Tramalia vastaava kipulääke
-
eerika11
- Karvakuono
Tramalia vastaava kipulääke
Mikä olis tramal 50 mgtä vastaava kipulääke? aloin syömään ixel masennuslääkettä ja pelkään serotoniini syndroomaa. burana ja panacod tehottomia selkäkipuun
-
zerk
Re: Tramalia vastaava kipulääke
Suosittelen käyntiä kipulääkärin vastaanotolla.eerika11 wrote:Mikä olis tramal 50 mgtä vastaava kipulääke? aloin syömään ixel masennuslääkettä ja pelkään serotoniini syndroomaa. burana ja panacod tehottomia selkäkipuun
-
eerika11
- Karvakuono
en mää mihinkään kipulääkärille haluais mennä, noi tramalit on määränny mun psykiatri, ja aattelin siltä pyytää jotain toista mielellään sellasta jolla olis myös viihdearvoo
-
Dexma
- Moderator
Et ainakaan viihdearvoa pyytämällä saa.eerika11 wrote:en mää mihinkään kipulääkärille haluais mennä, noi tramalit on määränny mun psykiatri, ja aattelin siltä pyytää jotain toista mielellään sellasta jolla olis myös viihdearvoo
Kipuun voidaan määrätä, kodeiinia, tramalii tai lyricaa. Vahvemmista on turha edes unelmoida. Jos mielialalääkityksen takia joudut vaihtaan tuon niin huonommaksi menee lääke. Itse jättäisin syömättä mielialalääkkeen ja jatkaisin tramalilla, koska se itessään jo toimii mielialalääkkeen tavoin, koska tramali vaikuttaa serotoniiniin.
-
zerk
Jep. Kuulostaa kyl oudolta, että psykiatri hoitaa kipulääkitystä.Dexma wrote:Et ainakaan viihdearvoa pyytämällä saa.eerika11 wrote:en mää mihinkään kipulääkärille haluais mennä, noi tramalit on määränny mun psykiatri, ja aattelin siltä pyytää jotain toista mielellään sellasta jolla olis myös viihdearvoo
Kipuun voidaan määrätä, kodeiinia, tramalii tai lyricaa. Vahvemmista on turha edes unelmoida. Jos mielialalääkityksen takia joudut vaihtaan tuon niin huonommaksi menee lääke. Itse jättäisin syömättä mielialalääkkeen ja jatkaisin tramalilla, koska se itessään jo toimii mielialalääkkeen tavoin, koska tramali vaikuttaa serotoniiniin.
Suomessa tramalista seuraava opioidi on buprenorfiini, ja sitä et ainakaan ilman kipulääkärillä käyntiä saa. Silloinkin mun on vaikea uskoa, että ilmeisen pienestä annoksesta tramadolia siirryttäisiin suoraan bupreen. Mun on kyllä vaikea ymmärtää, miksi hydrokodonia ei saada Suomeen. Se olisi juuri sopiva lääke tramalin ja buprenorfiinin väliin.
-
Dexma
- Moderator
Katoin muuten, että just kysyit 50 mgeetä.
No siinä kohtaa aika usein lääkäri voi vaihtaa ihan hyvin vaik buranan tai vastaavan. Kandee pitää kiinni siitä mitä on nyt kun oot kerran ees saanut.
No siinä kohtaa aika usein lääkäri voi vaihtaa ihan hyvin vaik buranan tai vastaavan. Kandee pitää kiinni siitä mitä on nyt kun oot kerran ees saanut.
-
kuumottelija
- Lepakko
On se kumma kun tuota Tramalia kaikkialla tuputetaan; aiheuttaa esim. mulle laskiessaan kamalaa sydämentykytystä.
-
Petri6
- OD
Samoin tekisin itsekin, mutta ilmeisesti tilanne on muuttunut Norspanin myötä aikaisemmasta siten, että hyppy tramadolin ja bupren välillä ei enää ole niin suuri ja vaikea kuin ennen.Dexma wrote:Et ainakaan viihdearvoa pyytämällä saa.eerika11 wrote:en mää mihinkään kipulääkärille haluais mennä, noi tramalit on määränny mun psykiatri, ja aattelin siltä pyytää jotain toista mielellään sellasta jolla olis myös viihdearvoo
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun