Ayahuasca & analogit

Keskustelua psykedeeleistä ja hallusinogeeneista.
Ahab

Post by Ahab »

Enpä osaa sanoa mikä tossa meni ratkaisevasti vikaan mutta muutamia pointteja. Mä oon aina antanu kiehua kunnolla joka vaiheessa. 50g chakrunaa voi olla vajari jos on huonoa chakruunaa mutta 50g caapia pitäisi kyllä jo toimia mao-estäjänä.
psyke
Lepakko

Post by psyke »

Netissä myytävä p.viridis on yleensä heikkoa. Ei mikään ihme jos 50g ei toiminu, varsinkaan kun et silpunnut lehtiä. Kokeile tuplata määrä ensi kerralla ja silppua lehdet käsin ennen keittämistä. Juo puolet ensin, jos ei toimi tarpeeksi juo puolet vaikka joskus tunnin päästä. Itse kyllä käytän mieluummin chalipongaa kuin chakrunaa, ainakin xxxx:llä myytävä chaliponga on ollut ihan hyvää.

Jostain syystä lehdet tuntuvat menettävän suuren osan potentiaalistaan kuivaamisen yhteydessä(tämä on tosin mutua, tuoreita lehtiä kun en ole kokeillut), sillä myös chaliponga voi olla hyvin mietoa. Tämä taas riippuu varmaan ties kuinka monesta eri tekijästä.
Ahab

Post by Ahab »

Chaliponga on mulla edelleen kokeilematta mutta oikeastaan olen oppinut arvostamaan mimosan varmuutta ja valmistamisen helppoutta ainakin chakrunaan verrattuna että chakrunaa tulee tuskin enää hankittua.
paavo
Tuppisuu

Post by paavo »

Kyllä juu.. Mimosa taitaa olla hankinta listassa seuraavaksi. Jotenkin tuntuu vain paremmalta, ihan säilyvyydenkin kannalta. Harmi vaan, että samasta mestasta ei saa syrian rueta, vaan MAOI:si pitää valita caapi. Epäsopusuhtaa keittelyssä.

Seuraavaksi kyllä varman kaavan mukaan, mutta sellainen kysymys heräsi, että käykö nesteeksi ihan normaali akkuvesi?
Kalastaja

Post by Kalastaja »

Joo, akkuvesi ja etikka on tosi hyviä. B-karboliinit ja DMT liukenevat tosi hyvin etikkaiseen veteen (ei sitä etikkaa niin kamalasti tarvitse pistää). Mielestäni noi keittoajat olivat todella pitkiä (yht. 24h!). 1½ - 2h x 3 pitäisi riittää ihan loistavasti. Ainakin DMT:n ekstraktaatiossa tuollainen n. 1½h x 3 toimi ihan loistavasti. Varmaan vähempikin riittää.
Ahab

Post by Ahab »

paavo wrote:Harmi vaan, että samasta mestasta ei saa syrian rueta, vaan MAOI:si pitää valita caapi.
Tilaa muualta. Melkein joka smartshopissa myydään harmalaa.
aphos
Kameleontti

Re: Ayahuasca.

Post by aphos »

Ok..

Eli tuossa olisi mahd. ~10g Mimosaa ja ~5g harmalaa odottamassa, viikonloppu edessä ja settingit kunnossa, pistäkääs mahdollisimaan hyvä, nopea ja tehokas ohje noiden keittämiseen ja vähän vinkkejä siitä, mitä safkaa ei kannata syödä..
Itse yksinkertaisesti keitin aineksia miedolla lämmöllä erillisissä kattiloissa sen 15-20min ilman mitään kikkailuja. Sitruunamehua mukana tietty. Hyvin toimaa.
Siis tämä toimii varmasti?

Kommentteja tarvitaan, äkkiä!
Last edited by aphos on Fri 01 Jun 2007, 19:52, edited 1 time in total.
Maor
Kameleontti

Post by Maor »

aphos wrote:Ok..

Eli tuossa olisi mahd. ~10g Mimosaa ja ~5g harmalaa odottamassa, viikonloppu edessä ja settingit kunnossa, pistäkääs mahdollisimaan hyvä, nopea ja tehokas ohje noiden keittämiseen ja vähän vinkkejä siitä, mitä safkaa ei kannata syödä..

Kommentteja tarvitaan, äkkiä!
Saa käyttää hakua! Lue tämä ketju!
-:- We're All Mad Here -:-
aphos
Kameleontti

Post by aphos »

Maor wrote:Saa käyttää hakua! Lue tämä ketju!
Joo, tiedän, että täällä on ohjeita, kelasinkin, että jos jollain on jotain viime hetken vinkkejä etc. Yritän vaan päästä mahdollisimman vähällä :lol:
Ahab

Post by Ahab »

Trippipediassa on kai jotkut ohjeet. Jotain vaan hutaset niin kyllä siitä aina joku soppa syntyy. Eri asia sitten jos ottaa sen tosissaan ja keskittyy siihen keittelyynkin kokemuksena. On vain yksi ensimmäinen kerta.
aphos
Kameleontti

Post by aphos »

Ahab wrote:Trippipediassa on kai jotkut ohjeet. Jotain vaan hutaset niin kyllä siitä aina joku soppa syntyy. Eriasia sitten jos ottaa sen tosissaan ja keskittyy siihen keittelyynkin kokemuksena. On vain yksi ensimmäinen kerta.
Joo, jotenkin vaan tuntuu todella aikaavievältä monet ohjeet, joten päätin luottaa noihin Benelux Fatin ohjeisiin. Kaikkea mahdollista on tullut testattua, nyt sitten lopulta DMT.. harmalat tuolla jo kiehuu.. 8)
Kalastaja

Post by Kalastaja »

Sanon tämän tässä nyt vielä kerran, ja se jääköön yhdeksi kerraksi, koska joudun sen varmasti vielä monesti sanomaan. Se, että otat ayahuscaa/päivänsineä/unikkoa tai mitä tahnsa kasvia/komboa ei todellakaan ole sama asia, kuin ottaa jotain tiettyä, puhdasta ainetta.
aphos
Kameleontti

Post by aphos »

Huhhuh, päätelmät viikonlopulta:

1. Ayahuasca (tai siis tässä tapauksessa mimosahuasca) on ennenkaikkea lääke. Psykoaktiivinen (henki?) lääke.
2. Näemme vain pienen osan todellisuudesta, joka on vain mielen senhetkinen tulkinta ympäröivistä ärsykkeistä.

Nyt tajuan yhden levyn kansilehtiseen kirjoitetun lauseen: "May all be blessed, may all be healed."

Nyt on olo mitä mahtavin, kannattaa tod. vähän meditoida (tai rauhoittua) ennen huascan juomista. Maagista !
Saksikäsi
Karvakuono

Post by Saksikäsi »

Mitenköhän lääkkeet seroquel tai seronil vaikuttavat ayahuascan (mimosa + harmala) kanssa?
Kannattaa tosin varmaan jättää ihan varmuuden vuoksi syömättä pari päivää ennen ja jälkeen lähtölaskun, mutta kunhan kyselen mielenkiinnosta.
Shro
Apteekki

Post by Shro »

SSRI-lääkkeet ja MAO-i:n ottaminen samaan aikaan on erittäin (hengen)vaarallista.
Suosittelen ainaskin viikkoa ilman SSRI lääkkeitä.

Muista myös tämä: Foods to avoid with MAOIs
ja Interactions Between MAOIs, SSRIs, and Recreational Drugs
ja lisää Drugs to Avoid with MAOIs
aphos
Kameleontti

Post by aphos »

Tänään pitäisi taas kokeilla shamaanien taikajuomaa, saas nähdä mitä käy..

Mitä noihin dietteihin tulee, itse olen ainakin ollut yleensä aamusta asti syömättä, yöllä luonnollisesti ei tule syötyä, joten tuossa saa parhaimmillaan ~20h aikaa tyhjentää elimistöä. Tod.näk. alkoholi ja joku salami/pepperoni etc. on ne pahimmat (eli tätä ei viitsi paljon krapula-aamuina tehdä).

Aya on kyllä ihan oma lukunsa, todellakin rituaalinomaista touhua..
Sun, Black But Shining
Karvakuono

Post by Sun, Black But Shining »

Ayahuasca on todellakin pyhä sakramentti. Kaksi vuotta sitten palasin sen avustuksella hetkeksi kotiin. Jokin tietty mieltä riivannut kielteisyys hävisi sen kokemuksen jälkeen eikä sitä ole vieläkään kuulunut ainakaan entisessä muodossaan takaisin. Joskus tulevaisuudessa voisi olla aika uudelle kapuamiselle kuoleman liaania pitkin, mutta ainakin tällä hetkellä elämäntilanne on vähän sellainen, ettei kiinnostaisi yhtään avata piilotajunnan verhoja.

Aphokselle hyvää matkaa. Muistahan kuunnella Hiljaisuuden Ääntä.
Kosmoksen Valtias on todellakin arvoituksellinen
Ensiö
Lepakko

Post by Ensiö »

Onko kukaan vieläkään kokeillut ruokohelvestä keittää ayahuascaa? Ja varsinkin mustaherukan kanssa :) olisi kiinnostavaa tietää, tai voisipa kokeilla itsekin joskus kun löytyis vaan aikaa. Vähän jotenkin arveluttaa suun kautta nauttia kun lampaat saattavat kuolla syötyään ruokohelpeä :shock: en sitten tiedä millaisia määriä ne lampaat vetelee ja onko samaa vaaraa ihmisellä tai tuhoaako keittäminen sen aineen mikä tuon aiheuttaa
Minä. Nimeni on Puks. Olen ainoa elollinen Saturnuksessa. Muks!
Kalastaja

Post by Kalastaja »

Lampaat taitaa aika omilla luvuillaan tuota kiskoa, jos niin sattuvat tekemään. Kannattaisi kokeilla MAOI:na jotain varmasti toimivaa, eikä vähän niin ja näin olevaa mustaherukkaa.

Niin, ja kannattaa tietysti aloittaa varovasti pienillä annoksilla, ja edetä siitä sitten ylöspäin fiiliksen mukaan.
Shro
Apteekki

Post by Shro »

Kalastaja wrote:Lampaat taitaa aika omilla luvuillaan tuota kiskoa, jos niin sattuvat tekemään. Kannattaisi kokeilla MAOI:na jotain varmasti toimivaa, eikä vähän niin ja näin olevaa mustaherukkaa.
Olisi aika mielenkiintoista jos mustaherukka toimisi tässä tapauksessa MAO-i:na.
Suomalainen huasca variaatio.
Ensiö
Lepakko

Post by Ensiö »

Shro wrote:
Kalastaja wrote:Lampaat taitaa aika omilla luvuillaan tuota kiskoa, jos niin sattuvat tekemään. Kannattaisi kokeilla MAOI:na jotain varmasti toimivaa, eikä vähän niin ja näin olevaa mustaherukkaa.
Olisi aika mielenkiintoista jos mustaherukka toimisi tässä tapauksessa MAO-i:na.
Suomalainen huasca variaatio.
Mielenkiintoista tosiaan. En kyllä itse ehkä viitsisikään kokeilla mustaherukalla kun pettymys olisi liian suuri :) mutta kiinnostavaa se kyllä olisi, jos vaikka sattuisikin toimimaan!
spasm
OD

Post by spasm »

Ei siinä muuten mitään (jos mustaherukka ylipäätään toimi(s)i mao-inhibiittorina), mutta suhteellisen suuria annoksia sitä joutuisi ainakin ottamaan, ei mitään herkkua (ei sillä että harmala herkkua olisi, mutta you know).
Kylmyys johtuu lämpötilasta.
Ensiö
Lepakko

Post by Ensiö »

spasm wrote:Ei siinä muuten mitään (jos mustaherukka ylipäätään toimi(s)i mao-inhibiittorina), mutta suhteellisen suuria annoksia sitä joutuisi ainakin ottamaan, ei mitään herkkua (ei sillä että harmala herkkua olisi, mutta you know).
Joo ei noi mehutiivisteet oo kovin herkkua. Paljonkohan muuten tiivistettä pitäis ottaa jos nyt sattuisin kokeilemaan joskus...
benelux fat
Kameleontti

Post by benelux fat »

Kuka väitti happoa deelien kuninkaaksi? Pääsin vihdoin ja viimein mokomaa maistelemaan ja oli kyllä verrattaen hengetöntä ja jotenkin suppeaa menoa verrattuna belovediin, eli yagermaisteriin. Kyllä se kruunu demtin päällä keikkuu. Keitelkää! 8) Unohtakaa lippuset ja lappuset. Truth is in the rainforests.. Gekko rock
"Trippi pakottaa ajatukset kulkemaan eri tavalla ja irtautumaan itse rakennetuista muureista, jotka toisilla saattavat pitää horjuvaa mielenterveyttä pystyssä." Miffy @ P-linkki.
spasm
OD

Post by spasm »

Tuli loputkin yage-tarpeet postista tänään, alkaa olemaan seuraavan yage-kokemuksen aika. Kunhan vaan ehtisi joskus ottaakin. Mutta turha kiirehtiä.. kyllä mie huomaan kun on otollinen ajankohta.
Kylmyys johtuu lämpötilasta.
MadHatter
Psykonautti

Post by MadHatter »

^^Onhan se aika hengetöntä verrattuna joihinkin luonnon psykedeeleihin. Mutta ei se siitä silti sen vähempää _psykedeelistä_ tee.. Psykedeliaa voi olla ilman hengellistä hurmostakin. Ja voi sitä kokea toisinaan haponkin kanssa.
tRip
Moderator

Post by tRip »

Joskus sitä vaikeina hetkinä kuvittelee, että olisi jäänyt jotenkin siihen ayahuasca uneen..
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
Sun, Black But Shining
Karvakuono

Post by Sun, Black But Shining »

tRip wrote:Joskus sitä vaikeina hetkinä kuvittelee, että olisi jäänyt jotenkin siihen ayahuasca uneen..
Tämä ajatus vaivasi itseänikin jonkun aikaa yage-matkan jälkeen. Se puhdistautuminen osui vielä sattumalta symbolisesti juuri oikeaan kohtaan, sillä heti seuraavana päivänä alkoi elämääni niin paljon muuttanut tapahtumien vyöry. En olisi välttämättä ollut ollenkaan valmis siihen ilman Suuren Hengen suomaa uudestisyntymisen kokemusta. Se koko kesä oli ihmeellisintä mahdollista unta, jonka aikana usein kävi mielessäni, että saattaisin milloin hyvänsä havahtua vanhasta elämästäni.
Kosmoksen Valtias on todellakin arvoituksellinen
Ahab

Post by Ahab »

benelux fat wrote:Kuka väitti happoa deelien kuninkaaksi? Pääsin vihdoin ja viimein mokomaa maistelemaan ja oli kyllä verrattaen hengetöntä ja jotenkin suppeaa menoa verrattuna belovediin, eli yagermaisteriin. Kyllä se kruunu demtin päällä keikkuu. Keitelkää! 8) Unohtakaa lippuset ja lappuset. Truth is in the rainforests.. Gekko rock
Oletko varma että oli LSD:tä? Ettei jotain tutkarilappua? En ole itse LSD:tä maistanut mutta tutkarilappuja mitä olen syönyt ei ole voinut edes sanoa psykedeeliksi jos käyttää sitä sanaa yagesta.
MadHatter
Psykonautti

Post by MadHatter »

Unohtakaa lippuset ja lappuset
Mitenkään yagea väheksymättä, muistuttaisin myös että psykedeelejä voi käyttää moneen tarkoitukseen, ja joihinkin näistä nämä happolappuset saattaa sopia paremmin. Taiteen tekeminen sopivasti hapoissa on aivan mahtavaa. Miten mahtaa moinen onnistua dmt-päissään? Toki vajariksi jääneenä varmaan pysyy kynä kädessä, mutta onko siitä sitten paljoa apua? Eikös noi huascamatkat kuitenkin yleensä ole melkoista avaruusmatkailua? Näin olen ymmärtänyt. Itsellä jäänyt aina jotenkin vajaaksi, joten en osaa niin sanoa.