Itse kävin kuulusteluissa asemalla monimutkaisen asian takia. Oli hallussa kannabista joka ei ollut edes minun ja otin syyt niskoille. Enivei tämä poliisi oli kyllä niin lapsellinen ja rasittava.
Kokoajan se nauro mulle, kaikille mun jutuille ku selitin sitä tilannetta. Sitten se vihjaili kokoajan että "Noh .. kai edes sait siltä naiselta? " ja naureskeli päälle. Siis se jolta otin tavallaan syyt niskalle on naispuolinenhenkilö. Enivei..
Kaikista paras oli kuitenkin aloitus kun olin vähän heikossa kunnossa (kuumetta) ja mainitsin asiasta.. "Noh.. parempi kai KUUMEESSA kuin... HUUMEISSA *hohhohohohohoh*"
jakoavain wrote:Itse kävin kuulusteluissa asemalla monimutkaisen asian takia. Oli hallussa kannabista joka ei ollut edes minun ja otin syyt niskoille. Enivei tämä poliisi oli kyllä niin lapsellinen ja rasittava.
Kokoajan se nauro mulle, kaikille mun jutuille ku selitin sitä tilannetta. Sitten se vihjaili kokoajan että "Noh .. kai edes sait siltä naiselta? " ja naureskeli päälle. Siis se jolta otin tavallaan syyt niskalle on naispuolinenhenkilö. Enivei..
Kaikista paras oli kuitenkin aloitus kun olin vähän heikossa kunnossa (kuumetta) ja mainitsin asiasta.. "Noh.. parempi kai KUUMEESSA kuin... HUUMEISSA *hohhohohohohoh*"
Täytyypä taas heittää jotain jaadajaadaa. Ehkä poliisin kanssa toimimiseen keskittyneet amerikkalaiset oppaat eivät Suomessa toimi, koska täällä ei sellaista (vinoutunutta) logiikkaa ole poliisin oikeuksissa vaan lähes rajaton valta. Kuitenkin oikeuslaitos pääpiirteittäin toimii samankaltaisesti, joten hiljaisuus ja kaiken kieltäminen ovat yleensä oikeudessa voitollisia taktiikoita. Liian moni menee mukaan pollarien peleihin ja yliarvioi heidän valtansa. Ehkä liikaa leffoja.
Aluksi sanot että suomessa poliiseilla on lähes rajaton valta, mikä on juuri päinvastoin. Lopussa sitten toteat juuri päinvastaista, puhut poliisien vallan yliarvioinnista.
Oho, sattui yhden sanan virhe joka tekee viestistäni jossain määrin ristiriitaisen ns. saatanan raamatunluvulla. Täytyy kuitenkin tarkentaa vähän mitä rajattomalla vallalla tässä yhteydessä käsitin. Kummassa maassa, Suomessa vai Yhdysvalloissa, onnistuu mielivaltainen etsintä? Kummassa sellaisesta selviää "nuhteluilla" eli kehuilla kahvitunnilla ja kummassa mennään ehkä jopa oikeuteen? Kummassa asia painetaan villaisella jos etsinnän tuloksena oli grammakin budia? Kummassa voi käyttää laittomin keinoin hankittuja todisteita oikeudessa?
Toki tietyssä mielessä amerikkalaisen poliisin suurempi hormoni-itkupotkuraivarin todennäköisyys ja liipasinherkkyys on sitä "valtaa". Kyllähän välitön kuolema on henkilökohtaisella tasolla melko suuri ongelma.