Eipä kai niitä rahavirta häiritse.porter wrote:Ei varmaan apteekeissa ole ikinä mietitty miksi juuri resilar on niin suosittu yskänlääke
Ja oon kuullut, että Resilar auttaa ihan oikeasti yskään. Mutta tää saattaa olla vaan urbaani legenda..
Eipä kai niitä rahavirta häiritse.porter wrote:Ei varmaan apteekeissa ole ikinä mietitty miksi juuri resilar on niin suosittu yskänlääke
Hups, en huomannutkaan.Feya wrote:Ööh, satuitko huomaamaan, että kyseinen viesti on 4½ vuotta vanha?
Not even milk can stop me now!zero wrote:mikset saatana menis työhaastatteluu? minä vedän lippuviinan ja kourallisen tennareita ja työkkärii. mikset sinä menisi EDES TYÖHAASTATTELUUN? ET SÄ SITÄ DUUNIA KUMMINKAA SAA!
Kannattaa koittaa pienentää annosta. Mulla sattui joskus apteekissa käydessä 1,5 mg melatoniini reseptivapaana silmiin (asun Hollannissa), ja ajattelin kokeilla kun nukahtamisvaikeudet ei oo mikään vieras juttu. Otin noita aluksi 2 x 1,5mg, kun olin vähän skeptinen tehon suhteen, mutta toimihan ne. Tolla annoksella väsymys kuitenkin tuntu vielä aamuisin. Sittemmin siirryin yhteen pilleriin joka mulla auttaa nukahtamaan, mutta ei paina enää aamulla.porter wrote:Huomannu melatoniinista että antaa kyllä unen, mutta aamulla on usein tosi väsy... pitää miettiä vaihtoo tenoxiin.
En kyl sanois et tenoxeil nukkuu paremmin. Niil nukahtaa kyl, mut vaikutuksen päättyessä (5h) lähes aina heräilee jolloinka pitää ottaa taas lisää et nukahtais, melkein sama kuin yrittää nukkua lakalla tai alkoholilla. Mikä tahansa gaba-pohjanen substanssi on huono pitkäaikaseen unilääkekäyttöön, sillä unenlaatu lopulta huononee ja siitä korjaantuminen vie aina aikansa. Paras unilääke on ime. mirtasapiini tai seroquelli tai mikä tahansa mikä pitää unessa ainakin sen 8h, tosin mirtazapiini on silloin huono jos nukkuu alle 12h, sillä väsymys on aivan helvetin kova kun herää, ehkä pienemmäl annostuksel korjaantuu, seroquelli yleensä ei kyl väsytä 8h unien jälkeen, kun puoliistumisaikakin on siin 6h kohil. Nukahtamiseen sit käy mikä tahansa mikä rentouttaa. Melatoniini on hyvä jos sitä syö jatkuvasti ja aina samaan aikaan, niin alkaa aivot lopulta itse tottuneesti tuottamaan melatoniinia jolloinka alkaa aina väsyttämään tiettyyn aikaan.Mushru wrote:Ei ja joo. Tenoxit väsyttää paremmin ja melatoniini kun kuitenkin unensäätelyhormoni. Unet muistaa paremmin mutPORBOT wrote:Olisko pitäny ottaa melatoniini Tenoxin sijaan...
kyl tenoxeil nukkuu paremmin ja saa ahistusta pois. Että. Riippuu mitä haluut.
Kodeiini? Imodiumin sisältämä loperamidi kyl lopulta pääsee aivoveriesteen lävitse kun syö pitkin päivää yhteensä ~100mg annoksen.MaryDoe wrote:Ei varmaan löydy ilman respaa mitään mistä sais apua bupren lopettamiseen? Paitsi imodium tietty auttaa ainaki siihen ku maha on sekasin. Kaveri kerto että joku sen tuttu oli kuullu että imodiumilla sais muka jotkut opiaaattiolot kun syö tarpeeksi monta. Tämä oli sitte ottanu niitä jonku liuskan kerralla ja ainoo efekti oli viikon ummetus.
