Varastaminen

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
Personaes
OD

Re: Varastaminen

Post by Personaes »

Pakko tunnustaa että teininä tuli kaupoista aika paljon varastettua.

Etenkin pelejä/elokuvia. Mulla oli kavereilta saatuja listoja joissa oli pelien nimiä mitä kaverit halus ostaa, sit vaan kauppaan foliolla vuorattu reppu selässä ja kamat reppuun kohdassa minne ei kamerat näytä.
Olin aika semi-pro jopa tossa.
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe
boost
Lepakko

Post by boost »

Oxy wrote:Alkoi tässä askarruttamaan sellainen, että mitä poliisi tekee, jos ei ole henkkareita mukana näpistyksestä (tai vastaavasta pikku rikkeestä) kiinni jäädessä? Riittääkö nimi, henkilötunnus ja osoite? Nuo kai tsekataan, mutta eikö muuta sitten tarkisteta? Koska kai moni hankkisi jonkun kaverin kaverin tiedot ja antaisi ne poliiseille, jos tuo olisi mahdollista.
Joudut sumppuun pariksi tunniksi. Kysytään nimi, HT+kaikki osoitteet, missä olet asustanut.
boost
Lepakko

Post by boost »

Mulle keisiminen, tai tarkemmin sanoen "kalja juoksut" koitui ongelmaksi, josta oon nyt vasta alkanut päästä eroon. En ole varastanut mitään kahteen kuukauteen. Tonnin lasku paikallisesta kaupasta taisi takoa päähän vähän järkeä. Sakossa lukee, että maksamaton sakko voidaan muuttaa vankeudeksi, mutta missään ei kuitenkaan lue mitään eräpäivää, eli kauankohan tässä nyt on aikaa maksaa..?
zero
Kameleontti

Post by zero »

boost wrote:Mulle keisiminen, tai tarkemmin sanoen "kalja juoksut" koitui ongelmaksi, josta oon nyt vasta alkanut päästä eroon. En ole varastanut mitään kahteen kuukauteen. Tonnin lasku paikallisesta kaupasta taisi takoa päähän vähän järkeä. Sakossa lukee, että maksamaton sakko voidaan muuttaa vankeudeksi, mutta missään ei kuitenkaan lue mitään eräpäivää, eli kauankohan tässä nyt on aikaa maksaa..?
kantsii mennä ulosottoon sopimaan. saat aikaa maksaa, eli maksat kuukauden välein erissä sen verran mitä ootte sopinut.
Tässä vain olen enkä sille mitään mahda.

http://www.soundcloud.com/suni-4 - Soundcloud
Infitialis
Apteekki

Post by Infitialis »

zero wrote:
boost wrote:Mulle keisiminen, tai tarkemmin sanoen "kalja juoksut" koitui ongelmaksi, josta oon nyt vasta alkanut päästä eroon. En ole varastanut mitään kahteen kuukauteen. Tonnin lasku paikallisesta kaupasta taisi takoa päähän vähän järkeä. Sakossa lukee, että maksamaton sakko voidaan muuttaa vankeudeksi, mutta missään ei kuitenkaan lue mitään eräpäivää, eli kauankohan tässä nyt on aikaa maksaa..?
kantsii mennä ulosottoon sopimaan. saat aikaa maksaa, eli maksat kuukauden välein erissä sen verran mitä ootte sopinut.
Usein riittää sopimattakin kun lyhentää vähän jotain tasasin väliajoinm että ei muunnu.
Parhaat karstat on pohjalla.
Opiaate

Post by Opiaate »

Siva wrote:Joskus on vain pakko varastaa, se on fakta. Vai pitäisikö kuolla nälkään että yhteiskunta säästäisi pari euroa? Well excuse me I don't think so.
En tätä pahalla tarkoita todellakaan, mut en oo IKINÄ varastamaan joutunut vaikka en todellakaan oorikkaasta perheestä ja vähillä masseilla oon nyt omillaankin elänyt. Silti saanut rehellisesti rahoitettua huumeeni, ruokani ja maksanut jokaisen laskuni. Siinä vaiheessa jos elääkseen täytyy varastaa nii rahojen käyttö ei oo hirveen hyvin priorisoitu. In my opinion.

Edit: Sori, oon mä joskus yhen TEHO-energiajuoman jonnena varastanut. Siinä se.
Oxy
Tuppisuu

Post by Oxy »

Pakko kysyä tällaista, kun rahaa tarvitsisi kipeästi saada muutama tonni seuraavan parin kuukauden aikana.

