www.eroakirkosta.fi – kristinuskosta ja kirkosta
-
getto
- Apteekki
Re: www.eroakirkosta.fi – kristinuskosta ja kirkosta
En oo. Perustavan laatunen ero Raamatus noihin on varmaankin se sielun pelastuminen, minkä hiffaaminen meitsin kohdalla oli syy flippaamiseen. Sitä en tienny viel sillon et elämän laatu paranis näin paljon että aika paljon bonaria on kyl tullu.
-
frapathea
Mut kai sä tajuut, ettei toi oo vielä mikään peruste muulle kuin sille, että sä koet saanees hyötyä tästä nimenomaisesta jutusta tässä elämäntilanteessas? Se ei tee Raamatusta Jumalan sanaa, se tekee siitä sulle toimivan keinon selviytyä maailmasta ja itsestäsi. Jollekulle toiselle se on jotain muuta. Mulle se on ollut jotain muuta.
Aiheeseen sopivaa musiikkia iltojen ratoksi: Kuusumun Profeetta - Ei aurinko milloinkaan laske
Aiheeseen sopivaa musiikkia iltojen ratoksi: Kuusumun Profeetta - Ei aurinko milloinkaan laske
-
getto
- Apteekki
No itseasias toi on perusta koko "kristinuskolle". Vituttaa käyttää tuota termiä yhtälailla kuin myös "uskontoa" kun puhutaan näistä asioista. Samal taval koen itseni ennemmin "pelastetuks" kun "kristityks", vaikka molemmat kyllä meitsiin pätevät. Ja nimenomaan "pelastettu", ennemmin kuin "pelastunut". Sitten vasta jos/kun nää asiat sattuu omalle kohdalle, tajuaa kuinka todellisten juttujen kanssa ollaan tekemisissä.
Jokanen tekee oman valintansa, itse oon tyytyväinen omaani enkä sitä koskaan muuttaisi, vaikka vaikeaa onkin.
Jumalalta voi kyllä pyytää merkkiä, mutta sitä ei kannata oottaa kuten pirivelkoi ootetaan.
edit: kai munkin on pakko biisi laittaa https://www.youtube.com/watch?v=fLWJebZtGtg
Jokanen tekee oman valintansa, itse oon tyytyväinen omaani enkä sitä koskaan muuttaisi, vaikka vaikeaa onkin.
Jumalalta voi kyllä pyytää merkkiä, mutta sitä ei kannata oottaa kuten pirivelkoi ootetaan.
edit: kai munkin on pakko biisi laittaa https://www.youtube.com/watch?v=fLWJebZtGtg
-
frapathea
Tässä keskustelussa ei tunnu olevan mitään järkeä, kun musta vaikuttaa, ettet edelleenkään lue yhtään sulle osoitettuja vastauksia tai vastaa niiden pointteihin, tulee sellainen kuva ettet edes halua keskustella. Jääpi valitettavasti mun osalta sun kanssa keskusteleminen näillä näkymin tähän.
-
Dexma
- Moderator
Lassissa Ja Leevissä oli tänään hyvä:
Lassi: Leevi uskotko, että tähtien asennoilla on vaikutusta meidän elämään?
Leevi: En, uskotko sinä mukamas?
Lassi: Kyllä uskon, minusta on kiva ajatella, että minä en olisi vastuussa tekemisistäni.
Lassi: Leevi uskotko, että tähtien asennoilla on vaikutusta meidän elämään?
Leevi: En, uskotko sinä mukamas?
Lassi: Kyllä uskon, minusta on kiva ajatella, että minä en olisi vastuussa tekemisistäni.
-
porter
Getolle: kyllä jumala on yhä maailmassa, sillä jumala on sama tänään eilen ja iänkaikkisesti. Jumala näki jo ennen sen että paholainen tulee kapinoimaan vastaan niinkuin jeesus lihallisessa jumaluus muodossa näki että juudas iskariot pettää hänet. Jumalan sana ei ole edes tarkoitettu kaikkia ihmisiä varten, koska raamatussa lukee että elämän kirjassa lukee ne nimet jotka pelastuvat ja tää kirja oli olemassa jo ennen aikojen alkua. paavali sanoi että se jolla on usko uskokoot ja se jolla ei on uskomaton ja olkoon uskomatta, se ei ole kaikkia varten.
