Kallio wrote:Dissoissa mulla lähtee molemmat tai toinen silmä aina karsastamaan. )
Hauskaa on se, kun dissoissa näkee asiat myös vähän omituisessa muodossa. Pyöreät asiat on kulmikkaita ym. Niin sit karsastavat silmät jossain ihan ufo muodossa ovat tosi friikit, kun kattoo niitä ite peilistä.
Mut joo.
happo silmät <3
Opiaatti pupillit on vähän taas sillai oikeasti rappiollisen näköinen.
Hnnngh, vähän aikaa mietin et uskaltaako sitä julkaista silmäkuvan täällä mut sit päätin et ehkä vaan foliohattuilen aivan liiaksi. Joten, here it goes:
"Ei tää rikollisenkaan elämä saatana mitään ruusuilla tanssimista ole!"
Personaes wrote:Mulla on arjalais-kuninkaan kaltaiset siniset silmät! Siitä tunnistaa geneettisesti ylivertaisen yksilön että sillä on siniset silmät. [/sarcasm off]
Senkin mutaatio!
On niin vaikeaa
Myöntää olevansa vain satunnainen kuiskaus
Olla päivänkajo, joka aina likempänä kuin aamua
On hiipuvaa iltaa
Juuh eli voisin kysyä tässä samaa asiaa, josta mainitsin esittelyviestissänikin:
"Ensimmäisen mdma-kokeiluni aikana ehkä vuosi sitten huomasin pupillieni olevan hieman eri kokoa, eikä kokoero ole siitä hävinnyt vaikka se ei olekaan selvänä ollessani niin huomattava, kun pupillit silloin ovat pienemmätkin. Tosin kämppiksen äskettäisen "näyttääpä muuten pelottavalta" -kommentin jälkeen mietin, että ehkä ihan hyvä oikeasti selvittää asiaa. En tosin voi olla varma siitä, etteikö pupillit olisi tuollaiset aiemminkin olleet ilman että olisin vain kiinnittänyt asiaan huomiota."
Oon nyt ottanut mämmiä kolmeen otteeseen ja joka kerta aivan pienen määrän. Vasen pupilli muuttuu ihan lautaseksi ja oikeakin kasvaa huomattavasti, mutta on vähän pienempi. Mikä silmiäni vaivaa? ;_; Voiko olla etten vain aiemmin ole huomannut silmiäni olevan tällaiset normitilassakin, vai onko se ensimmäinen kerta voinut jotenkin pysyvästi tehdä niistä eri kokoiset?
regentropfen wrote: Voiko olla etten vain aiemmin ole huomannut silmiäni olevan tällaiset normitilassakin, vai onko se ensimmäinen kerta voinut jotenkin pysyvästi tehdä niistä eri kokoiset?
Veikkaan, ettet ole huomannut vain.
Jos nyt sit oikeesti ne silmissä pupillit kasvaa niin siitäkään en tiedä mikä niissä voisi olla. Paitsi jos oot menossa psykoosiin ja sun aivokemiat on ihan viturallaan. Silloin rupee pupillit liikkuun, mutta tuskin sulla mitään hätää ole jos vain koet olosi normaalisti ihan normiksi.
(vittu mulla toisaalta ihan normi päivä taas, nyt silmät punottaa ja katsoo kahteen eri suuntaan, kiitos lyrican... pitäis lähtee töihin nyt. vittuuuuu...)
Kyseinen ilmiö on nimeltään anisokoria, ja voi olla joko täysin harmiton tila tai esimerkiksi aivovaurion oire. Etenkin mikäli MDMA:n käyttö on tosiaan laukaissut tilan, seurailisin tilannetta varmuuden vuoksi. Mikäli muita oireita ilmenee, käy lääkärin juttusilla. Mikäli oireisiin kuuluu sekavuutta, kovia päänsärkyjä, henkisten kykyjen äkillistä alentumista tai muita hermostoperäisiä oireita, suoraan päivystykseen.
