Unikkoa

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
veke
Psykonautti

Post by veke »

itse olen ainakin huomannut sellaisen jutune ttä kaupoissa myytävät siemenet on aina ollut sinimustia mutta viimmeksi kun ostin kotia niin ne sisälsivät ruskeita siemeniä..eli ilmeisesti oopiumlateksia päällä...kaupan seedit on usein pestyjä
...
nimimerkki
Psykonautti

Post by nimimerkki »

veke wrote:itse olen ainakin huomannut sellaisen jutune ttä kaupoissa myytävät siemenet on aina ollut sinimustia mutta viimmeksi kun ostin kotia niin ne sisälsivät ruskeita siemeniä..eli ilmeisesti oopiumlateksia päällä...kaupan seedit on usein pestyjä
Siis elintarvikkeeksi myytävät vai kasvatettaviksi tarkoitetut? Lajikkeesta riippuen siemenet voivat olla sinisiä tai vaaleanruskeita. Minulla Hen&chickens- ja Giant-lajikkeiden siemenet ovat sinisiä ja Danish Flag -, Dannebrog-lajikkeiden ja pioniunikon(lajikkeesta ei tietoa)siemenet ovat vaaleita tai vaaleanruskeita. Ehkä muunkin värisiä on olemassa, yhdet omistamani siemenet, joiden lajikkeesta ei ole mitään tietoa ovat hyvin tummansinisiä.

Tuskinpa siemenien pinnalla olevaa oopiumia havaitsee silmämääräisesti.
nimimerkki
Psykonautti

Post by nimimerkki »

nimimerkki wrote:Testaus hankkimieni siementen(~ ½ kg vielä jäljellä) kanssa on vielä kesken. Ei paha hinta jos saisi jonkinlaiset notkut n. viidellä eurolla. Laitan raporttia sitten, kun saan homman hoidetuksi.
Ei toiminut Santa Maria -merkkiset siemenet, 600 g:n purkissa. Käytin jäljelle jääneet 400-500 g ja haihdutin nesteen nougatolomuotoon. Sitä tulikin noin grammanpainoisen pl-nipin kokoinen möhkäle. Tästä koitin höyrystää neljäsosan ja tänään söin loput, enkä mitään plasebosta eroavaa vaikutusta huomaa.

Edit: Toimi se sittenkin, mutta hyvin huonosti. Lievää rentoutumista ja mielialan kohoamista en olisi muuten plasebosta erottanut, mutta loppuillasta iho alkoi herkistymään ja ei nyt kutisemaan, silitteleminen tuntui hyvältä, tuttuun tapaan. Ja ummetti.

Ei rahoille oikein vastinetta saa.
Harold
Kameleontti

Re: Unikkoa

Post by Harold »

kuinkas nyt parhaiten(nopeimmiten) saisi kodat kuivatettua ? meinaan löytyi tuolta metsästä kiva pelto ihania unikkoja ja kylhän sieltä se 10 kotaa piti mennä napsimaan irti varsista :)
hyvästi jää, et koskaan minua täällä enää nää
mauseri
LD50

Post by mauseri »

Anonymous wrote:Perhana kun ei tuolta exotic gardenista onnistu toi tilaaminen :(...

tietääkö kukaan jotain muuta hyvää (halpaa) paikkaa mistä voisin tilata papaver somniferumin siemeniä?

kiitos
Kuulin jostain että kuivattujen unikoiden siemenet lähtevät itämään,en ole tosin kokeillut,vaikka kohta on muovikassa täynnä siemeniä..on siis tullut hieman hörpittyä..miustakaa että myös varsista saa rauhoittavan olon.Menenkn tästä kattilalle ottamaan päivän toisen kupillisen :lol:
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
mauseri
LD50

Re:

Post by mauseri »

veke wrote:itse olen ainakin huomannut sellaisen jutune ttä kaupoissa myytävät siemenet on aina ollut sinimustia mutta viimmeksi kun ostin kotia niin ne sisälsivät ruskeita siemeniä..eli ilmeisesti oopiumlateksia päällä...kaupan seedit on usein pestyjä
Itse tuossa "taas" keittelin ja osa siemenistä oli ruskeita ja osa hieman tuhkan värisiä..kaikki oli samasta puskasta.
frapathea

Post by frapathea »

Harold wrote:kuinkas nyt parhaiten(nopeimmiten) saisi kodat kuivatettua ? meinaan löytyi tuolta metsästä kiva pelto ihania unikkoja ja kylhän sieltä se 10 kotaa piti mennä napsimaan irti varsista :)
Eikös noilla mene vähän aikaa että se oopium kerääntyy sinne. 2-3 viikkoa kai. Ei sais heti mennä napsimaan kukinnon jälkeen tjsp ja nyt on vasta kukinto-aika, näin olen huomannut...

Olen muuten ilmeisesti saanut jalostettua jonkun mini-unikko-lajikkeen, jonka kodat ovat korkeintaan 1cm halkaisijaltaan... Pieniä ovat. Onko niistä mitään iloa?
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

Harold wrote:kuinkas nyt parhaiten(nopeimmiten) saisi kodat kuivatettua ? meinaan löytyi tuolta metsästä kiva pelto ihania unikkoja ja kylhän sieltä se 10 kotaa piti mennä napsimaan irti varsista :)
Kannattaa pistää muutamaan osaan ne kodat. Hitto kun maistuisi unikkotee vaikka jonain mukavana aurinkoisena päivänä, viime syksynä viimeksi juonut...
Last edited by Jeshu on Tue 26 Jun 2007, 18:44, edited 1 time in total.
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

frapathea wrote:Olen muuten ilmeisesti saanut jalostettua jonkun mini-unikko-lajikkeen, jonka kodat ovat korkeintaan 1cm halkaisijaltaan... Pieniä ovat. Onko niistä mitään iloa?
Jos se kuitenkin on ihan Papaver Somniferum vielä niin toimii varmasti. Itsekin käyttänyt joskus jotain alle sentinkin kotia.
Delirium Tremens
Kameleontti

Post by Delirium Tremens »

frapathea wrote:
Eikös noilla mene vähän aikaa että se oopium kerääntyy sinne. 2-3 viikkoa kai. Ei sais heti mennä napsimaan kukinnon jälkeen tjsp ja nyt on vasta kukinto-aika, näin olen huomannut...

Olen muuten ilmeisesti saanut jalostettua jonkun mini-unikko-lajikkeen, jonka kodat ovat korkeintaan 1cm halkaisijaltaan... Pieniä ovat. Onko niistä mitään iloa?
Juuri mitään unikon kasvatuksesta tietämättä voisin kuvitella, että pienet kodat voisivat olla kaappikasvatuksessa oikein hyviä lypsettäviksi.
AD_HD @ synirc
Demilanceata
Tuppisuu

Post by Demilanceata »

Image

Osaako joku kertoa siemenkotien perusteella mikähän lajike mahtaa olla kysessä, vai ovatko unikoita ollenkaan?
Opiumunikoilta ei vaikuta ainakaan muutaman kuvan perusteella mitkä ko. kasvista löysin.
immuzu

Post by immuzu »

ite löysin parikymmentä kasvia ja kävin vähän lainailemassa kotia. Nää on tällasia golfpallon kokosia, mutta ei futaa oikeen kunnolla. tai sis kokoon nähden olettaisin, että ois paremmin toiminu. Mistähän moinen voi johtua :O

Tein siis teetä neljästä noin golfpallon kokoisesta kodasta ja samat olot ku ois syöny 3-4 kodea :/
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

immuzu wrote:ite löysin parikymmentä kasvia ja kävin vähän lainailemassa kotia. Nää on tällasia golfpallon kokosia, mutta ei futaa oikeen kunnolla. tai sis kokoon nähden olettaisin, että ois paremmin toiminu. Mistähän moinen voi johtua :O

Tein siis teetä neljästä noin golfpallon kokoisesta kodasta ja samat olot ku ois syöny 3-4 kodea :/
Ei neljä golfpallon kokoista välttämättä toimi. Noiden annostelu saattaa olla melkoista arpapeliä, pitoisuudet vaihtelee nääs. Hissuksiin annosta ylemmäs.
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

Demilanceata wrote:Image

Osaako joku kertoa siemenkotien perusteella mikähän lajike mahtaa olla kysessä, vai ovatko unikoita ollenkaan?
Opiumunikoilta ei vaikuta ainakaan muutaman kuvan perusteella mitkä ko. kasvista löysin.
En ymmärrä mitä nuo ruskeat "kodista" rönsyävät ovat. Oopiumunikko kyseessä ei ole ja uskaltaisin melkein väittää ettei mikään muukaan unikko.
Demilanceata
Tuppisuu

Post by Demilanceata »

Jooh eiväthän ne unikkoa olleet, kukkapenkin toiselta puolelta kuitenkin äkkäsin idänunikkoa (papaver orientale).
Image

Onkohan kukaan onnistuneesti käyttänyt ko. kasvia viihdetarkoituksessa? Onko edes mahdollista?
frapathea

Post by frapathea »

Immuzu, saattaa kans olla että oopium ei ollut ehtinyt vielä kerääntyä kunnolla siemenkotiin. Kannattaa odottaa että ne muuttuu tummemmiksi... Kun eihän se oopium siellä heti terälehtien tiputtua pitäs olla?
frapathea

Post by frapathea »

Apua! Noi jutut tosta kodan päältä on noussu sillai ylös kahdessa kodassa mulla. Onko ne liian myöhäistä käyttää?

Kuin paljon kannattais kokeilla pieniä kotia, en haluis kuolla mihkään övereihin.
Knigu
Psykonautti

Post by Knigu »

Hmm, tuossa yksi aamu löysin unikkoja, mutta taitavat olla papaver orientale. Tosin imho tuo on liiaksikin somniferumin näköinen. :?
Mitkä lienevät tärkeimmät eroavat tekijät ulkonäössä?
Olin jo niin varma näiden somniferum-luonteesta kun vertailin kuviin. :(
Vihriä pallomainen kota, varsi karvainen tahi piikikäs, ulos tuli valkoista nestettä, joka on nyt mustunut. Muttamutta, varsinkin kodan muoto sopii paremmin orientalelle.
Enpä silti 100% varma ole.
frapathea

Post by frapathea »

Oliskohan nuo lehdet... Somniferumin näyttää olevan ainakin paljon silemmät tjs :shock:

Itse otin nyt noista kuivuneista edes siemenet talteen. Hyviä siemeniä.
Knigu
Psykonautti

Post by Knigu »

No nyt löytyi somnifeerumia. :o Samasta kukkaispenkistä kuin nuo hämääväiset toverinsa. Onpa tuo kota loppujen lopuksi melkolailla erimuotoinen ja nämä ovat jonkun verta pikkusempia kuin nuo toiset, orientalet, se ei kuitenkaan sinällään kerro mitään.
Lehdet juu olivat näillä sileämmät, kitos.
Ensiö
Lepakko

Post by Ensiö »

Löytyykö unikkoa helposti ihan luonnosta tai pihoilta? Kun taitaa olla vähän liian myöhäistä alkaa itse kasvattelemaan..
Minä. Nimeni on Puks. Olen ainoa elollinen Saturnuksessa. Muks!
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

Demilanceata wrote:Onkohan kukaan onnistuneesti käyttänyt ko. kasvia viihdetarkoituksessa? Onko edes mahdollista?
Ei ole.
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

jesuiitta wrote:
immuzu wrote:ite löysin parikymmentä kasvia ja kävin vähän lainailemassa kotia. Nää on tällasia golfpallon kokosia, mutta ei futaa oikeen kunnolla. tai sis kokoon nähden olettaisin, että ois paremmin toiminu. Mistähän moinen voi johtua :O

Ei neljä golfpallon kokoista välttämättä toimi. Noiden annostelu saattaa olla melkoista arpapeliä, pitoisuudet vaihtelee nääs. Hissuksiin annosta ylemmäs.
Tähän lisään sen verran, että saattaa olla että tarvitaan paljonkin kotia. Olen juonut tässä nyt tämän illan ja yön aikana noin 55 kodan (hatusta heittäen kotien leveys oli keskimäärin 3 cm.) jättiläisteen eikä edes toimi mitenkään liikaa, vaan liian vähän. Perus oppari-olo, mutta miedohko. Eikä tämä luonnollisesti ole mikään annos suositus nyt.
skirtfeber
Apteekki

Post by skirtfeber »

jesuiitta wrote:Eikä tämä luonnollisesti ole mikään annos suositus nyt.
when the going gets weird, the weird turn pro.
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

Heh, niinpä...
mauseri
LD50

Post by mauseri »

Kaverin kanssa mietittiin että soveltuukohan painekattila unikkoteen tekoon..?
Kalastaja

Post by Kalastaja »

Kai sinulla tavallinen kattila on, jos kerran on paineistettukin?
mauseri
LD50

Post by mauseri »

Kalastaja wrote:Kai sinulla tavallinen kattila on, jos kerran on paineistettukin?
heh..on tietysti..kunhan mietittiin asiaa :foil:
mauseri
LD50

Post by mauseri »

jesuiitta wrote:
jesuiitta wrote:

Tähän lisään sen verran, että saattaa olla että tarvitaan paljonkin kotia. Olen juonut tässä nyt tämän illan ja yön aikana noin 55 kodan (hatusta heittäen kotien leveys oli keskimäärin 3 cm.) jättiläisteen eikä edes toimi mitenkään liikaa, vaan liian vähän. Perus oppari-olo, mutta miedohko. Eikä tämä luonnollisesti ole mikään annos suositus nyt.
Ilmeisesti vaihtelee paljonkin siis luonnosta löydetyt ja kukkakaupoista ostetut.Itsellä on kauppojen tuotteista erittäin monen vuoden kokemus eikä niissä kovin suurta vaihtelua ole ollut.Keittelin perjantaina suunnilleen saman kokoisista ja 11 riitti kaksi päivää,eka päivänä juojia oli kaksi..
mauseri
LD50

Post by mauseri »

kävin kukkakaupassa ja löysin 18 jättiläistä,mutta ne olivat vihreitä/kosteita..kokemusta kun ei ole kuin kuivista ja malttamaton olen niin laitoin 5kpl kattilaan(ehkä virhe,mut ei kallis..)loput laitoin riippumaan verhotankoon.kuinka nopeasti ne kuivuvat?paras/nopein tapa kuivattaa?toivoisin nopeaa vastausta kun huomenna saan pilveä ja unikko/thc oloa en ole kokenut kahteen vuoteen
edit:ei ollut mikään virhe toimivat ihan yhtä hyvin kuin kuivat
Last edited by mauseri on Thu 02 Aug 2007, 06:39, edited 1 time in total.