Tällä tarkotin frapa että vaikka kuolleet nousis haudasta niin sä et tule välttämättä uskomaan, ehkä se on sun kohdalla niinkuin paavali sanoi?
Tällä tarkotin frapa että vaikka kuolleet nousis haudasta niin sä et tule välttämättä uskomaan, ehkä se on sun kohdalla niinkuin paavali sanoi?
-
psychiCNoob
- Kameleontti
Läppähän täs on se, et mun käsittääkseni frapa nimenomaan uskoo, mut vaan eritavalla, samaan asiaan, mut ihan eri vinkkelistä. Jos ei usko raamattua, niin ei se kait tarkota, etteikö uskois mihinkään.porter wrote: Tällä tarkotin frapa että vaikka kuolleet nousis haudasta niin sä et tule välttämättä uskomaan, ehkä se on sun kohdalla niinkuin paavali sanoi?
psyhiCNoob hyppää tästä sopasta pois ennen kuin sinne menikään.. --->
Life = The Trip
-
porter
Paavali tarkoitti tolla nimenomaan uskomista jeesuksen kristukseen messiaana. Ilmeisesti frapa ei pidä jeesusta messiaana ?psychiCNoob wrote:Läppähän täs on se, et mun käsittääkseni frapa nimenomaan uskoo, mut vaan eritavalla, samaan asiaan, mut ihan eri vinkkelistä. Jos ei usko raamattua, niin ei se kait tarkota, etteikö uskois mihinkään.porter wrote: Tällä tarkotin frapa että vaikka kuolleet nousis haudasta niin sä et tule välttämättä uskomaan, ehkä se on sun kohdalla niinkuin paavali sanoi?
psyhiCNoob hyppää tästä sopasta pois ennen kuin sinne menikään.. --->
-
psychiCNoob
- Kameleontti
Tohon en osaa frapan puolesta vastata, mut veikkaan et mulla ja frapalla on aika samantyylinen mielipide asiasta:porter wrote:Paavali tarkoitti tolla nimenomaan uskomista jeesuksen kristukseen messiaana. Ilmeisesti frapa ei pidä jeesusta messiaana ?
Eli Jeesus(Cristo) on yksi niistä lukemattomista "messiaista" (mestari, valaistunut...) Raamattu jättää kaikki muut tunnetut "messiaat" (Shiva, Krishna, Buddha, Quetzalcoatl jne.) tökerösti pois. Jeesus siis on messias, mutta ei tavalla miten raamattu näin väittää.(Yksi ainoa jnejne..) Eli vastaus on ei/joo. (Mun vastaus, ei frapan)
Älkää uskoko mua, oon hihhuli. Ja hui, meinasin taas pudota soppaan..
Life = The Trip
-
Infitialis
- Apteekki
Tollanen saatanan limasia rapanistimiehiä perseeseen nussiva vasikan homoäpärä täällä jeesustelee ja valistaa vaikka kylvää vaan tuskaa ja tuhoa ympärilleen ja läheisilleen.
KUKA TEISTÄ TUNTEE PISTON SYDÄMESSÄÄN?
Toivon että kaikki ei oo korjaamatonta jos palaudut psykoosistas. Jesse antaa anteeks minä ja moni muu ei.
Toivon että kaikki ei oo korjaamatonta jos palaudut psykoosistas. Jesse antaa anteeks minä ja moni muu ei.
Parhaat karstat on pohjalla.
-
psychiCNoob
- Kameleontti
Puhutsä jäbä mulle?Infitialis wrote:Tollanen saatanan limasia rapanistimiehiä perseeseen nussiva vasikan homoäpärä täällä jeesustelee ja valistaa vaikka kylvää vaan tuskaa ja tuhoa ympärilleen ja läheisilleen.