Huumeiden vaikutuksesta ei yleisestiottaen pitäisi anisokoriaa ilmetä ellet tiputellut madmaa vain toiseen silmään. Noin viidenneksellä väestöstä on kuitenkin lievä synnynnäinen anisokoria, joten aina lievä erikokoisuus pupilleissa ei anna syytä huoleen, etenkään jos iiriksistä löytyy jonkinsorttista heterokromiaa.
Jussi wrote:Jaahas tuijotin jonkun aikaa peilistä itseäni ja pupillit laajeni yhtäkkiä. olen huomannut joillain nisäkkäillä vastaavaa, kun ovat tuijottaneet vihollista.. liittyiskö vaistoihin vai mitä hittoa? Selvinpäin olen ollut useita.. päiviä ja valaistus ei tuijotuksen aikana muuttunut.
Tää on joo hassua:D Joskus jostain luin että pupillit laajenee kun katsot jotain jota rakastat/mistä tykkäät kovasti. Oon kokeillu peilin edessä ajatella jotai aivan ihanaa ja tadaa! pupillit laajenee eli toimii. Tätähän vois soveltaa vaikka treffeil käymisee, jos se tykkää susta nii sen pupillit laajenee. Tosin en tiiä miten kauan se tykkäis kun creepysti kyyläät kokoaja toisen pupilleja. "halusin vaa tietää tykkääks musta.." Aivann...
Mulki kyllä on pupillit nykyää aina eri suuruset, oikee on isompi. Ollu vuoden verran, en tiä tarkalleen koska toi on ilmaantunu mutta väliäkos sillä. Ja kaamee valoherkkyys, aina arskat päässä vaikka ois pilvistäki, tai ehkä oon vaa niin ultimaattisen cool.
"mul on yks hymy jäljellä, ja sijoitan sen suhun, beibi"
Silmät on kyllä niin... Paljonpuhuvia. Tykkään silmistä noin muutenkin (myös omistani, nätein kohta minussa ehkä), mutta huumesilmät... Oijoi, ne vasta kauniita onkin. Enkä tarkoita pelkästään pupillien koon muuttumista vaan katsetta yleensäkin. Jotenkin tuntuu, että ihmisen silmät ovat "rehellisimmillään" silloin kun niiden takana on pieni tai miksei vähän suurempikin päihtymys.
Tosin päihtymyksellä tarkoitan nyt tässä kohtaa nimenomaan huumepäihtymystä, sammumaisillaan olevan kaljankittaajat silmät ovat kaikkea muuta kuin kauniit
I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not. - Kurt Cobain
^ Nojoo, ehkä kaunis on väärä sana kuvaamaan jarrusilmiä, mutta jotain viehättävää niissäkin on. Tai no, riippuu. Mut pakko paljastaa tässä kohtaa itsestäni yksi perversio: tykkään kuvata itseäni kun oon jarruissa. Ja just nimenomaan silmien takia Selvinpäin mun katse on aina jotenkin sellanen toljottava, mutta jarruissa siihen tulee elämää. Vähän järjenvastaista ehkä, mutta niin se vaan on.
Pelkäävät katseet herättää mussa aina tosi voimakasta empatiaa. Sen sijaan yksi pelottavimmista katseista mitä koskaan olen nähnyt kuului miehelle, joka oli valvonut piripäissään viikon putkeen ja oli valvomisen seurauksena paitsi tietenkin ihan psykoosissa niin myös hyvin aggressiivinen. Sitä hemmoa en kauheesti viittinyt silmiin tuijotella, monestakaan syystä
Siis kyl sellaiset jarrusilmät on vain merkki siitä, että alkaa panettaan ihan vituuuusti. Sillai. Ne silmät antaa aina virheellisen tiedon ANNA MULLE LISÄÄ HUUMEITA JA LETS FUCK BEIBEE!
