Maahanmuuttokeskustelu

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
Mekstori
Psykonautti

Re: Maahanmuuttokeskustelu

Post by Mekstori »

Mä alan aina pohtia tätä jotenki tosi alkukantasesta vinkkelistä. Että liikkumisen pitäis olla täysin vapaata kuin joskus 10000 vuotta sitten kunnes totean, että sillon ihmiset tappoivat toisiaan ruoan takia, kuolivat nuorina ym. Me ollaan eläimiä jotka on hankkineet itteleen tietyt reviirit joita valtioiksikin kutsutaan, eikö se ole isommassa mittakaavassa vaan luonnon valintaa jos toiset pystyvät puolustamaan paremmin reviiriään kuin toiset.. ei resurssit ole rajattomat vaan vähenemään päin. Ehkä pitää vaan tehdä ite joku om bunkkeri mitä nää jenkkihamstraajatkin rakentelee maan alle ja hamstrata kaikki resurssit mitä vaan saa :D

Jos nyt vaikka ruokaa olisi viikoksi vain vähän ja kymmenen syöjää. Olisiko parempi että kaikki nääntyisivät nälkään ja kuolisivat yhdessä vai se että vahvimmat saisivat ruoat ja selviytyisivät hengissä.

Sanotaan että terrorsimia vastaan ei voi taistella, toisenkin maailmansodan aikaan oli kamalaa terroria. Japanilaisten ihmiskokeet kiinalaisilla esimerkkinä, eikä silloinkaan ollut näin suurta ihmisliikettä (korjatkaa jos olen vääräsää suuruusluokista).

Toinen on kulttuurien yhteentörmäys. Jos tulee naisia väheksyvästä kulttuurista ja on muutakin pahoin vointia niin miten silti jotkut väittävät että arabiasta tullut maahanmuuttajan ja suomalaisen kansalaisen tekemän raiskauksen todennäköisyys on sama. Osittain on kyse huonosta kotouttamisesta ja osittain siitä että lapsena opittuja arvoja ja asenteita on vaikea muuttaa. (Pitäs käydä siellä joskus ettei ois ihan median/internetin antama kuva heidän kulttuurista)

Olin pitkään asiakaspalvelualalla jossa 80% asiakkaista olivat maahanmuuttajia. Aloin pikkuhiljaa ymmärtää että jos arabi huutaa sinulle kokoajan hän ei välttämättä ole vihainen vaan yrittää tinkiä ja on tottunut esim. oman maansa torimeininkeihin.

Uskon että geenien sekoittumine ja ihmismassojen sekoittuminen on hyvä asia ja vääjäämättä tapahtuu hitaasti mutta varmasti. Kulttuurit sekottuvat ja ehkä tasottavat toistensa ääripäitä (lapsiavioliitot, liiallinen byrokratia ym.) Mutta nykyisenlainen holtiton maahanmuutto on ongelma johon ei ole hyvää ratkaisua. Resurssit vaan loppuu kesken ja joku kuolee kuitenkin.

Kysymys kuuluu halutaanko me kuolla vai halutaanko me että joku toinen kuolee vai onko asia yhdentekevää?(hirvee kärjistys kyllä)

Toivon että tegnologian avulla resurssien määrää voidaan lisätä rajattomasti ja haluan uskoa tähän. Ja ehkä resurssejakin suurempi ongelma on rahan ahneus (ja epätasainen jakautuminen) joka alunperin sai USA:nkin sekaantumaan lähi-idän tilanteeseen. Onneksi suomen armeijalla ei ole oikeutta hyökätä toiseen maahan. Puolustaminen sodan sattuessa on mielestäni ok ja mitä maahanmuuttoon tulee nii taakka pitäsi jakaa tasaisemmin kaikkien EU-maiden, sekä myös muiden maiden kesken. On esimerkiksi törkeää ettei japani ota lainkaan maahanmuuttajia.

Toivottavasti en antanut itsestäni rasistista kuvaa sillä sitä en todellakaan ole. Oon hippi hei, äänestin vihreitä ja silleen ja kaikenlisäks lievästi psykeissä ni tulee ehkä outoo tekstii :mrgreen: Pitäs vaan perustaa patrioottilandia ja hippilandia ja siin ois kaikki valtiot. Patrioottilandiassa ne jotka haluu tapella tappaisvat toisensa ja hippilandiassa kaikki ois vaan rauhassa. Ehkä toi on vähän sitä mitä on tarkotettukin termillä hipstereiden punaviherkupla mutta toi jos mikä on tälläne psykedeelihipin utopia :D

Mut se on varmaa että kauaa ei pysty viettää elämäntapaa että hakee työttömyystukea ostaa sillä huumeita, istuu kotona eikä kanna yhtään korteaan kekoon tähän yhteiskuntaan. Ihmisellä on hyvä selviytymisvaisto ja sit ku/jos tulee kriisi ni loppuu douppaus ja sossun tuet ja otetaan ase tai lapio käteen.
Mekstori
Psykonautti

Post by Mekstori »

Dexma wrote:Sinällään minun mielestä on hienoa, että noista maista tulee myös ihmisiä joilla on erilaisia taitoja joista emme uneksi tällä hetkellä. Harva meistä Suomalaisista on kokenut mitään mitä he ovat, he voivat opettaa meille paljon samalla kun me heitä.
He ovat kokeneet sodan ja terrorin traumaa. Näin mutulla voisin sanoa että semmoinen ihminen tarvitsee terapiaa ja kuluttaa enemmmän resursseja kuin antaa näin keskimäärin jos miettii esim traumatisoituneita sotaveteraaneja. Opiskelumaailmassa kyllä olen usein törmännyt erittäin fiksuihin tyyppeihin eri puolilta maailmaa mutta paino sanalla KESKIMÄÄRIN kuluttaa enemmän kuin antaa.
RisThor
Psykonautti

Post by RisThor »

Maahanmuutto on mielestäni todella ristiriitainen keissi. Omasta mielestäni, porukka jolla on oikeasti hätä pitäisi ehdottomasti päästää sisään. Mut sitten toisaalta, ei mua haittaa vaikka sellaisista paikoista jossa ei ole minkäänlaista konfliktia tulee tänne porukkaa, ehkä sitten jos se vaikuttais mun elämään jotenkin. Ei se multa ole pois.

Ehkä voitaisiin reguloida minne päin Suomea maahanmuuttajia aseteltaisiin. Sillä mielestäni on vähän typerää, että kaikki laitetaan lähiöihin ja halvoille alueille asettautumaan.
Olit mistä tahansa kotoisin, ja sut laitetaan vieraaseen maahan johonkin "halpaan" kaupunkiin asumaan, josta löytyy myös oman maan väkeä, jotka saattavat jopa puhus täysin samaa kieltä mitä itse puhut, mitä teet? Hakeudut 'turvalliseen' seuraan. Tai niin mä ainakin tekisin. :D Enkä meinaa sillä että se ois huono juttu hakeutua samankaltaiseen seuraan, inhimillistähän se on. Mutta sen kokeileminen vois ainakin auttaa näitä ihmisiä sopeutumaan paremmin.

