Missä menee nistin ja viihdekäyttäjän raja?

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
Hekkis
Psykonautti

Re: Missä menee nistin ja viihdekäyttäjän raja?

Post by Hekkis »

Hitler wrote:Vertaa:

"Morjesta mitäs sää, millanen päivä on ollu?"

ja

"Mikä kuosi, mitä kaikkee on menny tänää?"
Toi oli aika osuva mun mielestä. Jotku tyypit on sellasia ettei ne puhu oikeestaan mistään muusta kuin huumeista, ja kun ne saa jostain vedot, ni ne käyttää sen energian huumeista puhumiseen tai siihen että ravaa hakemassa lisää, kunnes menee himaan nukkumaan. Sit ne herää aamulla, ottaa vedot, ja lähtee ravaamaan taas saadakseen lisää kaikkee kivaa, et vois mennä taas puistoon istuskelee ja puhumaan huumeista.
Mua ei tuu sekottaa heikkikseen. Vaihdan nikin heti kun jaksan selvittää miten se tehdään.
Olio
Kameleontti

Post by Olio »

^Toi on niin kypsää me kavereiden kanssa kaikki doupataan jotain eikä ikinä puhuta huumeista mitään tai tietty jotain jos ollaan säätämässä ja vaikutuksesta mut siihen se jää. Sitä varten on tällaiset foorumit :)
Matkustaja
Psykonautti

Post by Matkustaja »

Mun mielestä ihminen on päihdeongelmainen vasta sitten, kun päihteestä alkaa oikeasti muodostua ongelmia. En näe pahassa opiaattikoukussakaan olevaa ihmistä nistinä, jos siitä ei aiheudu ongelmia hänelle itselleen tai muille. :)
Hanky
Apteekki

Post by Hanky »

Matkustaja wrote:Mun mielestä ihminen on päihdeongelmainen vasta sitten, kun päihteestä alkaa oikeasti muodostua ongelmia. En näe pahassa opiaattikoukussakaan olevaa ihmistä nistinä, jos siitä ei aiheudu ongelmia hänelle itselleen tai muille. :)
Veit sanat suustani. ;)
Mandown
Lepakko

Post by Mandown »

Juu mut sii vaihees ku on pahas opparikoukus(tai esim piri/alko) niin se dosen saaminen menee aina kaiken muun edelle ja moraali sekä sosiaaliset käytöskoodit unohtuu aivan vitun täysin.. !!
Ei kaikil, mut suurimmalla osalla.
Kaiken kokemukseni perusteella tulkitsen ylläolevan tekstin lähes täydeksi paskaksi
"Oisko tota lisäannost"
"- Notkutat kokoajan.."
"Joo se on toi seroquel.."
redrum
Psykonautti

Post by redrum »

Mandown wrote:Juu mut sii vaihees ku on pahas opparikoukus(tai esim piri/alko) niin se dosen saaminen menee aina kaiken muun edelle ja moraali sekä sosiaaliset käytöskoodit unohtuu aivan vitun täysin.. !!
Ei kaikil, mut suurimmalla osalla.
Kaiken kokemukseni perusteella tulkitsen ylläolevan tekstin lähes täydeksi paskaksi
Nuo käytöskoodit on nähty myös niitten kanssa jotka ei ole edes missään koukussa, kun sulta löytyy jotain niin ne kaverit joittenka kanssa mestoille tultu unohtuu ja toisinpäin jos toisen porukan kanssa tulee paikalle.. yhen tutun touhua hetken aikaa tollein kateltiin ja sit palauteltiin hieman maanpinnalle, tais kyllä kusta asiasa muutenkin niin että vähän pitää katella ympärilleen ketä on. Oikein. ;)
Matkustaja
Psykonautti

Post by Matkustaja »

Mandown wrote: Kaiken kokemukseni perusteella tulkitsen ylläolevan tekstin lähes täydeksi paskaksi
Tuo nyt oli aika kärjistetty esimerkki, mutta tosiaan jos päihteet ei tuota ongelmia niin en näe miksi päihteitä käyttävä ihminen olisi silloin nisti.
Mandown wrote: se dosen saaminen menee aina kaiken muun edelle ja moraali sekä sosiaaliset käytöskoodit unohtuu aivan vitun täysin.. !!
Tällöinhän ihmisellä ON muodostunut huumeista ongelmia. Huumeista voi olla myös ongelmia vaikkei itse tunnistaisikaan niitä.

Tietysti ihminen voi olla ihan muuten vain kusipää olematta nisti, mutta tää nyt ei liity asiaan mitenkään. :mrgreen:
erina
Karvakuono

Post by erina »

Mitä on viihdekäyttö, olenko koukussa? Tätä tullut mietittyä viime aikoina, kun alkanut aineet kiinnostaa. Arki on ihan tylsää ja pakko päästä aina joka viikonloppu baariin tanssimaan. Piri on parasta, kun ei väsytä ja on niin itsevarmana tanssilattialla. Essoja tullut kokeiltua vasta pari kertaa, mutta niistä tulee sit niin hyvä olo, että tekis mieli heti uudestaan (vaikka en ottaisi eetä kuin aikasintaan kolmen-neljän viikon päästä uudestaan). Oon miettiny, et kuinka usein voin ottaa. Ajattelisin, et joka toinen viikonloppu ois ok. Mut en tiedä maltanko pitää väliviikkoa… Entä jos ottaa eri huumeita vuorotellen? :) Piriä, piriä, essoa, piriä? Mitä muita bilehuumeita on? :)
En haluais jäädä koukkuun, mut huomaan jo nyt, et yritän perustella itelleni miks voisin ottaa. Toisaalta niin kauan, kun se käyttö pysyy vaan max 1 kerta/viikko niin en ota mitään morkkiksia. Ja jos työt ja opiskelut sujuu, raha-asiat on kunnossa, jaksaa harrastaa liikuntaa normaaliin tapaan, pitää kodin siistinä jne. niin eikös se oo ihan ok lähteä sitten lauantaina bailaa? Mietinkin, et oon ollut jo kauan koukussa bilettämiseen. Oonko sit edes välttämättä koukussa huumeisiin? Ne vaan parantaa sitä oloa entisestään mikä tulee siitä, kun pääsee ulos näkemään ihmisiä, nauttimaan hyvästä musiikista jne. Kännissäkin ja ihan selvin päin on tietty kivaa, mut aineet vaan tuo siihen niin paljon lisää. Oon yleensä selvin päin ja kännissä siinä omassa kuplassa, toiset ihmiset on vaan kasvotonta massaa ympärillä. Sit aineissa maailma kirkastuu ja näen muut ihmiset, otan niihin kontaktia, katson kaikkea ihan uusin silmin.
Mikä sitten olis kropalle hyväksi? Ite en tosin piriäkään ota edes kovin paljon, sen verran vaan et jaksan tanssia ja sit pilkun jälkeen kotiin nukkumaan (okei ehkä pari tuntia normaalia myöhemmin saa unta). Kumpi on parempi, vetää parit viivat nenään ennen baaria ja baarissa vaan vettä vai juoda sopivat kännit (ei siis kaatokännit vaan sellaiset, et on kivaa, mut ei tuu krapulaa)?
Last edited by erina on Thu 15 Nov 2012, 18:45, edited 1 time in total.
King Ink
LD50

Post by King Ink »

erina wrote:Ja jos työt ja opiskelut sujuu, raha-asiat on kunnossa, jaksaa harrastaa liikuntaa normaaliin tapaan, pitää kodin siistinä jne. niin eikös se oo ihan ok lähteä sitten lauantaina bailaa?
On, se on erittäin ok. Sun käyttös kuulostaa sellaiselta, että varmasti monikin täällä on kateellinen noin harvanlaatuisesta käytöstä. Eli aika terveeltä siis kuulostaa.
erina
Karvakuono

Post by erina »

King Ink wrote:
erina wrote:Ja jos työt ja opiskelut sujuu, raha-asiat on kunnossa, jaksaa harrastaa liikuntaa normaaliin tapaan, pitää kodin siistinä jne. niin eikös se oo ihan ok lähteä sitten lauantaina bailaa?
On, se on erittäin ok. Sun käyttös kuulostaa sellaiselta, että varmasti monikin täällä on kateellinen noin harvanlaatuisesta käytöstä. Eli aika terveeltä siis kuulostaa.
Joo, mutta en mä haluis keventää omaatuntoa sen mukaan, et oon vertaillu omaa käyttöä ja psyvault-foorumilaisten käyttöä. :)
King Ink
LD50

Post by King Ink »

erina wrote:Joo, mutta en mä haluis tehdä päätöksiä ja keventää omaatuntoa sen mukaan, et oon vertaillu omaa käyttöä ja psyvault-foorumilaisten käyttöä.
Kyl kai se on johonkin verrattava omaa käyttöään? Vaikka varmasti löytyy parempiakin vertailunkohteita..

Musta toi sun kuvailema käyttös kuulostaa hyvältä, jos saat pidettyä siitä kiinni. Tuntuu, että monesti jengi lipsuu tollasesta viikottaisesta käytöstä pikkuhiljaa kohti ongelmia. Vaikka olisikin riippuvainen viikottaisesta biletyksestä ja piriviivoista, niin ei se vielä pahalta kuulosta. Mun korvaan jopa paremmalta kuin viikottainen riippuvuus perjantainollaukseen viinalla. En tosin tiedä miten paljoa vahinkoa tollainen käyttö tekee keholle, mutta kuvittelisin alkoholin haittojen olevan vähintään samalla tasolla..

Kannattaa välillä pitää ihan pidempiäkin taukoja, siinä vaiheessa sitä ainakin huomaa onko ongelmaa.

Oma käyttöni on nykyisin aika satunnaista. Välillä monta viikkoa putkeen esim. metoksetamiinia. Välil pari kuukautta pelkkää kohtuullista alkoholin viikonloppukulutusta. Ja välil kuukaus ilman mitään päihteitä. Sellasta, et kiskon kun tekee mieli kiskoo, mitä tekee mieli kiskoo, ja miten paljon tekee mieli. Onneks ei tee kauheesti koko aikaa mieli. Nyt on dexmitarpeet oottelemassa kaapissa, kun pitkästä aikaa rupes himottaa. Ollut jo pari viikkoa itseasiassa, pystyn odottamaan hyvää hetkeä, ei oo niin hätä päästä sekoilemaan.
wRRa
Moderator

Post by wRRa »

Riippuu aina vähän että miten kauan on käyttänyt tolleen kerran viikossa. Kyllä mullakin meni alkupuolella ihan hyvin, onnistui opiskelut ja duunit ja ehkä kerran kuukaudessa tuli käytettyä. Onnistui opiskelut ja duunit sillon ku vedin enemmänki kamaa (useampia kertoja viikossa), vähän huonommin mutta onnistui jotenkin kuitenkin. Onnistui se duuni ihan hyvin piripäissäänkin ja lukiossa kirjotukset mämmilaskuissa. Tai siis silleen mä kelasin, mut emmä sit kyl lukion jälkeen jaksanu mihinkään mennä ja lopetin duuninki ni sai vetää kamaa millon ite tykkäs ja missä ite tykkäs.

En toki tarkota et kaikilla olis sama homma, mutta ei se välttämättä mitään mistään kerro tulevaisuudesta vaikka jossain vaiheessa tulis käytettyä kohtuudella ja pystyis siihen. Ei auta kelata että "ei mulle voi ongelmia tullakaan" vaan kannattaa pitää tietoisuus omasta käytöstä ja sen määrästä ennen kun niitä ongelmia tulee.
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."
frapathea

Post by frapathea »

Joo, eihän ne perjantaiset piriviivat yksinään hallaa tee, mut joskus se ongelma hiipii aika huomaamatta niskan päälle. Mulla ei tietenkään ole paljoa sanottavaa aiheeseen, kun oon käyttänyt säännöllisesti katuamfetamiinia vain kerran kolmen kuukauden ajan – päivittäin ja hihaan, straight on. Mutta nähty on ja muiden aineiden kanssa koettukin.

Väittäisin, että välillä on hyvä pitää vaikka kuukauden tai kolmen täysin selviä jaksoja kaikista päihteistä (mahdollisesti tietty kahvi ja tupakka poislukien), joina koettaa löytää sitten muita tapoja tuntea yhteyttä ympäröivään maailmaan. Päihteitä voi käyttää tapana ikään kuin "avata väylät" hermostosta, mutta itse olen ainakin suosinut sitten näiden vaikutusmekanismien tultua tutuiksi kyseisten tilojen etsiskelyä selvin päin. En näkisi kovinkaan otollisena tilanteena sellaista, jossa onnellisuuden ja kuuluvuuden tunne on riippuvainen päihteestä, niin kauniin traagiselta kuin se voikin toisinaan tuntua. Lisäksi mikäli retkahtaa kesken selvän kauden, näkee selkeämmin, ettei kykene olemaan ilman päihdettä niin päättäessään, ja hälytyskellojen tulis tällöin kilkattaa.

Mun oma taktiikka viihdekäyttäjänä pysymisessä on kautta aikain ollut ainoastaan tarjottujen huumeiden käyttäminen. Toimii, koska kukaan ei tiedä mun valtavasta meisselistä ja mua luullaan söpöksi tytöksi.
Soppaluu
Lepakko

Post by Soppaluu »

Nisti on siinä vaiheessa ku douppaaminen menee velvollisuuksien yms. edelle.
Siinä vaiheessa ku elämän keskeisin asia on huumeet. Joo. Sillo on nisti.
rlsmooth
Apteekki

Post by rlsmooth »

Yllä asiallista tekstiä^. Ööääh, mitenhän tähän otsikon kysymykseen vastais, suhteellisen moniulotteinen ja tulkintainen asia loppupeleissä, subjektiivisesta kokemuksesta pitkälti kiinni, niinkuin kaikki.

Itse määrittelen itteni viihdekäyttäjäksi, vaikka hatsia nyt palaakin todella tiuhaan. Muita settejä 1-4x/kk tyylillä, jopa harvemmin. Avainasia kai itelläni on ollut, etten koe syyllisyyttä käytöstä ja jotenkin on aina ollut sellanen järki hommassa mukana, ettei oo ollu mitään intressejä hyvän pöhinä illan jälkeen jatkaa samaa seuraavana päivänä. Päihteet on kivoja, mut ei ne miust nii kivoja oo et niitä jaksas vedellä 24/7 ja kadottaa kaiken yhteyden muuhun ympäröivään maailmaan. Diggaan siitä, että on raha-,ihmissuhde-, ja terveysasiat kunnossa. Toimii itelle paremmin, että tulee spontaanisti tilanne eteen, että nyt vois nappailla jotain jännää, sen sijaan, että myrkyttelis itteensä päivittäin mitä erikoisimmilla mikstuuroilla. Ihmetytti muutenkin tuol tutustumisalueella, et joltain kysyttiin ;" Sulla ei oo varmaa nykyään pahemmin aikaa kuosailla?" Mitäs vittua, eikös se ole vaan hyvä asia, että on muutakin elämää:D balance.
lixcc
Psykonautti

Post by lixcc »

Soppaluu wrote:Nisti on siinä vaiheessa ku douppaaminen menee velvollisuuksien yms. edelle.
Siinä vaiheessa ku elämän keskeisin asia on huumeet. Joo. Sillo on nisti.
Tähän yhdyn kyllä. Toisekseen mun mielestä tykittäjät on narkkareita muut riippuen käyttömääristä/säännöllisyydestä...

Ja eritoten asenteesta! Tikan heittäjä ottaa vieraalta kämpältä aina jotain mukaan, olipa se sitten vaikka tulitikkuaski. Lupauksia ei pidetä ja jos jäät vaikka pamilistan velkaa niin se käydään ovesta murtautumalla hakemassa.
"Elämästä saa ja pitää nauttia joka päivä. Matkustaminen on keino muistaa se." -Riku Rantala.
wRRa
Moderator

Post by wRRa »

Onks narkkari jos tykittää insuliinii?

Entä jos vetää adhd-lääkkeensä hihaan mut ottaa vähemmän kerral?
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."
Kottonmouth

Post by Kottonmouth »

Jotkut lyö tuota insuliinia lihaksenkasvatustarkoituksessa. Nistiä, jaa en tiedä, mielenkiintoinen kysymys.
Tuosta toisesta kanssa paha sanoa. Eikai se sinänsä jos siitä ei mitään oloa hae, mutta sitten taas toisaalta miksi tehdä noin?
porter

Post by porter »

Ei kai nisti oo jos hormooneit käyttää, tai no doping nisti :mrgreen:
wRRa
Moderator

Post by wRRa »

Siis lähinnä mun pointti oli (joskin se tuli ehkä huonosti ilmi) että nisteyden rajan vetäminen siihen nautitaanko aineet suonensisäisesti vai jotenkin muuten on aika epämääräinen.

Sillä perusteellahan esim. 3 kertaa vuodessa DMT:tä hihaan heittävä tyyppi olisi enemmän nisti kuin päivittäin piriä nenään vetävä.
placebo
Kameleontti

Post by placebo »

wRRa wrote:Siis lähinnä mun pointti oli (joskin se tuli ehkä huonosti ilmi) että nisteyden rajan vetäminen siihen nautitaanko aineet suonensisäisesti vai jotenkin muuten on aika epämääräinen.

Sillä perusteellahan esim. 3 kertaa vuodessa DMT:tä hihaan heittävä tyyppi olisi enemmän nisti kuin päivittäin piriä nenään vetävä.
Toi on ihan täysin totta tuo mitä sanoit nisteyden rajan vetämisestä, mutta tääki oletus johtuu mun mielestä siitä, että hyvin usein ku puhutaan nististä se yhdistetään suonensisäisesti päihteitään käyttävään ihmiseen siksi että aika usein siksi, että prosentuaalisesti piikittäjät ovat kovemmin koukussa. Stiguttaminen ny ku vaa sattuu olee the ultimate tapa vetää douppii.
Periaatteet perustana, totuus selustana.
wRRa
Moderator

Post by wRRa »

placebo, onhan se totta, että piikittämisen aloittamiselle syitä ovat usein: "toimii kovempaa" ja "pienemmät määrät riittää". Kumpikin kielii sekä korkeasta toleranssista ja paljosta käytöstä. Silti se raja tuntuu jotenkin vähän kummalliselta, kun itse ainakin tiedän viikonloppukäyttäjiä jotka heittävät hihaan.
placebo
Kameleontti

Post by placebo »

Yritin tuoda aikasemmassa wRRa ilmi kyllä, että tietystikkin joka asian parissa on yksilöitä, koskaan ei sopisi yleistää missään muutenkaan. Perkele ku tää verbaalinen ulosanti on aika niheetä näin savuissa. Tietysti "nisteys" voi olla vaa yksilön päässäkin.
Periaatteet perustana, totuus selustana.
alterego
Karvakuono

Post by alterego »

Fyysinen / henkinen riippuvuus aineeseen on mielestäni hyvä mittari "nisteydelle". Henkisellä riippuvuudella tarkoitan sitä, kun päivän kohokohdaksi muodostuu vetojen saanti ja kuoseissa oleminen.
wRRa
Moderator

Post by wRRa »

alterego wrote:Fyysinen / henkinen riippuvuus aineeseen on mielestäni hyvä mittari "nisteydelle". Henkisellä riippuvuudella tarkoitan sitä, kun päivän kohokohdaksi muodostuu vetojen saanti ja kuoseissa oleminen.
Entä sit jos paahtaa 6 päivää viikos duunii ja koko viikon ainoo positiivinen, odottamisen arvonen asia, eli kohokohta, on se ku voi vetää yhtenä päivänä kuosit? (Hei btw, näin toimii suomalaisista työläisistä aika iso osa alkoholin kans!)
Neste
OD

Post by Neste »

wRRa wrote:Hei btw, näin toimii suomalaisista työläisistä aika iso osa alkoholin kans!
Kyllä mä ainakin näen tällaiset henkilöt alkoholisteina.
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite -William Blake
frapathea

Post by frapathea »

wRRa wrote: Sillä perusteellahan esim. 3 kertaa vuodessa DMT:tä hihaan heittävä tyyppi olisi enemmän nisti kuin päivittäin piriä nenään vetävä.
Tää on hyvä ja tärkeäkin pointti. Nisteyden rajan vetäminen suonensisäiseen käyttöön voi olla itsetuhoisakin ajatustapa; onpa sitä tullut törmättyä jokuseen päihdeongelmaiseen, joka ei suostu näkemään omaa ongelmaansa koska "ikinä en oo hihaan vetäny enkä aio vetää".
Timp3
Kameleontti

Post by Timp3 »

frapathea wrote:
wRRa wrote: Sillä perusteellahan esim. 3 kertaa vuodessa DMT:tä hihaan heittävä tyyppi olisi enemmän nisti kuin päivittäin piriä nenään vetävä.
Tää on hyvä ja tärkeäkin pointti. Nisteyden rajan vetäminen suonensisäiseen käyttöön voi olla itsetuhoisakin ajatustapa; onpa sitä tullut törmättyä jokuseen päihdeongelmaiseen, joka ei suostu näkemään omaa ongelmaansa koska "ikinä en oo hihaan vetäny enkä aio vetää".
Juurikin näin. Näitähän ongelmakäyttäjiä on paljon jotka ei pidä itseään nistinä, koska eivät rännää. Silti ovat koukussa kadulta ostettuihin bentsoihin ja/tai oppareihin.

Mun mielestä rajan voi vetää siihen, että pystyykö tyyppi kieltäytyyn esim kesken työviikon tarjotuista vedoista tms. Jos on pakko saada pää sekasin keinolla kuin keinolla on niin sen voisin jo luokitella nistiksi.. Viihdekäyttäjä käyttää esim. satunnaisesti reiveissä tai muussa tapahtumassa hillitysti jotain pähdettä, että kuitenki itsehillintä pitää.. Tai vaan rentoutuakseen kotona. Ja satunnaisesti 1-4krt/kk korkeintaa..

Loppujenlopuksi nistin ja viihdekäyttäjän raja on aika häilyvä. Miten voi ylipäätään käyttää huumeita olematta nisti.. Tän vois kiteyttää silleen, että jos vedät muiden/omasta mielestä paljon huumeita ja suurin osa rahoistasi menee niihin, olet nisti.

Mut näähän on vaan mun mielipiteitä ja ehkä hieman sekavaa tekstiä..
"What's worse? Being strung out or being fat?"
— Nikki Sixx
wRRa
Moderator

Post by wRRa »

Neste wrote:
wRRa wrote:Hei btw, näin toimii suomalaisista työläisistä aika iso osa alkoholin kans!
Kyllä mä ainakin näen tällaiset henkilöt alkoholisteina.
Niin minäkin usein.

Itse pidän päihdeongelmaa tunne-elämän ongelmana. Tunne-elämän ongelmat voi oireilla monella tapaa, toisilla on läheisriippuvuutta ja toisilla anoreksiaa, toisista tulee alkoholisteja ja toiset alkaa vetää kamaa. Näkisin et sama ongelma oireilee monella eri tavalla.

"Nistit" on usein ihmisiä, joilla on tunne-elämässään jonkin sortin ongelmia. Tunne-elämän ongelmilla tarkoitan sitä, että yritetään epätoivoisesti paeta joitain tiettyjä tunteita TAI/JA yritetään epätoivoisesti saada joitain tiettyjä tunteita. Lähes kaikki ihmiset tekevät tätä yleensä enemmän tai vähemmän, joten en sanoisi ketään toista ihmistä yhtään sen paremmaksi kun jotain perus nistiä. He vaan ovat koukussa ehkä vähän terveellisempiin asioihin, kuten liikuntaan :-) Normaalin tunne-elämän ja ongelmallisen tunne-elämän erottaa pakonomainen tarve. On ihan normaalia haluta kokea tiettyjä tunteita, kuten mielihyvää tai iloa ja haluta eroon sellaisista tuntemuksista kuin suru tai ahdistus. Tunne-elämältään sairaalla ihmisellä nämä tunneimpulssit ovat kuitenkin niin voimakkaita, ettei hän pysty oikein vastustamaan niitä. Se, että on lähes vastustamaton tarve kokea joku tietty tunne just nyt heti (vaikkapa dopamiinirushi, niiku pirinisteillä usein) tai vaihtoehtoisesti pakko päästä eroon jostain tunteesta (esim. morkkiksesta vetämällä pää sekaisin uudestaan) huolimatta siitä, että jälkeenpäin siitä saattaa koitua ongelmia. Eikö nistit ole aikalailla tällaisia?

Itse olen tunne-elämältäni epävakaa persoona ja se on varmaan johtanut kamankäyttöön sekä myös runsaaseen alkoholinkäyttöön aikoinaan. Olen myös helskatin kärsimätön, mikä varmaan on meikäläisillä myös yksi syy siihen että olot pitää saada mahdollisimman pian/ahdistuksesta pitää päästä eroon mahdollisimman nopeasti, sen kanssa ei voi olla. Nykyään opettelen kohtaamaan vaikeita tunteita ja olemaan himoitsematta liikaa niitä kivoja ja tyytyä siihen mikä tunne sattuu milloinkin olemaan. Ei se kamalan helppoa kyllä aina ole.