Kannabiksen kasvatus

Keskustelua kannabiskasvista ja -jalosteista sekä kannabiksen tavoin vaikuttavista aineista.
dr.odd
Karvakuono

Post by dr.odd »

Varmaan joku reilu 15l/kasvi, kaipa ne juuret sitten sinne maahan kasvaa kun multatila loppuu kesken.
börb
Hampputukka
Lepakko

Post by Hampputukka »

Tupla wrote:Ino, onko sukupuolia tullu vielä selville. Mulla kans finskiä esikasvatuksessa joku 5 kappaletta ja ollu suurinpiirtein toukokuun alusta. Vasta yks kaveri paljastunut runkkariksi, saa vissiin kokea poltto hautauksen...

Huomenna varmaan ulos viemässä kun ei enää tahdo mahtua esikasvatus paikkaan, ja luulen että ne pärjäilee jo omillaan, kun kokoakin on jo hieman.

Mutta mites paljon noi kasvit tarvis multaa? Haluaisin kukille kunnon juuritilan, jotta tulis kunnon monsterihampuiksi :twisted:
10 litraa / kasvi
Ahab

Re: Kannabiksen kasvatus

Post by Ahab »

Pistin mylaria kaappiin. Onkohan järkeä laittaa lattiaan ja kattoon?
Shro
Apteekki

Post by Shro »

Lattiaan ja kattoon voi laittaa jos näet sen järkeväksi. Jotkuthan jopa vuoraavat ruukkunsakin mylarilla.
Mutta eiköhän useimmiten tuo seinien vuoraaminen riitä.

Rytistyykö tai meneekö mylar miten helposti piloille, eli voiko sitä uudelleenkäyttää?
Ahab

Post by Ahab »

Käsittelyssä tuli pieniä ryppyjä mutta tuskin nuo haittaavat. Puutarhurin verstaalla sanovat "Rypistele kalvoa ennen käyttöä, näin estäen ns. hot-spottien syntymisen."
Maor
Kameleontti

Post by Maor »

Kyllä sitä voi uudestaankin käyttää, monta kertaa. Kannattaa kuitenkin jo ensimmäisellä kerralla kiinnittää kunnolla seiniin niin ei tarvitse sitten aina olla teippaamassa. Valkoiset seinät komerossa heijastavat jo ihan yhtä hyvin kuin mylar, en ainakaan itse ole huomannut eroja kasvien suhteen, oliko sitten mylaria vai ei. Kattoon on kyllä aika turhaa laittaa, ellei sitten puutu kokonaan lampun heijastin.
-:- We're All Mad Here -:-
Swd
Tuppisuu

Post by Swd »

Valkoiset seinät heijastaa n. 60-70 %. mylar 98 %.
Luotijuna
Psykonautti

Post by Luotijuna »

2 Jock horroria ollut nyt kasvamassa kukintaan asti, tai siis kukinta vaihe on kestänyt n. 1.5 viikkoa ja nyt sitten toinen teki shokin ja näytti pallinsa eli koiras tuli prkl. Aattelin kun kerran synttäritkin on kohta ni tehdä siitä sitten kannabutteria ja siitä parit muffinssit. Onko kellään jotain hyvää reseptiä tuohon?
Niin olen muuten kuvannut tuon projektini niin voisin kuvia pistää sit kun on valmista.
Insanity creeping]
spasm
OD

Post by spasm »

Luotijuna wrote:2 Jock horroria ollut nyt kasvamassa kukintaan asti, tai siis kukinta vaihe on kestänyt n. 1.5 viikkoa ja nyt sitten toinen teki shokin ja näytti pallinsa eli koiras tuli prkl. Aattelin kun kerran synttäritkin on kohta ni tehdä siitä sitten kannabutteria ja siitä parit muffinssit. Onko kellään jotain hyvää reseptiä tuohon?
Niin olen muuten kuvannut tuon projektini niin voisin kuvia pistää sit kun on valmista.