Toisaalta, onhan se aikoinaan Suomessakin koettu, ihan suomalaisten kannalta. Kaikista oogeimmat varmaan muistaa ja tietää paremmin (ku ite tämmönen parikymppinen pikkupoika) kun lähiöihin ruvettiin puskemaan asumaan, kaikki saman ikäiset nuoret ns. jengiytyivät ja perustivat oman paikkojen paskomis / sekoilu / insert anything here porukan.

Anyway to sum up kai mun pointti oli se, että se on ihan inhimillistä hakeutua samankaltaisten ihmisten seuraan.
Sinne minne nenä nenä näyttää ja tuuli tuuli kuljettaa.
renttuni
Apteekki

Post by renttuni »

Mä katsoin aika vasta dokumentin brittiläisestä lääkäristä joka työskentelee näillä konflikti-alueilla. Hän hoiti siis sodassa vahingoittuneita uhreja. Suurin osa potilaista oli lapsia ja naisia, tai vanhuksia. Sairaalat olivat maan alla, koska sairaaloita pommitettiin ja tuhottiin. Suurin osa lääkäreistäkin oli tapettu.

Sairaalaan virtasi päivittäin erittäin vakavasti loukkaantuneita lapsia. Lääkkeet, esimerkiksi morfiini, loppuivat kesken ja lapset ja muut potilaat kuolivat tuskallisesti kivuissaan. Dokumentti oli kuvattu Syyriassa tämän nykyisen sodan aikana. Oli aika järkyttävää katseltavaa. Heräsi kysymys, että MIKSI noita lapsia ei pelasteta tuolta katastrofi-alueelta!? Vain nuoria miehiä tulee tänne. Dokumentissa ei potilaina juuri näitä miehiä näkynyt. Ainoastaan jotain perheenisiä jotka eivät olleet lähteneet ilman perhettään. Oli todella surullista nähdä lasten kituvan ja kuolevan. Mihin kaikki avustusrahat menee? Varmasti olisi varaa lennättää hätää kärsivät turvallisiin maihin, niin ei tarvisi turvautua salakuljettajiin ja matkoihin joista vain vahvimmat selviävät.

En ymmärrä miksi suurin osa pakolaisista on näitä nuoria miehiä. Miksi ei auteta lapsia ja heidän vanhempiaan?
Personaes
OD

Post by Personaes »

Tää maahanmuutto kysymys on mun mielestä varsin yksinkertainen.

Meidän täytyy auttaa tavalla, joka poistaa mahdollisimman paljon kärsimystä maailmasta ja jolla saadaan autettua mahdollisimman montaa ihmistä.
Turvapaikka systeemi on tähän ratkaisuna erittäin huono. Sillä samalla summalla, mitä yksi turvapaikanhakija tulee maksamaan vuodessa valtiolle, voitaisiin auttaa tuhansia siellä ongelma alueilla.

Itse laittaisin rajat kiinni, kaikilta muilta paitsi aidossa hengenhädässä olevilta(joiden oleskeluluvat olisivat määräaikaisia) ja keskittäisin varat esim. koulujen, terveydenhuollon palveluiden ja työpaikkojen muodossa tuonne kriisi-alueille.

Kaikki tuo säästetty raha turvapaikkasysteemistä, voitaisiin sijoittaa kehitysapuun ja kehitysapua itseäänkin voisi lisätä.
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe
zerk

Post by zerk »

Selitätkö mitä helvettiä se infran kehittäminen auttaa kun alueella sohlaa sortohallitus, kapinalliset, terrorijärjestöt ja vielä helvetti pari suurvaltaa pudottaa pommeja niskaan?
Personaes
OD

Post by Personaes »

zerk wrote:Selitätkö mitä helvettiä se infran kehittäminen auttaa kun alueella sohlaa sortohallitus, kapinalliset, terrorijärjestöt ja vielä helvetti pari suurvaltaa pudottaa pommeja niskaan?
Selitätkö mitä se auttaa sitä 99% väestöstä että me otetaan se rikkain ja parhaiten voiva 1% tänne turvapaikanhakijoina ja jätetään 99% sinne sekasorron keskelle?

Tietenkin pahimman tuhon keskelle on vaikea mennä tuottamaan koulutus palveluja tai rakentaan infraa. Mutta esim. afghanistan on jo tilassa, jossa tuo toimisi jo ihan hyvin.
-Edgar Allan Poe
zerk

Post by zerk »

Personaes wrote:
zerk wrote:Selitätkö mitä helvettiä se infran kehittäminen auttaa kun alueella sohlaa sortohallitus, kapinalliset, terrorijärjestöt ja vielä helvetti pari suurvaltaa pudottaa pommeja niskaan?
Selitätkö mitä se auttaa sitä 99% väestöstä että me otetaan se rikkain ja parhaiten voiva 1% tänne turvapaikanhakijoina ja jätetään 99% sinne sekasorron keskelle?

Tietenkin pahimman tuhon keskelle on vaikea mennä tuottamaan koulutus palveluja tai rakentaan infraa. Mutta esim. afghanistan on jo tilassa, jossa tuo toimisi jo ihan hyvin.
Mun ei tarvitse varmaan tähän sanoa enää yhtään mitään. :D :D :D
tRip
Moderator

Post by tRip »

Suvaitsemattomat moukat, eipäs lynkata Personaesia.
Ymmärtäkäähän, ettei ymmärtämättömyys ole syntiä.
(Noh, jonkun se on asetuttava heikomman puolelle).

Piste.

Lisää ihmisiä barrikaadeille, jee.
Tää yhteiskuntarauha nykymeiningillä ylipäätään täällä tulee kestämään loputtomiin.

+Ainoat ihmiset tuolla puistossa ketä mut noteeraa, on just nää eri väriset ihmiset. Meitsi arvostaa.

Eurooppa on kuralla, suomi on kakalla.- Suvaitsevaisuus on valttia.

Eiks me olla jo osa euroopaa? Ainakaan suomalaisuudesta enää kauheesti voi olla ylpeä, hyvinvointivaltio muka.
Tääl on moni asia päin helvettiä, oli sit maahanmuuttajia tai ei.

Mä koen olevani paljon enemmän eurooppalainen kuin suomalainen nykypäivänä.
Mitä se sit tarkoittaa, jää nähtäväks.