Miten isoja nuo poliisin näpistelystä kirjoittamat rangaistusmääräykset yleensä on? Lähinnä meinaan sitä, että jos kaupasta pöllii jotain, niin että se on kuitenkin tuotteliaampaa kuin mitä siitä tulee sakkoja ym.? Olettaen, että ei jää kiinni joka kerta vaan mitä nyt yleensä jäädään, kerran 20 kerrasta?

Luin joskus jostain turkulaisesta muijasta, joka oli varastellut kaksi vuotta muumiastioita ym. myyntiin ja tienannut kymmeniä tuhansia sitä kautta... Onko työkalujen käytössä pääsääntöisesti mitään järkeä? Varkaudeksihan se näpistys siinä muuttuu, mutta toisaalta mukaan voi lähteä pelikonsoleita ja muuta kalliimpaa hälyttimin suojattua tavaraa.

Ulosotossa kun ei ole toistaiseksi mitään, niin en mä viitsisi hankkia sinne ehdoin tahdoin velkaa, jos koko homma on -EV. Sinällään en välitä, jos sakkoja tuleekin, koska en tarvitse täysin puhdasta taustaa mihinkään. Mutta perintöä on tod. näk. tulossa jossain vaiheessa, ja kiva olisi, jos kaikki ei hupenisi ulosottoon.

Älkääkä ehdottako sossua tai töitä, opiskelija ei saa fattasta mitään eikä tässä hirveästi töitä ehdi paahtaa sivussa.
VXA
Kameleontti

Post by VXA »

siis kahesta vai viidestäkybästäkö lähtee noi sakot, ja sit ku jää useemman kerran kii ni tulee lisää maksettavaks johonki oliko 250-500 euroa asti. näin mä kuvittelen.
Jos metsään haluat mennä nyt,
niin takuulla pajautat.

Kolme likaista hippiä hiisas näin, piippu kiersi ringissä eteenpäin. Ja koska hatsia oli paljon niin, kutsuivat he messiin yhden pajapään.

Kuoseissa taju ajantajusta heikkenee.
boost
Lepakko

Post by boost »

Oxy wrote:
Miten isoja nuo poliisin näpistelystä kirjoittamat rangaistusmääräykset yleensä on? Lähinnä meinaan sitä, että jos kaupasta pöllii jotain, niin että se on kuitenkin tuotteliaampaa kuin mitä siitä tulee sakkoja ym.? Olettaen, että ei jää kiinni joka kerta vaan mitä nyt yleensä jäädään, kerran 20 kerrasta?
Heittelee noi sakot aika paljon mun kokemuksen mukaan. Ainakin kalja juoksuissa. Kaveri sai 60e sakkoa kahdesta kaljasta. Mä sain 70e kahdesta kontista. :)
Skitzle
Psykonautti

Post by Skitzle »

Joskus junnuna tuli näpisteltyä. Heti ekalla kerralla jäätiin kiinni sikareiden viemisestä.. 11v, 50e. Ei midii, saatiin poliiseilta ilmainen kyyti kämpille. :D Röökiä, sikareita ja alkoholia tuli paljon anastettua, koska eipä niitä oikeen muullakaan tavalla saanut hommattua. Yhteensä kolme kertaa jäin kiinni, mut ei ikinä mitään isompaa tullut, pelkkää kotiarestia, jos arvioisin saaliin määrää nii varmaan jonku parin huntin edestä tuli vietyä.

Kaverit on harrastanut juoksukaljoja onnistuneesti ja osa saanut hommattua itselleen rikosrekisterinki..
Viimeksi 19-vuotiaana näpistin törkeästi Juicy Fruit purkkaa myyjän silmien edessä, pelkästään huvin vuoksi.
En jäänyt kiinni, mutta "kaduin" tekoa, ens kerralla ostin sit blosseissa mässyä ja jätin tiedostamatta paketin kassahihnalle. :) Sit vasta varastin ekaa kertaa polkupyörän, lähin sit polkemaan täpinöissä alamäkeen ja kettingit lähti irti. Pyörä jäi siihen paikkaan, ei enään.
getto
Apteekki

Post by getto »

Skitzle wrote: täpinöissä alamäkeen ja kettingit
Oisit voinu kuolla onneks et kuollu
Skitzle
Psykonautti

Post by Skitzle »

getto wrote:
Skitzle wrote: täpinöissä alamäkeen ja kettingit
Oisit voinu kuolla, onneks et kuollu.
Ehkä karma oli minun puolella, ehkä kävi vaa hyvä mäihä. Naarmuakaan en itse saanut. :)
Kyl tuo oli sen verran surrealistinen tilanne, et ihan suosiolla jätän nää rötöstelyt muille, eli ammattilaisille.
Iteltä siis viety yhteensä kaksi pyörää, toinen ei ollut edes minun ja sillä oikeutin tuon "lainaamisen", vielä
oli niin hieno, kiiltävä ja uusi pyörä lukitsematta, kaduin tekoa, mutta koen nyt olevani taas "balanssissa."
:D

Alkoholi muuttaa miestä ja pakko myöntää, et tosi hyvät rushit sain, ku nappasin sen mukaan..
Kurkipotku
Karvakuono

Post by Kurkipotku »

Opiaate wrote:
Siva wrote:Joskus on vain pakko varastaa, se on fakta. Vai pitäisikö kuolla nälkään että yhteiskunta säästäisi pari euroa? Well excuse me I don't think so.
En tätä pahalla tarkoita todellakaan, mut en oo IKINÄ varastamaan joutunut vaikka en todellakaan oorikkaasta perheestä ja vähillä masseilla oon nyt omillaankin elänyt. Silti saanut rehellisesti rahoitettua huumeeni, ruokani ja maksanut jokaisen laskuni. Siinä vaiheessa jos elääkseen täytyy varastaa nii rahojen käyttö ei oo hirveen hyvin priorisoitu. In my opinion.

Edit: Sori, oon mä joskus yhen TEHO-energiajuoman jonnena varastanut. Siinä se.
Ehdottomasti samaa mieltä. Suomessa jaetaan tuota ilmaista rahaa siinä määrin, että henkensä pitimiksi varastavan olisi syytä tarkistaa kulutustottumuksensa tai päihdeongelmansa. Ja kundit ja mimmit hei, varasteleva aikuinen ihminen on hyvin surullinen näky. Ei sellaiseksi kannata ryhtyä.
valkonen
Psykonautti

Post by valkonen »

Hey miten tollanen folioreppu askarrellaan toimivaksi ja minkä näkösiä hälyttimiä se estää? Kelpaako tavallinen kotitalousfolio ja pitääkö sen paketin olla umpinainen ja mitä kaikkea!!
△ just eat the blossoms ॐ
Illuusio

Post by Illuusio »

Mielestäni valtiolta ei voi varastaa, voi vaan ottaa osan omistaan takaisin.

Tai siis, en koe sitä vääränä jos joku nyt safkansa saa niin, että siwan hyllyltä reppuun pari lihapiirakkaa.

Mut yksityishenkilöltä varastaminen on väärin. Siitäkään en halua moralisoida sen enempää, mutta se vain on väärin. Varastakaa vittu niiltä jolla on sitä fyrkkaa!
Kurkipotku
Karvakuono

Post by Kurkipotku »

Illuusio wrote:Mielestäni valtiolta ei voi varastaa, voi vaan ottaa osan omistaan takaisin.

Tai siis, en koe sitä vääränä jos joku nyt safkansa saa niin, että siwan hyllyltä reppuun pari lihapiirakkaa.

Mut yksityishenkilöltä varastaminen on väärin. Siitäkään en halua moralisoida sen enempää, mutta se vain on väärin. Varastakaa vittu niiltä jolla on sitä fyrkkaa!
Kuinka valtio ja siwasta varastettu lihapiirakka liittyvät toisiinsa? Tulkitsenko tätä pettämätöntä logiikkaasi nyt oikein, että rikkaalta yksityishenkilöltä varastaminen on ihan ok?
Illuusio

Post by Illuusio »

Kurkipotku wrote: Kuinka valtio ja siwasta varastettu lihapiirakka liittyvät toisiinsa? Tulkitsenko tätä pettämätöntä logiikkaasi nyt oikein, että rikkaalta yksityishenkilöltä varastaminen on ihan ok?
Ei mitenkään liity, huonosti järjestelty kommentti kyllä. Mutta jotenkin koen sunkin repostin kovin provosoivana. Mikä pettämätön logiikka? Mikä logiikka hä?