:( Hei haluun sun synttäreille! Ite en oo tosiaan kokeillut tota cannabutteria mutta hamppuforumilla on ainakin paljon erilaisia ohjeita, mm. http://www.hamppu.net/forum/viewtopic.php?t=6466 Tietysti olisi mukava kuulla vaultin reseptejä jos joku on leiponut?
Kylmyys johtuu lämpötilasta.
mastermind
Karvakuono

Post by mastermind »

Trimmailin lowryderia jonka seurauksesta olen ihanan harmonisessa tilassa 8)
Luotijuna
Psykonautti

Post by Luotijuna »

Hei haluun sun synttäreille! Ite en oo tosiaan kokeillut tota cannabutteria mutta hamppuforumilla on ainakin paljon erilaisia ohjeita, mm. http://www.hamppu.net/forum/viewtopic.php?t=6466 Tietysti olisi mukava kuulla vaultin reseptejä jos joku on leiponut?
Tervetuloa mukaan :D. joo pitää tuolta hamppu.netistä katsella joku maukas resepti.
Insanity creeping]
Kalavale
Apteekki

Post by Kalavale »

Tapoin kaikki kasvit oopiumista hamppuun asti, kun alkoi vituttaa oma elamantyyli. Joo muutin myos kesaksi ulkomaille :lol:

Viettakaa hauska kesa! :D
All things are equal, there are no special things.
Delirium Tremens
Kameleontti

Post by Delirium Tremens »

Swd wrote:Valkoiset seinät heijastaa n. 60-70 %. mylar 98 %.
Mylar optimaalisissa olosuhteissa heijastaa noin paljon. Epäilen, ettei sitä yleensä saada niin hyvin asennettua että tuohon päästäisiin. Lisäksi olen käsityksessä että valkoiset seinät saattavat maalista riippuen heijastaa paremmin kuin 70% valovoimasta.

Kuitenkin olettaisin, että Mylar on optimaalinen materiaali ja että kuumat pisteet eivät ole yhtä suuri uhka kuin alumiinifolion kirkasta puolta vuorakseen käytettäessä. Pinta ei kuitenkaan ole yhtä peilimäinen ja mahdollisesti syntyvät polttopisteet eivät kaiken järjen mukaan ole niin teräviä.
AD_HD @ synirc
magiclymagical
Apteekki

Post by magiclymagical »

Jees, aina kaikki kasvit kuolee käsiin. :)

Eka ulkokasvatus: Muutaman siidun sain käsiini ja ulos kasvamaan. (Hyvä paikka yms)
Ja woohoo, 1 kasvi kasvaa. 8)
Mun ajatukset on vaan mun ajatuksii, sul on vapaus miettii omia.
MetsänNeito
Apteekki

Post by MetsänNeito »

Mulla on parikymmentä kasvia nyt justiin joista 5 paljastunut tytöiksi. (: Lajikkeita on monii,
ulkokasveista suurin osa Finxiä.
Vielä meinasin laittaa 4x Lr #2 ja samanverran DpxLr f3.

Silmänruokaa; täs viimeisin (edesmennyt) tyttöni, (LrxStupo)xStuporsonic 7vk kukkineena.
"It is your mind that creates this world"
-The Buddha-
immuzu

Post by immuzu »

Jäin vähän jumittamaan tota kukkasta. Kyllä on kaunista :D
magiclymagical
Apteekki

Post by magiclymagical »

Prklö! Mun ainokainen syötiin! Tuppaa vituttaan ku vaan yks siemen iti ja senki sitte joku etana syöny. Enää varsi ja pari lehen tynkää jäljel. Toivottavasti etanalla oli hauskaa! :twisted:
Mun ajatukset on vaan mun ajatuksii, sul on vapaus miettii omia.
Dagga
Apteekki

Post by Dagga »

Kertokaapa ihmiset, mikä ois paras sativa sisäkasvatukseen, puhdasta sativaa sais olla...
Image
dr.odd
Karvakuono

Post by dr.odd »

