Kuvataide

Keskustelua taiteista ja luovuudesta.
King Ink
LD50

Kuvataide

Post by King Ink »

On pitkään pyörinyt päässä ajatus, et pitäis tehdä topici, johon jengi voi suositella kaikkein päräyttävimpiä maalareita, piirtäjiä ja kaikkia sellaisia. Keskustella kuvataiteilusta perinteisillä konsteilla. Jos haluaa omia tekeleitään laittaa, niin kai sekin on jees, vaikka Submit Yer Art! täältä löytyykin jo. :) Musta tuntuu hassulta niputtaa kaikki taide samaan ketjuun, ku nii hiton upeen monimuotoista taide on.

Valokuvaukselle ja digitaaliselle kuvataiteelle on jo oma hieno topicinsa tääl.

Aloitan ihan parilla suosituksella vaan:

Ralph Steadman on mm. Hunter S. Thompsonin kanssa työskennellyt heppu. Mun mielestä ihan vitun hienoja töitä. Löysin tänään kun kaveri kysyi lukiessaan Thompsonin kirjaa, että kuka oikein on Ralph Steadman.

mm.
Image

Zdzisław Beksiński Puolalainen maalari. Ehkä mun lempimaalareita ikinä. Sen surrealismissa oli jotain tosi upeeta. Mun vanhemmat on ostaneet aikoinaan Puolasta Beksinskin kirjan, jossa on paljon sen töitä, luonnoksia ja kaikkee. Saatan tässä kesällä päästä käymään kattelemassa sen töitä livenä, en muista missä, ois upeeta.

mm.
Image

Image

Toivottavasti tulee linkkejä. :love:
Voima
Lepakko

Re: Kuvataide

Post by Voima »

Ralph Steadman on kyll kova.

Dalin töistä oon aina tykänny.
Astun ulos asunnosta, kastan jalat kuraloskaan, taas uusi päivä mikä ei tuu takas koskaan.