Tää on tuttua. Melatoniinista jostain syystä tulee kyllä aika levottomia unia. Jostain syystä mulla unet keskittyy yleensä vähintään kerran yössä facebookiinhideo wrote:Siis itellä ainaki tuo melatoniini tekee semmoset unet että luulee aamulla oikeesti että ne on totta
Kannattaa melatoniinit tilata netistä. Ite joskus sen virheen tein, että maksoin itseni kipeeks nuista Circadin nimisistä depot valmisteista.BMCH wrote:Tää on tuttua. Melatoniinista jostain syystä tulee kyllä aika levottomia unia. Jostain syystä mulla unet keskittyy yleensä vähintään kerran yössä facebookiinhideo wrote:Siis itellä ainaki tuo melatoniini tekee semmoset unet että luulee aamulla oikeesti että ne on tottaSiinäkös sitte aamusella miettii että onko oikeesti menny sanomaan tommosia asioita....pitäs ehkä vähän vierottautua
Unien muistaminen onki sitte se ainoa positiivinen juttu melatoniinin kans. Ehkä vähän paremmin tulee nukuttua, mutta nukahtamiseen tai mihinkään muuhun se ei kyllä auta, eikä suunnitelmissa oo tämänhetkisen lätkän loputtua enää ostaa.
Tenox on ok, auttaa ainaki nukahtamiseen hyvin ja tulee nukuttua tämän kans. Eivät vaan tahdo oikein tätä vielä haluta laittaa respaa, saa nähdä jos asia johonki suuntaan muuttuis kevään edetessä.
näin oon ymmärtänyt kyllä. Eli siis unen saantiin auttaa vissiin ihan samalla lailla noilla isommilla ja pienemmillä annoksilla.porter wrote:Eihän melatoniini ainakaan toimi jos ottaa isompia annoksia? tai siis toimii mutta samanlailla se 3-6mg toimii kun 30-60mg? eiks näin ole.
Hassua, itselläni melatoniini ei aiheuta mitään unia.BMCH wrote:Tää on tuttua. Melatoniinista jostain syystä tulee kyllä aika levottomia unia.hideo wrote:Siis itellä ainaki tuo melatoniini tekee semmoset unet että luulee aamulla oikeesti että ne on totta
Ehkä vähän aiheen vierestä, mutta lucid-unien opetteluhan vaatinee sitä unien muistamista yms. ja unet muistan tosiaan nykyään paremmin kiitos melatoniinin. Ehkä jonkuasteista unien omaa säätelyäkin osaan tehdä, ainakin viimeöisessä unessa feat. 3kg etana osasin jatkaa unta siitä kohdasta mihin se jäi ja tietoisena, vaikka paikka vaihtui. Eli unta > heräsin > unta ja se etana kulki unesta toiseen mukana koska halusin sen olevan mukanaPsylanceata wrote:Olisko hyvä apuväline jos haluaisi opetella lucid-unia?
onhan tuo. Aluks vaan opettelet muistamaan ne unet. Melatoniini auttaa tähän vallan mainiosti. Ensimmäistä kertaaPsylanceata wrote:Olisko hyvä apuväline jos haluaisi opetella lucid-unia?
Joo ei todellakaan kannata ainakaan circadin nimistä hakea apteekista. maksaakohan se melkein 20e se 21 kpl sisältävä paketti.BMCH wrote:Ehkä vähän aiheen vierestä, mutta lucid-unien opetteluhan vaatinee sitä unien muistamista yms. ja unet muistan tosiaan nykyään paremmin kiitos melatoniinin. Ehkä jonkuasteista unien omaa säätelyäkin osaan tehdä, ainakin viimeöisessä unessa feat. 3kg etana osasin jatkaa unta siitä kohdasta mihin se jäi ja tietoisena, vaikka paikka vaihtui. Eli unta > heräsin > unta ja se etana kulki unesta toiseen mukana koska halusin sen olevan mukanaPsylanceata wrote:Olisko hyvä apuväline jos haluaisi opetella lucid-unia?ja vielä tiedostin senkin seikan, että uni oli vaihtunut.
Mutta aika kallista lystiä jos apteekista ostaa. Kuten tuossa jo Dreamer sanoi, niin kannattaa mieluummin tilata netistä.
Myös B12 vitamiini auttaa unien muistamisessa ja näkemisessä.Dreamer wrote:onhan tuo. Aluks vaan opettelet muistamaan ne unet. Melatoniini auttaa tähän vallan mainiosti. Ensimmäistä kertaaPsylanceata wrote:Olisko hyvä apuväline jos haluaisi opetella lucid-unia?
kun söin melatoniinia, tuli niin outoja unia, että huomas melkein heti et on uni kyseessä.