Tai sit mä oon vain nisti.
ja joo pirisilmät on aika sellaiset hyiiiiii silmät naisilla. Miehillä taas sellaisen päättävän näköinen pirivirne joka yleensä kertoo VITTU MÄ PANEN SUA on seksikäs.
^ Pakko oli tulla kommentoimaan... Tuuppa Dexma tänne stadiin kattomaan kallio-keskusta akselille niitä "jarrusilmiä" ja sano sitte että PANETTAA VITUSTI!
Vertailuun korvaushoitolääkepiribentsopään silmät on vaikea havaita koska nykivät ja pyörivät nopeammin ku sähkörotta ite. Mut ne sanoo musta vähiten: -"PANEMUAHETINYT!!"
Isoista pupilleista mä tykkään itse eniten.
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.
Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.
Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.
Siinä koko sarja selvät silmät, mämmiset silmät, känniset silmät ja poresilmät. Kiva kun kamera saa mun naaman näyttää tosi nuhjuselta.. tai sit se oikeesti on. Noi pirisilmät on aika jees
Mulla on semmone tunne et mun silmien väri (sininen) ois jotenki vuosien varrella "haalistunu". Harmahtavat silmät? Voiks niin käydä? Oon hiustenväriäkin vaihtanut mut ei se oo vaikuttanu asiaan.. pitäskö alkaa käyttää oranssia luomiväriä.
En oo oikee koskaa digannu mun silmist, ne on valtavat ja suu on pieni. Kaverin mielestä ne on upeat mut nii.. kattelen omaa pärstääni päivittäin ni ehkä oon vaa kyllästyny tai jotai.
Edit: niijoo ekaa kertaa baarissa piripäissäni mulle huomautti todella moni siitä että nyt on vedetty muutaki ku pulkkaa.. ei niin kivaa.
Last edited by vauhtinoita on Mon 23 Nov 2015, 21:03, edited 1 time in total.
psychiCNoob wrote: Joo sen kyl tosi usein huomaa just silmistä, vaikkei niinkään käytöksestä. Joskus molemmista.
Minähän vedin menoni sitte iha överiksi kun "paskat oli jo housussa" x) varmasti tiesi kaikki sen jälkeen ja sit olivat kateellisia ku eivät saaneet murustakaan!
Oon muuten kyllä tosi arka katsomaan ihmisiä silmiin vaikka yleensä sillä viestiikin just päinvastoin asioita. Se on se oma itseluottamuksen puute mikä estää mua katsomasta silmiin.. hirveä stressi siitä kun en haluis antaa väärää kuvaa itestäni, tai vois luulla et valehtelen ja välttelen jotenkin.. Avoin ihminen muuten olen, noh kaikissa meissä kai epäkohtia on..
Tapasin juuri tuossa Tattisen ja ah.. sen silmät ja hymy jaja kaikki jumaliste. Sry Tatti xD Ei varsinaisesti ollu mitää odotuksia mutta ylitti kyllä ne kaikki. Mutta silmistä kun nyt on kyse niin hukuin kyllä niihin ihan totaalisesti.
Lasten silmistä myöskin näkee hirveesti. Eivät ehkä osaa ilmaista tunteita niinkuin me vanhemmat mut joku innostus minkä näkee ni se on kyllä huikeeta.
Ghostica wrote:
Mulla on semmone tunne et mun silmien väri (sininen) ois jotenki vuosien varrella "haalistunu". Harmahtavat silmät? Voiks niin käydä?
No siis. Musta tuntuu että mulla on silmät haalistunut ihan hurjasti ja jotenkin liittäisin sen jarrujen käyttöön, siis että sen jälkeen kun enempi aloin piiiiitkän tauon jälkeen jarruja kiskomaan niin silmien väri on minusta haalistunut huimasti. Mulla oli *todella* vihreät silmät aikaisemmin, melkein poikkeuksetta luultiin että mulla oli vihreät piilarit. Nyt nuo näkimet on tosi paljon haaleammat, semmoset vihertävän harmaat. Laittaisin jotkut ennen ja jälkeen -kuvat jos uskaltaisin, mutku e.
