Varastaminen

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
sadsad
Karvakuono

Re: Varastaminen

Post by sadsad »

Lapsena tuli vielä kaupoista näpisteltyä, sillä sai hyvin tupakat ja karkit, ja siihen päälle taisin olla vielä adrenaliinikoukussa.
Näpistely-vuosien jälkeen meni pari vuotta pääosin yrityksiltä varastellessa, siinäkin taisi olla jännitys syy nr.1, kun ei siitä ainakaan mitään käteen jäänyt.
Täysikäisenä alkoi sitten jo paniikkikohtaukset kaupoissa yms., enkä taida vieläkään pää pystyssä ihmisten ilmoilla kulkea, jättää jälkensä moinen perseily.
Onneks oli kova pää ja enkä lähtenyt bentsoilla tms. syyllisyyttäni poistamaan, vaikka niitä tyrkytettiin joka suunnasta "Kirjotanko xanorit?", varmaan varastelisin vieläkin enkä mitään olis saavuttanut..
Tiedä sitten oliko se kannabis vai mikä, kun sai asioita ajattelemaan ja omatuntoni löytämään.
Nyt toisen omaisuuden kunnioittaminen sillä asteella, että en varkaita kavereikseni hyväksy, enkä varastettuun tavaraan koske.

Useamman kannabiksen laillistamista kannattavan näpistelijän tiedän jotka epäsuorasti rahoittaa näpistelyllä polttelunsa :|
Eivät vaan itselleen sitä ole myöntäneet, mutta selvä juttuhan se on että ei ne polttoa väliin jättäis, ja kun sitä ei voi niin helposti varastaa niin valitsevat kaupan ja elintarvikkeet..

Niin pitkä topic etten halunnut lukea läpi, niin voi tää postaus pelkältä jeesustelulta vaikuttaa, evvk ku varkaat o vaa rottii mun silmis, ja jokaisen pitää itse itsensä pelastaa :P

Ja joo olishan se parempi että joku muu kuin johtoporras/osakkeenomistajat ISOT yritykset tyhjentäis taskuunsa, mutta näpistely...
Inside every cynical person, there is a disappointed idealist. - George Carlin
SahkoinenVelho
Kameleontti

Post by SahkoinenVelho »

sadsad wrote:Useamman kannabiksen laillistamista kannattavan näpistelijän tiedän jotka epäsuorasti rahoittaa näpistelyllä polttelunsa :|
Eivät vaan itselleen sitä ole myöntäneet, mutta selvä juttuhan se on että ei ne polttoa väliin jättäis, ja kun sitä ei voi niin helposti varastaa niin valitsevat kaupan ja elintarvikkeet..
Haha, täst tulee mieleen kaikenmaailman pikku kriminaalit jotka pitää sit ganjanlehteä jokapaikas esillä, sit ne joutuu linnaan jostain mummojen ryöstelyistä :D

Tuli sit mietittyä et mitä se 5-9 lehtinen lehdykkä oikein symboloi... Ennen se varmaan symboloi hampun laillistamisen lisäksi ehkä jotain tiettyjä hippiliikkeen, rastafarismin ja hindulaisuudenkin arvoja; rauhaa ja rakkautta, nykyään vissiin idiotismia ja ainakin päinvastaista kuin ennen...
Kepardi
Psykonautti

Post by Kepardi »

SahkoinenVelho wrote:Tuli sit mietittyä et mitä se 5-9 lehtinen lehdykkä oikein symboloi... Ennen se varmaan symboloi hampun laillistamisen lisäksi ehkä jotain tiettyjä hippiliikkeen, rastafarismin ja hindulaisuudenkin arvoja; rauhaa ja rakkautta, nykyään vissiin idiotismia ja ainakin päinvastaista kuin ennen...
No kyllä se silloin 60-luvullakin symboloi kapinointia yhteiskunnan normeja ja arvoja vastaan imo. Vaikka muutkin kuin hipit ovat symbolin käyttöönsä nykyään omaksuneet, näkisin edelleen jotain yhtäläisyyksiä nykypäivän ja tuon aikakauden välillä ainakin mitä tähän asiaan tulee. Varmasti silloin 60-luvullakin oli kaiken maailman varastelevia idiootteja ja pikkunilkkejä, ihan osana hippiliikettäkin vaikka usein onkin tapana katsella tuota aikakautta läpi ruusunpunaisten lasien.
sirkkasorkka
Psykonautti

Post by sirkkasorkka »

Onhan sitä tullut kaupoista pöllittyä vaikka mitä nuorempana ja juoksukaljoja sekä reputtamista tullut harrastettua. Kiinnikkin on joskus tullut jäätyä, mutta nykyään en pölli kaupoista, paitsi jos olen armottomassa kuosissa ja massit loppu, niin silloin saattaa mennä jotain bisseä reputtamaan, mutta hyvin harvoin nykyään. Ylpeä en toki ole, vaikken nyt kovin suurena rikoksena pidä, jos sillontällön cittarista joku dena parit bisset pöllii krapulaan.
Enigma
Karvakuono

Post by Enigma »

Kyllähän sitä tulee isommista kaupoista varasteltua lähes joka kerta kun siellä käy.
Olen varmaan joku kleptomaani, mä vaan ajattelen oikeastaan että kaikki täällä on mun voin ottaa ihan mitä huvittaa, tosin ihan mikä vaan ei mahdu taskuun :D
Eikä ikinä kaduta yhtään, eipä tällainen yksi pikku myymälävaras paljon paina isojen markettien kassoissa.
Mutta siihen se oikeastaan jääkin yksityisiltä ihmisiltä en varasta ikinä, vaikka olen kai jotenkin "varkaan" oloinen tyyppi tai ainakin muutaman kerran on jotkut sanonut että mä näytän ihan varkaalta :D
dopE
Lepakko

Post by dopE »

Onko porukka ritsannu paljon autoja? Oisko kellään tietoa jääkö auton penkkiin helposti housuista kuituja? Ja kuinka raskas todiste tuo on oikeudessa jos niitä on jäänyt siihen penkkiin. Tuli tosiaan pari viikkoa sitten pöllittyä auto, mun sormenjälkiä/dna:ta tms siellä vitun kaarassa ei ole.

Tekninen tutkinta on kesken joten vielä ei tiedä onko niitä kuituja siellä autossa vai ei. Ehdollinen alla joten se on sit lusimaan jos kaikki oikeen vituiks menee :up:
MethAciD
Lepakko

Post by MethAciD »

dopE wrote:Onko porukka ritsannu paljon autoja? Oisko kellään tietoa jääkö auton penkkiin helposti housuista kuituja? Ja kuinka raskas todiste tuo on oikeudessa jos niitä on jäänyt siihen penkkiin. Tuli tosiaan pari viikkoa sitten pöllittyä auto, mun sormenjälkiä/dna:ta tms siellä vitun kaarassa ei ole.

Tekninen tutkinta on kesken joten vielä ei tiedä onko niitä kuituja siellä autossa vai ei. Ehdollinen alla joten se on sit lusimaan jos kaikki oikeen vituiks menee :up:
Jos et oo jääny kiinni itseteossa tai ritsannu jotain helvetin kallista autoa, niin mun kokemuksen mukaan kyttiä ei vois vähempää kiinnostaa eikä ne siellä mitään CSI-sarjan kaltaista rikostutkintaa alota.
Eli jos se auto oli perus paska ja ette käyttäny sitä mihinkään vakavempaan rikokseen niin tuskin kiinni jäätte.
Humalaspäissää ja hulluna siinä hihittelevät ja hiplaavat.
dopE
Lepakko

Post by dopE »

MethAciD wrote:
dopE wrote:Onko porukka ritsannu paljon autoja? Oisko kellään tietoa jääkö auton penkkiin helposti housuista kuituja? Ja kuinka raskas todiste tuo on oikeudessa jos niitä on jäänyt siihen penkkiin. Tuli tosiaan pari viikkoa sitten pöllittyä auto, mun sormenjälkiä/dna:ta tms siellä vitun kaarassa ei ole.

