan ruoka haluaa takaisin luontoon :roll:
Oma kokemus oli että teki mieli syödä, mutta ei vaan pystynyt.. pyöri vaan maailma ympärillä ja yäk.. Pitäs ehkä vielä kyl koittaa vaikka tota teetä. :?
Ahab

Post by Ahab »

Mulla kyllä teki mieli syödä juttuja mutta kaikki maistu niin väärältä ettei siitä tullut mitään.
Last edited by Ahab on Sun 04 Mar 2007, 00:59, edited 1 time in total.
spasm
OD

Post by spasm »

Huhhuh. Tässä yksi ilta/yö löysin laatikostani 28 gramman pussin jauhettua muskottipähkinää, ja söin ajankulukseni kaakaon kanssa ne. Menin sitten aika pian nukkumaan. Aamulla herätessäni olo oli hyvin mielenkiintoinen. Päässä pyöri ja tasapainoaisti oli hieman hakusessa. Kouluun oli tarkoitus lähteä mutta suihkussa iski vaikutukset oikein kunnolla. Jostain syystä sydän rupesi hakkaamaan nopeammin ja päätä jyskytti. Sitten kaikki meni punaiseksi. Ainoa väri jonka näin oli hyvin kirkas punainen. Tätä kesti minuutin tai pari, enkä kyennyt tekemään muuta kun makaamaan suihkun lattialla sikiöasennossa. Oli todella sekava ja epätodellinen olo. Lisäksi oli koko ajan olo, jota en osaa kuvailla. Tavallaan sellainen "tuska" joka ei ollut fyysistä eikä psyykkistäkään. Hieman siinä oli sekavasta olosta johtuvaa "paniikkia", mutta jotain muutakin siinä oli. En pystynyt tekemään juuri mitään, enkä tiedä miksi. Oli jotenkin vain mahdotonta esim peseytyä suihkussa, se vaati liikaa. Päätin olla lähtemättä kouluun. Valitettavasti piti tehdä taloyhtiön lumitöitä ja naapurin mummo tuli juttelemaan; puhuminen oli hyvin vaikeaa ja mummo saattoi hieman säikähtää :roll: Olo normalisoitui pikkuhiljaa, mutta yllättävän suuret vaikutukset olivat. "Krapulaa" ei tullut, mutta vatsa oli kipeä päivän tai pari.

Ei muskottipähkinästä mielestäni juurikaan positiivista saa irti. Sen ajan kun pärisi, toivoin sen vain loppuvan. Set & Setting oli tietysti todella huono mutta ei vaikutukset muutenkaan ollut yhtään miellyttävät. Se tosin oli mielenkiintoista kun näin kaiken punaisena. Mutta ei se ollut sen arvoista, ja epäterveellistähän tuo moska on. :roll:
Kylmyys johtuu lämpötilasta.
Tsigis
Karvakuono

Post by Tsigis »

JÄRKEÄ JA OIKEITA PÄIHTEITÄ!!!
Sekasin kuin seinäkello!
Daali
Karvakuono

Post by Daali »

Tsigis wrote:JÄRKEÄ JA OIKEITA PÄIHTEITÄ!!!
Herra Tsigis voisi kertoa, mitkä ovat "oikeita päihteitä"?
Jodete y aprieta el culo!
MoFa_
Karvakuono

Post by MoFa_ »

mites se muskotinkukka toimiikos se yhtä hyvin? sitäkin saa marketeista..
Daali
Karvakuono

Post by Daali »

MoFa_ wrote:mites se muskotinkukka toimiikos se yhtä hyvin? sitäkin saa marketeista..
No jos on tarjolla muskottipähkinää, niin ehkä kannattaa pysyä siinä "toimivassa". Muskottikukka ei toimi.
tRip
Moderator

Post by tRip »

Yhdellä frendillä jäi mummolta perinnöksi paljon muskottipähkinöitä :roll:
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
spasm
OD

Post by spasm »

tRip wrote:Yhdellä frendillä jäi mummolta perinnöksi paljon muskottipähkinöitä :roll:

yeah mikä perintö :roll: :D
Ahab

Post by Ahab »

Ei kai yksi käyttötarkoitus sulje pois muita vaihtoehtoja. Banda saaren natiivit taisivat tietää muskotin psykoaktiivisista vaikutuksista ennen kuin tajusivat sitä mausteena käyttää ja antoivat sitä päihteen portugalilaisille tutkimusmatkailijoille. En nyt muista miten tuo tarina menee enkä löytänyt sitä mistään. Jäihän taas häiritsemään.
Tuosta perinnöstä tuli mieleen että jätin lapinjärven D-rakennuksen keittön erääseen laatikkoon kasan kokonaisia pähkinöitä kun ei tehnyt mieli niitä itse napostella :wink:
Tsigis
Karvakuono

Post by Tsigis »

Daali wrote: Herra Tsigis voisi kertoa, mitkä ovat "oikeita päihteitä"?
Sanon vain että mielestäni jos pöntön haluaa sekaisin niin omasta puolestani söisi tabui tai muita mömmöjä, kuin pähkinöitä joista vain ripuli lentää. :lol:
Sekasin kuin seinäkello!
kätsy
Psykonautti

Post by kätsy »

PASKAAAA :D :D :D
skirtfeber
Apteekki

Post by skirtfeber »

Ahab wrote: Tuosta perinnöstä tuli mieleen että jätin lapinjärven D-rakennuksen keittön erääseen laatikkoon kasan kokonaisia pähkinöitä kun ei tehnyt mieli niitä itse napostella :wink:
Ja laiturin alla pitäisi olla ghettobongi ja maissipiippu ;P
growy
Kameleontti

Post by growy »

Ostin pussin tota paskaa(jauhettua)maistoin lusikallisen.hyi perse.
Sit lueskelin juttuja ja jätin homman sikseen..
Sitä paitsi mulla tuli siitä kylmiä väreitä,inhottavan tuntusa hyi olkoon :lol: 8)
TiiEitsKay
Lepakko

Post by TiiEitsKay »

skirtfeber wrote:
Ahab wrote: Tuosta perinnöstä tuli mieleen että jätin lapinjärven D-rakennuksen keittön erääseen laatikkoon kasan kokonaisia pähkinöitä kun ei tehnyt mieli niitä itse napostella :wink:
Ja laiturin alla pitäisi olla ghettobongi ja maissipiippu ;P
Taitaa olla ghettovapokin D-talon terassin alla :)
Inovix
Apteekki

Post by Inovix »

Kerran sellaisen Meiran pussin napostelin. Eikä se edes niin pahaa ihan tosissaan ollut kun mitä kaikki sanovat. :?

Alas meni ja vaihe yksi noin 5h päästä oli se että ylös tuli! :D Sitten sellainen jännä pöhnä ja/tai pilvi käynnissä nukkumaanmenoon asti. Aamulla oli oli kun norsulla suihkussa ja huh huh.
Ehkä kokeilemisin arvoista, ehkä ei. :roll:

Inovix

edit: Keittäkääpäs tästä teetä ! Tunnin kun keitteli 23g muskotti jauhetta noin 3dl vettä hiljalleen ja suodatti muskotti mömmön pois ja joi niin avot ! Tunnin päästä alkoi jo tuntumaan kun oli löysät jalat ja päässä heitti. Tämä meni äkkiä ohi sen jälkeen olin noin 4h sellainen olo kun olis hieman humalassa ja hieman paukuissa. Vieläkin hieman sekaisin. Razz
Inovix
Apteekki

Post by Inovix »

