Tabletti jää kurkkuun
-
PORBOT
- Apteekki
Tabletti jää kurkkuun
Mulla on tullu joskus tässä näin tällänen ongelma, että mulla jää kurkkuun tabletti vaikka joisin ja joisin. Kun nielasen niin tuntuu sellanen ärsyttävä tunne kurkussa. Mitään keinoja jolla sais 99,99% mahdollisuudella tabun alas? 
En ole nisti, satun vain tykkäämään lääkkeistä.
-
Mushru
- Moderator
-
jopasjota
- Psykonautti
Re: Tabletti jää kurkkuun
Ne kiiltävät on kolikoita, ei pillereitä... 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Älkää välittäkö, diipadaapaa ja offtopiccia pukkaa hirveetä tahtia, mulla on taas maniakausi meneillään.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Älkää välittäkö, diipadaapaa ja offtopiccia pukkaa hirveetä tahtia, mulla on taas maniakausi meneillään.
-
Hanky
- Apteekki
-
zero
- Kameleontti
nappien nieleminen on taitolaji. pentuna sitä oli buranaaki vaikee saada mutta nykysin sitä saa kaikennäköstä nappulaa syljelläkii alas.
-
naponen
- OD
Tabletin nielemistä voi helpottaa esimerkiksi pään pitäminen niellessä hieman eteenpäin taivutettuna tai kurkun kevyt silittäminen alaspäin, mikä voi saada aikaan nielemisrefleksin. Jotkut lapset nielevät lääkkeen helpommin esimerkiksi jogurtin seassa. Tällöin tabletti kannattaa laittaa niin pieneen määrään jogurttia, että lapsi voi niellä sen kerralla. Heti lääkkeen nielaisun jälkeen lapsen tulee juoda ainakin lasillinen vettä. Näin ehkäistään tabletin tarttuminen ruokatorveen, jossa se voi aiheuttaa ärsytystä.
Yksilöstä riippuu myös tämänkin taidon osaaminen.
Ei muuta kuin harjoittelemaan.
Yksilöstä riippuu myös tämänkin taidon osaaminen.
Ei muuta kuin harjoittelemaan.
-
seppo600
- Lepakko
kielen alle! 
-
lappilainen
Apteekista saa tablettien päälle laitettavia "kalvoja", jotka maistuvat sitruunalta ja tekevät tabletin pinnasta liukkaan. Kalliita, mutta päteviä. 
-
Neste
- OD
Ennen oli lähes mahdotonta niellä mitään tabletteja/kapseleita. Suosittelen treenaamaan vaikka multitabsilla tai jollain vastaavalla.
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite -William Blake
-
PORBOT
- Apteekki
Paljos maksaa purkki ja kuinka monta niitä on siinä?lappilainen wrote:Apteekista saa tablettien päälle laitettavia "kalvoja", jotka maistuvat sitruunalta ja tekevät tabletin pinnasta liukkaan. Kalliita, mutta päteviä.
-
tsundere
- Lepakko
jos on liian ison tuntuinen tabletti niin voihan sen laittaa kahteen tai useampaankin pienempään osaan. tai ihan murskaksi asti ja sekoittaa vaikka appelsiinimehuun.
-
PORBOT
- Apteekki
No mulla jää kaikki 0,5mg:tki.tsundere wrote:jos on liian ison tuntuinen tabletti niin voihan sen laittaa kahteen tai useampaankin pienempään osaan. tai ihan murskaksi asti ja sekoittaa vaikka appelsiinimehuun.
-
tsundere
- Lepakko
eiks niitä saa sit murskaksi vai? o.OPORBOT wrote:No mulla jää kaikki 0,5mg:tki.tsundere wrote:jos on liian ison tuntuinen tabletti niin voihan sen laittaa kahteen tai useampaankin pienempään osaan. tai ihan murskaksi asti ja sekoittaa vaikka appelsiinimehuun.
-
Mushru
- Moderator
0,5 mg mitä ainetta? Ei se millimäärä kokoa kerro yyhtään...PORBOT wrote:No mulla jää kaikki 0,5mg:tki.tsundere wrote:jos on liian ison tuntuinen tabletti niin voihan sen laittaa kahteen tai useampaankin pienempään osaan. tai ihan murskaksi asti ja sekoittaa vaikka appelsiinimehuun.
. . . ヽ(-▽ -)ノ °●✺
-
PORBOT
- Apteekki
No esim. Rivatrilia. Se tabu on kyl niin pieni et kyl sen pitäs mennä ilman murskaamattakin.Mushru wrote:0,5 mg mitä ainetta? Ei se millimäärä kokoa kerro yyhtään...PORBOT wrote:No mulla jää kaikki 0,5mg:tki.tsundere wrote:jos on liian ison tuntuinen tabletti niin voihan sen laittaa kahteen tai useampaankin pienempään osaan. tai ihan murskaksi asti ja sekoittaa vaikka appelsiinimehuun.
-
Mushru
- Moderator
-
PORBOT
- Apteekki
Mushru wrote:imeskele ne rivat ite ainaki imeskelen. Omnom
-
KarstaFari
Kuten joku jo sano, niin murusina tai vaikka neljäs osas tai pienempänäki..
