Valvominen ... ILMAN PÄIHTEITÄ
-
Maor
- Kameleontti
Valvominen ... ILMAN PÄIHTEITÄ
Kun tuolla plinkissä on topicci aiheesta pisimmät poreputket, niin kysyisinkin nyt hautaholvin porukalta kauanko he ovat valvoneet ILMAN mitään päihteitä, kahvia lukuunottamatta?
Itse olen muutamaan otteeseen hieman yli kaksi vuorokautta porskuttanut menemään samoilla silmillä, olo alkaa tuolloin jo olemaan hyvinkin epätodellinen, kuulohallusinaatioita esiintyi huomattava määrä vikana iltana.
EDIT: Huomasin juuri että gallupin puolella on sama ketju, pahoittelen!
No tänne voi kertoa valvomisen fiiliksiä, tai ylläpito voi poistaa tämän ketjun jos liikaa häiritsee.
Itse olen muutamaan otteeseen hieman yli kaksi vuorokautta porskuttanut menemään samoilla silmillä, olo alkaa tuolloin jo olemaan hyvinkin epätodellinen, kuulohallusinaatioita esiintyi huomattava määrä vikana iltana.
EDIT: Huomasin juuri että gallupin puolella on sama ketju, pahoittelen!
No tänne voi kertoa valvomisen fiiliksiä, tai ylläpito voi poistaa tämän ketjun jos liikaa häiritsee.
Last edited by Maor on Sun 22 Apr 2007, 14:53, edited 2 times in total.
-:- We're All Mad Here -:-
-
Miasma
- OD
Pisin valvominen taitaa olla reilut neljä vuorokautta yhteen pötköön.
Ekat kaksi vuorokautta meni melko mukavasti, mutta kolmantena vuorokautena alkoivat erillaiset harhat. Neljäs vuorokausi oli yhtä helvettiä töissä, kun olin fyysisesti paikalla, mutta muuten seikkailin ihan muualla. Muisti alkoi tökkimään kolmannen vuorokauden kohdilla myös ja ajatukset muuttuivat ihan epätodellisiksi ja jos juttelin jonkun kanssa, niin yht'äkkiä saatoin vaihtaa aihetta, kun unohdin mistä olimme keskustelemassa. Ja nuo neljän vuorokauden putket eivät ole minulle mitenkään niin harvinaisia.
Laittaa vaan vituttamaan tuollainen valvominen. :evil:
Ekat kaksi vuorokautta meni melko mukavasti, mutta kolmantena vuorokautena alkoivat erillaiset harhat. Neljäs vuorokausi oli yhtä helvettiä töissä, kun olin fyysisesti paikalla, mutta muuten seikkailin ihan muualla. Muisti alkoi tökkimään kolmannen vuorokauden kohdilla myös ja ajatukset muuttuivat ihan epätodellisiksi ja jos juttelin jonkun kanssa, niin yht'äkkiä saatoin vaihtaa aihetta, kun unohdin mistä olimme keskustelemassa. Ja nuo neljän vuorokauden putket eivät ole minulle mitenkään niin harvinaisia.
Laittaa vaan vituttamaan tuollainen valvominen. :evil:
"Jesus! Did I say that? Or just think it? Was I talking? Did they hear me?"
"Life is a joke and death is the punchline."
"Life is a joke and death is the punchline."
-
frapathea
mä en osaa oikeastaan valvoa. kerran 13v unohdin mennä nukkuu, ja loppujen lopuks valvoin lähelle kai neljääkymment tuntia, ja se flipautti ihan tarpeeksi kun lähdin hesingin keskustaan ja pelkäsin kaikkea, lopuksi aloin itkeä kun näin kaverin koska minusta hän vainosi minua ja rullaluistelija meinasi tulla päinnn!!!! myöskin derealisaatio. enkä sitten saanut unta, vaikka väsytti, muttei nukuttanut vaan uuvutti.
sitten olen kyllä tuon toistanutkin jokusen kertasen ja aina alkaa vituttaa se. neljää vrk en ikinä pystyisi kun oksettaisi, ja ruoka olisi myrkkyä!!! mahtavaa myrkkyä. rasittavaa eikä edes hauskaa. hyih! uni on kiva maa. olen usein valveturisti.
sitten olen kyllä tuon toistanutkin jokusen kertasen ja aina alkaa vituttaa se. neljää vrk en ikinä pystyisi kun oksettaisi, ja ruoka olisi myrkkyä!!! mahtavaa myrkkyä. rasittavaa eikä edes hauskaa. hyih! uni on kiva maa. olen usein valveturisti.
-
Joniitti
- Apteekki
-
Ayrenum
- Lepakko
Lyhyen aikaakin valvomista muuttaa kyllä tajunnantilaa tehokkaasti. En harrasta kuosivalvomista, osittain siksi etten käytä sellaisia päihteitä joilla pitkäaikainen valvominen onnistuisi, ja osittain siksi että jo selvinpäin valvomalla yhden yön skippaaminen sekoittaa päätä huomattavan paljon. Hassua, kuinka moni esim. pirillä monen päivän putkia vetävä tuntuu ajattelevan, että piri jotenkin poistaisi tuon psyykkisen valvomisesta seuraavan sekoilun. Eihän se, ettei nukuta, tarkoita sitä etteikö väsyttäisi tai ettei pää voisi olla unenpuutteesta sekaisin. Tietysti jotkut ovat tietoisia tuosta ja ehkä nauttivatkin siitä. Kukin tavallaan.
Sinänsä tuo valvomisesta aiheutuva olo on usein hyvinkin mielenkiintoinen ja luova. En kuitenkaan tahdo sitä päihteillä jatkaa kauemmas kuin selvin päinkään pystyisin valvomaan, koska uskoisin että on turhan vaikeaa pitää hommaa hanskassa ja/tai löytää tasapainoa sen suhteen, kuinka pitkälle kannattaa mennä ennen kuin negatiiviset seuraukset alkavat ajaa positiivisten yli (uskoisin, että aika nopeasti). Selvin päin valvominen tuntuu paljon turvallisemmalta.
Mutta minä nyt olenkin kontrollifriikki psykedeelihörhö jota muut psykoaktiiviset substanssit kuin psykedeelit eivät edes liiemmin kiinnosta.
Sinänsä tuo valvomisesta aiheutuva olo on usein hyvinkin mielenkiintoinen ja luova. En kuitenkaan tahdo sitä päihteillä jatkaa kauemmas kuin selvin päinkään pystyisin valvomaan, koska uskoisin että on turhan vaikeaa pitää hommaa hanskassa ja/tai löytää tasapainoa sen suhteen, kuinka pitkälle kannattaa mennä ennen kuin negatiiviset seuraukset alkavat ajaa positiivisten yli (uskoisin, että aika nopeasti). Selvin päin valvominen tuntuu paljon turvallisemmalta.
Mutta minä nyt olenkin kontrollifriikki psykedeelihörhö jota muut psykoaktiiviset substanssit kuin psykedeelit eivät edes liiemmin kiinnosta.
olet oikeassa.
-
sublime
- Rotta
Onhan sitä useaan kertaan tullut valvottua sellaset noin 2 vuorokautta, muttei kai sen pidemmälle. Kun ylittää sen tietyn väsymyksen, niin oikeastaan ei enää edes nukuta, ei mua ainakaan, niin mikäs siinä sitten valvoessa...
Vaikka tokihan se tajunnantilaan vaikuttaa. Jos valvoa aikoo, kannattaa pitää huolta, ettei edessä ole mitään aivokapasiteettia vaativia suorituksia, koska niistähän ei sitten mitään tule, nimim. aivokuolleena kokeissa ym.
Sitten kun on valvonut pitkään, niin mulla tosiaan tulee sellanen, että kulkee ympäriinsä, muttei tunne oikeasti olevansa paikalla, eikä tiedä, mitä on edes tekemässä. Menee vaan...
Toisaalta silloin voi tulla myös mielenkiintoisia ajatuksia, joita ei tavallisesti tulisi. Ehkä sitten lomilla voisi joskus ihan huvikseen koittaa valvoa mahd. kauan ja katsoa, mitä siitä seuraa
E: Miksi tuo kieltä näyttävä hymiö on niin pahansuovan näköinen
Vaikka tokihan se tajunnantilaan vaikuttaa. Jos valvoa aikoo, kannattaa pitää huolta, ettei edessä ole mitään aivokapasiteettia vaativia suorituksia, koska niistähän ei sitten mitään tule, nimim. aivokuolleena kokeissa ym.
Sitten kun on valvonut pitkään, niin mulla tosiaan tulee sellanen, että kulkee ympäriinsä, muttei tunne oikeasti olevansa paikalla, eikä tiedä, mitä on edes tekemässä. Menee vaan...
Toisaalta silloin voi tulla myös mielenkiintoisia ajatuksia, joita ei tavallisesti tulisi. Ehkä sitten lomilla voisi joskus ihan huvikseen koittaa valvoa mahd. kauan ja katsoa, mitä siitä seuraa
E: Miksi tuo kieltä näyttävä hymiö on niin pahansuovan näköinen
-
Joniitti
- Apteekki
Olen huomannut seuraavia OIREITA valvomisesta:
. Niin ja ilman PÄIHTEITÄ jossei sitä kahvia ja tupakkia taas lasketa!
- * Paine päässä
* Pakko liikkeet & lihas krampit
* Jalkojen tunnottomuus
* Hengitys vaikeudet, hapenpuute --> haukottelu
* Tipahtelu ---> ruumiista irtautumis kokemukset
* Agressiivisuus
* Levottomuus
* Jatkuvajuoniset päivät (vainoharhaisuus, ?dejavut?)
* Puheripuli
* Pelkotilat
* Naurukohtaukset
* Päässä pyörii 60 asiaa ja tajuat niistä 80 (yli älykkyys, tajunnan nopeutuminen) tai toisaalta ajatus katkokset ja muistihäiriöt.
* Kuuloaisti tarkentuu huomattavasti.
* Pupiilien koko vaihtelee herkästi.
-
Ayrenum
- Lepakko
-
Lännen nopein
- Apteekki
Lasketaan jos halutaan listaa tehdä päihteistä, mutta tuossa oli vain johtopäätös siittä, että tämän topicin pointtina ei tuskin ollut kahvi taikka tupakka vaan ns.selvinpäin valvominen. Sitten toki voi vääntää että onko "kahveissa" selvinpäin. Teoriassa ei, mutta tuskimpa sekään oli pointtina tässä. Tämä siis oma johtopäätökseni, en yritä laittaa sanoja muiden suuhun.
Last edited by Lännen nopein on Thu 26 Apr 2007, 00:54, edited 1 time in total.
näin käy näytelmissä, joissa vain kaksin kuutamoa katsellaan, vaivutaan suloisiin suudelmiin tai elimiä irti leikataan.
-
Ayrenum
- Lepakko
-
Lännen nopein
- Apteekki
-
Usoda
- LD50
-
Ayrenum
- Lepakko
Minusta kofeiini aiheuttaa ihan pirteänäkin mm. juuri noita Joniitin mainitsemia väsymysoireita. Siksi on mielestäni hyvinkin olennaista ottaa huomioon kahvin vaikutus, vaikkei se ei suoranaisesti psyykkiseltä kuosilta tuntuiskaan!Lännen nopein wrote:Sitten toki voi vääntää että onko "kahveissa" selvinpäin. Teoriassa ei, mutta tuskimpa sekään oli pointtina tässä. Tämä siis oma johtopäätökseni, en yritä laittaa sanoja muiden suuhun.
olet oikeassa.
-
Lännen nopein
- Apteekki
Perustin puheeni aiheeseen eli
Kuten totesin, eli voipi olla kahveissa, mutta kuten tuosta käy ilmi, niin se eo ollut topicissa pointtina.Kun tuolla plinkissä on topicci aiheesta pisimmät poreputket, niin kysyisinkin nyt hautaholvin porukalta kauanko he ovat valvoneet ILMAN mitään päihteitä, kahvia lukuunottamatta?
näin käy näytelmissä, joissa vain kaksin kuutamoa katsellaan, vaivutaan suloisiin suudelmiin tai elimiä irti leikataan.
-
Ayrenum
- Lepakko
Ah. No niin, en enää muistanut avausviestin tarkkaa määritelmää, koska olin lukenut niin monta kertaa tuon otsikon joka taas puhuu muusta :)Lännen nopein wrote:Perustin puheeni aiheeseen eliKuten totesin, eli voipi olla kahveissa, mutta kuten tuosta käy ilmi, niin se eo ollut topicissa pointtina.Kun tuolla plinkissä on topicci aiheesta pisimmät poreputket, niin kysyisinkin nyt hautaholvin porukalta kauanko he ovat valvoneet ILMAN mitään päihteitä, kahvia lukuunottamatta?
Sen sijaan, pointtini on silti asiaankuuluva: Miksi kahvia ei lasketa, tai miksi sitä pitäisi pitää selvin päin olemisena? (Tietysti aiheena voisi olla selvinpäinpaitsikahveissa, mutta mielestäni vaikuttaa siltä että tässä ei pidettäisi kahvia ylipäätään vaikuttavana ja siten huomioonottamisen arvoisena.)
Jessus kun kirjoitan pitkästi tänään. Pitäisi varmaan sulkea netti tältä yöltä.
olet oikeassa.
-
tRip
- Moderator
Selvinpäin valvonut 'bout 40h, joka oli itseasiassa ihan mielenkiintoista..
Se tunne kun huomaa yhtäkkiä piristyvänsä ja ajatukset lähtevät kulkemaan 'psykedeelisempään' suuntaan. Olo on myös paljon herkempi, positiivisessa mielessä.
Tosin tuohon 40h mahtuu mikrounia, jotka nekin ovat hyvin mielenkiintoisia.
Enempää en kyllä tohtisi valvoa.. Voisi ruveta psyyke rakoilemaan liikaa ja sitäpaitsi nukkuminen on kivaa.
Kofeiinilla valvominen ei itsellä onnistu..
Yhden kupin kun juo, nukahtaa varmasti.
Kaksi kuppia, niin tulee tärisevä hermoraunio, joka on äärimmäisen epämiellyttävä olotila.
Se tunne kun huomaa yhtäkkiä piristyvänsä ja ajatukset lähtevät kulkemaan 'psykedeelisempään' suuntaan. Olo on myös paljon herkempi, positiivisessa mielessä.
Tosin tuohon 40h mahtuu mikrounia, jotka nekin ovat hyvin mielenkiintoisia.
Enempää en kyllä tohtisi valvoa.. Voisi ruveta psyyke rakoilemaan liikaa ja sitäpaitsi nukkuminen on kivaa.
Kofeiinilla valvominen ei itsellä onnistu..
Yhden kupin kun juo, nukahtaa varmasti.
Kaksi kuppia, niin tulee tärisevä hermoraunio, joka on äärimmäisen epämiellyttävä olotila.
-
Joniitti
- Apteekki
Jos pilkkua nussitaan, kukaan ei ole koskaan selvinpäin, jokapuolella on HJUUMEITA!!!Ayrenum wrote:Mutta kahvin ja tupakan kanssa valvominen ei ole selvin päin valvomista.Lännen nopein wrote:tämän topicin pointtina ei tuskin ollut kahvi taikka tupakka vaan ns.selvinpäin valvominen.
Voi olla etten tajunnut postiasi ja lätisen turhia
-
frapathea
Nii, sitäkää ei lasketa jos oot syöny buranan kato, ibuprofeeni on pahin hUU!Joniitti wrote:Jos pilkkua nussitaan, kukaan ei ole koskaan selvinpäin, jokapuolella on HJUUMEITA!!!Ayrenum wrote:Mutta kahvin ja tupakan kanssa valvominen ei ole selvin päin valvomista.Lännen nopein wrote:tämän topicin pointtina ei tuskin ollut kahvi taikka tupakka vaan ns.selvinpäin valvominen.
Voi olla etten tajunnut postiasi ja lätisen turhiaMutta olisi pitänyt laittaa "ilman laittomia tajusteita"
tai topicciin vastanneiden paastota koko paska valvomisaika, ihan sama :wink..
-
Ayrenum
- Lepakko
Tottahan tuo, mutta jos haluaa johonkin rajan vetää siitä mitkä psykoaktiiviset substanssit laskea epäselvin päin olemiseksi, niin ehkä peruselintarvikkeisiin kuuluvat voisi rajata pois; kofeiini ei tällainen ole.Joniitti wrote:Jos pilkkua nussitaan, kukaan ei ole koskaan selvinpäin, jokapuolella on HJUUMEITA!!!
Vaikeaahan tämmöinen määrittely on. Varsinaisestihan tämä ei liity edes topiciin, mutta puhun aiheesta koska minua kiinnostaa valvominen ilman kahvia tai muita nimenomaan piristäviä päihteitä. Pitäisikö sitten aloittaa oma topici sille? :)
olet oikeassa.
-
Kalastaja
Onhan kahvi ja tupakka nyt ihan pirullisen addiktoivia ja voimakkaita päihteitä. Totta kai ne lasketaan! Ihme pelleilyä puhua päihteistä lukuun ottamatta tätät ja tota ja sitä ja....
Kahvi on wäckiä ja vieläpä aika huonoa. Ibuprofeeni ei ole päihde, monet metyyliksantiinit ovat päihteitä mitä selvimmässä sanan tarkoituksessa, parhaimpana kofeiini.
Jos halutaan nusasta pilkkua voidaan puhua valvomisesta ilman eksogeenisiä psykoaktiivisia aineita.
Kahvi on wäckiä ja vieläpä aika huonoa. Ibuprofeeni ei ole päihde, monet metyyliksantiinit ovat päihteitä mitä selvimmässä sanan tarkoituksessa, parhaimpana kofeiini.
Jos halutaan nusasta pilkkua voidaan puhua valvomisesta ilman eksogeenisiä psykoaktiivisia aineita.
-
frapathea
-
Ryynipää
-
Maor
- Kameleontti
-
Ayrenum
- Lepakko
-
Maor
- Kameleontti
-
frapathea
-
Ayrenum
- Lepakko
Niin siis eivät niinkään vaikuta alitajuntaan mutta aivan takuuvarmasti kahvi ja tupakka vaikuttavat tajuntaan. Ihan sama, vaikkei olisi edes mitään suoraa mekanismia, sillä vaikka ne vaikuttaisivat pelkästään fyysisellä tasolla, jo sekin vaikuttaisi epäsuorasti tietoisuuteen.
Mutta yritänpä olla jauhamatta tätä offtopicia enää, kun tässä ei nyt ole kyse siitä mistä minä tahtoisin :p
Mutta yritänpä olla jauhamatta tätä offtopicia enää, kun tässä ei nyt ole kyse siitä mistä minä tahtoisin :p
olet oikeassa.
-
spasm
- OD