Joo ei todellakaan kannata ainakaan circadin nimistä hakea apteekista. maksaakohan se melkein 20e se 21 kpl sisältävä paketti.BMCH wrote:Ehkä vähän aiheen vierestä, mutta lucid-unien opetteluhan vaatinee sitä unien muistamista yms. ja unet muistan tosiaan nykyään paremmin kiitos melatoniinin. Ehkä jonkuasteista unien omaa säätelyäkin osaan tehdä, ainakin viimeöisessä unessa feat. 3kg etana osasin jatkaa unta siitä kohdasta mihin se jäi ja tietoisena, vaikka paikka vaihtui. Eli unta > heräsin > unta ja se etana kulki unesta toiseen mukana koska halusin sen olevan mukanaPsylanceata wrote:Olisko hyvä apuväline jos haluaisi opetella lucid-unia?ja vielä tiedostin senkin seikan, että uni oli vaihtunut.
Mutta aika kallista lystiä jos apteekista ostaa. Kuten tuossa jo Dreamer sanoi, niin kannattaa mieluummin tilata netistä.
Netistä saa 5 DOLLARILLA 100kpl Natrol Melatonin TR (Time release) 3mg.
- 8 hour release
- With Vitamin B6
Tuo B6 vitamiini on kuulemma myös sellanen aine, joka vaikuttaa uniin. Eli unien pitäs olla tosi värikkäitä ja mieleenpainuvia.
Eivät nuo ainakaan minun uniini ole vaikuttaneet, vaikka esimerkiksi B12-vitamiinia olen välillä syönyt päivittäin satakertaisen määrän kansanterveyslaitoksen suosituksiin verrattuna.C0H0 wrote:Myös B12 vitamiini auttaa unien muistamisessa ja näkemisessä.Dreamer wrote:Tuo B6 vitamiini on kuulemma myös sellanen aine, joka vaikuttaa uniin. Eli unien pitäs olla tosi värikkäitä ja mieleenpainuvia.
yksilöllistähän tuo on. Olen itse syönyt varmaan yli kymmentä valmistetta, joilla pitäisi saada aikaan värikkäitä/eloisia unia,Happohuppu wrote:Eivät nuo ainakaan minun uniini ole vaikuttaneet, vaikka esimerkiksi B12-vitamiinia olen välillä syönyt päivittäin satakertaisen määrän kansanterveyslaitoksen suosituksiin verrattuna.C0H0 wrote:Myös B12 vitamiini auttaa unien muistamisessa ja näkemisessä.Dreamer wrote:Tuo B6 vitamiini on kuulemma myös sellanen aine, joka vaikuttaa uniin. Eli unien pitäs olla tosi värikkäitä ja mieleenpainuvia.
Kirjota ihmees jos ei ole pitkä, tai sitte teet ytimekkään tiivistelmän?Dreamer wrote:Tuli tänään postissa muuten "Hervannan apteekki" niminen lehti. Mielenkiintonen uutinen oli melatoniinista.
Voin kirjoittaa myöhemmin tänään uutisen, mikäli se jotain kiinnostaa. Jos ei kiinnosta, jätän kirjoittamatta.
Skanneria kun en omista.
Ympäri nettiä löytyy ristiriitaisia reportteja imodiumin eli loperamidin viihdekäytöstä, monet ovat väittäneet että kyllä se vaan toimii kun vaan tarpeeksi (tyyliin paketin) niitä syö. Loperamidi ylittää heikosti aivo-veriesteen, mutta ilmeisesti tarpeeksi suuren annoksen kun nappaa niin jotain tapahtuu tai sitten ei. Ihan kunnolliset opiaattiolot ovat jotkut saaneet, annoksissa puhutaan useista kymmenistä milligrammoista. Mitä tulee sitten tuommoisen mega-annoksen potentiaalisiin vaaroihin, kuka tietää.MaryDoe wrote:Ei varmaan löydy ilman respaa mitään mistä sais apua bupren lopettamiseen? Paitsi imodium tietty auttaa ainaki siihen ku maha on sekasin. Kaveri kerto että joku sen tuttu oli kuullu että imodiumilla sais muka jotkut opiaaattiolot kun syö tarpeeksi monta. Tämä oli sitte ottanu niitä jonku liuskan kerralla ja ainoo efekti oli viikon ummetus. :D