Nyt kaipaisin hieman infoamista. Pidän myristiinin vaikutuksesta sen verran että aloin tutkimaa hieman muskottipähkinää. Ensinnäkin, minua kiinostaa kovasta että onko mahdollista jotenkin erotella muskottipähkinästä myristiiniä ? Myristiinin liukoisuus poolittomiin ja poolisiin liuottimiin? Toinen melko oleellinen juttu on selvästi se että suurimman osan huonosta olosta aiheuttaa ilmeisesti muskotin toinen aktiivinen aine elemisiini (korjatkaa jos aineen nimi on väärin).
Olisi erittäin hienoa saada eroteltua tuo elemisiini tuosta kaikesta muusta ja sitten vielä tehdä jonkinlainen extrakti kyseisestä mausteesta, laillista kun on.

:twisted:

Inovix

ps.olenko hullu kun pidän muskotin vaikutuksista ?
Demilanceata
Tuppisuu

Post by Demilanceata »

Inovix wrote:ps.olenko hullu kun pidän muskotin vaikutuksista ?
Mitä todennäköisimmin kyllä.
skirtfeber
Apteekki

Post by skirtfeber »

kyllä mäkin pidin sen vaikutuksista mutten sen kiskomisesta, itellä ei sitä pahaa oloo koskaa tullu ja kaikki oli jees, ainoo vaa se sen aineen maku ja ajatus mitä se kropalle tekee.
Dagga
Apteekki

Post by Dagga »

Inovix wrote:Nyt kaipaisin hieman infoamista. Pidän myristiinin vaikutuksesta sen verran että aloin tutkimaa hieman muskottipähkinää. Ensinnäkin, minua kiinostaa kovasta että onko mahdollista jotenkin erotella muskottipähkinästä myristiiniä ? Myristiinin liukoisuus poolittomiin ja poolisiin liuottimiin? Toinen melko oleellinen juttu on selvästi se että suurimman osan huonosta olosta aiheuttaa ilmeisesti muskotin toinen aktiivinen aine elemisiini (korjatkaa jos aineen nimi on väärin).
Olisi erittäin hienoa saada eroteltua tuo elemisiini tuosta kaikesta muusta ja sitten vielä tehdä jonkinlainen extrakti kyseisestä mausteesta, laillista kun on.

Inovix

Et, poltettuna tuo on ihan miellyttävä piriste, maku vaan tökkii sen verran että eipä maistu... :?
Inovix
Apteekki

Post by Inovix »

Jos olisi mahdollsita tehdä se jonkinlainen ekstrakti niin polttaminenkin voisi olla huomattavasti mielekkäämpää.

Inovix
immuzu

Post by immuzu »

jostain kuulin että se ei muskottipähkinä (kaupan) ei tomi jos suoraan polttaa... olenko kuullut väärää tietoa? :shock:
Daali
Karvakuono

Post by Daali »

Inovix wrote:Nyt kaipaisin hieman infoamista. Pidän myristiinin vaikutuksesta sen verran että aloin tutkimaa hieman muskottipähkinää. Ensinnäkin, minua kiinostaa kovasta että onko mahdollista jotenkin erotella muskottipähkinästä myristiiniä ? Myristiinin liukoisuus poolittomiin ja poolisiin liuottimiin? Toinen melko oleellinen juttu on selvästi se että suurimman osan huonosta olosta aiheuttaa ilmeisesti muskotin toinen aktiivinen aine elemisiini (korjatkaa jos aineen nimi on väärin).

Inovix

Mysriini ei liukene veteen, mutta liukenee alkoholiin.
Muskottia vodkapullon pohjalle ja sit suodattaa sen pois ja juo?
Ahab

Post by Ahab »

Muskottia vodkapullon pohjalle ja sit suodattaa sen pois ja juo?
Voihan tuosta vielä haihduttaa alkoholinkin jos ei halua kännejä samalla ja varmaan maksan rasitus kasvaa ku pitää alkoholikin käsitellä.
Dagga
Apteekki

Post by Dagga »

immuzu wrote:jostain kuulin että se ei muskottipähkinä (kaupan) ei tomi jos suoraan polttaa... olenko kuullut väärää tietoa? :shock:
Nooh, se palaa kyllä vähän huonosti, mutta kyllä vaikutuksia silti tuntuu. Pari sätkää on ihan jees, tupakkaa vain vähän joukkoon.
Pakanasoturi
Lepakko

Post by Pakanasoturi »

Dagga wrote:
immuzu wrote:jostain kuulin että se ei muskottipähkinä (kaupan) ei tomi jos suoraan polttaa... olenko kuullut väärää tietoa? :shock:
Nooh, se palaa kyllä vähän huonosti, mutta kyllä vaikutuksia silti tuntuu. Pari sätkää on ihan jees, tupakkaa vain vähän joukkoon.
Itse en ainakaan tuntenut mitään vaikutusta kun ihan huvikseen heitin itsetehtyyn bongiin muskottia ehkä about teelusikallisen... En kyllä edes sillälailla hakenutkaan mitään oloja, kunhan testasin vain ekaa kertaa itsetehtyä bongia ja tuli mieleen: "laitanpas muskottia!". Siinä se paloi itseasiassa todella miellyttävästi, ei tarvinnut sytytellä sitä kuin muistaakseni kerran ja se hehkui ja savusi sillälailla kivasti samaanaikaan sellaisena mällinä.
catha
Psykonautti

Post by catha »

Minä olen kerran polttanut yhden kokonaisen itsejauhetun pähkinän. Enpä huomannut mitään vaikutusta. Tiedä sitten että vaikuttiko asiaan se että olin ihan mukavasti paukuissa, vaiko oliko määrä liian pieni. Vai onko ihmiset saaneet placebot?
Dagga
Apteekki

Post by Dagga »

Niin, ei siitä mitään tiloja nyt saa, mutta kyllä silti piristää jos on väsynyt, vähän niinkuin kahvi, mut ei yhtä epämiellyttävää. silmät ei tunnu niin raskaalta. ja se riittää mulle ihan hyvin tästä kohtalaisen turhasta substanssista. Tosin ei oo mullakaan toiminut niin hyvin jos oon hakemalla hakenut jotain vaikutuksia. noh, jokainen päättäköön itse...
spasm
OD

Post by spasm »

catha wrote:Minä olen kerran polttanut yhden kokonaisen itsejauhetun pähkinän. Enpä huomannut mitään vaikutusta. Tiedä sitten että vaikuttiko asiaan se että olin ihan mukavasti paukuissa, vaiko oliko määrä liian pieni. Vai onko ihmiset saaneet placebot?

Yksi pähkinä on melko pieni annostus, en ihmettele että vaikutuksia ei tullut. Mikäli haluat tältä mausteelta jotain enemmän, ota enemmän (älä kuitenkaan liikaa). Mutta sitä en suosittele, ei siitä yleensä mitään hyvää seuraa. Vaarallistakin muskottipähkinä on. Polttamisen sijaan söisin tuotteen. Miellyttävämpää ja toimivampaa. Joskaan en suosittele kumpaakaan.

Itse olen (valitettavasti) kokeillut muskottipähkinää (~40g jauhettua) ja kyllä täytyy sanoa että vaikutuksia oli. Harmikseni ne olivat vain aivan helvetillisiä. Näkökenttä muuttui hetkeksi kokonaan kirkkaanpunaiseksi, puhuminen ei vain kertakaikkiaan onnistunut vaikka parhaani yritin, ja koko ajan oli niin paha psyykkinen ahdistustila että olin käytännössä täysin lamaantunut. Fyysinen oksetuskin oli todella suuri, ja seuraavana aamunakin oksensin heti herättyäni.
En suosittele ollenkaan. Enkä ole kyllä kuullut kenenkään saavan mitään euforiaa tms. tästä, mielenkiintoista se toki saattaa olla. Ei kuitenkaan sen arvoista imho.