Särkynyt sydän (Dicentra Spectabilis)

Keskustelua muille alueille sopimattomista kasveista ja yhdisteistä.
khak

Särkynyt sydän (Dicentra Spectabilis)

Post by khak »

Siis eli särkynyt sydän, tietäiskö joku onko sillä jotain haittavaikutuksia tai vastaavaa. Mitään huonoja puolia siis. Ite en oo mistään löytäny vastausta tuohon ja ois kullanarvoista tietää. Jos ette tiedä vastausta niin pistäkää mielipiteitä.
Vaikuttava aine on siis protopiini.
Ahab

Post by Ahab »

Huonoja puolia on se että se ei oo paljo mitää muuta ku kaunis puska. No joo onhan noi marginaalisetki kiva kahlata läpi. Aika kasan sain ite polttaa ennen ku mitään tunsin. Edellisessä vaultissa joku mainitsi että maksa ei ehkä pidemmän päälle digaa. Varmistusta?
^Gangsteri^
Apteekki

Post by ^Gangsteri^ »

Jostain luin että voi aiheuttaa syöpää. Eikä kyllä mullakaan toiminu.
Maor
Kameleontti

Post by Maor »

Jos välttämättä haluat tätä poltella niin savujen sekaan sotkettuna, siis röökin tilalla, menettelee, mutta siis AIVAN turhaa!
HUUHAA
Apteekki

Post by HUUHAA »

juu, itekkin kerran tullu polteltua..... SOMAsta luin että "suht voimakkaasti euforisoiva" juu niinpä taas...... ei muuta kun paha maku suuhun usean pesällisen jälkeen
työni on HUIPPU salaista.......... en tiedä siitä oikeastaan mitään
Maor
Kameleontti

Post by Maor »

Sama vika rahikaisella.

Ja SOMAsta ei kannata ottaa mitään neuvoja!
-:- We're All Mad Here -:-
growy
Kameleontti

Post by growy »

JOo tästä vielä,et mikä kohtakasvista poltetaan?
Last edited by growy on Mon 18 Jun 2007, 02:36, edited 1 time in total.
Ahab

Post by Ahab »

Itse polttelin lehteä.
Vein sen viime vuonna loppukesästä ulos kasvamaan kun ei oikeen ikkunalaudalla elänyt sellanen pensaan taimi. Hianosti se on sieltä noussut talveen jälkeen ja pari kertaa oon käyny kaataa vähän ravinnetta. Toinen kasvi jonka oon vieny ulos kasvaa ja kokemus olikin enemmän siinä kuin polttelussa.

edit: ilokseni huomasin eilen että se nousee sieltä maasta tänäkin vuonna(2007). kävin sitten tänään antamassa sille vähän ravinnetta.
Ahab

Re: Särkynyt sydän (Dicentra Spectabilis)

Post by Ahab »

En ollut varmaan yli pariin viikkoon käynyt katsomassa tota ja nyt kun olisin käynyt antamassa ravintoa ja nappaamassa kuvan niin joku olikin katkonut koko kasvin mukaansa. Joku raiskattu tynkä ja juuret oli tietysti jääneet että hyvällä säkällä voi nousta vielä joskus uudestaan. Jotenkin haikea fiilis vaikka ei sille muita suunnitelmia ollut kuin pitää hengissä. Typerää :x vaikka toisaalta ihan odotettavissa kun siinä paikalla käy teinit juopottelemassa. Tai tiedä vaikka joku kitsas koirantaluttaja akka napannut mukaansa kun ei raaski omaa taimea ostaa. Olin kelannut daturan viedä samaan paikkaan mutta hitto turha viedä tonne mitään edes silmän iloksi.
Awttu
Lepakko

Post by Awttu »

jostain luin et rasittais sydäntä. en varma ole.
yrtit pitävät minusta.
jakoavain

Post by jakoavain »

Ahab wrote:En ollut varmaan yli pariin viikkoon käynyt katsomassa tota ja nyt kun olisin käynyt antamassa ravintoa ja nappaamassa kuvan niin joku olikin katkonut koko kasvin mukaansa. Joku raiskattu tynkä ja juuret oli tietysti jääneet että hyvällä säkällä voi nousta vielä joskus uudestaan. Jotenkin haikea fiilis vaikka ei sille muita suunnitelmia ollut kuin pitää hengissä. Typerää :x vaikka toisaalta ihan odotettavissa kun siinä paikalla käy teinit juopottelemassa. Tai tiedä vaikka joku kitsas koirantaluttaja akka napannut mukaansa kun ei raaski omaa taimea ostaa. Olin kelannut daturan viedä samaan paikkaan mutta hitto turha viedä tonne mitään edes silmän iloksi.
God damn assholes. Sun heittää siihen susikoira tolpan päähän ja pitää se nälkäsenä.

Ite oon tästä kans kuullu jotain urbaanilegendoja 8) Onneks on maalta niin vois ihan silmäniloks pistää kasvaan.
Awttu
Lepakko

Post by Awttu »

siis onko tämä kenelläkään edes kunnolla toiminut?
yrtit pitävät minusta.
Ahab

Post by Ahab »

Kerran poltin neljä pesällistä lehteä ja tuntui ettei tunnu missään ja lähdin kauppaan. Kun olin tulossa takaisin kaupasta pamahti yhtäkkiä todella hyvä olo päälle kuin tyhjästä. Eipä siinä oikeen muuta tajunnut kuin ihmetellä että olisiko se voinut johtua niistä lehdistä vai ei.
Awttu
Lepakko

Post by Awttu »

tämäkin voi olla kyllä placeboa. mutta luulisin että ainakin vähän toimii
yrtit pitävät minusta.
Awttu
Lepakko

Re:

Post by Awttu »

^Gangsteri^ wrote:Jostain luin että voi aiheuttaa syöpää. Eikä kyllä mullakaan toiminu.

ne eikö se tupakkakin aiheuta sitä syöpää? :lol:
yrtit pitävät minusta.
marsipaaninarsissi
Tuppisuu

Post by marsipaaninarsissi »

Keräsin, kuivasin ja poltin. Kokeilin aluksi pari pesällistä, mutta mitään ei tapahtunu. Sitten eräs ilta otettiin kaverin kans, että poltellaans nyt kunnolla. 5 vai 6 piipullista poltettiin molemmat nii sitte tuntu vähäsen. Hieman samanlainen vaikutus(mutta erittäin minimaalisena)ku kannabiksella. Vähä turhaa, ku pitää polttaa nii paljo. Ei välttämättä oikein terveellistäkään, jos pitää polttaa viistoista piipullista jos haluaa vähänkään tuntea vaikutuksia.. :? jepjep.. SOMAsta luin myös särkyneen sydämen vaikutuksista. Ee toemi nii hyvin
Jos kokoamme kaiken sen, mitä lääketiede tänään voi varmasti väittää, kuuluu näin: puhdas vesi kohtuullisesti nautittuna on vaaratonta.
Awttu
Lepakko

Post by Awttu »

marsipaaninarsissi wrote:Keräsin, kuivasin ja poltin. Kokeilin aluksi pari pesällistä, mutta mitään ei tapahtunu. Sitten eräs ilta otettiin kaverin kans, että poltellaans nyt kunnolla. 5 vai 6 piipullista poltettiin molemmat nii sitte tuntu vähäsen. Hieman samanlainen vaikutus(mutta erittäin minimaalisena)ku kannabiksella. Vähä turhaa, ku pitää polttaa nii paljo. Ei välttämättä oikein terveellistäkään, jos pitää polttaa viistoista piipullista jos haluaa vähänkään tuntea vaikutuksia.. :? jepjep.. SOMAsta luin myös särkyneen sydämen vaikutuksista. Ee toemi nii hyvin

soma haisee :lol:
yrtit pitävät minusta.
deadbugs
Tuppisuu

Post by deadbugs »

täähän toimii ihan yhtä hyvin ku mikä tahansa random kasvi, jonka metsästä löytää: ku jotain savua kymmenen pesällistä imee nii kyl päässä jotain tuntuu. jonkinlainen lievä myrkytystila. särkyneen sydämen maku ei oo ees hyvä, se haiseekin somaa pahemmalta.
nothing is true - everything is permitted.
Hattusiili
Karvakuono

Post by Hattusiili »

vittu just tota särkynyttä sydäntä isosisko kasvatti viime kesänä! HITTO en älynny
thedemon

Post by thedemon »

Olen saanut sellaisen käsityksen että siitä pitäisi tehdä ennemmin teetä kuin polttaa..
..tosin epätoivoisimmat voi koettaa polttaa vaikka kuusen käpyjä jos haluaa häkämyrkytyksen
niunau
Psykonautti

Post by niunau »

thedemon wrote:..tosin epätoivoisimmat voi koettaa polttaa vaikka kuusen käpyjä jos haluaa häkämyrkytyksen
Olin juuri kirjoittamassa ihan samaa kun tätä ketjua luin läpi.
Onneksi sentään joku kerkesi avaamaan sainaisen arkkunsa ennen mua. :lol:
"What a wicked thing to do
To make me dream of you"
taikasieni
Karvakuono

Post by taikasieni »

joo-o ei mitään vaikutuksia.