Unikon sisäkasvatus

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
Nappi-Nalle
Psykonautti

Re: Unikon sisäkasvatus

Post by Nappi-Nalle »

"Itämisvaiheessa lämpötilan tulisi olla vähintään 3 astetta Celsiusta, mieluiten 10 astetta. Nuoret taimet viihtyvät parhaiten 4-5 asteessa. Pakkaset ovat kohtalokkaita nuorille taimille.
Kasvatukseen sopii parhaiten paikat, jotka ovat aurinkoisia mutta tuulelta suojassa."
Lainaus suoraan Hidas puutarhuri - Unikon viljelijän oppaasta.

Joten se parveke on luultavasti oikein hyvä paikka syksyllä aloittaa sisäkasvatus, kunhan sattuu välillä aurinko paistamaan. Kasvin käyttäytymistä ja kasvua seuratessa sen kyllä varmasti huomaa, jos on joskus jotain kukkasia kasvatellut, eli osaa tulkita reaktiota sisälle tuotaessa. Ja voithan laittaa useampia pieniä ruukkuja ja jos yksi kuolee, on loput jäljellä.
Tämmöinen löytyi:"If you pay close attention to your plants, and maybe experiment here and there with some fertilizers, you'll most likely have an incredible looking poppy garden within a few months."
Eli voisi arvioida, että 3vk-1kk ikäisinä kestää jo huoneenlämmön. Ehkä. :?

Ja tuo tuulelta suojassa,, kai sinne kaappiin silti yksi laite/tietokonetuuletin kannattaa laittaa ilmaa sekoittamaan..

Itsekkin laitan ehkä tällä viikolla itämään ruukkuihin, kokeilin jo paria siementä ja hyvin itivät jääkaapissa, kunhan muistaa kosteana pitää.

Kai tosta selvää saa..
nimimerkki
Psykonautti

Post by nimimerkki »

En usko tuohon, että unikko vaatisi viileää lämpötilaa kasvun alkuvaiheessa, ylipäätään kasvaakseen, vaikka en olekaan kasvatellut kuin pari kertaa sisällä. Ja viimeisen yrityksenkin lopetin n. kuukauden jälkeen, mutta en kasvattamisen vaikeuksien johdosta. Hyvin ne kasvoivat siihen asti ikkunalla, kunhan kasteli tarpeeksi. Kenties viileys voi olla hyväksi, muttei se mikään välttämättömyys ainakaan ole.

Olen antanut itseni ymmärtää, että aivan loppuvaiheessa, ennen lypsämistä tai kotienkorjuuta, alhaiset lämpötilat olisivat hyväksi alkaloidipitoisuuksien kannalta.
Nappi-Nalle
Psykonautti

Post by Nappi-Nalle »

nimimerkki wrote:Olen antanut itseni ymmärtää, että aivan loppuvaiheessa, ennen lypsämistä tai kotienkorjuuta, alhaiset lämpötilat olisivat hyväksi alkaloidipitoisuuksien kannalta.
Viileä olisi hyväksi? Mistä olet tuon kuullut? Itse olen lukenut päinvastaista..

"On merkillepantavaa, että alkaloidipitoisuus on korkein sään ollessa kuiva ja että lateksia muodostuu eniten keskipäivällä pitkänä, lämpimänä päivänä." - Hidas puutarhuri
peili
Psykonautti

Post by peili »

Hain juuri Backaksen puutarhalta pussillisen siemeniä tarkoituksena kasvattaa muutamia yksilöitä lasitetulla parvekkeella. Onko muilla foorumilaisilla samankaltaisia suunnitelmia? Multa löytyy yksi noin 1m*0,2m*0,25m altakasteluparvekekukkalaatikko. Monta unikkoa tossa mahtuisi kasvamaan kerralla? Idätyksen ajattelin suorittaa lähiaikoina turveruukussa sisällä ja laittaa parvekkeelle kunhan yöpakkasten vaara on poistunut. Tiedättekö linkkiä jonkun muun kasvattajan vastaavanlaiseen kasvatuspäiväkirjaan tms vinkkiä. Kuinka kauan itämisestä menee että pääsee lypsämään? Juhannuksesta alkaen pidän 4 viikon loman jonka iakana en ole kotona näitä hoitamassa, mutta kastelija löytyy. Ensimmäistä kertaa olen siis unikon kasvatuksessa mukana ja tarkoituksena olisi saada hieman raakaoopiumia.
miymau
Lepakko

Post by miymau »

Mäkin haluisin tosissaan tietää tästä asiasta enempi. Ajattelin alkaa kasvattaa. Kuinka kaua kestää että kukkis/tulis kodat? Että ehtiskö kesäl tulla jos koht laittais kasvattamaan? Niin ja tosissaan, ei ne varmaan sitten ehi ollenkaa valmistuu jos vasta kesän alussa laittaa ulos siementää... Mutta sit jos ne ei kestä uudelleenistutusta nii mitens sit esikasvatus sisällä onnistuis? :|
Kaikki on paskaa paitsi kusi.
miymau
Lepakko

Post by miymau »

Niin, ja mähän oon iha ulalla, mitenkä isoiks noi kasvaa? :o Ei oo kivaa sit jos jossai ikkunalaudalla kasvattaa ja kokoa onki kohta metri ja päälle :D

Ja mä en tiedä noista valoistä _yhtään_ mitään, just hädin tuskin osaisin varmaa jonku lampun ees laittaa jonnekin :D hhah. Noloa sinällään myöntää ku hamppuaki ahkerasti kasvattelen... :P
Wol
Psykonautti

Post by Wol »

Jos et tiiä valoista mitään, ja hamppua kasvattelet, niin mites perkeleessä saat kukintoa..? seki sinällää aika tarkkaa puuhaa jos haluu vähänkään yli grammaa kouraan :D.
Wöl, bongia polttava lohikäärme.
peili
Psykonautti

Post by peili »

miymau wrote:Niin, ja mähän oon iha ulalla, mitenkä isoiks noi kasvaa? :o Ei oo kivaa sit jos jossai ikkunalaudalla kasvattaa ja kokoa onki kohta metri ja päälle :D
Tossa mun siemenpussissa lukee että kasvaa 80 senttiseksi. Hintaa oli myös 80 senttiä, sattumaa vai ei... :) Mitäköhän pussin merkintä Papaver somniferum; kerrottu sekoite mahtaa tarkoittaa?
miymau
Lepakko

Post by miymau »

Wol wrote:Jos et tiiä valoista mitään, ja hamppua kasvattelet, niin mites perkeleessä saat kukintoa..? seki sinällää aika tarkkaa puuhaa jos haluu vähänkään yli grammaa kouraan :D.
:lol: nauran kyllä itelleni. oon oikee hampuusi joo... siis mulla on vaa joku random lamppu tossa noin kasvien yllä paistattelemassa, löysin tuolta kaapin kätköistä ton lampputsydeemin. Khyl mä tolla oon iha kohtalaisii guggii saanu :)
Miarai
Tuppisuu

Post by Miarai »

Kyllä mulla ainakin unikot lähti kasvamaan ihan hyvin kun pistin jääkaappiin itämään, pari tuntia päivässä pidän huoneenlämmössä jotta saisivat vähän valoa ja ehkä tottuisivat nopeammin lämpimään ja sumuttelen ainakin kaksi kertaa per päivä. Nyt ovat n. 3cm pitkiä ja avanneet sirkkalehdet.