Jos et oo jääny kiinni itseteossa tai ritsannu jotain helvetin kallista autoa, niin mun kokemuksen mukaan kyttiä ei vois vähempää kiinnostaa eikä ne siellä mitään CSI-sarjan kaltaista rikostutkintaa alota.
Eli jos se auto oli perus paska ja ette käyttäny sitä mihinkään vakavempaan rikokseen niin tuskin kiinni jäätte.
Kyllä niitä tuntu kiinnostavan yllättävän paljo :D 3 eri poliisia kuulusteli pariin otteeseen ja jokainen kysy ainaki 345349 eri tavalla että oonko ajanu sitä autoo. ja joo itseteossa en jääny kiinni, auto oli joku ehkä 5000e arvonen. sen 3pv olin kiinni ja kuulemma oli siinä ja siinä ettei mua sen jälkeen vielä vangittu. Housut ne otti pois (jotka mulla oli jalassa kun sitä autoa ajoin) ja ottivat jotain saatanan näytteitä niistä. Pari tuntia sen jälkeen vikat kuulustelut ja kyttä sano ihan vakavissaan että ne niitä kuituja sieltä autosta ettii. :doh:
SahkoinenVelho
Kameleontti

Post by SahkoinenVelho »

Suullisesti on varmaan aika paljon helpompi yrittää urkkia tommosia tietoja ja pelotella, kun taas tommoset tutkimukset saattaa sitten oikeesti maksaakin... Luulis että ne saattaa mennä tossa sanailussa ihan miten pitkälle tahansa saadakseen vaan tunnustuksen, vaikka kusettaa että ne jotain tutkimuksia aikois tehdä jne.
dopE
Lepakko

Post by dopE »

Joo voi olla että yrittivät kusettaa tolla tutkimushommalla. Eivät edes takavarikoineet niitä housuja eli siis sain ne takasin myöhemmin samana päivänä kun pääsin pois sieltä. Helvetin vakuuttavasti se yks yritti sanoa että "joo varmaan ois korkea aika tunnustaa jos sulla tähän jotain osuutta on, nimittäin meiän tutkijat kyllä saa selville ootko sä tuolla autossa istunut" :D

Mut tosiaan jos kohtalotovereita löytyy niin kertokaa omia kokemuksianne :)
MethAciD
Lepakko

Post by MethAciD »

dopE wrote: Kyllä niitä tuntu kiinnostavan yllättävän paljo :D 3 eri poliisia kuulusteli pariin otteeseen ja jokainen kysy ainaki 345349 eri tavalla että oonko ajanu sitä autoo. ja joo itseteossa en jääny kiinni, auto oli joku ehkä 5000e arvonen. sen 3pv olin kiinni ja kuulemma oli siinä ja siinä ettei mua sen jälkeen vielä vangittu. Housut ne otti pois (jotka mulla oli jalassa kun sitä autoa ajoin) ja ottivat jotain saatanan näytteitä niistä. Pari tuntia sen jälkeen vikat kuulustelut ja kyttä sano ihan vakavissaan että ne niitä kuituja sieltä autosta ettii. :doh:

Ainahan ne kyttiksellä kuumottelee ties millä, yhellekki frendille kuulusteluissa sanottu vaikka mitä että joutuu varmasti istumaan moneks vuodeks, eikä tuu selviimään ehdollisella jne , mut silti sille haetaan ehdollista + sakkoja.. ja sithän ne vasta vettä myllyyn heittääkin jos huomaa että säikähtää.
Pikkuveli on joskus vaan napattu kadulta kyytiin eikä kerrottu syytä ennenku heitti putkaan ja yritti saada tunnustamaan( eikä sillä ollu mitään tekemistä asian kanssa, sattu vaan sopimaan tuntomerkkeihin.)

Mulla on pöllitty joskus auto ja ei poliisit sitä ettiny mitenkään, ja kun se löyty niin siel autos oli kaikkia kaljatölkkejä ja tupakantumppeja autonlainaajalta jääny,mutta ei ikinä tullu mitään selvyyttä vaikka sanottiin että tutkitaan.
Yhen auton myin pois ja se löyty romutettuna jostain metsästä niin mulle tuli poliisilta soitto ja ku sanoin myyneeni sen ja annoin ostajan tiedot niin sanottiin vaan et selvitellään, mutta mulle tuli silti lasku hinauksesta tai jostain vastaavasta, eikä "selvittelystä" oo kuulunu.

Myöskään kukaan mun frendi ei oo Mopon, kevarin tai auton pöllimisestä jääny kiinni, ellei oo palanu kesken ajon tai säilyttäny sitä "kotonaan" ja jonkun muun ratsian yhteydes löydetty.

Mut jos ne kerta niin paljon kiinnostu ja 3päivää piti putkassa ja otti jotkut kuitunäytteet, vaikka et jääny ees itseteossa kiinni niin sit se auto alla on tyhmäilty muutakin jonka takia se kiinnostaa niin paljon, tai...joku laulanu..
Toivottavasti ne vaan kuumotteli sua :foil:
Humalaspäissää ja hulluna siinä hihittelevät ja hiplaavat.
dopE
Lepakko

Post by dopE »

Jos ne oikeasti niitä kuituja sieltä ettii/on ettiny niin mitähän ne tuumaa jos (viimeistään) oikeudessa väitän että ne housut ei ollu mun jalassa? En missään vaiheessa kertonut että olisin niitä käyttänyt tapahtuma aikaan.

Tulispa vaan syyttämättäjättämispäätös :doh:
kinglouie
Karvakuono

Post by kinglouie »

Teininä tuli juostua sitä kaljaa ihan tarpeeks, oli helppoa kun ei sillon mitää sähkölukituksella olevii ovia, kameroita tms oltu nähtykään. Aika helppoo, ei tarvinnu ees juosta, kunhan lappas vaan litrasia repun täyteen kaupasta ulos... Nyt ''aikuisena'' muutaman kerran on joutunu henkensä pitimiks ruokaa varastaan. Onneks saanu noi tulonsa silleen kuntoon ettei oo tarvinnu enää varastaa, mut mikäli tulee tilanne eteen että massia ei oo ja on nälkä nii varmasti varastan uudelleen. :twisted:
"Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don't need".
wRRa
Moderator

Post by wRRa »

Mä varastelin ennen paljonkin.

En tiiä mikä mulla nykyään on, mutta se vaan tuntuu väärältä. Siis mun sisimmässä tuntuu väärältä, vaikkei kukaan mitään sanoiskaan. Olin eilen kaupassa ja siellä oli tarjouksessa tavallisia avocadoja ja sit syöntikypsiä. Ne syöntikypsät oli 3 kertaa kalliimpia, joten punnatessani syöntikypsää avocadoa mä pistin siihen sen tarjousavocadon tarran.

Emmä ois tästä jäänyt kiinni. Siis en varmasti olis. Mutta sitte ku olin liimannu sen tarran siihen avocadoon kiinni niin muhun iski sellanen olo että teen jotain väärin ja mietin et onks se 60 senttii mitä täs säästän sen pahan olon arvost, se ei kuitenkaan mun budjettii kaada. Totesin et ei oo ja punnasin sen uudestaan ja maksoin oikeen hinnan.

Sama homma mulle on usein käyny nykyään valehtelemisen kans. Et meinaa eka valehdella tai vääristellä asiaa mut ennen ku sanoo ääneen nii onki silleen et "emmä voi".

Luulen et tää on päivittäisen meditaation syytä, mut en oo ihan varma. Taustalla ei oo mitään sellasta et "onko mulla oikeus tehä näin", vaan et mitä mä itse pidän sisimmässäni hyvänä ja mitä huonona ja kumman mukaan mä sit valitsen käyttäytyä. Sillon ku mä käyttäydyn hyvin niin mulle tulee pidemmäks aikaa hyvä olo vaik hetkellisesti tuntuiski kurjalta. Sit taas ku mä käyttäydyn huonosti nii hetkellisest voi tulla hyvä fiilis mut pidemmäl aikavälil huono.
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."
Hitler
Apteekki

Post by Hitler »

^Koetko (nykyään) ylemmyydentunnetta taskualettajiin verraten?
pirun hyvä nuolla kuorena
alterego
Karvakuono

Post by alterego »

wRRa wrote:Mä varastelin ennen paljonkin.

En tiiä mikä mulla nykyään on, mutta se vaan tuntuu väärältä. Siis mun sisimmässä tuntuu väärältä, vaikkei kukaan mitään sanoiskaan. Olin eilen kaupassa ja siellä oli tarjouksessa tavallisia avocadoja ja sit syöntikypsiä. Ne syöntikypsät oli 3 kertaa kalliimpia, joten punnatessani syöntikypsää avocadoa mä pistin siihen sen tarjousavocadon tarran.

Emmä ois tästä jäänyt kiinni. Siis en varmasti olis. Mutta sitte ku olin liimannu sen tarran siihen avocadoon kiinni niin muhun iski sellanen olo että teen jotain väärin ja mietin et onks se 60 senttii mitä täs säästän sen pahan olon arvost, se ei kuitenkaan mun budjettii kaada. Totesin et ei oo ja punnasin sen uudestaan ja maksoin oikeen hinnan.

Sama homma mulle on usein käyny nykyään valehtelemisen kans. Et meinaa eka valehdella tai vääristellä asiaa mut ennen ku sanoo ääneen nii onki silleen et "emmä voi".

Luulen et tää on päivittäisen meditaation syytä, mut en oo ihan varma. Taustalla ei oo mitään sellasta et "onko mulla oikeus tehä näin", vaan et mitä mä itse pidän sisimmässäni hyvänä ja mitä huonona ja kumman mukaan mä sit valitsen käyttäytyä. Sillon ku mä käyttäydyn hyvin niin mulle tulee pidemmäks aikaa hyvä olo vaik hetkellisesti tuntuiski kurjalta. Sit taas ku mä käyttäydyn huonosti nii hetkellisest voi tulla hyvä fiilis mut pidemmäl aikavälil huono.
Etkös sä lopettanut kuosailut kokonaan ja niissä piireissä pyörimisen? Näin ainakin muistelisin lukeneeni. Nimittäin seuralla on taipumusta tehdä kaltaisekseen. Itseltäni ei ainakaan irtoa mitään myötätuntoa näpistelijöille ja muille ihmisroskille, jotka turvautuvat näpistelyyn Suomessa. Silti on varaa vetää joka päivä douppia.
Hitler
Apteekki

Post by Hitler »

Ja tässä vaiheessa voin aloittaa lesoilemaan etten ole kummoinenkaan syyhkijä. Kakruna taskutin karkkia ja nykyäänkin vielä vieraillessani ravintoloissa on minulla silloin tällöin tapana tarjota juomia tärkeille ihmisille suoraan hanan alta. En jostain syystä laske alkoholin varastamista varastamiseksi. Vuosikaudet oon noudattanut seitsemättä käskyä. Myös kaupoissa.

Toisaalta aina kun kuulen "mikään vitun kotirosvo mää en ainakaan oo" lauseen apinan suusta, se ansaitsee korvamerkityksi potentiaaliseksi varkaaksi jolla on jotain peiteltävää.
pirun hyvä nuolla kuorena
Pen
OD

Post by Pen »

Yläasteikäisenä vielä varastamista harrastin enemmänkin. Mm. ruotsin laivalta lähti aina se ~10 pulloa viinaa mukaan joka kerta kun laivalla kävi. Muutenkin alkoholia tuli kaupoista usein varastettua, välillä kovassakin humalassa. Outoa ettei koskaan jäänyt kiinni. Arvioilta ehkä tuhannen euron edestä alkoholia tuli näpisteltyä.

Kerran sitten jäin kyllä kiinni, kun ihan huvikseni otin jotkut halvat sakset kaupasta. Siihen loppu se touhu.

Nykyään ei tulisi mieleenkään, ellei oikeasti ole nälkäkuoleman partaalla. Suoraan sanottuna vituttaa nämä juoksukaljajäbät jotka vielä on ylpeitä touhuistaan - "haha taas hain 2 päkkiä kaljaa, vittu että o helppoa :D" mutta kukin tyylillään. Kyllähän mä sen ymmärrän et juoksukaljat tai muut on ihan järkevää vetää kun sakot menee ulosottoon jossa monilla juoksijoista on jo entuudestaan useampi tonni oottamassa.
jumalatjalassa
Lepakko

Post by jumalatjalassa »

Joskus teininä tuli varastettua vaatekaupoista itselle ja kavereille röökiä/rahaa vastaan jotain. Ruokakaupoista tmv. en tosin ikinä olisi voinut varastaa. Tuntui vain jotenkin pahalta. Myös isältä on pöllitty varmaan satoja euroja yhteensä kolikkoina, tupakkia, kaljaa ja ryynejä. Hävettää niin vitusti. Kuka vittu varastaa omilta vanhemmiltaan? Ystäviltä/kavereilta mä en tosin ikinä ennen enkä nykyäänkään voisi varastaa, en todellakaan. Enkä kyllä muualtakaan, kuin ihan pakosta.

Hävettää parin kaverin puolesta. Vitunmoisia porvareita, rahaa riittää kaikkeen mitä ikinä voi kuvitellakaan. Silti vaan varastellaan kaupoista kaikki mikä irti lähtee. Kuten myös ystäviltä. Ja sitten leijutaan ihan koviksina "UHUHUH TIIÄTTEKÖ MITÄ MÄ PÖLLIN TOS ÄSKEN!11" No vittu ei kiinnosta, kasvakaa.
karmastrikesback

Post by karmastrikesback »

Joskus tuli pöllittyä meikkejä, vaatteita ja ruokaa. Muistan, että ainakin tiskiaineet yms tuli aina rötsättyä, kun niihin oli niin epämiellyttävää tuhlata vähiä rahojaan. :mrgreen: Kaipa mä silloin sain varastamisesta myös jotain kiksejä. Ne adrenaliinipiikit ja "oon pahizz"-olot kun sai jotain ilmaiseksi mukaansa. (Niin naurettavan helppoa kuin se olikin..)
Koulusta on tullut silloin tällöin otettua jotain hyviksi osottautuneita kirjoja :D Jo ala-asteelta alkaen.. Ja mummilta tullut pöllittyä opamoxeja. Siitä kyllä oli huono omatunto pitkän aikaa enkä tekisi niin uudestaan. Kavereilta ja vanhemmilta en ikinä varastaisi. Enkä muutenkaan keneltäkään ihmiseltä "henkilökohtaisesti."

Nykyään ei tule muutenkaan enää pöllittyä, kasvanut yli siitä totaalisesti. Kaipa sitä vieläkin pakon edessä, mutta ei oo pitkään aikaan tullut sellaista pakkoa. Koitan pitää taloudellisesta tilanteestani vähän parempaa huolta. Ikinä en ole muutenkaan varastanut paikoista, joista pidän ja joita haluan tukea. Näitä ovat esimerkiksi monet pienyritykset ja kirpputorit.
Olio
Kameleontti

Post by Olio »

Vedin kaks lavaa kaljaa viikko takaperin juosten kaupasta ulos ja myyjä juoksi hetken perässä. Aamulla heräsin sammuneena vieraan talon rappiksesta ilman muistikuvia :left: :down: Ja olin pilvessä kun tein sen että wtf ei sovi toi kannabis mulle enää.
frapathea

Post by frapathea »

Olio wrote:Vedin kaks lavaa kaljaa viikko takaperin juosten kaupasta ulos ja myyjä juoksi hetken perässä.
En oo ikinä tajunnu miten jengi onnistuu tässä. Kaks lavaa ja sit viel karistaa myyjän kannoiltaan? Eiks se oo hankala juosta noin ison kaljamäärän kanssa :D
Infitialis
Apteekki

Post by Infitialis »

frapathea wrote:
Olio wrote:Vedin kaks lavaa kaljaa viikko takaperin juosten kaupasta ulos ja myyjä juoksi hetken perässä.
En oo ikinä tajunnu miten jengi onnistuu tässä. Kaks lavaa ja sit viel karistaa myyjän kannoiltaan? Eiks se oo hankala juosta noin ison kaljamäärän kanssa :D
Mä en oo koskaan ymmärtäny tätä todennäkösesti kohtuu matalapalkkaista myyjää joka viitsii juosta ties kenen perässä. Varas voi olla vaarallinen.
Kauppiaan kiukunpuuskan ymmärrän sitten taas helposti. Tottahan toki sen ottaa henkilökohtaisesti kun omasta kaupasta viedään.
Haulikot tiskin alle.
Parhaat karstat on pohjalla.
Travel
Psykonautti

Post by Travel »

En varastele.

Mut mulla kuitenkin on sellanen periaate tässä, et kaupoista ym porukka pöllikööt niin paljon kamaa ku haluaa, mut kavereilta ei viedä ikinä, ei vittu ikinä! Liikaa katellu rottailemista.
Kaikki mitä kirjoitan, on vain oman pääni sisäistä fiktiota, jossa todellisuus on kaukaa haettua.
frapathea

Re: Huumeet ja vastuullisuus

Post by frapathea »

Siirretty ketjusta "Huumeet ja vastuullisuus" http://psyvault.net/viewtopic.php?f=5&t ... 91#p181391 -mode
wRRa wrote: Toisaalt onhan se vähän niinki et iso osa nisteist ei oikeesti vaa kelaa mitää muut ku omaa napaa. Se on vaa harmi et kaikkii huumeidenkäyttäjii pidetään samana sakkina. Ja mä en kyl puhuis täs yhteydes ehkä "vapaamielisyydestä" vaan "välinpitämättömyydestä".
Ei, olet väärässä. Kyseessä saattaa olla myös nimenomaan vapaamielisyys – tai siis vallankumouksellisuus – jos taustalla on poliittisia aatteita. Silloin yksilö ajattelee, että oikeastaan marketinpitäjä ajattelee vain omaa napaansa ja kokee tekevänsä arkipäivän anarkistisen sankariteon varastaessaan riistäjältä.
wRRa
Moderator

Post by wRRa »

frapathea wrote:Ei, olet väärässä. Kyseessä saattaa olla myös nimenomaan vapaamielisyys – tai siis vallankumouksellisuus – jos taustalla on poliittisia aatteita. Silloin yksilö ajattelee, että oikeastaan marketinpitäjä ajattelee vain omaa napaansa ja kokee tekevänsä arkipäivän anarkistisen sankariteon varastaessaan riistäjältä.
Tollasii tyyppei kutsutaan myös idiooteiks. "Parannan maailman pöllimällä kontin kaljaa kaupasta, mulla on ihan poliittiset aatteet tässä taustalla koska anarkia on vitujees"... Vittu nyt oikeesti.
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."
frapathea

Post by frapathea »

wRRa wrote:
frapathea wrote:Ei, olet väärässä. Kyseessä saattaa olla myös nimenomaan vapaamielisyys – tai siis vallankumouksellisuus – jos taustalla on poliittisia aatteita. Silloin yksilö ajattelee, että oikeastaan marketinpitäjä ajattelee vain omaa napaansa ja kokee tekevänsä arkipäivän anarkistisen sankariteon varastaessaan riistäjältä.
Tollasii tyyppei kutsutaan myös idiooteiks. "Parannan maailman pöllimällä kontin kaljaa kaupasta, mulla on ihan poliittiset aatteet tässä taustalla koska anarkia on vitujees"... Vittu nyt oikeesti.
Ei muuta voi todeta, kuin että onpas siinä kypsä ja kaikkia näkökulmia punnitseva maailmankatsomus. Eipä tohon voi edes lähteä mitään toteamaan vastaan. Onnee elämään.

E: Tää oli tarpeettoman sarkastinen ja tylyn turhautunut kommentti multa. Olen pyytänyt sen kohteelta yksityisviestitse anteeksi. Olisin voinut jättää postaamatta ja koetan ottaa opikseni. Paskaa argumentointia – jos tätä argumentoinniks kehtaa kutsuakaan.
rlsmooth
Apteekki

Post by rlsmooth »

frapathea wrote:
wRRa wrote:
Ei muuta voi todeta, kuin että onpas siinä kypsä ja kaikkia näkökulmia punnitseva maailmankatsomus. Eipä tohon voi edes lähteä mitään toteamaan vastaan. Onnee elämään.
No kyl mä kans oon wRRan linjoilla. Aika naurettavaa oikeuttaa itelleen kaupan/whatever ryöstämiset pohjautuen poliittisiin aatteisiin. Voihan sitä luulla olevansa khuul ja vastustaa kaikkee nykyjärjestystä, mut tosiaan tää ryöstäjä on sit varmaa valmis ottaa senki vastaa et tuun tyhjentää hänen kämpän?
Olento
Apteekki

Post by Olento »

wRRa ja rlsmooth, huomaattekos mitään eroa siinä asiassa että jos varastaa joltain yksityishenkilöltä, kuin se että varastaa joltain miljoonien liikevaihtoa vuosittain tekevältä yritykseltä/supermarketilta? Ja huomaatteko että toisinaan kauppa "ryöstää" myös asiakkailtaan nostamalla hintoja tasaisin väliajoin niin vähän ettei sitä edes huomaa, ellei tarkkaile sitä hintaa jokaikinen kerta jota tuskin kovin moni tekee..

Ja jos pidätte sitä pahana asiana että joku köyhä opiskelija tai vaikka sitten päihteidenkäyttäjä, varastaa ruokansa kun ei ole varaa jatkuvien hinnannostojen takia joka asiassa, tai jos vaikka on saanut sakot hampunkasvatuksesta ja joutunut käyttää koko toimeentulotukensa siitä johtuvien sakkojen maksamiseen koska ei halua vankilaan? Niin onko teillä mitään käsitystä siitä paljonko suomessakin menee kaupoilta ruokaa ROSKIIN viimeisen käyttöpäivän umpeuduttua? Puhutaan varmasti monista tonneista (kiloissa) vuosittain..

Niitä EI myydä esim -70% alennuksella, vaan ne heitetään roskiin. Niin kumpi teistä sitten kuulostaa järkevämmältä, että se vaikeassa taloudellisessa tilanteessa oleva henkilö varastaa ne ruuat ja syö ne, vai se että ne ruuat menevät roskiin ja sen takia on kuollut täysin turhaan monta eläintä?

Itse ainakaan en katso millään tukaroivan paheksuvalla silmällä jos jonkun näpistelijän näen, koska kun noita juttuja kelaa niin onko se nyt sitten niin väärin? Ja kyllä, tähän näkemykseen vaikuttaa myös vapaamielisyyteni, ja se että osaan katsoa asioita eri näkökulmista..

Ja ps. itselläni ei ole tarvetta varastaa.
eNZYMe
OD

Post by eNZYMe »

Ottamatta nyt kantaa esim. anarkismin mielekkyyteen, niin luulisin, että älykäs ihminen pystyy perustelemaan itseä hyödyttäviä tekoja ja valintoja politiikalla, kun taas tyypillisellä kaupoista jatkuvasti varastelevalla nistillä ei useimmiten riitä aivotoiminta noin monimutkaisiin juttuihin. Poikkeustapauksia löytyy, ja kyllä useimmat nisteistäkin on ihan hyviä tyypejä, mutta suurin osa kauppakeikkaa tekevät vievät yksityishenkilöiltä ihan yhtälailla jos vaan tulee tilaisuus. Omiin kavereihin vetävät useimmiten rajan keltä ei viedä mitään. Aineet tuovat monille ikäviä piirteitä esiin, mutta kyllä nisteistä löytyy valmiiksi persoonallisuushäiriösiä kusipäitä helvetisti enemmän kuin viihdekäyttäjistä tai streittareista.