Tramalit ja metyylifenidaatti ei taida olla kovin turvallinen kombo, joten kysynkin että montako päivää taukoa tramaleista olis hyvä pitää ennemmin ku uskaltaa näitä aivan huoletta syödä?
Vastaampa ny ite tähän.
Tramadolin ja metyylifenidaatin kombottamisesta löytyy hyvin ristiriitaista tietoa ihan tältäkin foorumilta. Ilmeisesti yleinen suositus on se että parempi syödä erikseen ku ottaa turhaa riskiä vaikka ei tämä vaarallisimmasta komboista välttämättä olekkan. Joten arvioin kahden välipäivän olevan enemmän kuin riittävä, jos nautitut määrät ovat lähellä lääkinnällistä annosta eikä ole pari viikkoa pidempään nauttinu kumpaakaan substanssia. Parempihan se olisi pitää kahden viikon tauko välissä suosiolla että varmasti on kaikki vaikuttavat aineet poistuneet kehosta, mutta uskallan väittää sen olevan turhaa suurimmassa osassa tapauksissa.
Näiden asioiden kanssa kyllä kannattaa olla aina mielummin liian varovainen kuin olla asenteella "ääh vittujako sillä on väliä mitä mää kiskon ja millon kuhan vaan tulee hyvä kuosi"
Tämä väite on sitten vain pelkkää mutuilua, mutta hengissä näköjään ite ainakin viellä oon.
Beardo wrote:Mutta niin, onko kellään kokemusta asiasta että jos nyt vaikka se ADD mulla olis niin suostuvatko lääkärit esim. Concertaa tai Equasymiä määräämään jos potilaalla on päihdetaustaa??
Vuoden verran ramppasin ympäri maakuntaa erinlaisissa mielentilatuksimuksissa ja add/adhd testeissä, mutta loppu metreillä kusi diagnoosin ja lääkitys siihen etten suostunut lopettamaan pilvenpolttoa loppuelämäkseni vaan ainoastaan pitämään minimissään 6-12kk tauon. Pelkkä pilven polttokin voi siis estää lääkkeiden saannin mutta riippuu kyllä varmaan aika paljon lääkäristä.
edit.
Ps.
Tai no itse asiassa hoitavia lääräreitäni se ei haitannut mut neuropsykiatrisenpoliklinikan joku hoitaja sabotoi hoitoni eikä suostunut tekemään lopputestejä satunnaisen pilvenpolton takia. Se väitti yhden tapaamisen perusteella että mulla ei oo add:tä. Sit se valitti mulle et mun edellinen hoitopaikka on muka mokannu kun mut on sinne lähetetty vaikka kärsin viellä unettomuudesta ja se olis pitäny hoitaa ensin kuntoon. Siinä sainkin sit huutaa ja räkytä sillle ämmälle rautatangosta asiat vääntäen et tää mun vitun unettomuus johtuu todennäköisesti juurikin tästä add:stä joten sitä ei voida hoitaa tän paremmin jos ette te hoida mun add:tä.
Viellä hauskempaa asiasta tekee se että neuropsykiatriaan erikoistunut lääkäri oli sitä mieltä että mulla on ihan selvästi add tai joku vastaava neuropsykiatrinen"häiriö" ja kaikki siihen mennessä tehdyt testitkin selvästi viittasivat add:hen. Myös fyysistä puoltani hoitava yleislääkäri, psykologini ja suurimman osan testeistä mulle tehnyt mielenterveyshoitaja olivat aivan varmoja siitä et mulla on add mutta eiii joku vitun randomi huora pysty sabotoimaan vittu päälle vuoden tutkimukset, hoidot ja kaiken muun paskan...
Jos jotakuta vituttaa tää mun angstaavasti kirjotettu viesti niin arvaa mitä?? Mua ei vittu kiinnosta!
Edit. lisätty vastaus omaan kysymykseeni.
Edit. Lisää tekstii
Beardo wrote:
Tossa nyt oli paljon jossittelua mutta kiinnostaa tietää että miten sitä sitten hoidetaan jos näillä lääkkeillä se ei olisi mahollista tms.
Kokeillaan erinlaisia lääkkeettömiä hoitomuotoja esimerkiksi terapiaa jossa yritetään opettaa erinlaisia käyttäytymismalleja, käsketään harrastaa liikuntaa ja luodaan "lukujärjestys" varsinkin sairaslomalla/kuntouttavalla oleville että saa päivät rytmitettyä. Sitten tietenkin on erinlaisia vaihtoehtoisia lääkehoitoja. Yleisimpiä taitaa olla erinlaiset ssri ja snri lääkitykset.
Pikkusen kun googlettaa niin löytyy runsaasti juttua erinlaisisita lääkkeettömistä hoitomalleista.