Minulla on tässä aika akuutti tilanne tapahtunut vuorokaudenkääntessä. Please help? Mitä teen?
Olen syönyt lääkärin määräyksellä Diapamia 60mg/vrk noin 2 ja puolivuotta. Nyt minulla kävi kuitenkin pahasti a-klinikalla, kun sairaanhoitaja tuli mukaan lääkärikäynnnilleni vasten tahtoani ja hän oli ehdottanut lääkärilleni, että jos en lähde opioidivieroitukseen suljetulle psykiatriselle osastolle, niin lääkitystäni muutetetaan ja muutettiin tänään seuraavanlaiseksi täysin vasten tahtoani:
(60mg Diapam -> Risolid 150mg)
Eli siis aijemmin oli 2.5vuotta Diapam 10mg x 6/vrk, jonka sain haettua iteroidulla reseptillä apteekista 10vrkn välein, vaihdettin nyt Risolid 25mg x 6/vrk. Tämä Risolid lääke mikä ei tunnu auttavan mihinkään vaivaan ja pitää nyt kaiken lisäksi hakea joka päivä erikseen a-klinikalta. Onko tässä tehty minunkohdallani hoitovirhe, kun vaihdetaan vasten potilaan tahtoa pitkäkestoinen bentsodiatsepiinilääkitys johonkin aivan mietoon bentsoon, jonka voisi melkein heittää roskikseen?
Diatsepaamilla pystyin olemaan ilman opioideja pitkiäkin syklejä ja lääkitys oli mainio, vaikkei enään vaikuttanutkaan muuten, kun vei ahdistuneisuus ja paniikkioireet pois, sekä auttoi henkisiin mielihaluihin käyttää buprenorfiinia yms. Nyt taas kun joudun noita vihreitä sammakkorisolidejä syömään aloitin buprenorfiinikuurin samantein lääkityksen ohella, jotta voin hoitaa perusasioita. Tiedän kokemuksella: Vieroitusoireita ei enään alkaisi tulemaan ainoastaan opioideista, vaan nyt myös diatsepaamista
Mihin Suomen terveydenhoidon tietämys on kadonnut tietyiltä osin miltein kokonaan bentsopotilaista?
Onko mahdollista, että 150mg klooridiatsepoksidia voi vastata 60mg diatsepaamia, jos kerran laitoksessa kerran vaihdettiin Diapam vastaavaan määrään Opamoxia, joka oli 180mg
Kävin vielä terveyskeskuksessa varmistamassa mitä julkisenterveydenhuollon lääkelista sanoo lääkitykseeni ja kas kummaa, siellä luki Diapam 10mg x 6/vrk, kuten pitääkin.
KATUBENTSOJA