Salvia Divinorum

Keskustelua dissosiatiiveista ja delirianteista.
Ahab

Re: Salvia

Post by Ahab »

jesuiitta wrote:Riittääkö talvella sumuttelu vai pitääkö se joku ilmankostutin käydä ostamassa?
Se kai vähän riippuu siitäkin millanen ilma kämpässä yleensä on. Mulla se ilma menee aika kuivaks mutta oon nähny että muilla pärjää ihan hyvin. Kyllähän salvian pystyy tottuttamaan aika erilaisiin olosuhteisiin.
dimitri
Lepakko

Post by dimitri »

Kalastaja wrote:No hei haloo, ei Salvia divinorumia ihan joka marketissa myydä. Luuletko todella, että joku olisi tilannut S. divinorumin pistokkaan kallilla ulkomaiselta myyjältä, ja istuttanut sen yleiselle pihalle. Vähän ajatusta peliin nyt.

...

Ihan typerää, eikä edes hauskaa.
No ei myydä ei, mutta vanhempieni talon nurkissa käy lähes joka viikonloppu joku eraserhead jumittamassa, niin ei sitä koskaan tiedä. Salvia Divinorumia ei ollut, mutta maku oli tuossa ainakin hemmetin hyvä. Harmi ettei tuota ole enempää, olisin miksannut tupakan sekaan. Luultavasti kasvi saattoi olla jokin maustesalvia, muutaman kuivan lehtikikkareen maistoin ja maistuivat nekin todella hyviltä.
bol
Kameleontti

Post by bol »

Itseäkin alkanut Salvia kiinnostaa. Taitaa olla aika hankalaa saada Suomesta :?. Tuskin edes myydään Salvia divinorum siemeniä kukkakaupoissa. Tänä aamuna katsoin Huomenta Suomea MTV3:selta ja jossain vaiheessa siellä alkoi sellainen ohjelma kuin Ruokala. Siellä rehotti kivan kokoinen Salvia pöydällä, mutta tuskin sitä 'toimivaa'-lajiketta. Laittakaa http://www.youtube.com hakusanaksi "Salvia", niin saa vähän lisää infoa, millainen kokemus voi olla kyseessä.
h.s.t.

Post by h.s.t. »

bol wrote:Siellä rehotti kivan kokoinen Salvia pöydällä, mutta tuskin sitä 'toimivaa'-lajiketta.
No shit...
immuzu

Post by immuzu »

h.s.t. wrote:
bol wrote:Siellä rehotti kivan kokoinen Salvia pöydällä, mutta tuskin sitä 'toimivaa'-lajiketta.
No shit...
Eihän toi mauste salvia ja Divinorum edes näytä kovin paljoa toisiltaan. -.-
bol
Kameleontti

Post by bol »

immuzu wrote:
h.s.t. wrote:
No shit...
Eihän toi mauste salvia ja Divinorum edes näytä kovin paljoa toisiltaan. -.-
Totta. Divinorumin lehdet ovat isompia.
immuzu

Post by immuzu »

bol wrote:
Totta. Divinorumin lehdet ovat isompia.
Ja esim. varsi on huomattavan erilainen...
Usoda
LD50

Post by Usoda »

Tuli kokeiltua viikonloppuna Salvia 40X ekstraktia, toimi todella hyvin ainakin DXMn kanssa. Tuntui kun maailma yhtäkkiä vain katoaisi ja kaikki huoneessa olijat olisivat siirtyneet sellaiseen suljettuun erilliseen tilaan. Yksistään aluksi ei taaskaan tuntunut jostain syystä tosin potkivan.
"Muutenki mulle tulee siitä mieleen vaa henkilö joka tapittaa himassa happonaamana animea, ihan jees laifstailllll.." - Frapathea
Resilar - Tehotippa | Fuck your shit! Fun things are fun!
Syksy
Olen kuin puu,
lehdet haisee paskalle.
Orava
_FOOL_
Apteekki

Post by _FOOL_ »

Sanokaapas, voiko salvia matkasta saada tolkkua kuten sienistä ja/tai ayahuascasta?
Image
immuzu

Post by immuzu »

_FOOL_ wrote:Sanokaapas, voiko salvia matkasta saada tolkkua kuten sienistä ja/tai ayahuascasta?
Kai sekin on mahdollista joillekkin. Mulle ei. Jotenka mulle ei enää sitä tavaraa..
Ahab

Post by Ahab »