Personaes: Suosittelen tsiigaamaan vähän näitä dokkarei;
-Return To Homs
-Winter On Fire Ukraine's fight for freedom
-The Square

Antaa vähän perspektiiviä mitä täs maailmas on meneillään.
Varsinkin toi Ukraina-dokkari viimeistään avas mun silmät, et samas venees täs ollaan, vaikka ehk eri laidoilla ollaankin.
Personaes wrote:Tää maahanmuutto kysymys on mun mielestä varsin yksinkertainen.
Se ei todellakaan ole yksinkertainen. Kaikea muuta.
Meidän täytyy auttaa tavalla, joka poistaa mahdollisimman paljon kärsimystä maailmasta ja jolla saadaan autettua mahdollisimman montaa ihmistä.
Turvapaikka systeemi on tähän ratkaisuna erittäin huono. Sillä samalla summalla, mitä yksi turvapaikanhakija tulee maksamaan vuodessa valtiolle, voitaisiin auttaa tuhansia siellä ongelma alueilla.
Raha määrää, se on selvää.
Ja se ei todellakaan mene niin, et se summa mikä säästetään jossain, menisi johonkin parempaan tarkoitukseen. Tai jotain lässynlässynlää.
Se raha joka säästetään turvapaikanhakijassa, hukutetaan Talvivaaraan. Jne. Mä en jaksa uskoa, et se on Meiltä pois.

Eri kulttuurit on rikkaus.

Mikä meitä syvemmin oikein yhdistää, kuin ihmisyys. Ja et me tahdotaan vapautta ja turvaa.

Kaikki tuo säästetty raha turvapaikkasysteemistä, voitaisiin sijoittaa kehitysapuun ja kehitysapua itseäänkin voisi lisätä.
Inhimillisyydellä ei ole hintaa. Se raha mikä säästettäis, menee jonkun taliaivon taskuun tai kaivoon kumminkin.

Mitä jos puhallettaiskin yhteen hiileen, ja pistettäis tää maapallo nyt edes eka kuntoon.? (ja lopetettais se öljyn kanssa läträäminen).

Maailmassa on aika paljon isompia ongelmia kuin jotkut maahanmuuttajat.
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
Huiko
LD50

Post by Huiko »

^Lue ne viestit Trip. :roll:

Kyseinen herrasmies on osoittanut tässäkin topikissa suurta kykenemättömyyttä ajatella ja käsittää maailmaa muusta kuin omasta kapeasta oksanrei´ästään hahmottamalla. Hän ei myöskään ole osannut keskustella, vaan pitäytyy lähinnä monologeissaan. Lähdetietonaan hän käyttää mm. MV-lehden artikkeleita, yms. Eli: Hän on lähinnä jauhanut vihapuheita ja muuten levittänyt ahdasmielistä propagandaa. Miksi häntä ei siis pitäisi nolata tai "lynkata?" :twisted:

btw, Onko tämä keskustelu käytävä julkisesti tässä? Minä voin kyllä keskustella tässäkin, sillä mun mielipiteeni ja toimintani on perusteltua. Personaesta saattaa alkaa jossain vaiheessa surettamaan. Onhan hän jo jonkin aikaa saanut pidäteltyä itseään, joten vanhoihin viesteihinsä perustuva näkemykseni hänestä saattaa tuntua pahalta. :|

Tämä on maahanmuuttokeskustelu-topikki, enkä haluaisi tästä mitään "Mitä mieltä Personaeksesta?"-topikkia. :left:
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
tRip
Moderator

Post by tRip »

Huiko wrote:^Lue ne viestit Trip. :roll:
Kyllä mä ne luin.
Oon törmänny aika paljon vaarallisempaankin ymmärtämättömyyteen ja kapeakatseisuuteen & lietsontaan, siks ei nyt ihan liikaa hetkauta.
Ainoa mitä voin tehdä, on antaa toista näkökulmaa tälle ymmärtämättömyydelle, eikö?

Mut en tod. allekirjoita Personaesin näkemyksiä. Mitä mä siis voin tehdä? Hyökätä? Teilata? Haukkua? Sensuroida? Palkata murhaajan?

EN minä tiedä.

En vittu vaan tiedä. (Mitä täs maailmassa on meneillään).

Mun on vaan vaikea suvaita suvaitsemattomuutta, ihan puolin jos toisin, kaikinpuolin.

Mä jotenkin koen syvällä sisimmässäni et Personaes on kumminkin enempi meitä 'hyviksii', kuin tieteen tahtoen mikään pahis.

Voin olla väärässäkin, se on sit mun häpeä.
Keep it unreal.

Mushru
Moderator

Post by Mushru »

tRip wrote: +Ainoat ihmiset tuolla puistossa ketä mut noteeraa, on just nää eri väriset ihmiset. Meitsi arvostaa
Niin mutkin, mut en koe niitä positiivisina kokemuksia koska ne on yleensä ahdistelua.

Mä olen mielestäni suvaitsevainen ihminen. Mutta se ei muuta sitä faktaa että varmaan 90% mua ahdistelevista miehistä on ulkomaalaistaustaisia. Lähes väistämättä kun poistun kotoani esim. keskustaan tai vaikka vanhempiani tapaamaan, koen jonkintasoista häirintää ja ahdistelua. Puistoihin mennessä ilman miesseuraa se on hyvin todennäköistä. :/

Oli se vihjailemaa puhetta tai liian tungettelevaa käytöstä, riisuvia katseita tai muuten ahdistavaa käytöstä. Lähes joka kerta. Harvoin kukaan käy iholle kuitenkaan. Mä olen pirun hyväuskoinen ihminen, oikeesti. Mä olen tosi ystävällinen. Mä aina toivon että kyseessä on vilpitön ihminen ja siksi en aina murjaise vittuuntuneesti poistumaan. Mut lähes joka kerta totean olleeni väärässä. Tää on yksi syy miksi mun on vaikea lähteä kaupungille, ku en oo "oppinut" edes olemaan ikävä ja sanoa pahasti. Oon oppinut lukemaan ihmisiä silti sen verran, mutta se myös vaikuttaa siihen etten luota keheenkään. Se on perseestä, epäillä kaikkia vaikka olisikin vilpitön.

Kun sanoo nätisti ettei kiinnosta, yleensä ei reagoida. Harvemmin käy näin mutta sitäkin on nähnyt; sanon ikävästi tai jopa nätisti, niin sit on joko huora, lutka tai lesbo. Jotkut saattaa hermostua tosi pahasti. Pelkästään se että kokee ahdistelua, on mahdollista kokea aggressiivisia ja uhkaavia tilanteita. Tietty on mahdollisuus päätyä (seksuaalisen) väkivallan uhriksi, jota ei onneksi mulle ole käynyt. *koputtaa puuta* Miinus reiden hyväily jota koin jo 9-vuotiaana. Nuoresta asti on joutunut jo pelkäämään, joten ihmekös että kaikki epäilyttää.

Toki on näitä kantasuomalaisiakin. Mut olen todennut että he käyvät mun "kimppuun" verrattain vähemmän. Yleensä ne on katseita.. Harvoin kukaa tulee juttelee. Niin.... Mut tää on mun kohdalla. Joillakin taas on toisinpäin. Eli mä en millään tavalla nyt rajaa tiettyy ihmisryhmää enkä pidä automaattisesti ikävinä tyyppeinä. Valitettavasti kuitenkin varon oikeastaan kaikkia miehiä joita en tunne, riippumatta taustasta.

Mjooh, tiedän ettei tää liity tähän juuri mitenkään... Mut kunhan heitin mun katsontakannan tohon noteeraamiseen. Varsinkin kun en ole ainoa. Miehenä se on vissiin "helpompaa" tutustua ihmisiin randomisti, pelkäämättä automaattisesti onko kyseessä vilpitön ihminen.

Mut tää on yksi syy miksi mun on välillä vaikea olla hyväuskoinen ja suvaitsevainen ihminen. Ja se harmittaa mua hyvin paljon. En mä haluaisi kuumotella jatkuvasti mun oman turvani puolesta, vaikka osaisin puolustautua fyysisesti, niin miten psyykkisesti? Se on psyykkisesti raskasta, kokea noita tilanteita. :(

Mut mikä vittu siihen auttaa? Mikä saa nämä ihmiset lopettamaan ja ymmärtämään? Tiedän kulttuurierot, ymmärrän päihtymiset (useimmiten jos kantasuomalainen on kyseessä, on useimmiten jurrissa), ymmärrän henkilökohtaiset suhtautumiset. Mut silti.
Last edited by Mushru on Fri 29 Apr 2016, 20:16, edited 7 times in total.
Reason: Kännyl kirjoitettu...... Ja ohi aiheen, tavallaan?
. . . (--) °
frapathea

Post by frapathea »

Oon huomannu ite seuraavaa: Suomalaiset käy useemmin kännissä tekemään tuttavuutta, selvästi vastikään Suomeen tulleet (kielitaidosta päätellen) yleensä selvin päin. Oman kokemuksen mukaan humalaiset ahdistelijat ei osaa lopettaa vaikka pyytäis, selväpäiset tajuaa ekan ein noin puolella kerroista. Ite koen kännilääppimisen ahdistavampana mut tietty kaikki ihmisen itsemääräämisoikeutta ja koskemattomuutta loukkaava käyttäytyminen on epäsuotavaa.
Mushru wrote:Mut tää on yksi syy miksi mun on välillä vaikea olla hyväuskoinen ja suvaitsevainen ihminen. Ja se harmittaa mua hyvin paljon. En mä haluaisi kuumotella jatkuvasti mun oman turvani puolesta, vaikka osaisin puolustautua fyysisesti, niin miten psyykkisesti?
Luultavasti sulla on vahvistusvinouma ja huomioit ainoastaan ne tapaukset, jotka ruokkii sun ennakkokäsitystä. Ens kerralla kun käyt ulkona, laske kuinka moni mies ei kiinnitä suhun mitään huomiota. Mulla käy liikkeistä riippuen korkeintaan pari miestä päivän aikana iholle, siinä missä sadat ellei tuhannet miehet ohittaa mut vilkaisematta päinkään.
Personaes
OD

Post by Personaes »

En ymmärrä miksi keskustelu kääntyi minuun persoonana, eikä tuohon mun argumenttiin.

Lyhyesti vastaus molempiin.

Mä koen itseni todellakin "hyvikseksi", enkä koe että eroan juurikaan monikulttuurisuutta kannattavista. Meillä molemmilla on halua auttaa kärsiviä, mun mielestä vaan turvapaikka systeemi ei ole paras tapa auttaa.
Tekeekö tää musta pahiksen, että oon erimieltä parhaasta tavasta auttaa?

Eikö tää meidän kärsimyksen poisto-projekti kaadu juuri siihen. Että jäädään jumiin yhteen toiminta-tapaan joka ei toimi ja suljetaan silmät kaikilta muilta tavoilta auttaa ja syyllistetään ihmisiä jotka kokee että on muitakin tapoja auttaa? Eikö tällainen mentaliteetti estä meitä juuri löytämästä sitä parasta yhdistelmää toimista, jotka toimisi tehokkaimmin.

Joo, oon ennen sanonut monia kyseenalaisia asioita. Mun on mahdotonta yrittää selittää missä mielentilassa oon ollut joskus ennen kun tänne kirjoittelin. Olin psyykkisesti tilassa, jossa mun mielipiteet kävi radikaaleja muutoksia yhdestä ääripäästä toiseen lyhyessäkin ajassa. Tää tapahtu samoihin aikoihin mun psykoosin kanssa. Nyt pahin on kuitenkin ohi ja koen olevani suht. tasapainoinen.

Mun pointit joihin uskon 100%

1.Hädässä olevia pitää auttaa tavalla, joka vähentää kärsimystä kaikista tehokkaimmin(keskittää varoja ongelma-maihin, sinne minne 99% ihmisistä jää)
2.Pahimmassa hädässä ja vaarassa olevat pitäisi saada turvaan.
3.Tärkeintä on yrittää puuttua tekijöihin jotka aiheuttaa sitä kärsimystä ja tuhoa.

Tekeekö näihin seikkoihin uskominen musta anti-kristuksen? Vai olisko niin että jotkut on itse siellä viivan toisessa ääripäässä ja kokevat kaikki jotka eivät ole myös samassa ääripäässä niin uhkaksi ja joksikin jota vastaan pitää hyökätä. Mitä hittoa tuokaan on, että pitää hyökätä sen ihmisen kimppuun, eikä niiden asioiden joita hän sanoo? Se jos joku on mun mielestä ikävää käytöstä. Asiat tappelee, ei ihmiset.
-Edgar Allan Poe
Huiko
LD50

Post by Huiko »

^Niin. Trip halusi tuoda esiin mielipahansa siitä että löysi useita viestejä joissa sua oli dissattu. En minäkään sua pidä minään anti-minään, vaan halusin Tripin ymmärtävän miksi niissä tilanteissa sua oli dissattu.

Senkin ymmärrän että täällä kirjoitellaan jos jonkinmoisissa olotiloissa, ja silloin saattaa jauhaa ihan sitä itseäänkin. Enkä minä ole sitäkään mieltä etteikö saisi miettiä kaikenlaisia tapoja auttaa milloin ketäkin, mutta kun keskustelu kääntyy sellaiseksi että sillä lietsotaan pelkoa ja/tai vihaa, on minusta meillä kaikilla jopa velvollisuus puuttua siihen.

Nythän sinäkin olet korjannut käytöstäsi ja siitä kiitos. Oli välillä jopa hämmentävää lukea joitakin kannanottojasi, koska en voinut ymmärtää kuinka joku voi edes ajatella siten. (Se on myös vähän noloa kulkea kylillä sellainen helakanpunainen koholla oleva kämmenenjälki naamassaan. :P )

En siis olisi edes julkisesti halunnut keskustella näistä asioista koska on turhaa pahoittaa mieltäsi perustellessaan toimintaansa sinuun liittyvissä keskusteluissa kun ne ovat jo menneitä ja hoidettuja ongelmia. Toisekseen, tämä on ihan väärä topikki tällaiselle keskustelulle.

Kirjoituksiesi perusteella on kuitenkin muodostunut itsekullekin käsityksensä vaulttipersoonastasi. Se että mihin suuntaan sitä viet on itsestäsi kiinni. Uskon silti että livenä olet samanlainen suht´ hyvää tarkoittava perusjannu kuin useimmat. Pahoitteluni vielä jos koit keskustelun ikävänä.
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
tRip
Moderator

Post by tRip »

No perhana, mä elän yhä vuotta 2015 näemmä siis :doh: :D

Jooh, eli lopetan tän offailun sillä, et my bad, mä keskityin ikivanhoihin viesteihin.^
Sori Personaes, ei tosiaan ollut tarkotus lähteä ruotimaan sun persoonaas.. tai mitään sellasta. Vanhoja viestejä luin ja nyt hämäännyin.
(Pääsinpäs samalla pahasta, mä kun olin viel vastailemassa niihin sun ekan sivun lietsomisiin :mrgreen: )

Jatkakaa :)

edit. Pienet off-topicit, eiks ne vaan elävöitä keskustelua..
Keep it unreal.

Blackened
Apteekki

Post by Blackened »

Personaes wrote:Ootteko muuten huomannut, että näyttää siltä että 95% tulijoista on juuri nuoria miehiä.

Kyllä se oli toisessa maailmansodassa, johon vasurit/liberaalit koko ajan takertuu, oli niin että miehet jäi puolustaan maata ja naiset/lapset lähti turvaan.
Oletko yhtään tutustunut esimerkiksi Syyrian kriisiin? Ei siellä ole yhtä valtiota, joka puolustaa itseään toista valtiota tai uhkaa vastaan. Ei se ole edes tyypillinen sisällissota jossa on kaksi selkeästi määriteltävää osapuolta (punaiset vs valkoiset, Pohjoinen vs Etelä, Sunnit vs Shiiat jne.). Siellä on valtava määrä erinäisiä klikkejä ja liittoumia, jotka muuttavat jatkuvasti muotoaan. Siellä ei yksinkertaisesti rivikansalainen tiedä mitä tai ketä vastaan pitäisi puolustautua, niin miten tässä tilanteessa voi edes "puolustaa maataan"?

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... il_War.png

Tilanne voi olla se, että joko liityt johonkin klikkiin tai kuolet. Ei siinä tilanteessa oikein voi valita puoltaan. Ja jos sodit pakotettuna jonkin pienen liittouman puolesta, jonka tarkoitusperiä ja motiiveja et ymmärrä tai tue, niin hankalaksi menee. Ajattelepa että sinut määrättäisiin vaalimaan arvoja jotka sotivat täysin periaatteitasi vastaan, ja että vihollisesi voisi olla yhtäkkiä vaikkapa oma veljesi. Näin kävi mm. Egyptin vallankumouksessa, josta The Square -dokumentti kertoo.

https://en.wikipedia.org/wiki/Syrian_Civil_War

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Square_(2013_film)
Personaes wrote:1.Hädässä olevia pitää auttaa tavalla, joka vähentää kärsimystä kaikista tehokkaimmin(keskittää varoja ongelma-maihin, sinne minne 99% ihmisistä jää)
Miten ihmeessä keskität varoja valtioon, jota ei käytännössä hallinnoi kukaan/mikään, ja jossa käydään massiivista ja rakenteeltaan abstraktia sisällissotaa? Mielestäni pakolaisleireihin sitä rahallista tukea pitäisi saada, ja tämä tarkoittaa käytännössä YK:ta, UNICEFia ja Punaista Ristiä tai muita vastaavia kansainvälisiä organisaatioita. Pakolaisleireissä on ne lapset ja naiset, ei missään stabiilissa valtiossa jota voitaisiin alkaa vaikkapa jälleenrakentaa. Jos Syyriaan lähetettäisiin vaikkapa lääkkeitä, ruokaa ja vaatteita, niin ei olisi mitään käsitystä tai takeita kenen haltuun ne lopulta päätyisivät. Ei ainakaan niiden jotka niitä eniten tarvitsisivat.

PS. Onko tuohon "95% nuoria miehiä" heittää jotain lähdettä?

PPS. Tarkoitukseni ei ole hyökätä sinua vastaan persoonana tai syyllistää - kuten tässä nyt on ilmeisesti yritetty tehdä - vaan kyseenalaistaa käsityksiäsi.

PPPS. Se on kieltämättä tosiasia, että pakolaistulvassa tulee myös mätiä omenoita ja vapaamatkustajia. Mutta yhtälailla kantasuomalaisissakin on mätiä omenoita ja vapaamatkustajia. Miksiköhän rapajuoppoja, narkkareita ja taparikollisia vastaan ei perusteta näitä Soldiers of Odineita ja harrasteta "maassaperseilykriittisyyttä", vaikka niistä koituu yhteiskunnalle vitusti enemmän kuluja ja haittaa ja rikollisuutta... :shock:
Cogito, ergo sum
Personaes
OD

Post by Personaes »

Tohon syyrian kriisiin mulla ei ole vastausta. Se on aika poikkeuksellinen tilanne, että on noin paljon eri klikkejä ja sekasortoa. Mutta sen tiedän, että se ei auta niitä 99.5% maan sisällä hädässä olevia, että me otetaan 0.05% väestöstä tänne turvapaikanhakijoina.

Tuo "95% nuoria miehiä" oli sellainen aika hatusta heitetty luku, mutta ylivoimaisesti suurinosa tulijoista on joka tapauksessa nuoria miehiä. Tää kyllä osittain selittyy sillä, että miehet lähtevät ensiksi sille "riskimatkalle", hankkivat asunnon turvallisesta maasta ja lennättävät sitten perheen perässä. Että luovun tuosta argumentista kun oon nyt sivistänyt itseäni tän syistä enemmän.

Turvapaikkasysteemi sodan, nälän ja köyhyyden poistamiseen on sama kuin äyskäröisi pienellä ruiskulla vettä veneestä jossa on miehen mentävä reikä pohjassa. Joka vuosi syntyy lähes 100miljoonaa ihmistä noihin köyhiin maihin. Me ei mitenkään pystytä vaikuttamaan millään järkevällä tai hyödyllisellä tavalla ottamalla pieni ryhmä tänne turvapaikan hakijoina samalla kun muut jää sinne kotimaahansa. Tää vaan vie meiltä resursseja auttaa sitä 99% jolle se apu pitäisi suunnata.

Mä näenkin että turvapaikka systeemiä kannattavat eivät joko tiedosta että tuo ei auta isossa mittakaavassa, tai eivät välitä. On niitäkin jotka kannattavat ko. politiikkaa että itselle tulisi parempi mieli, heitä ei kiinnosta toimiiko tuo auttamistapa, ajattelevat että "no minä olen nyt vähän auttanut tätä asiaa", vaikka oikeasti tuolla tehdään vain vahinkoa oman maan taloudelle ja yhteiskunta rauhalle. Kuten myös sille ongelma-maalle kun viedään "brain-drainilla" se rikkain ja toimeliain 1% ja jätetään muut oman onnensa nojaan kun ei ole enää varoja auttaa heitä, kun kaikki rahat menee sen 1% ylläpitoon.

Meidän pitäisikin keskittyä niihin syihin jotka aiheuttaa nämä ongelmat. Ja suurin niistä on ylikansoittuminen. Ainut tapa muuttaa tän hetkistä noidankehää, on lisätä kehitysapua jonka edellityksenä olisi Kiinan tyylinen yhden lapsen politiikka. Tää on kyllä jo ongelmainen asia, kenellä on oikeus vaatia tuollaista? Mutta en näe muuta keinoa kääntää tätä kelkkaa.

Nythän nää levottomuudet johtuu juuri siitä, että näiden ongelma maiden väestöstä erittäin iso joukko on nuoria miehiä joilla ei ole työtä ja joiden on vaikea hankkia elantoaan. Ei ihme että tulee levottomuuksia. Jos näihin perimmäisiin syihin ei puututa niin ongelmat vaan jatkuu ja pahenee.
-Edgar Allan Poe
Blackened
Apteekki

Post by Blackened »

Personaes wrote:Tohon syyrian kriisiin mulla ei ole vastausta. Se on aika poikkeuksellinen tilanne, että on noin paljon eri klikkejä ja sekasortoa. Mutta sen tiedän, että se ei auta niitä 99.5% maan sisällä hädässä olevia, että me otetaan 0.05% väestöstä tänne turvapaikanhakijoina.

Tuo "95% nuoria miehiä" oli sellainen aika hatusta heitetty luku, mutta ylivoimaisesti suurinosa tulijoista on joka tapauksessa nuoria miehiä. Tää kyllä osittain selittyy sillä, että miehet lähtevät ensiksi sille "riskimatkalle", hankkivat asunnon turvallisesta maasta ja lennättävät sitten perheen perässä. Että luovun tuosta argumentista kun oon nyt sivistänyt itseäni tän syistä enemmän.

Turvapaikkasysteemi sodan, nälän ja köyhyyden poistamiseen on sama kuin äyskäröisi pienellä ruiskulla vettä veneestä jossa on miehen mentävä reikä pohjassa. Joka vuosi syntyy lähes 100miljoonaa ihmistä noihin köyhiin maihin. Me ei mitenkään pystytä vaikuttamaan millään järkevällä tai hyödyllisellä tavalla ottamalla pieni ryhmä tänne turvapaikan hakijoina samalla kun muut jää sinne kotimaahansa. Tää vaan vie meiltä resursseja auttaa sitä 99% jolle se apu pitäisi suunnata.

Mä näenkin että turvapaikka systeemiä kannattavat eivät joko tiedosta että tuo ei auta isossa mittakaavassa, tai eivät välitä. On niitäkin jotka kannattavat ko. politiikkaa että itselle tulisi parempi mieli, heitä ei kiinnosta toimiiko tuo auttamistapa, ajattelevat että "no minä olen nyt vähän auttanut tätä asiaa", vaikka oikeasti tuolla tehdään vain vahinkoa oman maan taloudelle ja yhteiskunta rauhalle. Kuten myös sille ongelma-maalle kun viedään "brain-drainilla" se rikkain ja toimeliain 1% ja jätetään muut oman onnensa nojaan kun ei ole enää varoja auttaa heitä, kun kaikki rahat menee sen 1% ylläpitoon.

Meidän pitäisikin keskittyä niihin syihin jotka aiheuttaa nämä ongelmat. Ja suurin niistä on ylikansoittuminen. Ainut tapa muuttaa tän hetkistä noidankehää, on lisätä kehitysapua jonka edellityksenä olisi Kiinan tyylinen yhden lapsen politiikka. Tää on kyllä jo ongelmainen asia, kenellä on oikeus vaatia tuollaista? Mutta en näe muuta keinoa kääntää tätä kelkkaa.

Nythän nää levottomuudet johtuu juuri siitä, että näiden ongelma maiden väestöstä erittäin iso joukko on nuoria miehiä joilla ei ole työtä ja joiden on vaikea hankkia elantoaan. Ei ihme että tulee levottomuuksia. Jos näihin perimmäisiin syihin ei puututa niin ongelmat vaan jatkuu ja pahenee.
Aika kylmää ajatella näitä ihmisiä vain tilastoina; "vain 0.5% otetaan turvaan". Ihmisiä hekin ovat, niin kuin sinä ja minä. Pitäisikö sitten se 100% jättää sinne? Eikö jokainen joka saadaan turvaan ole saavutus? Pitäisikö sairaalatkin sulkea, kun ei kaikkia kuitenkaan voida pelastaa? Tai Poliisi, koska eihän ne kaikkia rikoksia saa selvitettyä? Tai korvaushoito, koska ei kaikkia voida saada elämänsyrjään, ja itsehän ovat narkkarit kuoppansa kaivaneet... *ironiavaroitus*.

Jos sinulla kerran on vastaus tähän maailmankriisiin, niin ole hyvä ja astu esiin, pelasta maailma. Sormella osoittelu ja huutelu, että " jonkun pitäisi tehdä jotain tai niin tai näin..." on silkkaa typeryyttä ja naiivia. Ongelma on fundamentalistiset ääriliikkeet ja diktaattorit ja sotilasjuntat, jotka riistävät kansaansa ja/tai etnisiä ryhmiä. Koulut tuhotaan, naisten opiskelu ja työnteko on kuolemanrangaistus. Koulutus ja lukutaito ja ihmisarvot ovat sivilisaation perusta, ilman näitä ei ole edellytyksiä mihinkään.

Ongelma on myös se, että kun resursseja (rahaa, ruokaa, lääkkeitä, terveydenhoitotarvikkeita, vaatteita yms.) lähetetään kriisialueille, niin monesti fundamentalistiryhmittymät kaappaavat nämä resurssit rahoittaakseen ja tukeakseen omaa agendaansa. Lisäksi nämä kriisialueet ovat syvästi korruptoituneita, eli raha menee diktaattorin taskuun, joka elää norsunluutornissa kun kansa nääntyy nälkään ja janoon, ja tieverkkoa, koulutusta ja infrastruktuuria ei joko rakenneta tai ylläpidetä. Jenkit ovat niin monisyisesti osallisia näissä erinäisissä konflikteissa erinäisistä intresseistä johtuen, samalla kun esiintyvät maailmanpelastajana. Oletko huomannut että ovat jokaisessa konfliktissa tavalla tai toisella mukana? Myyvät pahimmillaan aseita yhden kriisin jokaiselle osapuolelle.

Minä en tiedä yhtään miten nämä ongelmat ratkaistaan, enkä yhtään häpeä myöntää sitä.
Cogito, ergo sum
Personaes
OD

Post by Personaes »

Ei se ole kylmää. Se on loogista, miettiä mikä toimii ja mikä ei. Se on hyvää. Se toimii. Mikä ei toimi, pitää muuttaa sellaiseksi mikä toimii. Mihin tää maailma menis jos jämähdättäisiin tunne syistä kivoihin asioihin jotka ei toimi, vaan jotka on haitallisia, sen sijaan että mietittäisiin loogisesti mikä toimii ja keskityttäisiin siihen että saataisiin tilanne korjattua? On sanonta, "tie helvettiin on reunustettu hyvillä ajatuksilla". Se sopii hyvin tähän.

Tuo sun sairaala/poliisi vertaus ontuu.

Vai luuletko että meillä olisi systeemi joka turvaa pelkästään sairaaloihin, jos ne pystyisivät pelastamaan vaan yhden ihmisen parista sadasta? Tai turvaisimmeko poliisiin joka saa vaan yhden murhaajan kiinni parista sadasta?

Ei, meillä olisi silloin toisenlainen systeemi. Luultavasti sellainen joka keskittyisi ennalta ehkäisemään sairauksia ja murhia.

Toisinsanoen sää haluisit käyttää meidän vähät resurssit siihen epätoimivaan, isoon, kalliiseen, sairaalaan, joka pystyy pelastaan yhden ihmisen parista sadasta. Kun mää halun lakkauttaa suurimman osan sairaalasta, käyttää ne säästetyt rahat esim. ennalta ehkäisevään hoitoon ja pelastamaan tätä kautta lukemattomasti useamman ihmisen, kuin se epätoimiva, iso, kallis, sairaala.

Sama pitää tehdä kun mietitään tätä turvapaikka-kriisiä, sotaa ja köyhyyttä. Poistaa toimet jotka on epä-tehokkaita ja haitallisia. Keskittää niistä saadut resurssit toimiin jotka on hyödyllisiä ja toimivia.
Mulle tää on hyvin yksinkertainen "keissi", pitää auttaa tavalla joka poistaa mahdollisimman paljon kärsimystä maailmasta. Sillä meillä on rajalliset resurssit.

Sanoit että ajattelen kylmästi. Eikö se ole kylmää, että otetaan tänne 0.5-1% sodan runteleman maan asukkaista jotta itelle tulee kiva mieli, kun harhaisesti ajattelee sisimmässään että ollaan muka tehty jotain hyvää isossa mittakaavassa, kun samalla jätetään 99-99.5% sinne sodan keskelle.

Ja vielä niille, jotka ajattelee että "et vaan halu tänne toisenlaisia ihmisiä". Niin niille sanon vaan tän. Mun nykyinen uskomus maailmasta perustuu hyvin vakaaseen uskomukseen siitä, että me kaikki ihmiset tällä planeetalla ollaan kirjaimellisesti yhtä samaa hyvin tiivistä perhettä. Uskon että toisella puolella maailmaa oleva pakolainen on sisimmältään yhtä läheistä sukua mulle kuin mun biologinen veli.

"There is only one of us. One consciousness manifesting into different forms"
-Edgar Allan Poe
zerk

Post by zerk »

Ongelmana tässä(kin) koko keskustelussa on se, että yksi meistä ei ymmärrä alkuunkaan mistä puhuu, enkä jaksa enää itse yrittää toimia luennoitsijana.
tRip
Moderator

Post by tRip »

Personaes wrote: Mä näenkin että turvapaikka systeemiä kannattavat eivät joko tiedosta että tuo ei auta isossa mittakaavassa, tai eivät välitä.
Mut se, et niitä tulee tänne kumminkin.
Sitä on mahdotonta estää millään politiikalla, että ihmiset eivät lähtisi synnyinmaastaan pakolaiseksi olosuhteiden pakosta.

Tietysti AINA löytyy niitä, ketä tulee tänne, sinne, kukaminne, paremman elämän toivossa. Nämä voisi tietty yrittää karsia.
Keep it unreal.

Personaes
OD

Post by Personaes »

zerk wrote:Ongelmana tässä(kin) koko keskustelussa on se, että yksi meistä ei ymmärrä alkuunkaan mistä puhuu, enkä jaksa enää itse yrittää toimia luennoitsijana.
No kerro sun argumentit miksi oon väärässä? Jos sulla on hyviä pointteja, niin ehkä muutan mun ajattelu tapaa hivenen. Tuo että "Mää oon oikeessa, sää väärässä, en vaan perustele sitä mitenkään, sä et vaan tiedä mistä puhut" on aika naurettava tapa vastata toiselle. Vähänkuin pieni lapsi joka sulkee korvanssa ja huutaa "lälälälälälälälälälälälä mä oon oikeessa".
-Edgar Allan Poe
frapathea

Post by frapathea »

Personaes wrote:
zerk wrote:Ongelmana tässä(kin) koko keskustelussa on se, että yksi meistä ei ymmärrä alkuunkaan mistä puhuu, enkä jaksa enää itse yrittää toimia luennoitsijana.
No kerro sun argumentit miksi oon väärässä? Jos sulla on hyviä pointteja, niin ehkä muutan mun ajattelu tapaa hivenen. Tuo että "Mää oon oikeessa, sää väärässä, en vaan perustele sitä mitenkään, sä et vaan tiedä mistä puhut" on aika naurettava tapa vastata toiselle. Vähänkuin pieni lapsi joka sulkee korvanssa ja huutaa "lälälälälälälälälälälälä mä oon oikeessa".
Voi tiitiäinen kuule. Tässäkin ketjussa sulle on esitetty jo kasapäin järkiargumentteja, jotka oot ohittanut enemmän tai oikeastaan vähemmän taitavasti laiskoilla itse argumentteihin liittymättömillä vastaheitoilla. Itse en ainakaan ole aikoihin jaksanut edes kuvitella keskustelevani kanssasi, koska käytännössä se on kerta toisensa jälkeen sitä, että ohitat kaikki argumentit, jotka eivät tue sun jo valmiiksi ottamaasi kantaa – siis kirjaimellisesti ohitat, et vaikuta edes rekisteröivän niitä. Keskustelu ei ole edes mahdollista tällaisista lähtökohdista.

Ja jos nyt edelleen mietit, miksi nää keskustelut kääntyy suhun persoonana, niin se johtuu siitä, että se on harmillisen usein syynä sille, miksi nää keskustelut noudattaa samaa tiettyä kaavaa. Et sillee.
Personaes
OD

Post by Personaes »

frapathea wrote:
Personaes wrote:
Voi tiitiäinen kuule. Tässäkin ketjussa sulle on esitetty jo kasapäin järkiargumentteja, jotka oot ohittanut enemmän tai oikeastaan vähemmän taitavasti laiskoilla itse argumentteihin liittymättömillä vastaheitoilla. Itse en ainakaan ole aikoihin jaksanut edes kuvitella keskustelevani kanssasi, koska käytännössä se on kerta toisensa jälkeen sitä, että ohitat kaikki argumentit, jotka eivät tue sun jo valmiiksi ottamaasi kantaa – siis kirjaimellisesti ohitat, et vaikuta edes rekisteröivän niitä. Keskustelu ei ole edes mahdollista tällaisista lähtökohdista.