Just tän takia oon pysyny täst topicista kaukana, kun me kiihdytään tälläsistä uskonasioista turhan helposti. Ja jos haluais tuoda kantansa selvästi ja asiallisesti esille niin pitäs kiertää ummet ja lammet ennen sitä. Kunnioitetaan vaan toistemme uskomuksia ja silleen eiks je. Ei kenenkään usko ole se YKSI JA AINOA. Jos jonkun aate on että Jeesus Kristus on ainoa vapahtaja, se on okei. Jos jotain muuta, se on okei. Kaikki on okei, kuhan siitä ei koidu haittaa muille. Okei?
Ja nyt mun lusikka on vissiin sit lopullisesti sotkettu tähän..
Peace
Edit. Ilmeisesti infitialis heitti vaan todella härskiä läppää jota en ymmärtänyt..
Last edited by psychiCNoob on Tue 27 May 2014, 13:57, edited 2 times in total.
Life = The Trip
-
Infitialis
- Apteekki
En kommentoi kenestä puhun tai kenelle.psychiCNoob wrote:Puhutsä jäbä mulle?Infitialis wrote:Tollanen saatanan limasia rapanistimiehiä perseeseen nussiva vasikan homoäpärä täällä jeesustelee ja valistaa vaikka kylvää vaan tuskaa ja tuhoa ympärilleen ja läheisilleen.
Peace
Sopiiko toi kuvaus suhun?
-
psychiCNoob
- Kameleontti
Ei, siksi ihmettelinkin miten joku olisi tälläisen kuvan saannut musta.Infitialis wrote:En kommentoi kenestä puhun tai kenelle.psychiCNoob wrote:Puhutsä jäbä mulle?Infitialis wrote:Tollanen saatanan limasia rapanistimiehiä perseeseen nussiva vasikan homoäpärä täällä jeesustelee ja valistaa vaikka kylvää vaan tuskaa ja tuhoa ympärilleen ja läheisilleen.
Peace
Sopiiko toi kuvaus suhun?
Life = The Trip
-
Infitialis
- Apteekki
Jos jumala on olemassa niin Glen Benton on kusessa. 
-
frapathea
Nuo henkilökohtaiset vihjailut vois varmaan jättää pois juuri yllänähtyjen sekaannusten välttämiseksi.
En nyt ihan ymmärrä, miten tää voi olla joillekin niin vaikeeta ymmärtää: tietääkseni kukaan ihmiskunnan historiassa ei ole kyennyt osoittamaan raamatun sanomaa sen todemmaksi kuin minkään muunkaan uskonnollisen kirjoituksen.
Hiffaan tietty sen, jos joku haluaa käyttää jonkun tietyn uskonnon kuvastoa omassa uskonnollisessa harjoitteessaan, mutta kaiken päätyttyä todellisuus menee aina selitysten edelle ja sanat kykenevät vain etäisesti ja rajallisesti hipaisemaan Luojan valtavuutta. Yhden uskonnon jumalkuvan palvominen suoraa kokemusta suurempana on kuin söis aterian sijaan ruokalistaa.

Toki nielen minkä tahansa väitteen, jonka uskomiseen on riittävästi todisteita ja perusteita.porter wrote: Tällä tarkotin frapa että vaikka kuolleet nousis haudasta niin sä et tule välttämättä uskomaan, ehkä se on sun kohdalla niinkuin paavali sanoi?
En nyt ihan ymmärrä, miten tää voi olla joillekin niin vaikeeta ymmärtää: tietääkseni kukaan ihmiskunnan historiassa ei ole kyennyt osoittamaan raamatun sanomaa sen todemmaksi kuin minkään muunkaan uskonnollisen kirjoituksen.
Hiffaan tietty sen, jos joku haluaa käyttää jonkun tietyn uskonnon kuvastoa omassa uskonnollisessa harjoitteessaan, mutta kaiken päätyttyä todellisuus menee aina selitysten edelle ja sanat kykenevät vain etäisesti ja rajallisesti hipaisemaan Luojan valtavuutta. Yhden uskonnon jumalkuvan palvominen suoraa kokemusta suurempana on kuin söis aterian sijaan ruokalistaa.

-
getto
- Apteekki
Siis Raamatun sanoma on just se et me oomme erossa Jumalasta ja tuomittu kuolemaan, mutta voimme saada yhteyden Häneen uudelleen ja tätä kautta myös ikuisen elämän, uskomalla että Jumala on asettanu uhrin jolla sovittaa ihmiskunnan synnin/synnit. Tästä uhrista ei vaan puhuta muualla kuin Raamatus, eikä myöskään taivaanvaltakunnasta. Ne on eri asioita mistä siel puhutaan. Jokane tekee valintansa.frapathea wrote: En nyt ihan ymmärrä, miten tää voi olla joillekin niin vaikeeta ymmärtää: tietääkseni kukaan ihmiskunnan historiassa ei ole kyennyt osoittamaan raamatun sanomaa sen todemmaksi kuin minkään muunkaan uskonnollisen kirjoituksen.
-
magiclymagical
- Apteekki
Raamattu eli vanha ja uusi testamentti, tulee tuosta kokonaisuudesta todella ristiriitainen kuva, mikä nyt tuskin on yllätys kenellekkään.
Aluks Jumala kuvataan melko armottomana kaverina, tappaa porukkaa ja vielä aika julmilla tavoilla. Ottaen huomioon että se ois voinu vaa "napsauttaa sormia" ja ne katoais/kuolis.
Mut sit yhtäkkiä Jumala päättää muuttaa kaiken, ja tulee Jeesus. Jos Raamatun jumala on totta ni on kyllä sadistinen paska ja ehkä hiukan bipolaarinen.
On muuten Jesseki aika älytön
http://skepticsannotatedbible.com/cruelty/nt_list.html
Miks tähän kukaan haluaa edes uskoa? Saa uskoa toki, ei siinä mitään.
Eihän sitä voi vaan poimia jotain asioita ja päättää että tää on totta koska imo. Tai no tottakai voi, mut en nää että miks ja että kuinka perustelet itelles juuri keksimäsi fantasian kuolemanjälkeisyydestä, hengellisyydestä whatnot.
Aluks Jumala kuvataan melko armottomana kaverina, tappaa porukkaa ja vielä aika julmilla tavoilla. Ottaen huomioon että se ois voinu vaa "napsauttaa sormia" ja ne katoais/kuolis.
Mut sit yhtäkkiä Jumala päättää muuttaa kaiken, ja tulee Jeesus. Jos Raamatun jumala on totta ni on kyllä sadistinen paska ja ehkä hiukan bipolaarinen.
On muuten Jesseki aika älytön
http://skepticsannotatedbible.com/cruelty/nt_list.html
Miks tähän kukaan haluaa edes uskoa? Saa uskoa toki, ei siinä mitään.
Eihän sitä voi vaan poimia jotain asioita ja päättää että tää on totta koska imo. Tai no tottakai voi, mut en nää että miks ja että kuinka perustelet itelles juuri keksimäsi fantasian kuolemanjälkeisyydestä, hengellisyydestä whatnot.
Last edited by magiclymagical on Wed 28 May 2014, 08:49, edited 1 time in total.
Mun ajatukset on vaan mun ajatuksii, sul on vapaus miettii omia.
-
frapathea
Ei väitteiden eksklusiivisuus tee väitteistä totta. Oikeastaan se jopa viittais vähän siihen suuntaan, että väite on mahdollisesti tuulesta temmattu.getto wrote:Siis Raamatun sanoma on just se et me oomme erossa Jumalasta ja tuomittu kuolemaan, mutta voimme saada yhteyden Häneen uudelleen ja tätä kautta myös ikuisen elämän, uskomalla että Jumala on asettanu uhrin jolla sovittaa ihmiskunnan synnin/synnit. Tästä uhrista ei vaan puhuta muualla kuin Raamatus, eikä myöskään taivaanvaltakunnasta. Ne on eri asioita mistä siel puhutaan. Jokane tekee valintansa.
-
getto
- Apteekki
Hämmentävää et joillain on niin kova paine vastustaa Jeesusta, kuka on paras tyyppi koskaan. Toisaalta se on surullista mutta toisaalta huojentavaa sillä se puoltaa vaan Sanaa todemmaks... Rukoilen kyl et jengi tääl ymmärtäis nää jutut jossain kohtaa.
-
frapathea
Olet lukenut väärin, vastustan ainoastaan perusteettomia väitteitä ja kristinuskon (tai minkä tahansa muun uskonnon) ylivaltaa yhteiskunnassagetto wrote:Hämmentävää et joillain on niin kova paine vastustaa Jeesusta, kuka on paras tyyppi koskaan. Toisaalta se on surullista mutta toisaalta huojentavaa sillä se puoltaa vaan Sanaa todemmaks... Rukoilen kyl et jengi tääl ymmärtäis nää jutut jossain kohtaa.
-
getto
- Apteekki
No mut on se silti... Ja hämmentävää on myös tuo tunteiden sekoittuminen. Ja Frapa, kuten Porter sano niin jotkut eivät vaan tuu koskaan pelastuun. Nykyään meit on jo melkein se kolmasosa maailman väestöstä, joista Sakarjan kirjas puhutaan ja valtavan monet Jeesuksen ja Johanneksen profetioista ovat alkaneet käydä toteen.frapathea wrote:Olet lukenut väärin, vastustan ainoastaan perusteettomia väitteitä ja kristinuskon (tai minkä tahansa muun uskonnon) ylivaltaa yhteiskunnassagetto wrote:Hämmentävää et joillain on niin kova paine vastustaa Jeesusta, kuka on paras tyyppi koskaan. Toisaalta se on surullista mutta toisaalta huojentavaa sillä se puoltaa vaan Sanaa todemmaks... Rukoilen kyl et jengi tääl ymmärtäis nää jutut jossain kohtaa.
-
magiclymagical
- Apteekki
Kuten?getto wrote: valtavan monet Jeesuksen ja Johanneksen profetioista ovat alkaneet käydä toteen.
Ja en oo mikään antikristitty minäkään, kunhan keskustelen (uskon)asioista joita en ymmärrä, ehkä sit alan ymmärtään. Tai en..
-
getto
- Apteekki
Kristittyjä vainotaan ja tapetaan, ihmiset ottaa pedonlukua käyttöön kuten netissä voi huomaa, liikkeel valtava määrä erilaisia läheltä liippaavia totuuksia jotka johtaa tuhoon ja näit levittää juur väärät profeetat jollasia jokane tuntuu tuntevan vähintään pari nykypäivänä, maailmansodat viime vuosisadalt kuin myös popkulttuuri jonka ikoneita nykyään palvotaan ja sitä pidetään ihan normaalina.
Markuksen evankeliumis luvus 13 kerrotaan hyvin, ja Ilmestyskirjassa myös mut sitä ei must kannata lähtee lukemaan ennen kun on edes evankeliumit luettuna kun sitä lukies on niin alttiina tulla harhautetuks.
Magiclymagical, se että kysyt viittaa jo siihen et sua kiinnostaa nää jutut, mikä viittaa siihen et Jumala kutsuu sua
Markuksen evankeliumis luvus 13 kerrotaan hyvin, ja Ilmestyskirjassa myös mut sitä ei must kannata lähtee lukemaan ennen kun on edes evankeliumit luettuna kun sitä lukies on niin alttiina tulla harhautetuks.
Magiclymagical, se että kysyt viittaa jo siihen et sua kiinnostaa nää jutut, mikä viittaa siihen et Jumala kutsuu sua
-
frapathea
Jep, nää "todeksi tulleet" profetiat rajoittuvat tietääkseni lähinnä a) äärimmäisen vapaisiin tulkintoihin ja subjektiivisiin näkökulmiin ja b) siihen, että vanha testamentti ennustaa uuden testamentin tapahtumia. Aivan kuin joku olis unohtanut kirjoittaa huiman fantasiatrilogian kolmannen osan. 
-
magiclymagical
- Apteekki
Juu kiinostaa toki mut en vetäis iha noin pitkälle johtopäätöksiä mut kukapa tietää.getto wrote:
se että kysyt viittaa jo siihen et sua kiinnostaa nää jutut, mikä viittaa siihen et Jumala kutsuu sua
Kunhan mietein että hyvä tietää asiasta molemmilta puolilta kerrottuna jotta voin vetää omat johtopäätökseni.
-
RGHJK
- Karvakuono
Eronnut kai jo viime vuonna vihdoinkin ja säästää nyt vuodessa pitkän sentin veroissa. 
-
porter
Saatanahan on 99,9% tietoinen siitä mistä jumalakin... Ja osaa kyllä harhauttaa jengin ojaan oikein olan takaa,
että uskoo niin pitää saada hengellinen ilmestys... Itse olen saanut, getto on saanut. Itse en usko kirkkokuntiin, ne on perkeleestä. Babylonin portto kuvaa katolista kirkkoa joka synnyttää kirkkokuntia, jotka tappavat jumalan nimeen vaika totuus on että itse perkele johtaa katolista kirkkoa... katolisest kirkosta syntyi protestantit, methodistit ,helluntalaiset yms yms yms perkeleen äpärä lapsia. Jokaisesta on tottakai tosi uskovia, mutta itse kirkkokunta ajatuksena ei ole raamatusta peräisin.
Muistakaa jotka jeesukseen uskoo ottaa kaste herran jeesuksen kristuksen nimeen, näin sanoi pietari ja paavali. Jeesus kun ilmestyi tulipatsaassa paavalille ja kertoi että näin on kastettava... Isän pojan ja pyhän hengen nimeen kaste tarkoitti jeesus sillä että Isän ja pojan yhteisnimi on herra jeesus kristus ja pyhähenki myös. Kaikki kolme on samaa... Jos joku ottaa kasteen isän pojan ja pyhän hengen nimeen niin silloin tietämättäänkin on sitä mieltä että pietari ja paavali ovat vääriä profeettoja!
Pitäkää muakin "jesseflipanneena" douppaan silti... ja se on mun perkeleeni täsäs maailmassa ja taistelen sitä vastaan...
Geton kastetilaisuuteen en voi tulla siksi koska helluntalaiset kastaa väärin... ja uskovat 3 jumalaan... getto mieti viel kerran ennenkun otat kirkkokunnan, ja mieti noita pietarin ja paavalin sanoja. Pyydä kastetta herran jeesuksen kristuksen nimessä, jos eivät ota kirkkoonsa sua niin mun isoisä varmasti kastaa sun niinkuin pietari ja ja paavali sanoi ja jeesus tarkoitti.
että uskoo niin pitää saada hengellinen ilmestys... Itse olen saanut, getto on saanut. Itse en usko kirkkokuntiin, ne on perkeleestä. Babylonin portto kuvaa katolista kirkkoa joka synnyttää kirkkokuntia, jotka tappavat jumalan nimeen vaika totuus on että itse perkele johtaa katolista kirkkoa... katolisest kirkosta syntyi protestantit, methodistit ,helluntalaiset yms yms yms perkeleen äpärä lapsia. Jokaisesta on tottakai tosi uskovia, mutta itse kirkkokunta ajatuksena ei ole raamatusta peräisin.
Muistakaa jotka jeesukseen uskoo ottaa kaste herran jeesuksen kristuksen nimeen, näin sanoi pietari ja paavali. Jeesus kun ilmestyi tulipatsaassa paavalille ja kertoi että näin on kastettava... Isän pojan ja pyhän hengen nimeen kaste tarkoitti jeesus sillä että Isän ja pojan yhteisnimi on herra jeesus kristus ja pyhähenki myös. Kaikki kolme on samaa... Jos joku ottaa kasteen isän pojan ja pyhän hengen nimeen niin silloin tietämättäänkin on sitä mieltä että pietari ja paavali ovat vääriä profeettoja!
Pitäkää muakin "jesseflipanneena" douppaan silti... ja se on mun perkeleeni täsäs maailmassa ja taistelen sitä vastaan...
Geton kastetilaisuuteen en voi tulla siksi koska helluntalaiset kastaa väärin... ja uskovat 3 jumalaan... getto mieti viel kerran ennenkun otat kirkkokunnan, ja mieti noita pietarin ja paavalin sanoja. Pyydä kastetta herran jeesuksen kristuksen nimessä, jos eivät ota kirkkoonsa sua niin mun isoisä varmasti kastaa sun niinkuin pietari ja ja paavali sanoi ja jeesus tarkoitti.
-
00000000
- Psykonautti
Re: www.eroakirkosta .fi
Sellainen se länsimaalainen nykyihminen tuppaa olemaan. Poimitaan vähän joka uskonnosta asiat mitkä miellyttää ja sitten leikitään niin valaistunutta, erityisesti havaittavissa näissä kaikenmaailman hippipiireissä. Henkistä rappionaikaa eletään.getto wrote:Nykyään psykedeelipiirit on täynnä tyyppei joilla on "omat" näkemykset asioista, he sanoo tuntevansa Jumalan mut kuitenkin pilkkaa Jeesusta tai sit vaivihkaa kiinnittää huomion pois Hänestä. Paljon puhutaan esim. egosta luopumisesta mut se oman "itse kehitetyn" maailmankuvan on vaan puhtaasti oman egon paisuttamista, nykyään tosin sillä jo ihan vaan haetaan hyväksyntääkin, pitää olla sellane uuden ajan avaruususkonto-mode pääl... Sellaset tyypit btw. tunnetaan Raamatussa antikristuksina.
Eikä Harry Potteris missään kohtaa sanota et taikuus ois totta.
-
gaga
- Psykonautti
Re: www.eroakirkosta .fi
No älä muuta sano. Tiiän esim. yhen hörhön joka ihailee äärimuslimeita ja haluis liittyy niitten joukkoihin, mut samaan aikaan näpsii buddhalaisuudesta juttuja mukaan menoon eikä tiiä mihin hittoon sitä nyt uskois. Sit se vaan pyörii ympäriinsä tuomitsemassa muiden tekoja ja uskoja huokuen sitä valaistuneisuuttaan. Huh huh, kaikenlaista.00000000 wrote: Sellainen se länsimaalainen nykyihminen tuppaa olemaan. Poimitaan vähän joka uskonnosta asiat mitkä miellyttää ja sitten leikitään niin valaistunutta, erityisesti havaittavissa näissä kaikenmaailman hippipiireissä. Henkistä rappionaikaa eletään.
GUGUGAAAGAGUGUUUGAGAGAGAGUUGAAGA
-
frapathea
Nää "ilmestykset" liittyy usein Theravadabuddhalaisuudessa tunnettuun 2. jhanaan, ja usein ilmenevät totuuden harhaisena tulkintana. Että silleen. Se on "henkisen heräämisen" ensimerkki toki, mutta ei todellakaan tae siitä, että tulkinnat erinäisistä "huikeista" visioista olis mitenkään virheettömiä.porter wrote:että uskoo niin pitää saada hengellinen ilmestys... Itse olen saanut, getto on saanut.
Crowleyn metodiikassa on harjoite, jossa tällaisten ilmestysten jälkeen karkoitetaan ilmestyksen tuottanut jumaluus ja ryhdytään välittömästi invokoimaan jotain toista jumaluutta. Tämän harjoitteen tarkoituksena on saada syvä ymmärrys siitä, kuka on se mestari, joka tekee ruohosta vihreää.