Vaihtoehtoiset nukahtamistavat

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
growy
Kameleontti

Vaihtoehtoiset nukahtamistavat

Post by growy »

Sain unirytmin aivan pilalle juhannuksen aikoihin,ja itselläni ainakin on erittäin vaikeaa saada unirytmi normaaliksi.

Kysyisin nyt neuvoja kuinka saada helposti unen päästä kiinni ilman mitään,jota pitäisi nauttia.
Unirytmi on tälläinen: Nukkumaan klo 06.30 aamulla ja herätys n.klo 14-15.00 Lähinnä vituttaa nukkua puoleen päivään ja mennä nukkumaan vasta kun muut alkavat heräillä.

Tietysti asiaan voi vaikuttaa syömällä kevyesti iltaisin,liikkumalla ym,mutta ei auta.

HELP ME ei tällästä jaksa..
Ulottuvuuksien kuvitteleminen on meille vaikeaa, koska elämme kolmiulotteisessa avaruudessa ja kiidämme ajan mukana eteenpäin.
frapathea

Re: Vaihtoehtoiset nukahtamistavat

Post by frapathea »

Valvo koko yö ja sit mee aikasin nuq tms tai sit melatoniini auttaa kans unirytmin korjaamises, ite olin esim kerran saanu unirytmin malliin meen nukkuu yheksält ja herään kuudelt ja sain yhelttoista unta melatoniinilla 5h valvomisen jälkeen. Idk....
gerotimo
Kameleontti

Post by gerotimo »

frapathea wrote:Valvo koko yö ja sit mee aikasin nuq
Nääin. Vaikka kaks yötä sitte, jos ei muuten tule väsy oikeaan aikaan. Sit vielä vaikka herätys johonki 9 tunnin päähän ni ei mee heti taas perseelleen.
as far back as i can remember all my heroes had trouble in their eyes
well it might have been drugs or it might have been love but thei all knew it was time to die
Delirium Tremens
Kameleontti

Post by Delirium Tremens »

Mainittu valvomisputki auttaa. Myös muilla tavoin voi yrittää siirtää rytmiä, esimerkiksi pilkkomalla unen useampaan osaan. Raaka tapa on pakkoherättää itsensä vaikkapa 3 tuntia oletetun huonon nukahtamisajan jälkeen, jotta pystyisi nukkumaan "päiväunet" joskus illalla. Aamuyöstä herätessään on käsitykseni mukaan melko ideaalissa tilassa alkaa siirtyä normaaliina pidettyyn rytmiin.
AD_HD @ synirc
Aukikco
OD

Post by Aukikco »

semmoinen rentoutustekniikka jossa käydään lihas kerrallaan läpi koko keho, on ollu mulle välillä tosi unettava vaikka oisin muuten suht pirteä.

eli meet makaamaan selälles, kädet parikyt senttiä sivuille levitettynä. silmät kiinni, ja alat käydä läpi lihaksia yksi ryhmä kerrallaan. keskityt vaan rentouttamaan kutakin. vasemman jalan jalkaterä, jalkapöytä, pohje, reisi, sama oikealla jalalla. sitten vasemman käden sormet, kämmen, käsivarsi, olkapää. sama oikealla. sitten perse, alaselkä, yläselkä, niska, takaraivo, sukupuolielimet, vatsa, rintakehä, kaula, suu, silmät, otsa, koko kasvot, päälaki.

ite oon usein simahtanut tän aikana, niin etten oo ees päässyt loppuun saakka.
Ahab

Post by Ahab »

Aukikco wrote:semmoinen rentoutustekniikka jossa käydään lihas kerrallaan läpi koko keho, on ollu mulle välillä tosi unettava vaikka oisin muuten suht pirteä.

eli meet makaamaan selälles, kädet parikyt senttiä sivuille levitettynä. silmät kiinni, ja alat käydä läpi lihaksia yksi ryhmä kerrallaan. keskityt vaan rentouttamaan kutakin. vasemman jalan jalkaterä, jalkapöytä, pohje, reisi, sama oikealla jalalla. sitten vasemman käden sormet, kämmen, käsivarsi, olkapää. sama oikealla. sitten perse, alaselkä, yläselkä, niska, takaraivo, sukupuolielimet, vatsa, rintakehä, kaula, suu, silmät, otsa, koko kasvot, päälaki.

ite oon usein simahtanut tän aikana, niin etten oo ees päässyt loppuun saakka.
Tota ku oon ite jossain vaiheessa harrastanut niin aina alkoi tuntumaan siltä kuin alkaisi vajoamaan patjan sisään. Mikäs sen hauskempaa.