Itse pidän sativoista ja tähän mennessä parasta mitä olen omista kasvatuksista polttanut on Jock Horror. Aivan loistavaa tavaraa jota myös monet tuttavat kehuneet. Tässä linkki hamppuforumin KaLaInfoon:

https://www.hamppu.net/forum/viewtopic.php?t=18211

250w spna:lla kasvattelin omani. Venyy melkosen pitkäksi. Suosittelen ehdottomasti jos tykkää sativasta.
börb
Essential
Tuppisuu

Post by Essential »

Päivää, päivää. Tänne tuli sitten rekisteröityä :foil:

Jonkun verran on tullut lueskeltua, takana yksi ulkokasvatus(kuidulla) sekä 2 x LR#2 olen sisätiloissa kasvattanut pienelle alulle. Pihalla ne eivät kuitenkaan selvinneet, omasta virheestäni johtuen :o

Tuli sitten flashbackkina muisto entisestä ulovalostamme, voisiko se olla spna? Kävelin tallille ja tunnin etsimisen jälkeen löysin sen pölyttyneenä nurkassa. Täydessä kunnossa, komiasti palaa. Kyseessä on siis 100w spna :).

Ensimmäinen sisäkasvatus, ei viitsisi heti upottaa 150e natikkaan. Kannattaisiko tällä edes lähteä kokeilemaan? Yhdestä kasvista kyse siis, lajiketta ei vielä tiedossa.

Tiedän että pitää ottaa kasvatustilakin huomioon.

Aika vähän on itseasiassa pohjatietoa. Tiedän että jotkut kasvattelevat parilla ESL-säästölampuilla ja kukittavat komiasti. Lumeneistakun ei vaan satu olemaan ensinnäkään mitään hajua. Enkä varsinkaan osaa verrata ESL -> Spna.

Mikä lajike on suosikkisi porukassa chillailuun? Mietin vain kasvatusvaihtoehtoja.

Edit. Kävin tutkimassa mahdollisia kasvatus paikkoja, löysin sopivan, etäisen, "stealthin" paikan joka sopisi hyvin pieneen scroggaukseen. Riittääköhän ihan 100w, perkele.

Tarvii laskea mitä tuollainen 100w edellyttää pinta-alalta -> If I can ^^
skirtfeber
Apteekki

Post by skirtfeber »

ootko niiku viemäs lampun ulos?

varmaa sil 100w saa jotain aikaseks, suosittelisin et hankkisit pari/muutama pikku eslii viel lisäks, ne ei paljoo kappaleelta maksa.

sosiaalisiin tilanteisiin-> ice x northern lights = ei sosiaalista tilannetta muhahaha.
when the going gets weird, the weird turn pro.
Dagga
Apteekki

Post by Dagga »

Kohta on muutto kerrostaloon edessä, ja hajuhaitoista pitää alkaa huolehtimaan. Oisko jotain ohjeita kuinka rakentaa halpa hajunpoistosysteemi? Hamppuforumilta sai jotain kuvaa, mut en löytänyt kauhean selkeitä ohjeita äkkiseltään...

Edit, ja mikä sen putken tarkoitus on, miksei aktiivihiiltä voi laittaa suoraan kiinni siihen poistoaukkoon?
Image
Essential
Tuppisuu

Post by Essential »

Eiku ihan sisäkasvatus, :).

Icee tilasin ja paria muuta myöhempia varten. Pistän sit ice:n kasvaan tuossa joskus hämässä tulevaisuudessa. Ajattelin vain rakentaa kunnon sydeemit jo valmiiksi.

Olis kyll tarkoitus ostaa joku 400w spna myöhemmin, mut eka kasvatus saada kukkimaan on se päämäärä tässä. Sitten katsella jälkeenpäin "kunnon" laitteistoa kun saa vähän käsitystä / kosketusta / virheitä karsittua pois.

Vois ostaa kyll parit ESL päälle, onko vastoin sääntöjä antaa halvan ESL-lamppujen myyjän url? Tuppukylässä kun hinnat ei oo mitä parhaita.