-
Kosmonautti
- Psykonautti
tästä tuli mieleen kun leikkauksen jälkeen olin ottanut (tähystysleikkaus)
4plateun dxm reissun
60 silokkia
niin piti kummiski leikkauskipuihin ottaa särkylääkkeitä, taisi olla buranaa ja panacodeja.
otin kourallisen, koska olen tottunut aina ottamaan lääkkeet ilman vettä niin ei ole ikinä ollu ongelmia, hyvä syljen tuotanto.
No tämä pillerikourallinen juuttui mun kurkkuun. ja panacodit suli yhteen heti suussa kun nielasin sen.
eikun oksentamaan. kun meinasin tukehtua
meno oli aika diippi tolla matkalla.
Selitin kaverille et perustan tuhatvuotisen valtakunnan asuntooni ja näytin mun polttouunia jossa poltetaan juutalaiset. (näytin tavan uunia ja samalla laitoin sen täysille luukku auki)
4plateun dxm reissun
60 silokkia
niin piti kummiski leikkauskipuihin ottaa särkylääkkeitä, taisi olla buranaa ja panacodeja.
otin kourallisen, koska olen tottunut aina ottamaan lääkkeet ilman vettä niin ei ole ikinä ollu ongelmia, hyvä syljen tuotanto.
No tämä pillerikourallinen juuttui mun kurkkuun. ja panacodit suli yhteen heti suussa kun nielasin sen.
eikun oksentamaan. kun meinasin tukehtua
meno oli aika diippi tolla matkalla.
Selitin kaverille et perustan tuhatvuotisen valtakunnan asuntooni ja näytin mun polttouunia jossa poltetaan juutalaiset. (näytin tavan uunia ja samalla laitoin sen täysille luukku auki)
Marsin kamaralle päästyä marsin sen ympäri. Marsin ympäri! monta kertaa...
en ole maanympäri matkaaja vaan marsin ympäri matkaaja
en ole maanympäri matkaaja vaan marsin ympäri matkaaja
-
testeri420
- OD
Ei jestas. Meitsi repes iha oikeesti melkei huutonauruun tääläjopasjota wrote:Ne kiiltävät on kolikoita, ei pillereitä...
Kiitän sinua jopasjota
En kadu mitään mitä olen tehnyt. Kadun vain sitä mitä en ole vielä kerennyt tekemään.
onlydeadfishgo with the flow..
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.
onlydeadfishgo with the flow..
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.
-
Kottonmouth
Ei voi käsittää miten joku ei saa nieltyä jotakin, varsinkin nesteen kanssa. Olin jo ihan pienenä ihan ihmeissäni , kun joku ei saanut vaikka vitamiinitablettia nielaistua veden kanssa. Miten ne saa ruokaakaan kurkusta alas?
-
LeeviON
- Lepakko
Itse syödessäni Queleja kun ne pitää murskata jauhoksi ja niellä, niin tein niistä pientä jauhoa, mutta jos sen nielaisee sellaisenaan niin on koko seuraavankin päivän kitalaessa paska maku. Joten tein paperista pienen "kourun" johon kaadoin jauhot, taittelin sen kiinni ja nielaisin. Näin ei jää kitalakeen ainakaan 
Not even milk can stop me now!zero wrote:mikset saatana menis työhaastatteluu? minä vedän lippuviinan ja kourallisen tennareita ja työkkärii. mikset sinä menisi EDES TYÖHAASTATTELUUN? ET SÄ SITÄ DUUNIA KUMMINKAA SAA!
-
Neste
- OD
aka pommiLeeviON wrote:Joten tein paperista pienen "kourun" johon kaadoin jauhot, taittelin sen kiinni ja nielaisin. Näin ei jää kitalakeen ainakaan
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite -William Blake
-
Soppaluu
- Lepakko
Taitolaji tosiaan. Pienenä ei _millään_ pystynyt niellä noita nesteen kanssa. Nykyään menee pelkällä syljelläkin. Jugurtin kanssa jos ei muuten mene.
-
Happohuppu
- Apteekki
Ihan hyvä pointtiKottonmouth wrote:Miten ne saa ruokaakaan kurkusta alas?
Kai se on treenaamisesta kiinni. Itsellä menee vaikkapa 15 kapselia kertaheitolla alas yhdellä vesikulauksella, ja ilman vettäkin menee pienemmät pillerit 3-5 kappaleen erissä. Kun antaumuksella harrastaa tätä alaa niin oppii kaikenlaisia hyödyllisiä taitoja.
Looking for planet Gong...
-
doof
- Kameleontti
Kaikki muut menee ilman nesteitä paits trypto-tabsi. Se jää puolitiehen kurkkuun, eikä mene alas asti ilman nestettä.
Tärkeetä on laittaa tabu suun perälle eikä heti kielen päälle. Se helpottaa nielemistä kovasti
Tärkeetä on laittaa tabu suun perälle eikä heti kielen päälle. Se helpottaa nielemistä kovasti
-
seppo600
- Lepakko
Proprali 80mg ei mee alas ilman vettä, kaikki muu menee sylellä. ottakaa vaikka jugurtin kaa ne ryynit
-
Infitialis
- Apteekki
Dolan on ollut joskus vähän julma pilleri ilman nestettä saada alas...
Parhaat karstat on pohjalla.
-
Opiaate
Ainahan niitä voi puolittaa/murskata? Emmä tiiä, ehkä sulla on vaan pieni kurkku.