Mut niin on nättiä silmiä täällä! Virtapiirin katse on tollanen lievästi maaninen
Mullakin oli josku tosi selkeen siniset silmät, nyt ne on enempi mun mielestä tollaset harmahtavat..
Selvänä mulla on tosi vaalee toi iiriksen reuna ja tumma rengas tuolla ulkosyrjällä..
I'm not crazy..
My reality is just different from yours..
Ihmisen eri kudosten pigmentti voi kuin voikin muuttua iän aikana – ilmiönä hiusten harmaantuminen lienee tuttu. Sama ilmiö on silmien värin taustalla; värikalvossa on pigmenttiä tuottavia soluja. Näiden pigmenttisolujen aktiivisuus ja niiden tuottaman pigmentin väri voi vaihdella elämän aikana. Myös kollageenisäikeiden määrä solukossa tai valon taittuminen sarveiskalvossa voi vaikuttaa värin ilmenemiseen. Etenkin sinisten silmien värin ilmentymä on oikeastaan aika mielenkiintoinen fysikaalinen ilmiö. En jaksa enkä varmaan edes osaa selittää täysin tyhjentävästi, mut se liittyy vähän samaan ilmiöön kuin taivaan sinisyys.
Mä nyt vahvistan tällä mun know-it-all-imagoa, mut.. (ping sxoxy) Tiesittekö, että siinä missä sini- ja ruskeasilmäisillä silmien väriin vaikuttaa lähinnä ruskea eumelaniini (joka vähäisinä määrinä heijastuu siis sinisenä), niin meripihkan värisissä silmissä on myös lipokromipigmenttiä. Samaa pigmenttiä saattaa löytyä myös vihreiden silmien iiriksen tukikudoksesta. Tää käsittääkseni johtuu eräästä mahdollisesti melko nuoresta geenimutaatiosta.
Noloa tunnustaa mutta mullahan ois täysin harmaat hiukset jollen värjäisi niitä. Aloin harmaantua jo 2-kymppisenä ja nyt - en edes kehtaa sanoa kuinka vanhana - mulla ei ole luonnollista pigmenttiä hiuksissa enää yhtään. Uskoakseni harmaantumista on omalla kohdallani vauhdittanut kohtuullisen vaikea kilpirauhasen vajaatoiminta. Voiskohan tämä olla yhteydessä silmien värin haalenemiseen?
Tiijä nyt Frapa, luotan sun know-it-all-imagoon!
Nnnjoo, käsittääkseni kilppari vaikuttaa ainakin ihon pigmentinmuodostukseen, miksei siis hiuksiin ja silmiinkin. En nyt muista, vaikuttaako vajaatoiminta silmiin, liikatoiminta ainakin aiheuttaa silmien pullistumista, mutta tosiaan muutokset linssin muodossa voivat myös vaikuttaa siihen, miten valo heijastuu värikalvosta.
Mulla on vaaleanruskeat silmät joissa vähän kirkkaanvihreitä viiruja ja hyvin tummanruskea ympärys. Moniväriset siis. Ja meikillä voi korostaa esim vihreyttä tai ruskeutta. Ilman pakkelia aika pliisun näköiset.
Tykkään katsella silmiin ihmisiä ja eläimiäkin, varsinkin kissan ja hevosen silmät on erittäin kauniita. Ja joo, en tykkää jarrusilmistä yhtään, pienet pupillit on tympeän näköiset vaikkakin ystävällisemmän oloiset, kuin lautasellaan olevat stimusilmät. Mut silti isot pupillit kiinnittää herkemmin huomion(i), pieniä pupilleja tuskin kukaan randomheppu sen kummemmin miettii, mutta isot on aina aika uhkaavankin näköiset, jos ihminen on vaikkapa ahdistunut/niin hyvissä et naama vääntyy kummalliseen ilmeeseen...
"I'm a living wreck i live in tooting bec, i'm cosmic ted spaced out of my head.."