Kyllä, jos joku varastaa miljonääriltä polkupyörän, en näe sitä vääränä.
zerk

Post by zerk »

En mä lähde sitä tuomitsemaan millään tavalla jos joku joutuu varastamaan ruokaa henkensä pitimiksi. Joskus voi oikeasti olla niin käsittämättömän paskasti asiat. Mut jotain kaljojen ritsaamista mä en hyvällä tahdollakaan ymmärrä tai hyväksy. Pls.
Kurkipotku
Karvakuono

Post by Kurkipotku »

Illuusio wrote:
Kurkipotku wrote: Kuinka valtio ja siwasta varastettu lihapiirakka liittyvät toisiinsa? Tulkitsenko tätä pettämätöntä logiikkaasi nyt oikein, että rikkaalta yksityishenkilöltä varastaminen on ihan ok?
Ei mitenkään liity, huonosti järjestelty kommentti kyllä. Mutta jotenkin koen sunkin repostin kovin provosoivana. Mikä pettämätön logiikka? Mikä logiikka hä?

Kyllä, jos joku varastaa miljonääriltä polkupyörän, en näe sitä vääränä.
Kuinka paljon pitää olla omaisuutta, että henkilön polkupyörät ovat vapaata riistaa? Kyllä, viestini saattoi olla hieman provosoiva. Toki minua ärsttää varastelevat ja pummaavat luuserinistit, jotka siinä samalla mustaavat kaikkien huumeiden käyttäjien maineen.
Mielestäni valtiolta ei voi varastaa, voi vaan ottaa osan omistaan takaisin
Tuossa loistava esimerkki siitä pettämättömästä logiikasta. Ihan pienenä knoppina, esim. peruskoulutus maksaa n. 7k/vuosi. Ei muuta kun laskemaan maksamiasi veroja, ja miettimään kuinka paljon sinulla on lopulta varaa ottaa "omistasi" takaisin.
frapathea

Post by frapathea »

Kurkipotku wrote:
Tuossa loistava esimerkki siitä pettämättömästä logiikasta. Ihan pienenä knoppina, esim. peruskoulutus maksaa n. 7k/vuosi. Ei muuta kun laskemaan maksamiasi veroja, ja miettimään kuinka paljon sinulla on lopulta varaa ottaa "omistasi" takaisin.
Kouluttamattomuus maksais moninkertaisesti enemmän sen aiheuttamien sosiaalisten ongelmien takia nyky-yhteiskunnassa.
Kurkipotku
Karvakuono

Post by Kurkipotku »

frapathea wrote:
Kurkipotku wrote:
Kouluttamattomuus maksais moninkertaisesti enemmän sen aiheuttamien sosiaalisten ongelmien takia nyky-yhteiskunnassa.
Luonnollisesti näin. Mitäköhän sinä nyt oikeastaan yrität sanoa? En minä ole kyseenalaistanut kenenkään oikeutta peruskoulutukseen. Ihan herätelläkseni otin tuon luvun esiin, sillä onhan se kamalaa jos aikuinen ihminen elää tuollaisissa harhaluuloissa.
frapathea

Post by frapathea »

Kurkipotku wrote: Luonnollisesti näin. Mitäköhän sinä nyt oikeastaan yrität sanoa? En minä ole kyseenalaistanut kenenkään oikeutta peruskoulutukseen. Ihan herätelläkseni otin tuon luvun esiin, sillä onhan se kamalaa jos aikuinen ihminen elää tuollaisissa harhaluuloissa.
Että koulutuksen "hinta" on oikeastaan vain sen aiheuttavien mittavien säästöjen hinta. Kouluksen tai terveydenhuollon kaltaisia järjestelmiä ei tosiasiassa voi mitata rahassa, näkyvät menot eivät kerro paljoa. Ts. täysin epäolennainen pointti.
zero
Kameleontti

Post by zero »

en. jos myyjä kysyy.
Tässä vain olen enkä sille mitään mahda.

http://www.soundcloud.com/suni-4 - Soundcloud
Näätiäinen
Lepakko

Re:

Post by Näätiäinen »

benelux fat wrote:Joskus nuorempana tuli käytyä läpi sellainen angstinen teinikriminaali vaihe. Silloin tuli kaljojen juoksua & muuta yhtä järkevää toimintaa harrastettua jos ei rahaa syystä tai toisesta ollut niihin pakollisiin perjantaipulloihin. :roll: :oops:

Onneksi se oli vain vaihe, ja nyt ei tulisi mieleenkään moiset idioottimaisuudet.
Mikään ei maistu yhtä hyvälle kuin juosten varastettu kalja tai ikkunan läpi haettu kalja imo. Ikkunan läpi kun hakee niin voi samalla ottaa darra mässytki messiin. Hullut maksaa kaljasta. :D
"Taktisesti narkaten ja huoraten kohti maailmanloppua."
Kiibok zey ahrk hi fen koraav vahzen
jm8k
Karvakuono

Post by jm8k »

