Ensikertalaisen psykedeeli?

Keskustelua psykedeeleistä ja hallusinogeeneista.
VXA
Kameleontti

Re: Ensikertalaisen psykedeeli?

Post by VXA »

Miksei vaikka vähän kumpaakin? :D
Jos metsään haluat mennä nyt,
niin takuulla pajautat.

Kolme likaista hippiä hiisas näin, piippu kiersi ringissä eteenpäin. Ja koska hatsia oli paljon niin, kutsuivat he messiin yhden pajapään.

Kuoseissa taju ajantajusta heikkenee.
tunnusta
Karvakuono

Post by tunnusta »

En nyt osaa lonkalta sanoa, mikä voisi olla sopivin psykedeeli ensikertalaiselle. Eikä sitä oikein pystykkään sanomaan.

Mielestäni tärkeämpää on se, miten hyvin tunnet itsesi. Taannoin sieniä otettuani huomasin, että ei se trippi ole (ainakaan tässä tapauksessa) mikään ns. ulkopuolinen asia, se trippi olin minä. Ilmenin itselleni tripin aikana eri muodoissa ja eri tavalla, sukelsin itseeni.

Näin jälleen itseni objektiivisesta näkökulmasta, näin kaikki viat ja puutteet joita minussa on. Olen tosin oppinut katselemaan itseäni objektiivisesti ilman päihteitäkin, joten tämä ei herättänyt minussa sen kummempia ajatuksia tahi kuumotuksia. Tiesinhän nämä asiat kuitenkin etukäteen, joten minun ei tarvinnut jäädä miettimään niitä sen enempää. Pohdiskelin, että henkilö, joka ei ole niinkään sinut itsensä kanssa tai ei ole katsellut itseään henkisesti alastomana, voisi saada aihetta kuumotuksiin ja ikäviin ajatuslooppeihin.

Yksi potentiaalinen kuumotusta aiheuttava asia voisi olla se olla se informaatiovyöry, mitä ainakin sienet tarjoilivat. Jos olisin takertunut jokaiseen tai edes joka toiseen asiaan ja ruennut käsittelemään niitä -> pehmustettu huone. Nyt vain annoin informaation tulla sen kummemin siihen takertumatta. Taustalla leijaili pieni kuumotuksen poikanen, mutta se ei varsinaisesti haitannut / kuumottanut, koska tiesin mistä se johtuu ja hyvin nopeasti se sitten laantuikin.

Joka tapauksessa pointtini oli kuitenkin se, että kannattaa toki miettiä huolella millä substanssilla haluaa psykedeeliseen maailmaan tutustua, mutta ehdottomasti kannattaa huolehtia siitä, että set & settings on itselleen sopiva (wanha?). Tästäkin huolimatta kannattaa aina varautua siihen, että negatiivisia asioita saattaa tulla vaikka olisi mitenkä sinut itsensä kanssa (ja miksei niitä myös itsestä riippumattomista syistä voisi tulla). Olen vain itse huomannut, että lähes poikkeuksetta kaikki kuumotukset ovat tulleet minusta itsestäni, tekemisistäni ja tekemättä-jättämisistäni.
zerk

Post by zerk »

Hieno postaus, tunnusta. Toit esille juuri niitä asioita joita mun piti myös painottaa, mutta laiskuuttani jätin viestin kirjoittamatta. Useampi mun kaveri on viimeaikoina ollut kiinnostunut psykedeelikokeilusta ja juuri näitä mainitsemiasi asioita oon tuonut esille heidän kanssaan puhuessani.

4-HO-MET on edelleen mun suositus ensikertalaisen deeliksi lähinnä sen lempeyden ja hellyyden vuoksi. Läheskään kaikki eivät valmiita kovin rajuun pyöritykseen ensimmäisellä matkallaan, joten sellainen helläkätinen tutustuminen psykedeliaan voisi olla hyvä idea. Myöhemmin kukin voi sitten itse päättää haluaako sukeltaa syvemmälle. Mutta makuasioitahan nää on.
Psychonautilus

Post by Psychonautilus »

Suosittelen LSD:tä - yksi lappu, 100-200ug, hyvässä ja kokeneessa seurassa.
Kemikaalijeesus
Psykonautti

Post by Kemikaalijeesus »

150-200ug olis jepa ja nimenomaa seurassa. Ite otin ekaa kertaa deelei 80ug lappu ja yksin. Hirveet odotukset oli. Olin lukenu ennen trippiä kymmeniä trippiraportteja ja tehny taustatutkimusta. Kokemus oli ehkä suurempi pettymys kuin saada joululahjaksi villapaita, kun piti saada pleikka. :mad: