Tekeekö koskaan mieli lopettaa foorumilla olo (ja päihteily)
-
d.j.pratt
- Karvakuono
Re: Tekeekö koskaan mieli lopettaa foorumilla olo (ja päihteily)
Njääh! vetäkää nyt lisää sitä kamaa.
-
skirtfeber
- Apteekki
joo, kamaa naamaa ja turpa tukkoon 
when the going gets weird, the weird turn pro.
-
Thoxium
Pari jäsentä on ainaki seonnu kunnolla, sais lääkitä vähän paremmin niitä :?
-
jakoavain
Miten olis sellainen lääkekuuri, kuin ei päihteitä, internettiä, konetta, tv:tä, playstasionia, kännykkää tai mitään muutakaan paskaa.
Mettään samoileen ja hetki hiljaa pelkkien omien ajatuksien kanssa.
Mettään samoileen ja hetki hiljaa pelkkien omien ajatuksien kanssa.
-
h.s.t.
Joo, kattelin yks päivä uutisvuotoo töllöstä ja siinä mainittiin että on olemassa sellainen lääketiteellinen termi kun agromania (muistaakseni se oli sen nimi). Ylenpalttista samoilua päämäärättömästi pelloilla ja metsissä, jotenkin noin sitä siinä kuvailtiin. Eikä ollu edes vitsi...
Vaikuttaa aika vakavalta sairaudelta, pitäisköhän mennä itekki lääkäriin ku joskus tykkään lähtee metsään kävelemään.
Vaikuttaa aika vakavalta sairaudelta, pitäisköhän mennä itekki lääkäriin ku joskus tykkään lähtee metsään kävelemään.
-
artemisia absinthium
- Apteekki
Välillä menee viikkoja, ellei kuukausiakin, etten lue tai kirjoita vaulttiin, mutta en koe tarpeelliseksi päättää tai ilmoittaa että nyt se on loppu tämä foorumeilu... Väillä huvittaa välillä ei. Nyt taas huvittaa pienen tauon jälkeen 
-
aphos
- Kameleontti
Musta tuntuu, että ihminen on sairas jos EI halua jossain vaiheessa olla luonnossa. Täysin normaalia IMO..h.s.t. wrote:Joo, kattelin yks päivä uutisvuotoo töllöstä ja siinä mainittiin että on olemassa sellainen lääketiteellinen termi kun agromania (muistaakseni se oli sen nimi). Ylenpalttista samoilua päämäärättömästi pelloilla ja metsissä, jotenkin noin sitä siinä kuvailtiin. Eikä ollu edes vitsi...
-
aphos
- Kameleontti
Tuttu fiilis.. tietynlainen huumekulttuuri ja siihen liittyvät idiootit on todellakin ajoittain erittäin perseestä. Homma saisi luvan muuttua.desoxy wrote:kolmisen kuukautta olin tossa ilman nettiä ja tätä foorumia. enkä kyllä edes kaivannut, alkanut vituttaa huumeet kun kaikki pyörii vaan niitten ympärillä, kellään ole oikesti mitään asiaa.
hatsin polttaminenkin tekis mieli lopettaa vaan ihan sen takia kun sen hankkiminen on niin saatanan vaikeaa..
ja kun yrittää itse olla keskustelematta huumeista niin niihin keskustelut kuitenkin ajautuvat aina jossain vaiheessa silti. mutta ylläri, kun kaveripiiri on muodostunut sillä ainoalla yhteisellä tekijällä että kaikkia kiinnostavat vaihtoehtopäihteet..
-
bdxm
voihan täällä yrittää kuivanarkata placeboon tai fiilistellä muiden tiloja. olettaen että eivät ala vituttaa.
luonnon deelejä en lopeta ikinä, paitsi jos aivo flippaa. en ehkä silloinkaan.
kaikkien enemmän tai vähemmän synteettisten päihteiden käytön lopettamista yksikerrallaan ja läjässä miettinyt kerran, pari...
luonnon deelejä en lopeta ikinä, paitsi jos aivo flippaa. en ehkä silloinkaan.
-
Tofupekoni
- Kameleontti
d.j.pratt wrote:Njääh! vetäkää nyt lisää sitä kamaa.
Aivan oikea asenne! Päät pois tuhkakupista ja sitten ängette ne päänne muihin ulottuvuuksiin! Ja raportoikaa! Toi raportti osio tästä foorumista on kuin surkastunut elin monien ylikehittyneiden mitä-MÄ-nyt-vedän ja mitä-MÄ-kuuntelen syöpien keskellä. Antaminen toisille toimii, myös täällä. Me oltais kaikki vitusti viisaampia, jos jokainen toisi jotain tripeiltä tänne takasin, yleisön tarkasteltavaksi.skirtfeber wrote:joo, kamaa naamaa ja turpa tukkoon
Ei psykedeelinen vallankumous, eikä niinkään henkinen vallankumous tapahdu yhden ihmisen voimin. Jos et tullut hakemaan ensimmäistä, tulit etsimään toista. Joka tapauksessa kollektiivisuus on avain.
With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know.
-
Asidyyli
- LD50
-
Darw
- Psykonautti
Oli kyllä tuossa joulun aikana mukavaa olla, kaukana kaupungin valoista... Ei telkkaria, nettiä, naapureita, päihteitä, ongelmia.. Ainoa vika oli kännykkä joka tietysti suolti huonoja uutisia jne. Oli mahtavaa elellä hetki siellä metsän keskellä, tehdä lumilyhtyjä ja -ukko ja vaan nukkua.
En olisi kyllä halunnut edes palata takaisin tänne kaupunkiin. Foorumille mien ole vielä kotiutunutkaan..
En olisi kyllä halunnut edes palata takaisin tänne kaupunkiin. Foorumille mien ole vielä kotiutunutkaan..
Askel viimeinen pudottaa
-
bol
- Kameleontti
Kyllähän se käy monesti mielessä. Eiköhän se sitten vähene, kun on kokeiltu ne substanssit mitä olen halunnut jo pitemmän aikaa kokeilla.
-
tRip
- Moderator
Itsellä tuntuu päihteily menevän melko sykleissä..
Toisinaan sitä kuosailee kuin viimeistä päivää, kunnes havahtuu siihen tosiasiaan, että päihteet vain tekevät pahaa ja tuhoavat sielua.
Sama foorumin suhteen..
Monikohan aivosolu on tätäkin kirjoittaessa päätynyt masennuksissaan tappamaan itsensä
Toisinaan sitä kuosailee kuin viimeistä päivää, kunnes havahtuu siihen tosiasiaan, että päihteet vain tekevät pahaa ja tuhoavat sielua.
Sama foorumin suhteen..
Monikohan aivosolu on tätäkin kirjoittaessa päätynyt masennuksissaan tappamaan itsensä
Keep it unreal.
Vaultti.net - coming soon..
-
CharlieBigPpotato
- Kameleontti
Huomannut että olen ollut varsin nettiaddikti, ja yrittänyt vähentää netin käyttöä ja päihteidenkin kanssa ollut ongelmia. Tai no pakko ollut yrittää muuttaa vähän itseään kun vanhat toimintamallit tuntuneet aiheuttavan enemmän harmia kuin iloa. Vähän turhan suppea ajatusmalli ollut monenkin asian suhteen.
"Beyond a certain point, the whole universe becomes a continuous process of initiation." - http://en.wikiquote.org/wiki/Robert_Anton_Wilson
"Beyond a certain point, the whole universe becomes a continuous process of initiation." - http://en.wikiquote.org/wiki/Robert_Anton_Wilson
If the falling tide can turn and then recover, all alone we must be part of one another
-
aphos
- Kameleontti
Eihän siinä huumeiden vetämisessä ole todellakaan mitään hienoa..
Alkoholin kanssa menee välillä vähän yli, tänään oli taas aamulla niin kauhea darra, ettei pystyny muuta kuin makaamaan paikallaan. Muista päihteistä ei onneksi ole ongelmia, koska tiedän mihin jää koukkuun. Kannattaa ottaa psykedelejä mielen avaamiseen ja itsetutkailuun yms.
Sääliksi käy niitä, joilla on esim. riippuvuutta nopeisiin tai hitaisiin. Hakekaa ihmeessä apua.
Nettiaddiktio on kuitenkin aika kevyttä kunnon huumeriippuvuuden rinnalla
Alkoholin kanssa menee välillä vähän yli, tänään oli taas aamulla niin kauhea darra, ettei pystyny muuta kuin makaamaan paikallaan. Muista päihteistä ei onneksi ole ongelmia, koska tiedän mihin jää koukkuun. Kannattaa ottaa psykedelejä mielen avaamiseen ja itsetutkailuun yms.
Sääliksi käy niitä, joilla on esim. riippuvuutta nopeisiin tai hitaisiin. Hakekaa ihmeessä apua.
Nettiaddiktio on kuitenkin aika kevyttä kunnon huumeriippuvuuden rinnalla
-
bol
- Kameleontti
Samaa mieltä. Mutta miksi niitä on kokeiltava?aphos wrote:Eihän siinä huumeiden vetämisessä ole todellakaan mitään hienoa..
En ole pettynyt kokeiluihini, mutta kait joku himo kokea uutta vaan kiehtoo. Olen aina ollut utelias. Joskus se on hyvä asia ja joskus ei. Tämä ns "huumeiden" kokeileminen on ehkä neutraali asia. Olen saanut todella paljon irti niisti ( jo lyhyessä ajassa ), mutta kyllä se tuo stressiäkin ja mahdollisen huonon maineen.
-
growy
- Kameleontti
Mulla oli tosi pitkä tauko tässä vähä aikaa sit. 3viikkoo selvänä eikä ees tuntunu pahalta, oikeestaan teki ihan hyvää. Sain vähän koottua itteeni ja selvitettyä monta asiaa koska vähä aikaa sit meni vähän lujaa. En käyny foorumilla vissiin ku pari-kolme kertaa muuten vaan selailemassa..
Ulottuvuuksien kuvitteleminen on meille vaikeaa, koska elämme kolmiulotteisessa avaruudessa ja kiidämme ajan mukana eteenpäin.
-
frapathea
Tärkeinaivoruoska wrote:pillua
-
Thoxium
Pillu on pelkästään yks kostuva aukko, ihan kokokanisuutena pitää kattoo eli eukkoa. eli haluutko naisen vai pelkästään pillua?aivoruoska wrote:asiat tärkeysjärjestykseenfrapathea wrote:Tärkeinaivoruoska wrote:pilluaennen ollu tosiaan ykkösenä hatsi, tai on vieläkin... ensin hatsi, sit safkat ja muut vähemmän tärkeät asiat.
-
Thoxium
IMO pillua saa helposti (ilmaiseksi jopaaivoruoska wrote:Thoxium wrote: Pillu on pelkästään yks kostuva aukko, ihan kokokanisuutena pitää kattoo eli eukkoa. eli haluutko naisen vai pelkästään pillua?
mä kelaan niitä samana asiana. toki en panisi pahakseni tällähetkellä jos vaikka ihan joku random muija astuis ovesta sisään alasti.. mut joo. naisen mä tarvitsisin.
Kannattaa käydä pumppaamassa kunnolla rautaa salilla jonka jälkeen sit lenkille, ni aah se olotila voittaa huumeen kuin huumeen
-
NoLife1%Lowlife
Onko sulla oma, muuten en voi ymmärtää.Thoxium wrote: IMO pillua saa helposti (ilmaiseksi jopa), mut hyvää naista sitten saa ettiä kissojen ja koirien kanssa.
Multipass; 5 Element, multiperson.
Niiiiiin, itse asiaan... Teki mieli lopettaa. Ei enään.
-
_FOOL_
- Apteekki
En näe mitään syytä lopettaa foorumin lukemista/postailua. Siinä vaiheessa kun tällaiset tuntemukset nousevat pintaan, tiedän että teen sitä liikaa. Kaikki on kiinni tasapainosta ja siitä, mitä muuta tekee että voi istahtaa hyvillä mielin lukemaan toisten kirjoittamia mielipiteitä. Kun kuuntelee toisia, voi ilmaista itseäänkin. Toisinaan foorumille kirjoitetut mielipiteeni ovat olleet liian suorasukaisia ja ehkä aika kaukana muiden ymmärtämästä rajapinnasta, jotta kirjoituksillani olisi konkreettisesti mitään lukuarvoa. En kuitenkaan näe, etteikö sanomisillani olisi merkitystä, sillä silloinhan voisin yhtähyvin sivuuttaa toisten ajatukset turhina. Kaikki vaikuttaa kaikkeen.
Mitä päihteilyyn tulee, en näe tarpeelliseksi yhdistää sitä foorumiin. En "railakkaimpina" vuosina edes tiennyt tällaisista foorumeista saatika omistanut konetta, jotta olisin näitä voinut lukea. Tuskin minua silloin olisi kiinnostanutkaan lukea toisten kokemuksista. Mikäli nyt itseäni ja jotakin muuta varten pitää mainita sananen päihteilystä, niin voin puhtain mielin sanoa, että ainoastaan sienet ja Ayahuasca on se juttu,minkä takia tänne tulee lukemaan. Se, tulisiko näihin opettajiin liittyvän keskustelun löytyä tällaisesta yhteisöstä, onkin jo toinen tarina, mutta toisaalta, onhan se päihteilykin yksi tapa lähestyä aihetta.
Psykefoorumi on todellakin tervetullut idea. Toivottavasti sisältö pysyy sitten kuitenkin puhtaana "hörhöilystä" ja keskittyy ainoastaan hörhöilyyn.
Mitä päihteilyyn tulee, en näe tarpeelliseksi yhdistää sitä foorumiin. En "railakkaimpina" vuosina edes tiennyt tällaisista foorumeista saatika omistanut konetta, jotta olisin näitä voinut lukea. Tuskin minua silloin olisi kiinnostanutkaan lukea toisten kokemuksista. Mikäli nyt itseäni ja jotakin muuta varten pitää mainita sananen päihteilystä, niin voin puhtain mielin sanoa, että ainoastaan sienet ja Ayahuasca on se juttu,minkä takia tänne tulee lukemaan. Se, tulisiko näihin opettajiin liittyvän keskustelun löytyä tällaisesta yhteisöstä, onkin jo toinen tarina, mutta toisaalta, onhan se päihteilykin yksi tapa lähestyä aihetta.
Psykefoorumi on todellakin tervetullut idea. Toivottavasti sisältö pysyy sitten kuitenkin puhtaana "hörhöilystä" ja keskittyy ainoastaan hörhöilyyn.
-
Dagga
- Apteekki
Kyllä mä ainakin arvostan suuresti kirjoituksiasi ja panostasi tälle foorumille _FOOL_. Mua itseä kyllä välillä ahdistaa se että roikun liikaa foorumeilla ja imen jatkuvasti tietoa eri enteogeeneistä ja päihteistä, vaikka muuten kaikki nykyinen käyttö onkin terveellä pohjalla. Ehkä se on jotain nettinarkkausta sit...

-
Swampthing
- Apteekki
Tavallaan tyttöystävän välillä vittumaiseksi äityvästä asenteesta ja konservatiivisemman kaveripiirin oudoista painostuksista johtuen on aina välillä ruvennut ajattelemaan, että päihteilylle saa antaa vain niin pienen roolin elämässä, ettei se vie koko ihmistä, ja koko ihmisen viemiseen kuuluisi olennaisena osana päihdefoorumilla hengailu.
Mutta VITTU, minä haluan olla täällä. Minua ei päihtely ole "kaapannut" minnekään. Kun vihdoin opin, että haluan päihteiltä jotain ihan päinvastaista kuin sitä viinan aiheuttamaa tyhmyyttä, on hyvä olla paikassa josta saa tietoa, ja jossa mahdollisesti on samoin ajattelevaa porukkaa. En käytä mitään kovin usein, mutta miksen silti voisi olla täällä? Hyvä paikka oppia juttuja, vaikka toki muutakin pitää lukea. Enteogeenit ovat hiton mielenkiintoinen harrastus uneksimisen ja muun avartavan ohella. Tässä sitä alkaa oppia asioita. Pikkuhiljaa, ei kiirettä, mulla ei ole mitään kiirettä kiskoa tryptamiineja, vaikka kaverit siihen koittaa painostaakin. Kaikki on hyvin, ja mulla on elämää edessä. Ei se ole minun kannalta paha, että kiinnostaa lähinnä taide, oma mieli ja päihteet + koulu. Jokaisella harrastuksena. En kummiskaan tunne vetoa kofeiinia vahvempiin stimulantteihin tai yhtä kaljaa vahvempiin depressantteihin. Tai deleriantteihin.
Hitto, kaikki on jees.
Mutta VITTU, minä haluan olla täällä. Minua ei päihtely ole "kaapannut" minnekään. Kun vihdoin opin, että haluan päihteiltä jotain ihan päinvastaista kuin sitä viinan aiheuttamaa tyhmyyttä, on hyvä olla paikassa josta saa tietoa, ja jossa mahdollisesti on samoin ajattelevaa porukkaa. En käytä mitään kovin usein, mutta miksen silti voisi olla täällä? Hyvä paikka oppia juttuja, vaikka toki muutakin pitää lukea. Enteogeenit ovat hiton mielenkiintoinen harrastus uneksimisen ja muun avartavan ohella. Tässä sitä alkaa oppia asioita. Pikkuhiljaa, ei kiirettä, mulla ei ole mitään kiirettä kiskoa tryptamiineja, vaikka kaverit siihen koittaa painostaakin. Kaikki on hyvin, ja mulla on elämää edessä. Ei se ole minun kannalta paha, että kiinnostaa lähinnä taide, oma mieli ja päihteet + koulu. Jokaisella harrastuksena. En kummiskaan tunne vetoa kofeiinia vahvempiin stimulantteihin tai yhtä kaljaa vahvempiin depressantteihin. Tai deleriantteihin.
Hitto, kaikki on jees.
Mieli on mukava paikka asua.
-
Thoxium
Mä en vedä päihteitä sen hyvän olon takia (aina), vaan et tuntis olonsa vähintään normaaliks, eli ylihä se tietenki menee huumeheilla.
-
tRip
- Moderator
Olen tullut siihen pisteeseen, että on aika jättää hyvästit vaultille..
Ajattelin avautuvani viimeistä kertaa, jonka jälkeen haluan jo sulkea ympyrän ja keskittyä elämään.
En koe enää kykeneväni kirjoittaa mielipiteitäni koko se suuri taakka harteillani, jota tänne on tullut kirjoiteltua.
On alkanut ahdistamaan mm. se, että koen tulleeni väärinymmärretyksi mielenhäiriöisenä nistinä.
Koko virtuaalinen itsetuntoni on romahtanut, joka tosielämässä on alkanut kääntyä itseasiassa päinvastaiseen suuntaan.
Olen löytänyt sen oman itseni mitä silloin joskus olin.
Kaikki se muu on ollut vain välivaihetta jossa olen etsinyt itseäni ja ihmetellyt elämää.. joskus melko avoimestikin.
Koen saavuttaneeni jonkinlaisen tyytyväisyyden elämääni, eikä minulla enää ole tarvetta jakaa muille henkilökohtaisimpia asioitani.
En osaa sanoa mistä kaikki avautuminen on johtunut..
Ehkä osittain olen hakenut huomiota, mutta sitäkin enemmän olen ehkä vain halunnut jakaa kokemuksiani.
Kuinka valoa on aina löytynyt tunnelin päästä ja kuinka se valo on joskus melkein jopa sokaissut.
Olen saavuttanut tilan, jossa koen olevani nimenomaan selvinpäin oma itseni. Päihteet ovat vain luonut kulissia jostain muusta.
Mielentila, joka ei enää tarvitse samanlailla sielunruokaa päihteistä (tai psykedeeleistä), koska olen tajunnut voivani saavuttaa sen kaiken ilman päihteitä ja päihtymystä paljon paremmin.
Ehkä se on se suuri lahja, jonka elämä minulle on antanut.
En ole tätä vain kyennyt aikaisemmin tajuamaan.
En kuitenkaan ole luopumassa päihteistä, varsinkaan psykedeeleistä..
Muutamiin hienoihin ihmisiin on tullut tutustuttua tämän vaultin kautta ja varmasti täältä myös löytyy monia mielenkiintoisia ihmisiä joihin ei ole tullut tilaisuutta tutustua.
Olen ehkä kokenut enemmän, mitä jotkut koko elämänsä aikana.. tai ehkä vain murto-osan siitä.
Ehkä viellä joskus palaan, ehkä en..
"Elämä on liian suuri kysymys pohdittavaksi"
Ajattelin avautuvani viimeistä kertaa, jonka jälkeen haluan jo sulkea ympyrän ja keskittyä elämään.
En koe enää kykeneväni kirjoittaa mielipiteitäni koko se suuri taakka harteillani, jota tänne on tullut kirjoiteltua.
On alkanut ahdistamaan mm. se, että koen tulleeni väärinymmärretyksi mielenhäiriöisenä nistinä.
Koko virtuaalinen itsetuntoni on romahtanut, joka tosielämässä on alkanut kääntyä itseasiassa päinvastaiseen suuntaan.
Kaikki se muu on ollut vain välivaihetta jossa olen etsinyt itseäni ja ihmetellyt elämää.. joskus melko avoimestikin.
Koen saavuttaneeni jonkinlaisen tyytyväisyyden elämääni, eikä minulla enää ole tarvetta jakaa muille henkilökohtaisimpia asioitani.
Ehkä osittain olen hakenut huomiota, mutta sitäkin enemmän olen ehkä vain halunnut jakaa kokemuksiani.
Kuinka valoa on aina löytynyt tunnelin päästä ja kuinka se valo on joskus melkein jopa sokaissut.
Olen saavuttanut tilan, jossa koen olevani nimenomaan selvinpäin oma itseni. Päihteet ovat vain luonut kulissia jostain muusta.
Mielentila, joka ei enää tarvitse samanlailla sielunruokaa päihteistä (tai psykedeeleistä), koska olen tajunnut voivani saavuttaa sen kaiken ilman päihteitä ja päihtymystä paljon paremmin.
Muutamiin hienoihin ihmisiin on tullut tutustuttua tämän vaultin kautta ja varmasti täältä myös löytyy monia mielenkiintoisia ihmisiä joihin ei ole tullut tilaisuutta tutustua.
Olen ehkä kokenut enemmän, mitä jotkut koko elämänsä aikana.. tai ehkä vain murto-osan siitä.
Keep it unreal.
-
sxoxyvg
- OD
Perkele. Teikäläisen tekstejä oli mukava lukea. Onnea elämään.
negatiivisesti sekaisin
<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
-
NoLife1%Lowlife
tRip wrote: Ajattelin avautuvani viimeistä kertaa, jonka jälkeen haluan jo sulkea ympyrän ja keskittyä elämään.
Samoja fiiliksiä täälläpäin. Tosin ei sun kannata ajatella, että olisit jotenkin väärinymmärretty ja tähän mielipiteeseen yhtyy varmaan muitakin. Hyviä juttuja oot heittänyt, mutta jokainen jatkaa elämäänsä kuten haluaa...
Ei tämä virtuaalimaailma luo onnellisuutta, vaikka hetkittäin siltä tuntuisikin, että kuuluisi johonkin. Tosin rankka todellisuus iskee päin naamaa välittömästi, kun astuu kämpästä ulos... Olen onnellinen ganjoissa, en tiedä mikä sitten toisi sisältöä elämään paremmin. Pitäisi olla onnellinen pienistä asioista ja hetkistä. Niin vaikeata.
Tuntuu välillä siltä, että psykedeelit palauttavat mielen lapsen tasolle jonka jälkeen rakentaa elämänkatsomuksensa uudelleen. Prosessi vaan vie aikaa ja joku päivä sitä taas huomaa olevansa kaiken paskan keskellä.
-
RoboPoski
- Lepakko
Se on vähän miten elämän käsittää. Mä en rupee koskaan ns. tavikseks. Käytän ja tulen käyttämään päihteitä/deelejä. Musta tuntuu hyvältä olla erilainen kummajainen. Se joteski piristää. Selvinpäinkin on kiva olla hassu ja outo. Mitä sitä mistään stressaan turhia, paitsi välillä. Öö en ees lukenu muutaku otsikon mut olokoo. Tsemppii kuitenki kaikille elämäntapoja muuttaville! 
P.s Kattelee tarpeeks friikkejä leffoja ja elää niissä niin on hyvä, elää jossain vähemmän todellisessa. Huonot mallit ehkä. Ja väkivalta on OUT in real life!
P.s Kattelee tarpeeks friikkejä leffoja ja elää niissä niin on hyvä, elää jossain vähemmän todellisessa. Huonot mallit ehkä. Ja väkivalta on OUT in real life!