Ruokohelpi (Phalaris arundinacea)

Keskustelua psykedeeleistä ja hallusinogeeneista.
Kalastaja

Post by Kalastaja »

Apeetikissa on aina ihan törkeät hinnat. Sen näkee jo siitä, kun katsoo apteekkiin sisälle ja siellä parveilee farmaseutteja vähintään pari kolme toimeettomina esillä, ja takahuoneessa toinen mokoma.

Muistaakseni puhdistettu bensa maksaa kaksi - kolme euroa 100 ml puuteli. On vähän turhan kallista rasvojen ja vahojen poistoon jostain isosta kasviuutosta, ainakin siihen ensimmäiseen vaiheeseen. Kokeile vaikka ksyleeniä tai tolueenia. Ksyleeniä myydän ainakin liuottimeksi maalitahrojen poistoon. Se tosin haihtuu jonkun verran huonommin kuin puhdistettu bensa, mutta muuten toimii samalla tavalla. Kannattaa haihduttaa sitä isohko määrä jollain puhtaalla lasilla ja katsoa, että mitään tavaraa ei jää jäljelle. Jos menet johonkin "oikeaan" rauta- tai maalikauppaan, voit tietytsi myös tiedustella kuinka puhdasta se ksyleeni on.

Muista käyttää ainoastaan lasisia purkkeja, ksyleeni voi liuottaa muoveja. Varmista tietytsi myös hyvä ilmanvaihto ja älä leiki tulella siinä lähellä tai käy vähän hassusti.
Kaappiin kannattaa myös varata etikkaa ja ruokasoodaa, jos jotain happoa tai emästä tippuisi johonkin mihin ei pitäisi, niin sen voi siiten neutraloida.
Lasipallo
Kameleontti

Post by Lasipallo »

Ksyleenihöyryjen (kuten kaikkien muidenkin liuottimien) kanssa tulee olla sitten varovainen, räjähdysvaara on helppo aiheuttaa ja höyryjen hengittely ei tee tosiaan mitään hyvää päälle.
They were tattooed from head to foot, and they brandished cutlasses and big clubs with spiked knobs. They shouted ferociously in their native Finnish, and they swung cutlass and club as if berserk, sometimes felling their own men in their fury.
prd
Tuppisuu

Post by prd »

<edit: ai kyse oli rasvojen uutosta, no sit tol kp-arvol ei oo oikein niin välii, mut älkää silti kaatako niit liuottimii viemäriin>

Tolueenin kiehumispiste on sit ~110 °C ja ksyleenin isomeereistä riippuen siinä ~140 °C kieppeillä, että tästä syystä näitä ei oikein kande käyttää. Petroolieetteri aka nafta reilusti alle sadassa(oisko 40-80 °C tjsp.). Tietääkseni hiilivetyjen seos nafta on määriteltykkin tuon kiehumispistealueensa perusteella.

Eli jos meinaatte kiehuttaa kahta edellämainittua liuotinta veks ni tarttisitte oikeestaan öljy- tai sähköhauteen. b) hyvä ilmanvaihto on erittäin suositeltavaa ja oikeastaan jopa pakollista. c) en nyt nopeesti tsiigamal selvittäny mikä on dmt-freebasen kp. mut huonol tsägäl hävitätte myös enempi tuotetta korkeemmassa lämpötilassa kiehuvilla liuottimilla.
Kalastaja

Post by Kalastaja »

Jos sitä DMT:a ei lähde hakemaan freebasena, vaan tekee siitä suolan, niin ei tuollaista ongelmaa tule. Tosin muistaakseni DMT:n kiehumispiste on jossain 200 tuntumassa, joten ihan kamalaa hätää ei ole.

Nesteen teettämästä tutkimuksesta:
Puhdistetulla bensiinillä tarkoitetaan nykyään liuotinta, jonka tislausalue on +30…..+75 °C Koostumukseltaan se on lähinnä heksaania, jonka suurin käyttäjä on teollisuus. Siellä sitä käytetään kemikaalien, kemiallisten tuotteiden ja tekokuitujen valmistukseen sekä kasvi- ja eläinöljyjen ja rasvojen uuttamiseen. Se on aromaattivapaa liuotin, ja Fortumin valmistamana sen kauppanimi on LIAV 75. Fortum ei myy tätä liuotinta pienissä pakkauksissa. Pienissä tarpeissa kannattaa kääntyä paikallisen apteekin puoleen. Tavallisessa moottoribensiinissä on alle +75 °C kiehuvia jakeita noin 30 %.

Kevyt bensiinillä tarkoitetaan nykyään liuotinta, jonka kiehumispiste on n. 100 °C. Se on koostumukseltaan lähinnä heptaania ja se haihtuu hitaammin kuin LIAV -75 liuotin.
Sitä käytetään yleisesti nopeasti haihtuvana liuottimena kumiteollisuudessa sekä liuottimena lakoissa ja maaleissa sekä myös polttoaineena eräissä katalyyttilämmittimissä, joihin se soveltuu hyvin aromaattivapaana tuotteena.
Se on Fortum:n valmistama ja sen kauppanimi on LIAV 110. Fortum ei pakkaa tätäkään liuotinta aivan pienpakkauksiin. Suomessa on ollut vastaavasti muutamia muita tällaisia pakkaajia. Kuluttajalla voi olla kuitenkin vaikeuksia löytää myynnissä olevia pienpakkauksia, sillä nykyiset huoltoasemien palomääräykset ovat tehneet niistä hankalan varastoitavan. Tämä liuotin 41 kuuluukin enää lähinnä veneasemien tuotevalikoimiin veneiden katalyyttilämmittimiä varten. Moottoribensiinissä on alle 100 °C kiehuvia jakeita noin 60 %.

Kevyt bensiinin ja puhdistusbensiinin koostumus vaihtelee edelleen eri puolilla maailmaa.

KEVYT BENSIININ JA PUHDISTUSBENSIININ
NIMITYKSIÄ

Suomi
Kevyt bensiini
Puhdistettu bensiini
Ruotsi
Rengoerings bensin
Industribensin
Kemiskt Ren bensin
Norja
Renset bensin
Heptan
Saksa
Kocherbenzin
Feuerzeug Benzin
Katalyt Benzin
Reinigungsbenzin
Fleckenbenzin
Wundbenzin
Englanti
Coleman Fuel
USA + Kanada
White Gas *
Naphtha
Coleman Fuel *
Blazo
”Camp fuel”

* White Gas ja Camp fuel ovat yleisnimikeitä. Coleman Fuel on Coleman Company:n tuotemerkki. Tämä bensiini sisältää korroosionja vanhenemisestoaineita. Coleman fuel bensiiniä suositellaan yhtiön retkikeittimiin ja katalyyttilämmittimiin.

Neste Futura Green pienmoottoribensiini
soveltuu korvaavaksi polttoaineeksi näihin
keittimiin ja lämmittimiin.
http://www.nesteoil.fi/default.asp?path ... 8,286,2192
RiotStarter
Apteekki

Post by RiotStarter »

Kalastaja wrote:Apeetikissa on aina ihan törkeät hinnat. Sen näkee jo siitä, kun katsoo apteekkiin sisälle ja siellä parveilee farmaseutteja vähintään pari kolme toimeettomina esillä, ja takahuoneessa toinen mokoma.

Muistaakseni puhdistettu bensa maksaa kaksi - kolme euroa 100 ml puuteli. On vähän turhan kallista rasvojen ja vahojen poistoon jostain isosta kasviuutosta, ainakin siihen ensimmäiseen vaiheeseen. Kokeile vaikka ksyleeniä tai tolueenia. Ksyleeniä myydän ainakin liuottimeksi maalitahrojen poistoon. Se tosin haihtuu jonkun verran huonommin kuin puhdistettu bensa, mutta muuten toimii samalla tavalla. Kannattaa haihduttaa sitä isohko määrä jollain puhtaalla lasilla ja katsoa, että mitään tavaraa ei jää jäljelle. Jos menet johonkin "oikeaan" rauta- tai maalikauppaan, voit tietytsi myös tiedustella kuinka puhdasta se ksyleeni on.

Muista käyttää ainoastaan lasisia purkkeja, ksyleeni voi liuottaa muoveja. Varmista tietytsi myös hyvä ilmanvaihto ja älä leiki tulella siinä lähellä tai käy vähän hassusti.
Kaappiin kannattaa myös varata etikkaa ja ruokasoodaa, jos jotain happoa tai emästä tippuisi johonkin mihin ei pitäisi, niin sen voi siiten neutraloida.
Apteekista ja rautakaupoista ksyleeniä?Taas se hintataso...? :roll:
2000-luvun sakilainen.
leukapasi

Post by leukapasi »

Vähän offtopic, mutta tuosta MHRB uuttamisesta...

Onkohan tuo "crockpot" täysin välttämätön? Sitä melkein jokaisessa tekissä käytetty

Siis ettei ihan liedellä onnistuisi...

Ei viitsisi sellaista "aromipesää" hankkia :lol:
Ensiö
Lepakko

Post by Ensiö »

Ruokohelpi. Toimiiko lehtien polttaminen mitenkään? Muistelen lukeneeni että polttamalla annostus on huomattavasti pienempi.. Aika sekalaista infoa löytyy tästä kasvista. Kuinka paljon lehtiä tarvitsee yhden annoksen valmistamiseen?
Minä. Nimeni on Puks. Olen ainoa elollinen Saturnuksessa. Muks!
Maor
Kameleontti

Post by Maor »

Lehtiä polttamaan tuskin kannattaa ryhtyä, sitä vastoin kannattaa lukea Quantum Tantra DMT extraction kirja läpi. Löytynee helposti vaikkapa piratebaysta.
-:- We're All Mad Here -:-
jakoavain

Post by jakoavain »

Kiitoksia jälleen mahtavasta TIETO-tulvasta :D

Tätä kasviahan löytää jokapaikasta? Esim. itsellä on pelto takapihalla, ja aika paljon sitä sieltä löytyy... Jotenkin tuntuu unreal, mutta kesällä sitten vain tutkimaan.

Tuo mustaherukkamehu, onko se oikeasti hyödyllinen vai kannattaisiko suoraan jotain muuta?

Entäs tuo appelsiinimehu vs. mustaherukka ?

np: 1200 mics - Salvia Divinorum "1200 Micrograms"
Ahab

Post by Ahab »

Kyllä kannattais sit harmalaa hankkia ettei mee ruokojen kanssa sählääminen ihan hukkaan kun mustaherukka ei tehnytkään sitä mitä piti.
Ensiö
Lepakko

Post by Ensiö »

Ymmärtääkseni polttamalla ei tarvitse mitään MAOIa? Ja polttaminen kiinnostaa muutenkin enemmän kun tripistä tulee lyhyempi ja intensiivisempi. Löytyisikö mistään suomeksi TOIMIVIA valmistus ohjeita? En ymmärrä englantia :(
Maor
Kameleontti

Post by Maor »

Se on DMT sen verran tuhtia poltettavaa, että olisi ihan suotavaa nauttia sitä ensin oraalisesti, jotta tulisi edes hieman tutuksi sen kanssa.
Ensiö
Lepakko

Post by Ensiö »

Maor wrote:Se on DMT sen verran tuhtia poltettavaa, että olisi ihan suotavaa nauttia sitä ensin oraalisesti, jotta tulisi edes hieman tutuksi sen kanssa.
Aaahaa.Voi olla hyvä idea kun muutenkin olen suht aloittelija psykedeelien kanssa.. Onko salviaan verrattuna vahvempaa?
Ensiö
Lepakko

Post by Ensiö »

Ainiin.Onko ruokohelpi helppo tunnistaa ja onko paljonkin muita saman näköisiä kasvia?
Maor
Kameleontti

Post by Maor »

Poltettaessa DMTtä aikaisemmat matkakokemukset kyllä jäävät tulemaan ihan 6-0, vaikka luulisikin että on jo nähnyt ja kokenut kaiken mahdollisen pään sisällä. Eikä sitä oikein voi mielestäni salviaankaan verrata, kovia substansseja molemmat, mutta silti niin erilaisia.
Maor
Kameleontti

Post by Maor »

Ensiö wrote:Ainiin.Onko ruokohelpi helppo tunnistaa ja onko paljonkin muita saman näköisiä kasvia?
http://linnaeus.nrm.se/flora/mono/poa/p ... alaru1.jpg
Pakanasoturi
Lepakko

Post by Pakanasoturi »

Maor wrote:
Ensiö wrote:Ainiin.Onko ruokohelpi helppo tunnistaa ja onko paljonkin muita saman näköisiä kasvia?
http://linnaeus.nrm.se/flora/mono/poa/p ... alaru1.jpg
No tuon ruokohelven varmaan tunnistaa helpommin niistä lehdistä, tuota sitten kasvaa aivan joka ojan reunalla ihan jokapuolella.
Ensiö
Lepakko

Post by Ensiö »

Olen innoissani. hihihii. Jotenkin saan paljon kauniimmat ja syvemmät matkat itse kerätyistä ja valmistetuista aineista kuin jostain diileriltä ostetusta. Vähemmän robotteja ja terästä, enemmän mansikan makuista rakkautta ja pumpulia! Metsäpuroja! Muumeja! Jotkut kylläkin sanovat ettei ensikokeilun jälkeen halua enää DMT:tä kokea. Saas nähdä. Kesä on matkalla tännekin päin :wink:
Pakanasoturi
Lepakko

Post by Pakanasoturi »

Ruokohelpihän sisältää DMT:n lisäksi 5-MeO-DMT:tä... Jonkun vertauksen mukaan jos DMT kuljettaa sinut nopeasti kaikkien Ranskan parhaimpien taidenäyttelyiden läpi, 5-MeO-DMT lennättää sinut avaruusraketilla auringon keskipisteeseen jonka jälkeen räjähdät palasiksi ja alat kasaantua uudelleen. Voi olla ihan mielenkiintoinen kombo.
Ahab

Post by Ahab »

Tuo DMT ja 5-MeO-DMT kombo on myös Chalipongassa ja Virolassa on noiden lisäksi myös Bufoteiinia.
Ensiö
Lepakko

Post by Ensiö »

Auttakaa matikkapäät, en osaa laskea.
Ensimmäisen DMT annoksen tulisi olla 1,5 milligrammaa. Ruokohelven lehtien painosta noin 0,06 prosenttia on DMT:tä. Kuinka monta grammaa lehtiä Ensiö tarvitsee?

(Kuulostaa ala-asteen matikan kokeen lisätehtävältä eikö kuulostakin)
jakoavain

Post by jakoavain »

2,5g
Ahab

Post by Ahab »

jakoavain wrote:2,5g
Mä saisin tulokseks et 15g.
Annos varmaan riippuu myös siitä aiotko polttaa vai mahankautta nauttia DMT:n.
Ja olisi myös hyvä huomioda se 5-MeO-DMT annos.
Li
Karvakuono

Post by Li »

Ahab wrote:Mä saisin tulokseks et 15g.
Kai sie vain pelleilet? :roll:

Varmuuden vuoks nyt kuitenkin sanottakoon jottei Ensiö oikeesti mene vetämään viittätoista grammaa niin mie näkisin että jakoavain on oikeessa jos yhtälönratkeskellaan tähän tapaan:

x * 0,0006 = 1,5 mg
x = 1,5 mg / 0,0006
x = 2500 mg = 2,5 g

Ja tarkistuslasku: 2500 mg * 0,0006 = 1,5 mg
Wie wirklich ist die Wirklichkeit?
Ahab

Post by Ahab »

Joo kelasinkin tota pariin kertaan että hitto voiko se mennä näin. Laskin pajapäissäni jotain liian sumeaa. Onkin muuten näköjään laskusäännöt unohtunut aika pahasti :oops:
2.5g vaikuttaa kuitenkin hyvin pieneltä määräältä grammoissa mitä oon saanu kuvan et tota pitää olla. Olen tosiaan joskus luullut että käytetään koko kasvi kunnes selvisi että vain lehdet joten ehkä sekin sumentaa käsitystä.
Mimosa alkaa tuntumaan selkeästi 8g kohdalla ja siinä on 0.57% DMT:tä ja P.viridistä pitää olla sitten jo useita kymmeniä grammoja ja siinä on 0.1-0.66% DMT:tä joten tuo pätee sitten varmaan annokseen poltettuna.
Last edited by Ahab on Mon 09 Apr 2007, 23:26, edited 2 times in total.
CharlieBigPpotato
Kameleontti

Post by CharlieBigPpotato »

Ahab wrote:Joo kelasinkin tota pariin kertaan että hitto voiko se mennä näin. Laskin pajapäissäni jotain liian sumeaa. Onkin muuten näköjään laskusäännöt unohtunut aika pahasti :oops:
2.5g vaikuttaa kuitenkin hyvin pieneltä määräältä grammoissa mitä oon saanu kuvan et tota pitää olla. Olen tosiaan joskus luullut että käytetään koko kasvi kunnes selvisi että vain lehdet joten ehkä sekin sumentaa käsitystä.
Mimosa alkaa tuntumaan selkeästi 8g kohdalla ja siinä on 0.57% DMT:tä ja P.viridistä pitää olla sitten jo useita kymmeniä grammoja ja siinä on 0.1-0.66% DMT:tä joten tuo pätee sitten varmaan annokseen poltettuna.
Eeh, tossa lasketaan määrä mistä saadaan 1,5mg DMT:tä. :wink:
If the falling tide can turn and then recover, all alone we must be part of one another
Ahab

Post by Ahab »

CharlieBigPpotato wrote: Eeh, tossa lasketaan määrä mistä saadaan 1,5mg DMT:tä. :wink:
Joo ymmärsin kyllä sen mutta pohdin vaan että mihin tuo 1,5mg sitten riittää ja millä tavalla nautittuna.
jonza
Psykonautti

Post by jonza »

jakoavain wrote: Tätä kasviahan löytää jokapaikasta? Esim. itsellä on pelto takapihalla, ja aika paljon sitä sieltä löytyy...
Nyt jo löytyy vai? On nimittäin niin tavallisen näköinen kasvi, et suomessa miljoona muuta ruohokasvia näyttää samalta. Tai onko toi jopa se sama ruoho millä lapsena leikittiin sitä "kukko tai kana" leikkiä?

Mites toi järviruoko? Siinäkin on dmt:tä ja 5-meo-dmt:tä. Niitä lehtiä kun sais helposti vaikka kilokaupalla.
Lännen nopein
Apteekki

Post by Lännen nopein »

Tässä nyt pilvipäissäni luin koko keskustelun läpi, mutta en saanut selkoa, että paljonko tätä nautitaan? minkä kera? ja missä muodossa? jos joku tekisi ytimekkään tiivistelmä ikäänkuin käyttöohjeeksi, niin olisin erittäin kiitollinen.

ps. älkää suotta laittako taas jotain ulkomaankielistä linkkiä ja käske lukeen sielt. Hyvä että suomi taittuu, siihen jää kielipää.
näin käy näytelmissä, joissa vain kaksin kuutamoa katsellaan, vaivutaan suloisiin suudelmiin tai elimiä irti leikataan.
Ensiö
Lepakko

Post by Ensiö »

Ahab wrote:
CharlieBigPpotato wrote: Eeh, tossa lasketaan määrä mistä saadaan 1,5mg DMT:tä. :wink:
Joo ymmärsin kyllä sen mutta pohdin vaan että mihin tuo 1,5mg sitten riittää ja millä tavalla nautittuna.
Luin jostakin (olisko ollut erowidistä) että ensimmäiselllä kerralla kannattaa polttaa 1-2 mg. Sitten pikkuhiljaa nostaa annostusta. Kokeneemmalla käyttäjällä normaali annos on kait jopa 60 mg.. Siis polttamalla.

Kuulostaa muuten todella pieneltä määrältä tuo 2,5 grammaa. Voisi melkein kokeilla polttaa sen verran lehteä, vaikka DMT vissiinkin toimii parhaiten jos saa suurimman osan annoksesta yhdellä tai kahdella henkäyksellä.