_FOOL_ wrote:Sanokaapas, voiko salvia matkasta saada tolkkua kuten sienistä ja/tai ayahuascasta?
Riippuu kai vähän mitä tolkku on. Kerran kun mussuttin salviaa pimeässä suihkuhuoneessa alkoi ympärilläni pyöriä hieman toy story mainen lelujen paraatijono ja ne käski mulle kokoajan jotain. Eihän siinä sillä hetkellä tuntunut mitään tolkkua olevan mutta kun olo alkoi selkiytyä tajusin että olin paljon haikaillut lapsuusaikoja kun aikaa riitti aina loputtomasti ja aika kului hitaasti niin nyt koin konkreettisemmin asian toisesta näkökulmasta että nyt minua ei ole kukaan käskemässä ja olen vapaampi joskin se tuo velvollisuuksia joiden täyttämiseen menee aikaa ja omaa aikaa jää siten vähemmän. Enkä ole sen jälkeen pahemmin haikaillut lapsuusaikoja. Oikeastaan ainoa kerta kun olen salviasta saanut jotain muuta irti kuin erilaisen tilan hämmästelyä ja toisaalta myös ainoa kerta kun mussutettu lehti on toiminut kunnolla. Jos et ole koskaan kokeillut kuin polttamalla niin kokeile ihmeessä.
_FOOL_
Apteekki

Post by _FOOL_ »

Kiitos.
Ei ole tullut sallya testattua vielä.

Onko se enemmän dissosiatiivi kuin psykedeeli?
Voiko sitä jakaa edes näin?
Image
Ahab

Post by Ahab »

_FOOL_ wrote:Kiitos.
Ei ole tullut sallya testattua vielä.

Onko se enemmän dissosiatiivi kuin psykedeeli?
Voiko sitä jakaa edes näin?
No helpompi sitä on verrata johonkin unimaisiin psykedeeleihin kuin vaikka DXM:ään. Dissosiatiivinen psykedeeli. Turhaa lokerointia. Sen tietää sit ku on ite kokeillu :)
tRip
Moderator

Post by tRip »

Kyllä silloin kun salviaan tutustuin, niin herätti paljon uusia ajatuksia ja tunteita.
Nykyään en ole saanut salviasta niin 'puhtaita' vaikutuksia, vaan trippailu on enemmänkin ollut mielikuvamatkailua.

Ei se mielestäni missään mielessä dissosiatiivi ole, joskaan ei oikein varsinainen psykedeelikään.. Se on salvia. Unenomainen hallusinogeeni?
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
Markus Heikkilä
Tuppisuu

Post by Markus Heikkilä »

Selvittelin, onko salvian tilaaminen omaan käyttöön ulkomailta mitenkä laitonta. Kaikesta päätellen sen pitäisi olla toisesta EU maasta tilatessa luvallista kunhan määrä ei ylitä kolmen kuukauden käyttöä (määritelmällisesti 90 kertaa päivittäinen annos, joka lukee pakkauksen kyljessä). Salviahan (divinorum) on luokiteltu rohdosvalmiteeksi, jota ei saa Suomessa myydä muualla kuin apteekeissa - eli tätähän saisi siis myydä apteekeissa täälläkin... Ainoa tulkinnanvarainen kysymys on se, että pitäisikö ulkomailta tilatessa myyjänä olla apteekki. Mun tulkinnan mukaan ei tarvitse, jos kyseisessä maassa tuotetta saa vapaasti myydä.

Kysymys kuuluu, onko kukaan saanut seurauksia salvian tilaamisesta ulkomailta tai onko lähetyksiä takavarikoitu? (sori etten jaksanut käyttää hakua)

Säädöksiä aiheesta:

http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2002/20021088
http://www.laakelaitos.fi/uploads/Ajank ... uistio.pdf
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1987/19870395

EDIT: Joo, olihan tuolla tietysti kokonainen topicci aiheesta...

viewtopic.php?f=8&t=170&st=0&sk=t&sd=a& ... tilaaminen
Shro
Apteekki

Post by Shro »

Salvia on lääkeainelistalla joka tarkoittaa sitä että ovat luvanvaraisia. Tarvitset luvan tai reseptin jotta tulli ei nouki salvioita talteen mikäli syynaavat paketin.
Dagga
Apteekki

Post by Dagga »

Salvian kasvatusvinkkejä kaipaisin taas: Kahdeksas lehtipari tulossa, kannattaako latvoa? Ja lähteekö se hyvin haarautumaan, vai pitäiskö unohtaa koko homma? Entä kestääkö sillä kauan toipua?
Image
Ahab

Post by Ahab »

Dagga wrote:Salvian kasvatusvinkkejä kaipaisin taas: Kahdeksas lehtipari tulossa, kannattaako latvoa? Ja lähteekö se hyvin haarautumaan, vai pitäiskö unohtaa koko homma? Entä kestääkö sillä kauan toipua?
Kyllä se aika nopeasti alkaa haaroittumaan. En tiedä minkä koikoinen se on mutta kannattaa samalla ottaa sen verran sitä latvaa että siitä saa piston.
Jussi
Apteekki

Post by Jussi »

Nyt olis postissa tulos 20x salviaa. Paljonko sitä kannattaa ekalla kertaa polttaa bongista?
Kun matkalle kerran on lähdetty, ei paluuta takaisin enää ole.
_FOOL_
Apteekki

Post by _FOOL_ »

Tämä pitäs pelastaa...
IMGP0153.jpg
Image
Tatia
Tuppisuu

Post by Tatia »

Markus Heikkilä wrote:
Kysymys kuuluu, onko kukaan saanut seurauksia salvian tilaamisesta ulkomailta tai onko lähetyksiä takavarikoitu? (sori etten jaksanut käyttää hakua)
Olen sanut lääkeainerikoksen salvian tilaamisesta. Paketissa oli ollut 2g 5x extractia. Päätös on vuodelta 2005 ja seuraamukset 10 päiväsakkoa.
Tilauksen tein a:sta, jota en kyllä ole enää koskaan käyttämässä. Todella kallis eikä mitenkään erikoinen, mutta yksi tunnetuimpia.
Ahab

Post by Ahab »

Kiitos postauksesta ja tervetuloa vaulttiin Tatia (vaikka rekisteröityneenä ootkin näköjään ollu jo pitemmän aikaa).
Tais olla melkein viimesiä salvioita mitä A lähetti suomeen.
tajunalle
Lepakko

Post by tajunalle »

Onkos tuo salvia kuinkas vaarallista vähän nuoremmalle? Kun 16 vuotta on ikää ja kaveri on sanonut et ei oo mitään, mutta... Vai pitääkö tyytyä viinaan :/
Dagga
Apteekki

Post by Dagga »

En kannustaisi ala-ikäistä nauttimaan mitään laittomia päihteitä, mut kannattaa ottaa asiasta selvää useammasta lähteestä, ennen kuin ryntää tekemään mitään. Tieto vähentää tuskaa tässä tapauksessa, luulisin.
Image
tajunalle
Lepakko

Post by tajunalle »

No saattaa olla minun kohdaltani, että en tule ottamaan mitään ja viina on nyt vahvin mihin olen koskenut. Salvia kiinnostaisi vain kun se tuntuisi olevan aika harmiton (ei vaarallinen). Katson asiaa ja katsotaan nyt. Entä onko tuo smartshop kuinka luotettava?
tRip
Moderator

Post by tRip »

Alkoholihan nyt on päihde sieltä rankimmasta päästä..

Kokeile salviaa jos tunnet haluavasi tutustua sisäavaruuteesi..
Mutta muista, kun portit on kerran avannut, ei niitä enää voi sulkea.

Salvia ei tosiaan ole vaarallinen terveydelle, mutta mielenterveydelle se saattaa olla väärällä settingillä.
Jos olet kokeilemassa, kokeile se avoimin mielin. Älä odota mitään. Nauti. Jos epäröit, älä ota. Ehdit kyllä elämäsi aikana :)
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
Dagga
Apteekki

Post by Dagga »

No joo, mä arvasin et joku sanoo noin, mut alaikäisten juominen on kuitenkin yleisesti suvaittua, ja mä uskon kuitenkin jossain määrin porttiteoriaan... Kun lähtee laittomuuksien maailmaan, rajat alkavat hämärtymään. Mut toki jos kokee asian tutkimisen jälkeen olevansa valmis kokemukseen, niin mikä ettei...?
Image
tajunalle
Lepakko

Post by tajunalle »

Meinasko tuo porttiteoria sitä että, kun ottaa jotain niin alkaa tehdä mieli vahvempaa? No ei ainakaan oma aikomukseni ollut ottaa mitään kovin vahvaa.
Dagga
Apteekki

Post by Dagga »

Eipä nyt niinkään mieli, tai himo. Mut kun ylittää omia rajojaan ja tutustuu ihmisiin jotka on ylittänyt toisia, niin sitä voi mennä pidemmälle ja pidemmälle, ihan mielenkiinnosta tai muuten vaan. Mut pitää vaan kiinni omista periaatteistaan, kunhan sellaiset omaa, niin ei varmaan mitään hätää.
Edit: Ja Salviahan voi olla melko voimakas psykedeeli, mut eipä se susta nistiä tee.. ;)
Image
Ahab

Post by Ahab »

Itse asiassa se on nykyään porttihypoteesi. Toi tota sanaa mä ainakin suosin. Siinä on kyseenalaistavampi sävy.
Mulla se meni itseasiassa niin että alusta asti oli kaikki vahvemmat psykedeelit kiinnostaneet mutta ajattelin että ei vielä. Että ensin pitää kokeilla pilvellä mitä pää kestää ja sitten vasta alkaa miettimään onko se psykedelia oma juttu.
Mutta asiaan. Tuossa iässä sitä kasvaa vuodessakin niin paljon että pieni odotus ei tee pahaa. Itse olen ihan tyytyväinen etten edes kuusitoista vuotiaana ollut vielä edes kuullut salviasta.
Mieti motivaatioitasti ja suhteuta se siihen millainen tiedät salvian olevan. Kun luulet tietäväsi millainen se on.
Jos päädyt kokeilemaan niin toivon että teet sen terveellä asenteella ja varovaisuudella.
Youtubessa on videoita ku pissikset polttaa salviaa ja kun niitä katsoo ei oikein tiedä pitäisikö suuttua vai itkeä.