Psykedeeleillä eroon nuoruusian traumoista?

Keskustelua psykedeeleistä ja hallusinogeeneista.
Poliklinikka
OD

Psykedeeleillä eroon nuoruusian traumoista?

Post by Poliklinikka »

Yläasteikä oli varsinaista piina-aikaa, kolmevuotinen helvetti koulukiusattuna!

Mietin vain pystyisikö noista traumoista "selviämään" jotenkin psykedeeleillä? Tapahtumat eivät tosin pahasti vaikuta enää, mutta sillointällöin ahdistun kun nään jonkun ihmisen niiltä ajoilta.

Samoin näen painajaisia noilta ajoilta välillä.

Modet siirtävät, jos uppoaa enemmän "kaatopaikalle" :D
Jeshu
OD

Re: Psykedeeleillä eroon nuoruusian traumoista?

Post by Jeshu »

Mahdollisesti.
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.
Thoxium

Post by Thoxium »

Hmm, minulla ei tietääkseni ole traumoja, mutta ainakin viime lsa-tripin jälkeen on keskittymiskyky parantunut. Rupesin kelailee mun huonoa keskittymiskykyä näin yleensäkin tripin aikana, sitten kävin sen läpi, jne. Eli miksipä se ei toimisi myös traumojen kanssa.
Last edited by Thoxium on Mon 04 Aug 2008, 17:18, edited 1 time in total.
frapathea

Post by frapathea »

Noitaha voi setviä selvinpäin... Kannattaa tollaset solmut päästä ainakin ensialkuun selvittää ihan ite. Sillai. Et mikä sua oikestaan pelottaa. Juokset vaan niit pelkoja kohti. Kelaat jutut miljoonasti läpi. Mietit et mitä kaikkee se koulukiusaaminen on sun päälle tehny. Onko tullu epäluottamusta ja vihaa ihmisiä kohtaan? Jos on ni alat vaa pakottaa itteäs luottamaan. Emmätiiä, mulla se toimi. Alko vaa vapauttaa itteään niistä ajatusmalleista mitä ikävät tapahtumat ja ihmiset oli tuottanu kaikkien vuosien varrella. Sitä alistu siihen että okei mä oon paska jätkä ja mua on näpäytelty koska oon paska jätkä. Mutku oikestaa oon niin vitun hyvä jätkä ettei mua näpäytellä. Nii oot varmaan säkin... Tai jotai tällast... Kaikki paska sielt alitajunnan syövereistä, irroittaudu kaikesta pelosta ja häpeästä. Tee asioita häpeämättä itteäs. Se vaatii työtä ja sattuu mut vittu... Jos ei mitään hävii ni ei voita ja luovuttajat kuolee ekana maailmanlopussa.

Sit jotai loppusilausta siihen ku oot ite selvittäny asioita koska itestäs se kuitenki lähtee se... muutos... tai joku... Emmätiiä. Mun ehdotus vaan ää älkää kuunnelko mua imen kukkoja 8( 8( 8(

LOPETTAKAA POSTAAMINEN ET SAAN POSTATTUU HOMOT :DD:D:D:D;D:;SFdaljfadsk
Ahab

Post by Ahab »

Päädyt sitten ottamaan psykedeelejä näitä juttuja aukoaksesi tai et niin miten olisi jos menisit vaan pokkana juttelemaan tälläiselle kiusaajalle ja ehkä voisitte keskustella asiasta asiallisesti.
Ei tarvitse välttämättä olla edes psykedeeli vaan MDMAkin voi toimia terapiatyökaluna.
Anyway psykedeelit ei yksin ratkaise ongelmaasi puolestasi mutta voivat avittaa sinua eteenpäin jos olet jumissa.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