Kiitän jo etukäteen.
MetsänNeito
Apteekki

Post by MetsänNeito »

Dagga wrote:Kertokaapa ihmiset, mikä ois paras sativa sisäkasvatukseen, puhdasta sativaa sais olla...
Lämpimästi suosittelen jotain hazea, esim. Silver Haze, Super Silver Haze, (Blue Haze,) Original Haze/The Original Haze/Haze<3 ja yks omista lemppareistani jota voin myös lämpimästi suositella on Kali Mist <3 myös helpompi kasvattaa kun kasvaa kuin indica.
"It is your mind that creates this world"
-The Buddha-
Ahab

Post by Ahab »

Hitto mulla on mennyt nyt jo kolme ajastinta rikki tässä tän vuoden aikana. Kaikki ollu samanlaisia säästökarin 6€ ajastimia. On ollut sellanen setuppi et ajastin kiinni seinässä ja ajastimeen kiinni jatkojohto. Jatkojohdossa kiinni on 200W ESL Nurturelite puprle, 2x 15W ESL, 30W ESL, tuuletin ja biozone 90. Noissa ajastimissa on merkintä 0-3500W että kai niitten nyt tollaset romppeet pitäis kestää.
Varmaan tarvii vaan hankkia vähän hintavampi ajastin?
Shro
Apteekki

Post by Shro »

Ahab wrote:Hitto mulla on mennyt nyt jo kolme ajastinta rikki tässä tän vuoden aikana. Kaikki ollu samanlaisia säästökarin 6€ ajastimia. On ollut sellanen setuppi et ajastin kiinni seinässä ja ajastimeen kiinni jatkojohto. Jatkojohdossa kiinni on 200W ESL Nurturelite puprle, 2x 15W ESL, 30W ESL, tuuletin ja biozone 90. Noissa ajastimissa on merkintä 0-3500W että kai niitten nyt tollaset romppeet pitäis kestää.
Varmaan tarvii vaan hankkia vähän hintavampi ajastin?
HUPU2 wrote:Huom! Osa halvimmista ajastimista ei välttämättä toimi luotettavasti jos käytössä on "raskaan sarjan" valojärjestelmä (esim. 400 W SpNa). Ajastin, josta löytyy merkintä 16(4)A on kohtalaisen luotettava jopa 600 watin valaisimelle, mutta mieluummin näin isolle valaisimelle 16/8A tai 16/10. Pienemmillä merkinnöillä varustetut ajastimet, esimerkiksi 16(2)A ja 10(4)A eivät toimi 400 wattisella luotettavasti
Itse olen käyttänyt aina näitä halpisajastimia (16(2)) ja muutama on jo rikki. Kaveri käyttää aivan samoja mutta ei kuitenkaan yhtään hajonnutta.

Tosiaan nuo edullisimmat ajastimet helposti palavat puhki.
Ahab

Post by Ahab »

Joo 16(2)A merkintähän tuossa on. Paremman hankintaan. Kiitos ohjeistuksesta.
Luotijuna
Psykonautti

Post by Luotijuna »

Jeah tänään lähti aurora indica multaan 8). en ole hetkeen kasvattanut, joten olen intoa täynnä hommaan. Kyllä tämä on niin palkitsevaa työtä, kun voi seurata pikkuisten kasvua. Kaveriks auroralle ajattelin pistää northen lightin (jos nyt vaan itäisi). Ennen on tullut tehtyä tuota jock horroria, kun se on mielestäni aivan loistava combotettava deelien kanssa ja yksinkin melko deelinen.

Kellään kokemusta tuosta aurora indicasta, kun en itse muista kokeilleeni sitä?
Insanity creeping]
Awttu
Lepakko

Post by Awttu »

jostain luin että early lajikkeet sopivat hyvin ulkokasvatukseen. itseä houkuttelis ruveta ens kesänä vähän kasvattelee :D
yrtit pitävät minusta.
Shro
Apteekki

Post by Shro »

Awttu wrote:jostain luin että early lajikkeet sopivat hyvin ulkokasvatukseen. itseä houkuttelis ruveta ens kesänä vähän kasvattelee :D
Kannattaa kokeilla myös lowryder, fin420 ym.
Kunnolla kun esikasvattaa sisällä niin kerkee kukkimaan ihanuuksia.