Vähän kuin haukkuisi puhelinverkkoa joka tallentaa kaikki puhelut ja viestit ja on yhden yksityisen yrityksen omistuksessa.Happohuppu wrote: Vähän sama kuin haukkuisi puhelimia. Ihan tyhmiä keksintöjä. Niillä kun voi olla yhteydessä ihmisiin ja kysellä kuulumisia.
Facebook ,egojen pintaliito temmellyskenttä?
-
sxoxyvg
- OD
Re: Facebook ,egojen pintaliito temmellyskenttä?
negatiivisesti sekaisin
<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
<Dexma> Okei okei.
-
Happohuppu
- Apteekki
Ai ongelma onkin viestien tallentuminen ja yrityksen omistussuhteet, eikä otsikossa mainittu "egojen pintaliito temmellyskenttä".sxoxyvg wrote:Vähän kuin haukkuisi puhelinverkkoa joka tallentaa kaikki puhelut ja viestit ja on yhden yksityisen yrityksen omistuksessa.Happohuppu wrote: Vähän sama kuin haukkuisi puhelimia. Ihan tyhmiä keksintöjä. Niillä kun voi olla yhteydessä ihmisiin ja kysellä kuulumisia.
En tiennyt. Samapa tuo on minulle joka tapauksessa.
Looking for planet Gong...
-
sxoxyvg
- OD
Lähinnä tuohon facebookin haukkumisilmiöön otin kantaa. Vaikka omasta mielestä tuo lärvikirjan kautta itsensä tyrkyttäminen onkin lähestulkoon yhtä sairasta.
negatiivisesti sekaisin
<Dexma> Okei okei.
<Dexma> Okei okei.
-
Happohuppu
- Apteekki
Se voi olla itsensä tyrkyttämistä tai ihan vain yhteyden ja hauskan pitoa. Itsestä kiinni.sxoxyvg wrote:Lähinnä tuohon facebookin haukkumisilmiöön otin kantaa. Vaikka omasta mielestä tuo lärvikirjan kautta itsensä tyrkyttäminen onkin lähestulkoon yhtä sairasta.
Itse tykkään Lärvikirjasta, vaikka välillä mietityttää, ovatko kaikki möläytykseni ihan julkaisemisen arvoisia. Mutta toisaalta eipä sellaisen miettimiseen pitäisi aikaansa tuhlata.
-
Kepardi
- Psykonautti
Ehkä vähän harhaanjohtava esimerkki sulta, tai minä ainakaan en näkisi että facebookin pääasiallinen tarkoitus on ihan vaan olla yhteydessä ihmisiin, kysellä kuulumisia ym jutustelua. Kyllä siihen perus kommunikointiin löytyy paljon, paljon parempia ohjelmia/alustoja. Facebook taas on just monelta osin tuota egon pönkittämistä, identiteetin rakentelua/esittelyä ja kaikenlaista itsensä tyrkyttämistä. Vähän sama jos sanoisin että "wowi on ihan siisti juttu, pystyy kätevästi olemaan yhteydessä ihmisiin ja kyselemään kuulumisia!" mikä sinänsä on ihan totta, mutta se wowi on kuitenkin paljon mutakin.Happohuppu wrote: Vähän sama kuin haukkuisi puhelimia. Ihan tyhmiä keksintöjä. Niillä kun voi olla yhteydessä ihmisiin ja kysellä kuulumisia.
Mitä syvemmälle facebookin syvimpään olemukseen porautuu, sitä enemmän saatanasta koko laitos alkaa tuntumaan. Facebookkia käyttävät massat antavat todella paljon tietoa eli valtaa eli rahaa facebookkia ylläpitävälle taholle, enkä mä usko että ne on mitään hyväntekeväisyyttäkään siellä hirveästi tekemässä. Eipä tuota tietoa/valtaa ainakaan tällä hetkellä käytetä ainakaan kovin räikeän loukkaavalla tavalla facebookin käyttäjiä vastaan, mutta kaikki se data teistä jää sinne jonnekkin ja jos joku kaunis päivä heräämme siihen että ympärillämme kukoistaa dystopia, saattaa olla että alkaa vituttamaan aiemmat höpöhöpöilyt facebookissa.
