Jokela Strike Down
-
Ahab
Re: Jokela Strike Down
Iltapäivälehdet mässäilee myös. Heti torstaina oli 22 sivua aiheesta yhdessä lehdessä. Samaan aikaan ne kauhistelee tapahtumaa mutta ah sitä ihanaa kassakoneen ääntä joka niille laulaa.
-
Thoxium
Vituttaa kanssa. Ei riitä ymmärrys miten joku voi uskoa jumalaan? Koskaan ei ole jumala mua auttanut, koskaan se ei ole mitään mulle antanut, jos se olisi olemassa niin vihaisin sitä. Jos se olis olemassa niin se olis sadisti, miksi se antoi mulle surkean elämän jos se mua rakastaa? Ehkä pitäis kääntyä muslimiksi ja räjäyttää vääräuskoisia, ehkä mä pääsisin sitten paratiisiin.Miasma wrote:Kirkko on heti haaskalla. Katson ihan mitä tahansa ohjelmaa mikä koskee tuota Jokelan tapausta, niin eikö saatana ole jokin pappi tai vastaava jakamassa omia harhaisia oppejaan. Vittu, että vituttaa! Sori tämä avautuminen.
-
tila saha
- Lepakko
-
Torg
- Karvakuono
Ihminen ei ole ihminen...tämä on asia, jonka jokaisen pitäisi ymmärtää.
Leo Strauss, yhteiskuntafilosofi, joka heitti kovaa settiä...settiä, jota pallonhallitsijat diggailee...ei ole mitään...kun nykyjohtajien aika loppuu, niin loppuu myös lampaiden aika. Tämä on vitun cool fakta, sanokaa mitä sanotte, ydinsota alkaa...ihan kohta kai, ja jos ei ala, niin liskot ovat ne, jotka hallitsee.
Älkää ottako liian tosissanne, olen kännissä.
Leo Strauss, yhteiskuntafilosofi, joka heitti kovaa settiä...settiä, jota pallonhallitsijat diggailee...ei ole mitään...kun nykyjohtajien aika loppuu, niin loppuu myös lampaiden aika. Tämä on vitun cool fakta, sanokaa mitä sanotte, ydinsota alkaa...ihan kohta kai, ja jos ei ala, niin liskot ovat ne, jotka hallitsee.
Älkää ottako liian tosissanne, olen kännissä.
-
Ayrenum
- Lepakko
Jotenkin tää kuulostaa mun mielestä ihan samanlaiselta todellisuuspakoisuudelta kuin se jota jotkut uskovaiset harrastavat, että jumala kyllä hoitaa kaiken joten ihan sama mitä teen. Sinulla kyseessä on vain tuon negaatio, eli käytännössä yrität syyttää muita siitä että oma elämäsi on paskaa. Entä jos se on paskaa siksi että itse päätät niin, etkä ota vastuuta omista teoistasi? Juuri tuonkaltaisista syistä tuo Jokelan ampujakin teki mitä teki.Thoxium wrote:Vituttaa kanssa. Ei riitä ymmärrys miten joku voi uskoa jumalaan? Koskaan ei ole jumala mua auttanut, koskaan se ei ole mitään mulle antanut, jos se olisi olemassa niin vihaisin sitä. Jos se olis olemassa niin se olis sadisti, miksi se antoi mulle surkean elämän jos se mua rakastaa?
Muuten tuntuu kyllä, että lopulta tuo ampuja tietyllä tavalla saikin aikaan jotain sellaista kuin halusi. Hänen esittämästään yhteiskuntakritiikistä keskustellaan, ja vaikka monelle se on nimenomaan syy kieltää yhteiskuntakritiikki, olen nähnyt paljon keskustelua joka on lähtenyt ajatuksesta "hitto kun taaskaan kukaan ei yhtään mieti mitä toi kaveri tahtoi sanoa". Tällaiset keskustelunavaukset tuntuvat kyllä saavan ihmisiä miettimään tuotakin puolta. Ehkä. Ja tämän seurauksena myös ne jotka eivät ole tehneet havaitsemiensa yhteiskunnallisten ongelmien perusteella samanlaista idioottimaista misantrooppista johtopäätöstä kuin tämä sankari, mutta omaavat muuten hyviä yhteiskuntakriittisiä näkemyksiä, saavat myös sen myötä paremmin äänensä kuuluviin.
Kuka tietää, mitä tästä seuraa. Tai no, eihän tällaisten tapausten vaikutukset koskaan ole mitenkään erillisesti todettavissa.
olet oikeassa.
-
Thoxium
Heh, älä nyt sentään vertaile minua tuohon luuseriin. Minä en sitä päätä että elämäni on paskaa, miksi edes haluaisin tahallani itselleni paskaa elämää? Väärää lääkitystä voi ainakin syyttää, eli sen asian voin itse korjata. Mutta voinko korjata muiden ihmisten asennetta ja ajattelumallia? Vaultissakin semmosia ihmistyyppejä jotka ovat syyllisiä, en rupea nimi mainitsemaan mutta toivottavasti kokevat piston sydämessään.Ayrenum wrote:Sinulla kyseessä on vain tuon negaatio, eli käytännössä yrität syyttää muita siitä että oma elämäsi on paskaa. Entä jos se on paskaa siksi että itse päätät niin, etkä ota vastuuta omista teoistasi? Juuri tuonkaltaisista syistä tuo Jokelan ampujakin teki mitä teki.Thoxium wrote:Vituttaa kanssa. Ei riitä ymmärrys miten joku voi uskoa jumalaan? Koskaan ei ole jumala mua auttanut, koskaan se ei ole mitään mulle antanut, jos se olisi olemassa niin vihaisin sitä. Jos se olis olemassa niin se olis sadisti, miksi se antoi mulle surkean elämän jos se mua rakastaa?
-
h.s.t.
No, itsehän sitä on loppujen lopuksi vastuussa omasta onnellisuudesta/onnettomuudesta. Sehän riipuu siitä miten otat kaiken vastaan.Thoxium wrote:Minä en sitä päätä että elämäni on paskaa, miksi edes haluaisin tahallani itselleni paskaa elämää?
Joten onko se elämä nyt loppujen lopuks niin paskaa..?
-
Lymykonna
- Kameleontti
Et. Sen takia juju onkin oman suhtautumisen muuttamisessa. Aina löytyy kusipäitä ja aina joku on eri mieltä.Thoxium wrote: Mutta voinko korjata muiden ihmisten asennetta ja ajattelumallia?
Teemu Mäkeä lainaten: "Kun kerran et ole nälkään kuolemassa, niin elämäsi mielekkyys ei riipu siitä mitä teet vaan siitä mitä ajattelet."
Ei se helppoa välttämättä ole, mutta kuitenkin.
-
Thoxium
Koitapa siinä muuttaa suhtautumista epämiellyttäviin ihmisiin. Eipä onnistu persoonallisuuden muuttaminen tuosta vaan.Lymykonna wrote:Et. Sen takia juju onkin oman suhtautumisen muuttamisessa. Aina löytyy kusipäitä ja aina joku on eri mieltä.Thoxium wrote: Mutta voinko korjata muiden ihmisten asennetta ja ajattelumallia?
-
sublime
- Rotta
Koko tämä tapauksen jauhaminen aiheuttaa tässä vaiheessa jo pahoinvointia, toisaalta taas sen syyt ja seurakset jaksavat yhä herättää kiinnostusta.
Toki, luonnonvalinta on se, minkä mukaan evoluutio alunalkaen toimi ja toimii yhä eläinten keskuudessa, mutta meidän kehittyneinä ihmisinä tulisi ymmärtää, ettei tämä historiallinen seikka anna meille oikeutta tappaa ne jotka haluamme, silloin kun haluamme. Empatia lajitovereitamme kohtaan on osa ihmisyyttä, kenties juuri se olennainen osa, joka erottaa meidät (muista) eläimistä. Jos on siihen kykenemätön, ei ole kehittynyt askeltakaan ylemmäksi, enemmänkin toisinpäin.
Kieltämättä Auvisella oli hyviä pointteja tekstissään, ja nyt kun tapahtunutta ei enää voi muuttaa, joidenkin niiden esilletuominen saattaa olla yksi hyvä asia, jonka tämä tapaus on aikaansaanut... Tosin suuri osa näistä "hyvistä pointeista" oli kopioitu jostain muualta - hänen ihailemiensa henkilöiden, mm. Eric Harrisin, kirjoituksista. Kyseessä ei siis ole suinkaan Auvisen oma, itsenäinen nerous, kuten hän tahtoi asian esittää. Eikö muiden seuraaminen ole juuri sitä robottimaista ryhmäajattelua, jota hän niin oli paheksuvinaan?
Ei tappanut kaikkia vastaantulijoita, ainoastaan harvoja ja valittuja. Monella, joka on yhä hengissä, oli suora näköyhteys tappajaan ja hänellä heihin. Ilmeisesti Auvinen ampui niitä, joita syystä tai toisesta piti heikkoina, ja ampui yksinomaan tappaakseen - yksikään kohde ei jäänyt henkiin. Millä perusteella hän tämän heikkouden määritteli? Turha lähteä spekuloimaan, mutta ei se reilua ole.mysticman wrote:Sanoin kaverilleni että tuo kaveri tappaa kaikki vastaan tulijat ja lopulta itsensä, näinhän siinä taitoi lopulta käydä.
Toki, luonnonvalinta on se, minkä mukaan evoluutio alunalkaen toimi ja toimii yhä eläinten keskuudessa, mutta meidän kehittyneinä ihmisinä tulisi ymmärtää, ettei tämä historiallinen seikka anna meille oikeutta tappaa ne jotka haluamme, silloin kun haluamme. Empatia lajitovereitamme kohtaan on osa ihmisyyttä, kenties juuri se olennainen osa, joka erottaa meidät (muista) eläimistä. Jos on siihen kykenemätön, ei ole kehittynyt askeltakaan ylemmäksi, enemmänkin toisinpäin.
Kieltämättä Auvisella oli hyviä pointteja tekstissään, ja nyt kun tapahtunutta ei enää voi muuttaa, joidenkin niiden esilletuominen saattaa olla yksi hyvä asia, jonka tämä tapaus on aikaansaanut... Tosin suuri osa näistä "hyvistä pointeista" oli kopioitu jostain muualta - hänen ihailemiensa henkilöiden, mm. Eric Harrisin, kirjoituksista. Kyseessä ei siis ole suinkaan Auvisen oma, itsenäinen nerous, kuten hän tahtoi asian esittää. Eikö muiden seuraaminen ole juuri sitä robottimaista ryhmäajattelua, jota hän niin oli paheksuvinaan?
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.
-
Thoxium
Onkohan sulla varaa puhua empatiasta.sublime wrote:Empatia lajitovereitamme kohtaan on osa ihmisyyttä, kenties juuri se olennainen osa, joka erottaa meidät (muista) eläimistä. Jos on siihen kykenemätön, ei ole kehittynyt askeltakaan ylemmäksi, enemmänkin toisinpäin.
-
aphos
- Kameleontti
Thoxium: sääli kuulla, että elämä potkii päähän. Muuta veke sieltä idästä, heti paranee.
Ite halluaisin ajatella, että kaikella paskalla, mitä elämässä tulee, on kuitenkin joku tarkoitus.
Meikä ainakin lopettaa kaiken dokaamisen yms. päihteiden käytön (paisti ehkä ajottaisen yagen
), pistän välit poikki kaikiin nasaali-hippeihin ja muihin urpoihin. Se realiteetti, että kolmekymppiä lähestyy alkaa iskeytyä lärviin pikkuhiljaa.
Aiheesta.. säälittävää kakkaa toi NaturalSelector89 vai mikälie *naur*
Huvittavaa kanssa, että ihmiset menee paniikkiin jostain tollasesta tapahtumasta. Typeryydellä ei ole rajoja. Jotenkin tuntuu, että nykyään porukalla on kaikki mahdolliset persoonallisuushäiriöt. Kitukoon mehuissaan. Sitä niittää mitä kylvää.
Ite halluaisin ajatella, että kaikella paskalla, mitä elämässä tulee, on kuitenkin joku tarkoitus.
Meikä ainakin lopettaa kaiken dokaamisen yms. päihteiden käytön (paisti ehkä ajottaisen yagen
Aiheesta.. säälittävää kakkaa toi NaturalSelector89 vai mikälie *naur*
Huvittavaa kanssa, että ihmiset menee paniikkiin jostain tollasesta tapahtumasta. Typeryydellä ei ole rajoja. Jotenkin tuntuu, että nykyään porukalla on kaikki mahdolliset persoonallisuushäiriöt. Kitukoon mehuissaan. Sitä niittää mitä kylvää.
-
_FOOL_
- Apteekki
Mikä tunne sitten motivoikaan kirjoittamaan,
ei sillä ole oikeastaan väliä, sillä lopputulos on sama;
keskustelua syntyi, mission accomplished, Auvinen voitti.
Tätähän se piru halusi...
ei sillä ole oikeastaan väliä, sillä lopputulos on sama;
keskustelua syntyi, mission accomplished, Auvinen voitti.
Tätähän se piru halusi...
-
Kasvualusta
- Psykonautti
Empatiaan kuuluisi myös, ettei väkisin jakele omaa angstista maailmankuvaansa jokaiselle vastaan tulijalle. Kannattaako omalla vitutuksella pilata muiden päivä? Jos taas huomioisi toisia heiltä saattaisi oppia miten nähdä maailam mielekkäämpänä. Toisaalta onko empatia lajinsäilymisen kannalta enää tarpeellista? Vahvat ja rikkaat voivat hallita pelolla, eivätkä tarvitse välittämistä ympärilleen.
Manifesti ainakin pikaisesti selattuna kuulosti ihan loogisesti pätevältä. Päätelmä teoriasta vaan oli hiukan hatara. Jos siis uskoo olevansa yliihminen ja parempi kuin kaikki muut, miksi muut silloin pitäisi tappaa? Eivätkö he olisi enempi avun tarpeessa?
Eipä silti muutos parempaan tapahtui kaikesta huolimatta, nyt yhteisen vihollisen edessä ollaan niin kovin läheisiä ja ystävällisiä jokaiselle vastaan tulijalle. Milloinkohan ihmiset oppivat rakastamaan toisiaan pyyteettömästi niin tarve tällaisille muistutuksille häviäisi?
Manifesti ainakin pikaisesti selattuna kuulosti ihan loogisesti pätevältä. Päätelmä teoriasta vaan oli hiukan hatara. Jos siis uskoo olevansa yliihminen ja parempi kuin kaikki muut, miksi muut silloin pitäisi tappaa? Eivätkö he olisi enempi avun tarpeessa?
Eipä silti muutos parempaan tapahtui kaikesta huolimatta, nyt yhteisen vihollisen edessä ollaan niin kovin läheisiä ja ystävällisiä jokaiselle vastaan tulijalle. Milloinkohan ihmiset oppivat rakastamaan toisiaan pyyteettömästi niin tarve tällaisille muistutuksille häviäisi?
Culture is not your friend! -Terrence Mckenna
-
Touchet
- Moderator
Mitään ei tapahtunut.
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
— Professori Louis Lewin, 1924
— Professori Louis Lewin, 1924