Teininä olin kova varastamaan kaupoista ja kai ihan hyväkin siinä ku en jäänyt kiinni. Sitten oli sellanen kausi, että 2010 kävin kuukauden katkolla ja lopetin bupren (päivittäis)käytön niin oli jotenkin tyhjä olo siinä aluksi, keksin alkaa varastelemaan, sillai että lähdin aamulla heti kauppaan ja pöllin siinä aikani kaikenlaista t-paidoista sorkkarautoihin ja sain kai siitä jonkinlaisia puuttuvia "kiksejä" sun bupren tilalle. Sitten se meni parissa viikossa ohi. En jääny sillonkaan kiinni.
Silokki
Karvakuono

Post by Silokki »

Satoja kertoja kaupoista varastaneena voin sanoa että kyllä kannattaa. Kiinnijäännit voi laskee yhen käden sormilla.
Useimmiten on tullut otettua alkoholia ja ruokaa, harvemmin myös: vaatteita, puhelimia, mp3 soittimia ja muuta pienelektroniikkaa, kenkiä, maalia, tupakkaa, aurinkolaseja jne.

Protip alottelijoille:
>mene isoon markettiin
>huomaa jaloissa paskaset ja kuluneet kengät
>mene sovittamaan adidas superstar nahkakenkiä
>tarkista ettei hälyttimiä
>revi hintalaput irti ja jätä jalkaan
>laita vanhat kengät uusien tilalle boxiin
>ota myös varanauhat jos tarvitsee
>palloille kaupassa mehuosastolle tms. ja ota jotain pientä mukaan
>maksa ostokset kassalla hymyillen
>???
>PROFIT

Toimii aina.
En koe tekeväni väärin, koska en ikinä varasta yksityishenkilöiltä tai pienemmiltä yrittäjiltä.
zerk

Post by zerk »

Silokki wrote: En koe tekeväni väärin, koska en ikinä varasta yksityishenkilöiltä tai pienemmiltä yrittäjiltä.
Mitä enemmän sä nyysit kamaa, sitä enemmän se yh-äiti naapurissa joutuu maksamaan ostoksistaan.
frapathea

Post by frapathea »

zerk wrote:
Silokki wrote: En koe tekeväni väärin, koska en ikinä varasta yksityishenkilöiltä tai pienemmiltä yrittäjiltä.
Mitä enemmän sä nyysit kamaa, sitä enemmän se yh-äiti naapurissa joutuu maksamaan ostoksistaan.
Nääh, näpistykset lasketaan valmiiksi menekkiin ja veikkaan niiden määrän pysyvän suhteellisen samana. Tää on tosin mutua.

Mitä enemmän rikkaat riistää niin sitä enemmän se yh-äiti joutuu kamppailemaan elämänsä kanssa. :) Yksikään näpistäjä ei ole kovin suuri syyllinen köyhän ahdinkoon, se on varma.
Kisu
Psykonautti

Post by Kisu »

frapathea wrote:Mitä enemmän rikkaat riistää niin sitä enemmän se yh-äiti joutuu kamppailemaan elämänsä kanssa. :) Yksikään näpistäjä ei ole kovin suuri syyllinen köyhän ahdinkoon, se on varma.
Juurikin näin. Se yh-äiti tulee väistämättä maksamaan aina vain enemmän niistä ostoksistaan, ihan ilman varkaiden myötävaikutustakin, koska se on markkinatalouden lainalaisuus. Ei se kapitalisti hyvää hyvyyttään jaa hyödykkeitä kansalle, aika nopeasti vaihtuisi omistaja toiseen jos näin toimisi.
Silokki
Karvakuono

Post by Silokki »

Joo tätä kuulee usein. Valitettava fakta kuitenkin on että kaikki maksaa ja hinnat nousee kokoajan joka tapauksessa, en tiedä johtuuko todellisuudessa juuri minun teoista. Uskoisin kuitenkin että hävikki lasketaan hintoihin mukaan, heitetäänhän vanhentunut ruokakin roskiin. En vetoa mihinkään ''pakko varastaa koska rahat ei riitä'' vaikka toki sekin on koettu, mutta hyvät kiksit siitä saa sekä kohentaa huomattavasti mm. ruokavaliota.

Eräs tuttuni kysyi toissakesänä multa että eikö mua hävetä varastaa kaupasta? Jouduin hetken miettimään, mutta ei kyllä hirveesti tarttee hävetä kun ei jää kiinni.
Multa myös pöllittiin pyörä kun olin nuori, kyllä vitutti. Samalla tosin oppi paljon siitä miten asiat ei aina mene niinkuin haluaisi.