frapathea wrote:Noitaha voi setviä selvinpäin... Kannattaa tollaset solmut päästä ainakin ensialkuun selvittää ihan ite. Sillai. Et mikä sua oikestaan pelottaa. Juokset vaan niit pelkoja kohti. Kelaat jutut miljoonasti läpi. Mietit et mitä kaikkee se koulukiusaaminen on sun päälle tehny. Onko tullu epäluottamusta ja vihaa ihmisiä kohtaan? Jos on ni alat vaa pakottaa itteäs luottamaan. Emmätiiä, mulla se toimi. Alko vaa vapauttaa itteään niistä ajatusmalleista mitä ikävät tapahtumat ja ihmiset oli tuottanu kaikkien vuosien varrella. Sitä alistu siihen että okei mä oon paska jätkä ja mua on näpäytelty koska oon paska jätkä. Mutku oikestaa oon niin vitun hyvä jätkä ettei mua näpäytellä. Nii oot varmaan säkin... Tai jotai tällast... Kaikki paska sielt alitajunnan syövereistä, irroittaudu kaikesta pelosta ja häpeästä. Tee asioita häpeämättä itteäs. Se vaatii työtä ja sattuu mut vittu... Jos ei mitään hävii ni ei voita ja luovuttajat kuolee ekana maailmanlopussa.

Sit jotai loppusilausta siihen ku oot ite selvittäny asioita koska itestäs se kuitenki lähtee se... muutos... tai joku... Emmätiiä. Mun ehdotus vaan ää älkää kuunnelko mua imen kukkoja 8( 8( 8(

LOPETTAKAA POSTAAMINEN ET SAAN POSTATTUU HOMOT :DD:D:D:D;D:;SFdaljfadsk

Joo juurikin, aloita selvinpäin... Selvitä kelaa kelaa kelaa ja vittu kelaa... Sitten, kun tiedät mitä teet niin yritä avata se solmu... Itse olen surkea ihminen: koulukiusaus kiusasi minuakin koulussa, vastaukseksi löysin dexmin, jolla enemmän vain pakenin ongelmaa, oikeastaan olen vain hyvin pienen osan selvittänyt ongelmistani enemmän vain paennut niitä... Ja täytyy sanoa, että ei kannata vain paeta, koska silloin on jotain perässä, kannattaa selvittää ja avata niitä solmuja...

Joo ja älkää kuunnelko muakaan mää nuolen kanoja...
tRip
Moderator

Post by tRip »

Ahab wrote:Ei tarvitse välttämättä olla edes psykedeeli vaan MDMAkin voi toimia terapiatyökaluna.
Siinähän se MDMA:n psykedeelisyys juuri piileekin.
Tai ilmeisesti sen psykedeelisyydestä voi olla montaa mieltä. Itselle se nimenomaan on psykedeeli.

Suosittelisin siis nimenomaan mdma:ta.
Se auttaa kohtaamaan vaikeita asioita niin ettei ahdistavat ja negatiiviset tunteet pääse vaikeuttamaan sen käsittelyä.
Voi vaan mennä ekstaasin mukana, rakastaa, tuntea syvää empatiaa itseä ja muita kohtaan. Nimenomaan empatiaa. Sympatiaa, mitä lie
Kykenee syvästi tuntemaan maailmaa ja omia tunteitaan rakkauden värittämänä. Näin tunteet saavat puhtautta ja ajatusmaailma positiivisen sysäyksen.
Vaikeat asiat ei enää tunnukaan möykyiltä mielessä, kun on saanut paahdettua ne ekstaasissa

Ainoastaan ayahuasca on kyennyt samaan, mutta kynnys siihen on paljon suurempi.

Se on terapeuttista

En ole muilla psykedeeleillä saanut käsiteltyä mitään traumojani. Enemmän sitä tulee loppujenlopuksi keskityttyä kaikkeen muuhun.
Ehkä se vaatisi osaavan psykiatrin/terapeutin... tai vaan hyvän ystävän :)
Ahab wrote:Anyway psykedeelit ei yksin ratkaise ongelmaasi puolestasi mutta voivat avittaa sinua eteenpäin jos olet jumissa.
Nimenomaan...
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
Tofupekoni
Kameleontti

Post by Tofupekoni »

Uskoisin, että kyllä hyvinkin olisi potenttiaalia ainakin ayahuascalla, tai miksei semeilläkin, ratkoa tuon tyyppiset ongelmat.

Mutta,

kontaktin tekeminen näihin kiusaajiin, tai siis johonkin heistä, ihan selvinpäin olisi varmaan helpompi tie. (Hyvä Ahab) Kyllä nekin kouluajoista on jo kasvanut ja varmasti vituttaa, jos saavat tietää, että kärsit vieläkin. Vähintäänkin ovat kasvaneet sen verran, että eivät vittuile, kun tulet puhumaan.

Ei pidä paikkaansa,

että olisi helpompi tie antaa jonkin suurista kasviopettajista ratkoa tämäntyyppinen pelkoon liittyvä ongelma. Ei ainakaan ilman shamanistista apua. Ja mistä sitäkin täältä löytää..? Kyllä sun täytyy tripillä peitota ne samat pelot, kuin jos kohtaisit pelkosi livenä. Ainoa ero, hyvässä ja pahassa, on se kun tapaat tämän kiusaajan, jos alkaa vituttaa niin voit juosta hanee! Tämä ei pidä paikkaansa psykedeelisen kokemuksen aikana. Tripillä asioita selvitellään, kunnes olet palannut.
With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know.
_FOOL_
Apteekki

Post by _FOOL_ »

Mielestäni psykedeeleillä ei saa parannettua haavoja, vaan niillä saa ymmärrystä ja voimaa antaa anteeksi.
Kun ihminen osaa antaa vilpittömästi anteeksi itselleen ja muille, niin ongelmat menettävät merkityksensä.
Kun ongelmat menettävät negatiivisen merkityksensä, niistä tulee voimavaroja, joista voi ammentaa tahdonvoimaa ja itseluottamusta.
Image
aphos
Kameleontti

Post by aphos »

Joo-o.

Kun vanhenee, niin onnellisuus useimmiten kasvaa. Oppii tuntemaan itseään paremmin etc. Teininä voi olla aika ankeeta, eikä parinkympin alkuaika välttämättä ole myöskään mitään herkkua. Varsinkin, kun maailmaa pyörittää kusipäiset aikuiset.

Kyllä lapset, aikuiset ovat tosi ankeita.

Mun mielestä Ayahuascan tärkein ominaisuus on ehkä se depression tappaminen. Myös MDMA toimii.
Myös sillä, että homma muuttuu niin absurdiksi, että sillä ei ole enää mitään väliä, auttaa.

Hämmentävää shittii kuinka montaa on kiusattu koulussa. Meidänkin ylä-asteella oli jotain vakiomulkkuja, mutta mua ei suoranaisti koskaan kiusattu. Vitut niistä, ei kannata pilata elämäänsä jonkun pellejen takia. Niistä tulee kuitenkin jotain luusereita ja häpeää myöhemmin sitä, että ovat kiusanneet koulussa, koska aikuisten maailmassa sellaisesta ei pahemmin digata. Sillä on myös tapana kostautua.

Pysykää muuten siellä koulussa. Mulla meni ylä-aste tosi penkin alle, koska blaadasin koko ajan ja lintsasin varmaan puolet. Se on ankeeta, mutta pitää vääntää.
Aukikco
OD

Post by Aukikco »

psykedeeleistä voi olla apua. voi olla olematta. se vaatii joka tapauksessa vitusti työtä eikä kukaan tee sitä puolestasi.

on hyvä kelata mahdollisimman paljon ilman psykedeelejä. yksi psykedeelien olennainen hienous kuitenkin piilee tavassa jolla ne ylittävät psykologisia defenssimekanismeja joita mieli rakentaa tuskallisten asioiden peittämiseksi. näitä voi olla yksinkertaisesti mahdotonta murtaa "tyhjin käsin". psykedeeleistä voi saada apua.

missään tapauksessa, missään tapauksessa, ei kuitenkaan todellakaan pidä mennä kuvittelemaan ettei olisi mahdollista että joutuu kulkemaan läpi helvetin ongelmiansa ratkoessaan.

mutta minulla on ainakin toiminut. varaa vuosikaupalla aikaa ja kärsivällisyyttä. mutta se on sinun elämäsi. ainoa.
Kepardi
Psykonautti

Post by Kepardi »

Minulla on tunne että voisit hyvinkin saada apua psykedeeleistä. Suhtaudu kuitenkin niihin varauksella, sillä mahdollinen muutos voi olla myös negatiiviseen suuntaan, varsinkin jos käsittelet ongelmiasi yksin vahvojen psykedeelien (mm. edella mainittu ayahuasca) vaikutuksen alla. Psykedeeleillä on taipumus saada ihmiset hyväksymään tiettyjä asioita omassa elämässä, mutta työtä joudut tekemään oli hoitomuoto sitten psykedeelit, psykoterapia tai mikä tahansa muu. Painotan sanaa työ, psykedeelit eivät missään nimessä ole mikään helppo tie, varsinkaan jos meinaa oikeasti saada apua niistä.