mirtazapin

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
porter

Re: mirtazapin

Post by porter »

Mahtaako hävitä kuinka nopeeta ylenpaltillisen pitkät yöunet? nukahdin joskus 01.00 ja heräain 14.00 ihan tokkurasaisena :O...
muhennos
Lepakko

Post by muhennos »

itselläni oli kans melkeen vastaavanlainen tilanne. 7,5mg nukahtamiseen. uni tulikin nopeasti ja nukahdin klo 23 ja heräsin 11:30 12,5h yöunien jälkeen oli pää ihan jumissa ja hyvin tokkuraisena olin koko päivän :S
diagnoosi: kroonisesti kuoseissa
OverDose

Post by OverDose »

Itsellä auttaa mirtazapin yleensä unensaantiin jos on pakko saada unta eikä väsytä.Yleensä 15 mg riittää mutta joskus varmuuden vuoksi otan 30 mg. Aamuisin en oo ainakaan toistaseks kokenut ite ollenkaan mitään tokkuraa mistä jotkut on sanonut kärsivänsä...

Huomasin joskus keittiössä kun aloin katsomaan yhtä kaapin ovea mikä on puu materiaalia niin ne puun kuviot tai siis ne viivat alko liikkumaa vähäse.Joskus imovanessa käyny samanlailla mutta sen alasena se oli paljo voimmakkaampaa kylläki.Olin muistaakseni ottanu 45 mg sillo mirtazapinea ku noin kävi...
porter

Post by porter »

Kun syöny pidempään unensaantiin niin tosiaan aamutokkurat kadonnut, paljon pirteempi jopa aamuisin kuin ennen, Annoskoko n.30mg
PiiZu
Psykonautti

Post by PiiZu »

Mulle määrättiin tätä kans jossain vaiheessa ja itse en kokenu täst yhtään mitään.
Ei väsyttäny, eikä tuntunu millenkään, kun buranaa olis syöny :D
- Vuonna 3000 pöhisijät pöllii ufoja! -
Psychonautilus

Post by Psychonautilus »

Ei auttanu unensaantiin, lievästi paranti ruokahalua mikä oli sinänsä ihan hyvä juttu mulle siinä tilanteessa, mutta kannabis ajoi saman asian paljon paremmin. Kannabis antoi myös tehokkaammin unen, mutta kun sekään ei riittänyt, niin mirtatsapiinirespa oli minulle täysin turha.
bjarmi
Tuppisuu

Post by bjarmi »

Kokeilin tuossa muutama vuosi sitten olisiko näillä mittää viihdearvoa. 30mg naamariin... Tunti meni, eikä mitään eroa olossa. Nousin seisomaan ja aattelin mennä nukkumaan: jalat ei toiminu, ihan kun kännissä ois ollu. Aivot toimi normisti, mutta kroppa ei totellu. Hassuja nappuloita..
Keep ya head up.
testeri420
OD

Post by testeri420 »

Sillonku söin niitä ekan ja viimesen kerran. Remeron nimisiä nappeja.
Koitin kävellä niin piti pysähtyä koska eteeni ilmestyi sininen ristikko ja ylämäkikin oli liian jyrkkä. Tämä mäen kiipeäminen vaati noin puoli tuntia.
Kauheat painajaiset kun nukkuu. Siis ei mitään järkeä unissa. Vähän niinku ois sammunu pystyyn. Ja samantien ku pääs jonnekki niin tipahti.
En kadu mitään mitä olen tehnyt. Kadun vain sitä mitä en ole vielä kerennyt tekemään.
onlydeadfishgo with the flow..
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.
porter

Post by porter »

Eilen otin pitkästä aikaa unensaantiin ja väsytti perhanasti mut oli tosi levoton olo!! Sitte otin melatoniinin tohon päälle niin uni onneks tuli, paskoja nappeja.
odo
Karvakuono

Post by odo »

