Itse testasin eilen muskottia.
Osan muskotista sulaatin suklaan sekaan, osan sekoitin kaakaoon ja loput kokeilin syödä sellaisenaan... Minulla oli siis 23g muskottipussi, josta noin 2/3 osaa sain kiskottua sisuksiini.
Aloitin siinä kymmenen aikaan illalla mäyssäämisen ja maistelin muskottisuklaata... maku oli mieto / hienostunut, hieman pippurinen.. itseasiassa ihan siedettävä, kunhan suklaata on varattuna paljon ja omaa samanlaisen pötsin kuin itselläni.
Suklaan jälkeen siirryin kaakaon juontiin. Ekat pari kulausta maistuivat hyvältä ja juotavalta, mutta sitten muskotti alkoi pistämään vastaan... maustetta todellakin!
Sen jälkeen päätin vielä kokeilla syödä muskottia sellaisenaan... alas sain pari teelusikallista kenties ja siihen loppui sitten kanttini.
Makuelämyksistä suklaan seassa oli ehdottomasti parasta! Sen jälkeen pussista suoraan syötynä ja kaakaon totesin pahimmaksi vaihtoehdoksi.
Söin hitaasti mokomuksen leffaa kattoen. siinä ehkäpä kahdeltatoista olin sitten lopettanut syömisen ja mitään huomattavia oloja ei ollut vielä tullut... jospa ollenkaan.
Menin siinä aika pian nukkumaan ja naukkasin vielä parin palasen suklasta ohimennen. Siinä sitten sänkyyn kun pääsin ja silmät suljin huomasin ekan kerran, että "hei täähän toimii ainakin vähäsen".
Nukahdin mitään sen enempiä ajattelematta ja aamulla heräsin kamalaan kusihätään. avasin silmäni ja aloin nousemaan ja huomasin jotakin!

Katse kulkee ikään kuin jälkijunassa vähän kuten humalassa ja samaten tasapainokin tuntui horjuvalle. Menin pitkin seiniä kuselle ja sieltä takaisin nukkumaan pariksi tunniksi vielä.
Sitten heräsin uuden kerran ja oloni oli hieman parempi... aikaa oli kulunut ehkäpä ekaan heräämiseeni 8h jolloin muskotti potki lujiten ja parin tunnin lisäunien jälkeen uskalsin nousta ylös, vaikkakin suoraan käveleminen ja keskittyminen vaatiikin extrahuomiota.
Vieläkin kun lähden liikkeelle, niin lähden vähän horjahtelemaan ja katsetta on hankala keskittää mihinkään. Hitaasti olot laskee, mutta laskee kumminkin.
Nyt pitäisi kohtapuolin uskaltautua maitokauppaan saakka.