Ja jos nyt edelleen mietit, miksi nää keskustelut kääntyy suhun persoonana, niin se johtuu siitä, että se on harmillisen usein syynä sille, miksi nää keskustelut noudattaa samaa tiettyä kaavaa. Et sillee.
Sori jos tunnet tolla tavalla. Rehellisesti sanottuna, oon muuttanut helvetisti mielipiteitä eri aiheista sen perusteella mitä oon täällä oppinut muilta. Että vaikken ehkä jokaiseen kommenttiin vastaa takaisin, niin se ei tarkoita ettenkö niitä prosessoisi ja niistä oppisi.

Tuokin kysymys minkä tein(miksi keskittää vähät rahat 0.5-1% auttamiseen kun ne voisi tehokkaammin käyttää 99-99.5% auttamiseen) on täysin validi kysymys, eikä siihen tunnu löytyvän vastausta teiltä jotka kannatatte laajamittaista, rajoittamatonta maahanmuuttoa(ehkä siksi että ei ole syitä miksi näin pitäisi toimia).
-Edgar Allan Poe
frapathea

Post by frapathea »

Personaes wrote:Sori jos tunnet tolla tavalla. Rehellisesti sanottuna, oon muuttanut helvetisti mielipiteitä eri aiheista sen perusteella mitä oon täällä oppinut muilta. Että vaikken ehkä jokaiseen kommenttiin vastaa takaisin, niin se ei tarkoita ettenkö niitä prosessoisi ja niistä oppisi.
Joo ei tarvii pyydellä anteeksi mun "tuntemuksia" (wtf?), veikkaan että kourallinen muitakin käyttäjiä allekirjoittaa näkemykseni. Keskustelua ei yhtään auta se, että sanot tässä muuttaneesi "monia" nimeltämainitsemattomia näkemyksiä jos keskustelun taso jumittaa edelleen siinä, että jankutat käsityksiäsi ja ohitat kaikki kysymykset, korjaukset, tarkennukset ja vastaväitteet, joita sun väitteitä kohtaan esitetään.
Personaes
OD

Post by Personaes »

frapathea wrote:
Personaes wrote:Sori jos tunnet tolla tavalla. Rehellisesti sanottuna, oon muuttanut helvetisti mielipiteitä eri aiheista sen perusteella mitä oon täällä oppinut muilta. Että vaikken ehkä jokaiseen kommenttiin vastaa takaisin, niin se ei tarkoita ettenkö niitä prosessoisi ja niistä oppisi.
Joo ei tarvii pyydellä anteeksi mun "tuntemuksia" (wtf?), veikkaan että kourallinen muitakin käyttäjiä allekirjoittaa näkemykseni. Keskustelua ei yhtään auta se, että sanot tässä muuttaneesi "monia" nimeltämainitsemattomia näkemyksiä jos keskustelun taso jumittaa edelleen siinä, että jankutat käsityksiäsi ja ohitat kaikki kysymykset, korjaukset, tarkennukset ja vastaväitteet, joita sun väitteitä kohtaan esitetään.
Oon tosissaan yrittänyt muuttaa tapaa millä tuon asiani esille ja vastaan muiden viesteihin. Oon miettinyt onko vika pelkästään mun argumenteissä, vai siinä, että täällä on ihmisiä jotka ei voi sietää radikaalisti omistaan poikkeavia mielipiteitä. Osa on ehkä sitä, osa omaa vikaa. Hyvin mä suurimman osan kanssa täällä tulen tietääkseni toimeen.

Yritän parantaa keskustelutapojani entisestään, jos homma ei toimi suuntaan tai toiseen niin sanon moi moi ja jätän psyvaultin ja pysyn muilla foorumeilla.
-Edgar Allan Poe
Blackened
Apteekki

Post by Blackened »

Tuokin kysymys minkä tein(miksi keskittää vähät rahat 0.5-1% auttamiseen kun ne voisi tehokkaammin käyttää 99-99.5% auttamiseen) on täysin validi kysymys, eikä siihen tunnu löytyvän vastausta teiltä jotka kannatatte laajamittaista, rajoittamatonta maahanmuuttoa(ehkä siksi että ei ole syitä miksi näin pitäisi toimia).
Tuossa jälkimmäisessä kappaleessa kiteytät hyvin tämän "keskustelun" ongelman; kysyt mahdottomia, samalla antaen ymmärtää että omaat jonkun vastauksen näihin samaisiin kysymyksiin. Toisekseen ajattelumallisi on aivan liian mustavalkoinen, jotta kanssasi voisi käydä rationaalista ja relevanttia dialogia. Vahvasti biasoitunut mieli käsittelee informaatiota vain yhteen suuntaan ja tätä kutsutaan monologiksi. Dialogi nyt vain sattuu perustumaan kahdensuuntaiseen informaation käsittelyyn, joten ymmärtänet dilemman?

Olen esittänyt faktoja lähteineen ja väittämiä perusteluineen, mutta olet ohittanut ne hartioita kohauttaen ja turvautuen populismiin. Kunnes saat kudottua jotain edes etäisesti punertavaa lankaa monologeihisi, ja ehkä sitä kautta kehittämään retoriikkaasi dialogin tasolle, niin palataan asiaan.

:roll:
Cogito, ergo sum
Personaes
OD

Post by Personaes »

Tuossa jälkimmäisessä kappaleessa kiteytät hyvin tämän "keskustelun" ongelman; kysyt mahdottomia
Selitä tää mulle. Miten niin kysyn mahdottomia? Eikö tämä muka ole relevantti kysymys? Eikö tämä ole se kaikkein tärkein kysymys mitä tulee köyhien ja sodan keskellä olevien ihmisten auttamiseen?
Että miten auttaa parhaiten mahdollisimman suurta osaa ihmisistä.

Jos pidät tota kysymystä irrelevanttina tai "mahdottomana" niin en tiedä mitä sanoa. Mun mielestä tuokun on juuri se tärkein kysymys mitä tulee tähän maahanmuutto/sodasta kärsivien auttamiseen.

Ja mä olen antanut tuohon samaan kysymykseen oman ratkaisuni.

Tässä syyllistyt itse siihen "hartioiden kohauttamiseen" mistä syytät minua.

Voisit katsoa vaikka tämän pätkän youtubesta (https://www.youtube.com/watch?v=LPjzfGChGlE) ja sanoa sen jälkeen että me ollaan tekemässä jotain merkityksellistä muutosta isossa mittakaavassa ottamalla tänne turvapaikanhakijoita pääkeinona auttaa kärsiviä. Koska me ei olla. Mitä me tehdään ei ole hyödyllistä tai auttavaa isossa mittakaavassa vaan päinvastoin, helvetin haitallista monellakin eri tavalla.
-Edgar Allan Poe
zerk

Post by zerk »

frapathea wrote:
Indeed. Ei kukaan jaksa yrittää keskustella tuollaisen ihmisen kanssa kovin pitkään.

Tuntuu vähän samalta kuin aikoinaan Turistin kanssa. Chemtrails ja silleen. :D