Joo nää on kyllä ihan perseestä.. Nukahtamiseen sain avuks, lekuri neuvo ottaa 1/4-½ 15mg pilleristä pari tuntia ennen nukkumaanmenoa. Viikon ajan oon syöny eri annoksilla tota ja ei niin minkäänlaista vaikutusta, saman lailla valvottaa ku ennenkin. Doset ollu 5mg-60mg, tosta 60mg sain vaan levottomat jalat. Pitänee lahjottaa loput jollekki ketä noi jeesaa. 20e tuli yhteensä kustannuksia lääkärikäynnistä ja mirtazapin-paketista, ois köyhä voinu nuokin rahat paremmin käyttää..
Infitialis
Apteekki

Post by Infitialis »

odo wrote:Joo nää on kyllä ihan perseestä.. Nukahtamiseen sain avuks, lekuri neuvo ottaa 1/4-½ 15mg pilleristä pari tuntia ennen nukkumaanmenoa. Viikon ajan oon syöny eri annoksilla tota ja ei niin minkäänlaista vaikutusta, saman lailla valvottaa ku ennenkin. Doset ollu 5mg-60mg, tosta 60mg sain vaan levottomat jalat. Pitänee lahjottaa loput jollekki ketä noi jeesaa. 20e tuli yhteensä kustannuksia lääkärikäynnistä ja mirtazapin-paketista, ois köyhä voinu nuokin rahat paremmin käyttää..
Levottomat jalat täälläkin, vie viimisetkin toivot nukahtamisesta tämä lääkeaine annoksella kuin annoksella.
Parhaat karstat on pohjalla.
ag00
Psykonautti

Post by ag00 »

Infitialis wrote:
odo wrote:Joo nää on kyllä ihan perseestä.. Nukahtamiseen sain avuks, lekuri neuvo ottaa 1/4-½ 15mg pilleristä pari tuntia ennen nukkumaanmenoa. Viikon ajan oon syöny eri annoksilla tota ja ei niin minkäänlaista vaikutusta, saman lailla valvottaa ku ennenkin. Doset ollu 5mg-60mg, tosta 60mg sain vaan levottomat jalat. Pitänee lahjottaa loput jollekki ketä noi jeesaa. 20e tuli yhteensä kustannuksia lääkärikäynnistä ja mirtazapin-paketista, ois köyhä voinu nuokin rahat paremmin käyttää..
Levottomat jalat täälläkin, vie viimisetkin toivot nukahtamisesta tämä lääkeaine annoksella kuin annoksella.

Mä saan kyllä näillä nukuttua mut seuraavana päivänä on kyllä niin zompi olo että huh huh. Paska lääke
cook
Lepakko

Post by cook »

Pidän tästä lääkkeestä. Antoi aluksi hyvin unta mutta toleranssi on tullut, väsyttää silti mukavasti pitkän käytön jälkeen. 45mg on liian stimuloiva, 30mg vielä sedatiivisen puolella. Ei muita haittoja kuin välillä sattuva jääkaapin tyhjennys.

10x parempi unilääke kuin bentsopohjaset jos vaan toimii. Ei mitään darraa tai pöhnää ollut koskaan, lisäksi unen rakenne pysyy normaalimpana kuin benjamiineilla. Toleranssia tulee hyvin hitaasti mutta ei koskaan täydellistä toimimattomuutta. Saa nähdä kuinka pitkään valvotaan kun tämän joskus lopettaa.
Rawr
Karvakuono

Post by Rawr »

30 mg tuli joskus näitä syötyä univaikeuksiin iltaisin, mutta yöunet tosiaan venyivät reilusti päälle kymmentuntisiksi ja herätessä olo oli erittäin ärsyyntynyt, jumittava ja väsynyt. Näistä ei ainakaan itselleni ollut juuri mitään iloa. Mieluummin kärsin unettomuudesta kuin nukun puolet vuorokaudesta ja toisen puolen vietän koomassa. Viihdekäyttöarvoakaan en näistä löytänyt.
CAxx
Tuppisuu

Post by CAxx »

Mä olen syönyt näitä nyt joku kaks viikkoa. Torstaina nostettiin annosta 15mg:sta 30mg. 15mg nukahdin nätisti, heräsin pari kertaa yön aikana, mutta nukahdin samantien uudelleen. Unia en nähnyt, aamulla saatto joku sumee pätkä tulla ennen nukahtamista. Nukuin 12-15h yössä ja aamulla herätessäkin oli tokkurainen olo. Parin ekan päivän aikana en herännyt mihinkään. En herätyskelloon, en puhelimen soimiseen, en sit niin mihinkään. Normaalisti siis säpsähdän hereille pienimmästäkin äänestä. Toleranssi nous tietenkin, eikä nappi enää pakottanut nukkumaan ja alko jo heräilemään merkityksellisiin ääniin. Edelleen pitkät yöunet ja tokkuraiset aamut. Zombi-olo ja ärsyttävä päänsärky kesti joku nelisen tuntia heräämisestä. Tolla 30mg nukun tosi katkonaisesti ja yöunet venyy varmaan osittain sen takia. Ärsyynnyn ja turhaudun ennen nukahtamista, kun ei meinaa nukahtaa, vaikka lääke toimiikin muuten. Yöllä sit herää tosiaan ilman mitään syytä. Jonkun yhden pidemmän ja sikeemmän pätkän mä nukun sen yön aikana ja herätessä olo on ihan ok. Korkeintaan tunnin verran semmosta sumeutta, jos edellisenä iltana ottanu muutkin kuin noi napit. Ajattelin nyt kokeilla näitä vielä hetken aikaa, mut jos tää ei tästä muutu niin loppuu kyllä. Ei tää oo kivaa. Viihdekäytön mahdollisuutta näissä ei mun mielestä ole ollenkaan. Ellei nyt sitten halua nukkua.
"Mun aina uskotaan selviivän. 'Selviithän?' - Nää, en selvinpäin"
cook
Lepakko

Post by cook »

^ Näyttäs että 30mg on sulle liikaa iltasin otettuna jos huonontaa unta. Jollain annostuksella se kääntyy, itselläni vasta 45 mg:n kohdalla alkaa huonontaa unta.
CAxx
Tuppisuu

Post by CAxx »

cook wrote:^ Näyttäs että 30mg on sulle liikaa iltasin otettuna jos huonontaa unta. Jollain annostuksella se kääntyy, itselläni vasta 45 mg:n kohdalla alkaa huonontaa unta.
Se voi olla, kokeilen nyt hetken aikaa, jos en ala nukkumaan kunnolla niin puolitan. Oon myös kuullut, että joillain annos jaetaan. Eli puolet vaikka aamulla ja puolet illalla. Nyt kun tuntuu, että molemmissa annoksissa on ollut hyvät ja huonot puolensa. Katsotaan. Voi olla, että parin viikon päästä lääke sitten vaihtuu.
"Mun aina uskotaan selviivän. 'Selviithän?' - Nää, en selvinpäin"
rebirth
Apteekki

Post by rebirth »

Kyllä näillä ihan hyvin unta sai 7,5-30mg annoksilla. Haittavaikutuksina tosin oli se etten omannut minkäänlaisia negatiivisia tunteita esim surua tai vihaa enkä myöskään pystynyt itkemään vaikka kuinka yritti. Painokin nousi muutaman kilon kun tää kerrytti nestettä kehoon aika huolella. Lisäksi viime syksystä ei ole juurikaan mitään muistikuvia sen jälkeen kuin annos nostettiin 30mg paitsi pieniä utuisia pätkiä sieltä täältä. Niin joo ja mulla oli ne suussa hajoavat tabletit kun ne nieltävät ei tuntunu oikein toimivan.