Mut nii, kaikkea sitä ihmiset tekee saadakseen huomiota. Pinnallista touhua kieltämättä. Minä en tarvitse facebookkia perusyhteydenpitoon, eikä sitä tarvitse siihen kukaan muukaan, se on pelkkä tekosyy sillä paljon parempia ja kätevämpiä, yksityisyyttä kunnioittavia vaihtoehtoja on tarjolla. Facebookin chattikin on aivan helvetin perseestä jos totta puhutaan.
-
zerk
Mä ainakin pidän naamakirjaa loistavana yhteydenpitovälineenä.
-
doof
- Kameleontti
Käy pyörähtääs kuvake.netissäsxoxyvg wrote:Lähinnä tuohon facebookin haukkumisilmiöön otin kantaa. Vaikka omasta mielestä tuo lärvikirjan kautta itsensä tyrkyttäminen onkin lähestulkoon yhtä sairasta.
-
Happohuppu
- Apteekki
Harvemminpa yrityksiä perustetaankaan hyväntekeväisyyden vuoksi.Kepardi wrote:Facebookkia käyttävät massat antavat todella paljon tietoa eli valtaa eli rahaa facebookkia ylläpitävälle taholle, enkä mä usko että ne on mitään hyväntekeväisyyttäkään siellä hirveästi tekemässä.
Kyllä joo kun dystopia tulee ja Darth Vader tai Kim Jong Ilin haamu valtaa maailman niin kyllä sitten harmittaa se että joskus kirjoitin Naamakirjaan ja pistin vielä jonkun kuvankin sinne. Sehän se suurin huolenaihe silloin on. Ja kaikista maailman ihmisistä tietysti juuri minä olen niin tärkeä ja merkittävä että juuri minun sanomisia ja tekemisiä itse Pahuuden Voimat haluaa vahdata.Kepardi wrote:Eipä tuota tietoa/valtaa ainakaan tällä hetkellä käytetä ainakaan kovin räikeän loukkaavalla tavalla facebookin käyttäjiä vastaan, mutta kaikki se data teistä jää sinne jonnekkin ja jos joku kaunis päivä heräämme siihen että ympärillämme kukoistaa dystopia, saattaa olla että alkaa vituttamaan aiemmat höpöhöpöilyt facebookissa.
Varmaan kun puhelinluettelot yleistyivät niin silloinkin löytyi niitä, joiden mielestä sinne ei pidä laittaa numeroaan tai mitään muutakaan egoa pönkittävää tietoa, koska voi tulla dystopia ja sitten Stalinin pojanpoika soittaa.
-
anomaali
- Psykonautti
Facebookista löytyy hyviä ryhmiä. Tämän forumin väkeä voisi kiinnostaa esimerkiksi Aivokemia -niminen ryhmä.
Muutamia kotimaisia päihdepoliittisia ryhmiä on myös. Julkisista (ei suljetuista tai salaisista) ryhmistä omat julkaisut, kommentit ja tykkäykset voi joutua facebookkavereiden virtaan, joten kannattaa harkita mitä niissä touhuaa suhteessa siihen keitä on facebookkavereina. Ainakaan toistaiseksi julkiseenkaan ryhmään postatut jutut ei löydy omaa nimeä googlettamalla (toisin kuin vaikkapa julkisiin tapahtumiin postatut jutut).
Muutamia kotimaisia päihdepoliittisia ryhmiä on myös. Julkisista (ei suljetuista tai salaisista) ryhmistä omat julkaisut, kommentit ja tykkäykset voi joutua facebookkavereiden virtaan, joten kannattaa harkita mitä niissä touhuaa suhteessa siihen keitä on facebookkavereina. Ainakaan toistaiseksi julkiseenkaan ryhmään postatut jutut ei löydy omaa nimeä googlettamalla (toisin kuin vaikkapa julkisiin tapahtumiin postatut jutut).
-
Pen
- OD
Ainoa hyvä puoli facebookissa on chat. On paljon "normaaleja" lapsuuden ystäviä ja muita, jotka ei käytä IRC:tä, skypeä, messengeriä tai vastaavia "nörttien" ohjelmistoja. Facebookissa sen sijaan tuntuu kaikki olevan ja sitä kautta pystyy pitämään yhteyttä.
-
placebo
- Kameleontti
Joo olin juuri ihan samaa toteamassa. Facebook on ittelle ainakin ihan vain väline ihmisten kanssa leskustelemiseen. Varsinkin joidenkin sukulaisten tai lapsuudenkaverien kanssa, jotka asuvat jossaikin kauempana ja joidenka kanssa puhelinyhteydenpito on jäänyt pois. Tosin aika usein sitä tulee kyllä kaikenmoista kauppaakin tehtyä facebookissa, kun se on paljon nopeampaa näpyttelyä kuin tekstiviestit 
Periaatteet perustana, totuus selustana.
-
karmastrikesback
Mäkin samaistun tohon, että facebook on monella tapaa perseestä - mutta siellä tuntuu olevan kaikki.
Tuntuu luonnottomalta soittaa ihmiselle, kenet on nähnyt viimeksi vaikkapa vuosi sitten. Tai kenen kanssa ei koskaan kovin läheinen ole ollutkaan. Facebookissa on helppo rupatella niitä näitä lähes kenelle vaan, jopa tutustua. Ja tosiaan pitää sitä yhteyttä kauempana asuviin.
Mun kaikki kaverit lähestulkoon asuu ympäri suomea, ja monesti kirjotellaan chatissa pitkiäkin romaaneja silleen, että toinen osapuoli ei ole onlinessa. Vastaillaan toisten viesteihin vähän kuin sähköposteihin, kun jaksetaan! Tulee vaihdettua sellasia päivittäisiä kuulumisia ja pohtimisia, mitä kännykällä ei tulisi välttämättä tehtyä.
Lisäksi facebookissa on helppo järjestää esim. tapahtumia tai "bileitä", joihin saa helposti kutsuttua isommankin määrän porukkaa ja tiedot kaikesta kaikille.
Facebook on vähän sellainen, että ei saa ottaa sitä "niin tosisssaan." Muuten siitä tulee just tällainen egon rakentelu mesta : D Ite ainakin heittelen sinne ihan läpällä kaikkea ja naureskelen kuvia ja muita muistoja jälkeenpäin. Facebook ei kuitenkaan merkitse mitään oikeasti eikä oikeassa elämässä, vaikka se kätevä onkin.
Tuntuu luonnottomalta soittaa ihmiselle, kenet on nähnyt viimeksi vaikkapa vuosi sitten. Tai kenen kanssa ei koskaan kovin läheinen ole ollutkaan. Facebookissa on helppo rupatella niitä näitä lähes kenelle vaan, jopa tutustua. Ja tosiaan pitää sitä yhteyttä kauempana asuviin.
Mun kaikki kaverit lähestulkoon asuu ympäri suomea, ja monesti kirjotellaan chatissa pitkiäkin romaaneja silleen, että toinen osapuoli ei ole onlinessa. Vastaillaan toisten viesteihin vähän kuin sähköposteihin, kun jaksetaan! Tulee vaihdettua sellasia päivittäisiä kuulumisia ja pohtimisia, mitä kännykällä ei tulisi välttämättä tehtyä.
Lisäksi facebookissa on helppo järjestää esim. tapahtumia tai "bileitä", joihin saa helposti kutsuttua isommankin määrän porukkaa ja tiedot kaikesta kaikille.
Facebook on vähän sellainen, että ei saa ottaa sitä "niin tosisssaan." Muuten siitä tulee just tällainen egon rakentelu mesta : D Ite ainakin heittelen sinne ihan läpällä kaikkea ja naureskelen kuvia ja muita muistoja jälkeenpäin. Facebook ei kuitenkaan merkitse mitään oikeasti eikä oikeassa elämässä, vaikka se kätevä onkin.