Chillum

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
avaruusihminen

Chillum

Post by avaruusihminen »

Kannattaisko tuollainen hankkia?ja miten se oikea polttamis tekniikka menee?tykkäättekö?kokemuksia?itse pidän piipuista mutta tuo voisi olla ihan mukava kanssa 8)
aphos
Kameleontti

Re: Chillum

Post by aphos »

No chilut ovat ihan hyviä, savu tulee tosin aika raakana. Kokemuksen mukaan noi marmoriset ovat parhaita, hajoaa vaan suht. helposti. Parempia kuin normaalit piiput IMO.

Kannattaa olla myös chilu kotona, jos vaikka bongi hajoaa :razz:
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

En niin kovin tykkää. Vähän karski vehje. Ja useat chilut ovat epäkäytännöllisiä yksin käytettynä / pieniä määriä käytettäessä.
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.
avaruusihminen

Post by avaruusihminen »

jesuiitta wrote:En niin kovin tykkää. Vähän karski vehje. Ja useat chilut ovat epäkäytännöllisiä yksin käytettynä / pieniä määriä käytettäessä.
mut hei mitä jos ei käytäkkään pieniä määriä 8) ?mulla on ongelmana se että mun molemmissa piipuissa on aivan liian pieni pesä ja chilu vaikuttaa mielenkiintoiselta.Onko n16cm chiluissa iso pesä?vai pitäiskö sitten hankkia sellanen suuri tupakka piippuu tiiättehän?
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

avaruusihminen wrote:
jesuiitta wrote:En niin kovin tykkää. Vähän karski vehje. Ja useat chilut ovat epäkäytännöllisiä yksin käytettynä / pieniä määriä käytettäessä.
mut hei mitä jos ei käytäkkään pieniä määriä 8) ?
Eri juttu sitten tietty :)
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

aphos wrote:Kannattaa olla myös chilu kotona, jos vaikka bongi hajoaa :razz:
Ja sehän hajoaa... Aika helposti. Monet silti ostavat lasisia, vaikka tiedostaisivat tämän, koska ne on hienompia, mukavampia tai jotain... Itse ostin suosiolla akryylisen.
aphos
Kameleontti

Post by aphos »

jesuiitta wrote:
aphos wrote:Kannattaa olla myös chilu kotona, jos vaikka bongi hajoaa :razz:
Ja sehän hajoaa... Aika helposti. Monet silti ostavat lasisia, vaikka tiedostaisivat tämän, koska ne on hienompia, mukavampia tai jotain... Itse ostin suosiolla akryylisen.
No eihän akryylisiä osteta, vaan ne tehdään itse :D
Kyllä lasibongi on ihan eri peli kuin akryylibongi, trust me ;)
Kalastaja

Post by Kalastaja »

Chilun suuaukon eteen kylmällä vedellä kasteltu ohut kangas. Sit ghetto kuppikäsistä ja imet sileen, että et missään nimessä koske siihen chilun suuaukkoon huulillas. Googletta kuvaohjeet niin ymmärrät.

Kannattaa ostaa ja polttaa. Saat respectii! Tosi kätevä sitoo esim naruun vyölle ja kukkahattutädit ei tajuu, että se on huumeidenkäyttöväline.
avaruusihminen

Post by avaruusihminen »

Kalastaja wrote:Chilun suuaukon eteen kylmällä vedellä kasteltu ohut kangas. Sit ghetto kuppikäsistä ja imet sileen, että et missään nimessä koske siihen chilun suuaukkoon huulillas. Googletta kuvaohjeet niin ymmärrät.

Kannattaa ostaa ja polttaa. Saat respectii! Tosi kätevä sitoo esim naruun vyölle ja kukkahattutädit ei tajuu, että se on huumeidenkäyttöväline.
Juu pistin tilaukseen 8) voisitko sä linkittää kuva ohjeet vaikka kyllä mä tajusin kai mut varmuudeksi kun en ite löytänyt googlella.Sori vaivaaminen.
bom
Lepakko

Post by bom »

Chiluilla on joo jotain kummaa katu-uskottavuutta. Kai sä oot aito sadhu jos imuttelet chilua pro-tyyliin.
Itelle chilut on aina tuottanu vaikeuksia, se gehottokuppikäsi-tyyli on vaikee saada ilmatiiviiksi. Siks suosin helpompia pelejä kuten bongit ja normipiiput. Sitä tekniikkaa voi harjotella vaikkapa laittamalla tupakan sormien väliin simuloimaan chillumia.

Chilu sormien väliin ja pesä tulille chillum-mantran säestyksellä: BOM SHIVA BHOLENATH! :mrgreen:
"Life is like stepping into a boat that is about to sail out to sea and sink." —Shunryu Suzuki
dredi
LD50

Post by dredi »

Todellista katu-uskottavuutta on polttaa suoraan kädestä. Eli käsi nyrkkiin ja siihen "pesä" tupakasta ja pikkusormen välistä imetään. Pari hemmoa olen joskus tavannut jotka on hallinut ton, on kyllä aika gurun näköstä...
PELASTAKAA PIISKUJÄNIKSET!
aphos
Kameleontti

Post by aphos »

Itse poltan tota niin, että laitan ulostuloaukon peukalon ja etusormen väliin (siis tohon lihalle) ja imen sitä kautta. Pointti on siinä, ettei savu tule liian kuumana. Aika ghetto vehje tuo Chilu.

Puista ei kannata hommata, ne on surkeita. Savikivi on se yleisin, mutta marmorinen on ehd. paras mitä olen kokeillut.
dredi
LD50

Post by dredi »

Puista ei kannata hommata, ne on surkeita.
Höpsistä.
Riippuu ihan mistä puusta on sorvattu. Tietyt puulajit ovat helvetin hyviä chillumiksi. Niitä pitää vain polttaa sisään vähän kauemmin.
aphos
Kameleontti

Post by aphos »

dredi wrote:Höpsistä.
Riippuu ihan mistä puusta on sorvattu. Tietyt puulajit ovat helvetin hyviä chillumiksi. Niitä pitää vain polttaa sisään vähän kauemmin.
Eipäs.

Marmoriset on helpompi pitää puhtaana ja niistä ei lähde pesästä messiin mitään epäilyttäviä höyryjä. Tulee kliinimmät savut :razz:
dredi
LD50

Post by dredi »

Eipäs.

Marmoriset on helpompi pitää puhtaana ja niistä ei lähde pesästä messiin mitään epäilyttäviä höyryjä. Tulee kliinimmät savut :razz:
I respectfully disagree.

Puulajilla on tietysti suuri merkitys. Kun puupiippu on kunnolla sisäänpoltettu se saa sisäpinnalleen sellaisen kovan karstakerroksen kun kannabisöljy imeytyy puuhun polttaessa. Siksi hatsinpoltolle varatusta puupiipusta ei ikinä polteta pelkkää tupakkaa, se pilaa maun. Ei mun puupiipuista ole tullut mitään epäilyttäviä höyryjä ikinä.

Hyviä puulajeja ovat mahdollisimman kovat & tiheät jalopuut. Esim. omenapuu, kirsikkapuu, ebenpuu, palisanteri tai ruusupuu.
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

Ja ne marmorisetkin hajoaa, kokemusta on.
W10
Kameleontti

Post by W10 »

Kunnon yrttiukko väsää oman chillun tietenkin savesta ja kovettaa luomuksen kuumien hiilien seassa. Jos tosi luomuhippi haluaa olla niin järven pohjasta voi käydä savet kaivamassa, niin ei tarvitse ruokkai kapitalismia. Itse en kyllä chillumia ole käyttänyt kuin lähinnä älyn pesänä. Festareilla ja matkoilla tuo on kyllä kätevä ja huomaamaton vempele ja oikean polttelutekniikan opeteltua saa rispektiä muilta sauhuttelijoilta.
"It rubs the lotion on its skin or else it gets the hose again."
aphos
Kameleontti

Post by aphos »

W10 wrote:Kunnon yrttiukko väsää oman chillun tietenkin savesta ja kovettaa luomuksen kuumien hiilien seassa. Jos tosi luomuhippi haluaa olla niin järven pohjasta voi käydä savet kaivamassa, niin ei tarvitse ruokkai kapitalismia. Itse en kyllä chillumia ole käyttänyt kuin lähinnä älyn pesänä. Festareilla ja matkoilla tuo on kyllä kätevä ja huomaamaton vempele ja oikean polttelutekniikan opeteltua saa rispektiä muilta sauhuttelijoilta.
Niin, the evil corporation piipputehdas, vie hippien rahat. Chilua pitää tietenkin polttaa silleen tosi narkisti, ghettotyyliin.
Harold
Kameleontti

Post by Harold »

kyl chillum on ihan ykkönen hasiksen poltossa ! ei siihen mun mielestä kukkaa pitäis laittaakaan, palaa aivan liian nopsaan ja on tosiaan melko harsh ! chilusta saa niin sopivasti säädellä millasen hatsin ottaa, pikkusesta paffista - isoon keuhkonraiskaajaan 8)

tosiaan se rituaali ja kaikki oheisfiilistely on myös ihan omaa luokkaansa. oikealla kädellä, oikealle kierrättäen eikä koskaan suulla itse polttovälineeseen koskien. ja eri käsitekniikoita on nähty monia, jokaiselle omansa!
chilun putsaaminen itse veistetyllä kepillä kankaan kera heti polttamisen jälkeen ja kiven hinkkaaminen vielä märällä "filtteri" kankaanpalasella(eli safi)..aaaah eikä sitä tosiaan yksin polteta. epäkäytännöllistä ja rituaaliin kuuluu kuitenkin jakamisen ilo :)

löytyykö täältä paljonkin chilufiilistelijöitä ? itellä kerääntyny kolme putkea matkan varrella. kaksi savista ja yksi puinen(niis on useesti ongelmana huonosti veistetty sisäpuoli, mikä vaikeuttaa puhdistamista huomattavasti).

voisin jopa laittaa kuvia heti kun saan aikaseksi !! ois siistiä nähä myös jengin chiluja, upatkaa ihmees kuvia !

edit. tänhän vois siirtää myös tuonne kannabis-osioon...onhan siellä keskustelua muistakin poltteluvälineistä
hyvästi jää, et koskaan minua täällä enää nää