Tässä teille pieni tarina viime syksyltä et kuinka kauheiks ne haittavaikutukset voi lopulta mennä:
Vähän alle vuosi sitten kun annos nostettiin 45mg niin pikku hiljaa unet, mielikuvitus ja todellisuus rupes sekottumaan keskenään enkä enää meinannut millään erottaa niitä toisistaan. Tällästä jatkui noin pari viikkoa kunnes tilanne lopulta kärjistyi siihen että päädyin jonnekkin psykoosin rajamaille ja kaikki negatiiviset tunteet jotka olivat kuukausia patoutuneet sisälläni purkautuivat kerralla kaikki pihalle.
Lopulta olin menossa tappamaan itseni vetämällä kaikki lääkkeeni mitä kaapista löyty ja varmistaa asian viellä hyppäämällä sillalta hyiseen veteen. Soitin isäni kuskamaan minut paikalliseen kuppilaan että voin juoda viellä elämäni viimeisen oluen ja olisi lyhyempi matka sillalle. Matkan aikana olin itkien selittänyt isälleni suunnitelmani ja näyttänyt mukaan ottamani lääkkeet. Matkan aikana eräs kaverinikin soitti selitin hänelle tilanteen mutta kaveri ei ilmeisesti pahasti asiasta huolestunut sillä olinhan sentäs isäni kyydissä ja kaveri tiesi että isäni tietää suunnitelmani. Isäni vitun idioottina silti vei mut sinne baariin eikä sairaalaan vaikka se oli just muutama kuukaus aiemmin joutunu kuskaan mut akuutille psykiatriselle poliklinikalle ja varsin hyvin tiesi että olin alle 2kk aiemmin ollut kuukauden pätkän psykiatrisella avo-osastolla hoidossa.
Baarissa sitten join yksistäni parit oluet ja lähtöä tehdessäni törmäsin onneksi sattumalta pariin kaveriin. Ne kyseli et oonko millä menos kämpille et niidenki kyytis pääsis, mut selitin vaan niille jotain että mulla vähän bisneksiä hoidettavana kylillä etten tarvii kyytiä. Ne rehas mut sit puoliväkisten kotiin nukkumaan vaikka eivät tienneet suunnitelmistani mitään. Olivat vaan ihan sen takia vieneet mut himaan etten jäisi pakkaseen yksin haahuilemaan varsinkin kun vaikutin niin sekavalta. Aamulla heräsin omasta kämpästä sohvalta vaatteideni sijaitessa eteisessä ja koko lääkekaapin sisältä lattialla levällään.

Tuon tapauksen jälkeen lopetin näiden syönnin seinään ja vajaassa kahdessa viikossa oloni oli normalisoitunut täysin.
En ole ikinä aiemmin tai tuon jälkeen kokenut mitään lähellekkään tuollaista ja toivottavasti en koe ja toivottavasti ei kukaan muukaa. Olen ikuisesti kiitollisuuden velassa näille kavereille siitä että tietämättä huolistani he huolehtivat silti minusta enkä ilman heidän apuaan olisi enää tässä. Pitäkää ihmiset läheisistänne huolta vaikka luulisittekin heillä olevan kaiken hyvin sillä teidän pienikin hyvä teko voi pelastaa toisen hengen!

Pahoittelut kappelejakojen puutteesta ja virheellisyydestä mut hei mä oon ollu aina paska äidinkieles :D
mentalhell
Kameleontti

Post by mentalhell »

Itse olen hyötynyt tästä lääkkeestä nyt jonkin verran ilman suurempia sivuvaikutuksia.
Ei ole tullut sellaisia itsarioloja, mitä yleensä tulee masislääkkeitten aloituksesta.

Lähinnä siis mielialan korjaamiseen, sekä myös nukkumiseen. Annos on vain 15 milligrammaa, enempää tuskin tarvitsenkaan.

Syön tätä nyt jonkun aikaa, lopettelen kun uskon että mieliala pysyy hyvänä ilmankin. Tai lähinnä sellaista yleistä mielenkiinnon puuttetta kaikkea kohtaan ollut. Toinen hyvä puoli on se että tämä korvaa Seroquelin syömisen väsyttävällä vaikutuksellaan, ja sanoisin että on miljoonasti parempi vaihtoehto kuin Seroquel.. Siinä lääkkeessä sivuvaikutukset ovat sen verran rankat ettei sitä vuosia kyllä kannata lievään unettomuuteen syödä vain siksi että normaaleja nukahtamispillereitä ei tällä hetkellä saa käyttöön.

Mirtatsapiini on masennuslääkkeenä ihan kelpo, ainakin minulle. Sivuvaikutukset on tosi vähäiset olleet.
cook
Lepakko

Post by cook »

Joo siis verrattuna ketiapiiniin, molemmathan väsyttävät histamiinisalpauksen kautta, on kyllä tämä paljon miellyttävämpi ja tuntuu olevan suurin piirtein yhtä tehokaskin. Ketiapiinista tulee välillä semmoset olot et ei sitä oikein ihmiseks itseään tunne, väittävät että ei sen pikkuanoksilla pitäs koko aivoja rempata mutta kyllä se vaan jotain tekee alle 100 millilläkin.
Personaes
OD

Post by Personaes »

Mulle määrättiin näitä ahdistuksen poistoon. Onko näistä ollut teillä apua? Bentsoja pyysin, mutta jostain syystä mun diagnoosin kanssa ei muka sopis nyt bentsot.

Ajattelin nyt sit kokeilla näitä. Vähän skeptinen oon vaan.
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe
Blackened
Apteekki

Post by Blackened »

Viitisen vuotta vuotta ottanut iltaisin 3.75-7.5mg krooniseen unettomuuteen. Nyt kokeillut viimeaikoina 15mg ja tuntuu nukuttavan paremmin, enkä heräile yöllä. Onkohan luontainen toleranssi kasvanut tuohon pienempään annokseen - jonka muuten pitäisi olla enemmän sedatiivinen - että se ei enää sillä tavalla laita nukuttamaan.

Tämän hetkinen unicocktail: Valdoxan 25mg, Mirtazapin 15mg, Diapam 5-15mg.
Cogito, ergo sum
Huiko
LD50

Post by Huiko »

Aivan paskaa. Tästä voi tutustua lisää. ...Mutta on kyllä ehkä paras trippi-stoppari. Psykedeelien tripit ainakin pysäyttää ku seinään alkaessaan vaikuttamaan. ;)
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
rebirth
Apteekki

Post by rebirth »

Personaes wrote:Mulle määrättiin näitä ahdistuksen poistoon. Onko näistä ollut teillä apua? Bentsoja pyysin, mutta jostain syystä mun diagnoosin kanssa ei muka sopis nyt bentsot.

Ajattelin nyt sit kokeilla näitä. Vähän skeptinen oon vaan.
Kyllä se ahdistusta ainakin vähän lievittää ja mielialaa tasaa. Unen saantia myös helpottaa hyvin pienillä annoksilla. Bentsot ainakin omalla kohdalla tehonnut paljon paremmin ahistukseen. Ihan jo 15mg opamoxi tehoaa itselläni paremmin. Paniikkikohtausten määrää vähensi mirtazapiini tosi tehokkaasti jos en ihan väärin. Helposti saatan muistaa väärin sillä muisti meni tällä utusemmaks kuin esim. bentsoja matalilla lääkinnällisillä annoksilla syödes mutta ei silti läheskään niin pahasti kuin lyricalla.

Edelleenkin silti olen samaa mieltä kuin tuos muutaman vuoden takases kirjotuksessani että vitun paska lääke varsinkin isommilla annoksilla. En enää ikinä suostu syömään tätäkään lääketteä vaikka kuinka turvalliseks ja harmittomaks sitä väittävät. Omalla kohdallani psyykkeen kannalta pahimmat haittavaikutukset ovat tulleet tällä lääkkeellä. Nimittäin voi sotkea pään harvinaisen pahasti sekasin, ikinä en millään doupilla ole edes onnistunu sotkeen(miinus alkoholin pitkäaikainen liikakäyttö) psyykettäni lähellekkään niin pahasti vituilleen mitä tällä myrkyllä.
virtapiiri
Lepakko

Post by virtapiiri »

Miten tiputtaminen piripärinöistä nukkumaan toimii näillä?
Mulla uniongelmiin määrätty 1/2-1 15mg nappia.
Vai onko swimban kans jotain nastyja sivuefektejä?
I'm not crazy..
My reality is just different from yours.. :twisted: