Olen miettinyt erilaisia elämäntapoja, vapaampia elämäntapoja:
- Mitä jos lopettaisin työn teon, alkaisinkin vaikka varkaaksi protestoidakseni ylihintaa pyytäviä kauppoja ja suuryhtiöitä vastaan, hakisin ilmaiset ruoat joka päivä ja saisin siinä samalla vähän jännitystä elämään. En varastaisi mitään ylimääräistä vaan pelkästään sen millä pärjäisin. Mitä väliä vaikka jäisin kiinni ja saisin rikosrekisteriin merkinnät varastelusta, se vain auttaisi elämistä työttömänä kun ei kukaan haluaisi "rikollista" työntekijäkseen. Keplottelisin työttömänä mahdollisimman taidokkaasti ja kävisin nostamassa työttömyyskorvauksia joilla eläisin suht leveästi kun ei ruokaakaan tarvitsisi maksaa ja kämpäksi kelpaa joku halpa läävä.
- Tai sitten voisin muuttaa hippikommuuniin jonnekin pöpelikköön jonne on itse rakennettu majat ja ruoatkin kasvatetaan itse. Suomessa tämä ei onnistuisi mutta lähtisin jonnekin missä on lämmintä ympärivuoden niin ei majan tai vaikka teltan tarvitsisi olla mitenkään erikoinen. Siellä ei tarvitsisi maksaa oikeastaan mistään, ei vuokrasta eikä ruoasta.
- Entä millaista olisi päästä asumaan viidakkoon alkuasukas heimon pariin? En tarkoita tietenkään kannibaaleja, se olisi vähän liiankin vaihtoehtoista elämää.. Mutta olen ymmärtänyt dokumenteista että monet heimot ovat yllättävän vieraanvaraisia toisin kuin elokuvissa, joissa valkoiset miehet laitetaan aina pataan tai vähintäänkin keihästetään. Olisi uskomatonta elää täysin viidakon armoilla. Tämä on ehkä utopistisin ídea näistä mutta onpahan tällaistakin tullut haaveiltua
Tässä oli vain muutamia joita olen miettinyt. Tuo varkaaksi ryhtyminen kiehtoo mieltäni jotenkin kierolla tavalla. Onkos teillä muilla mitään haaveita täysin normaalista poikkeavasta elämästä?