Salvia Divinorum
-
Aukikco
- OD
Re: Salvia Divinorum
salvia tuntuu kyllä ihan käsittämättömältä olennolta.
tällaiselle päälle joka on tottunut siihen että useimmat asiat, mukaanlukien useimmat psykedeeliset kokemukset, ovat edes jotenkin loogisesti jäsenneltävissä ja selitettävissä, on todella virkistävää kokea jotain täysin käsittämätöntä, outoa, kummallista ja hämmästyttävää.
salvialla on käsittämättömän kiero musta huumorintaju.
aika romahtaa, ennen-jälkeen-nyt-suhteet sekä käsitykset tilasta sekoittuvat oudoksi mössöksi josta kuitenkin omituisten palautesilmukoiden kautta näyttää muodostuvan merkityksellisiä patterneja.
näkisin salvian suurimpana potentiaalina, jumiutuneiden todellisuuskäsitysten ravistelevuuden lisäksi, visionäärisen inspiraation. olen tätä jo hieman hyödyntänytkin, luultavasti jaan sen hedelmiä kanssanne jossain vaiheessa... suosittelen ehdottomasti käyttämään noita ihmeellisiä tuntemuksia luovaan toimintaan ja jakamaan sen kanssaihmisten kanssa!
en kyllä suosittelisi salviaa kenellekään, se on jotenkin niin häiriintynyt maailma että jos henkilö ei ilman suositusta sinne astuisi, parempi olla astumatta ollenkaan :D
tällaiselle päälle joka on tottunut siihen että useimmat asiat, mukaanlukien useimmat psykedeeliset kokemukset, ovat edes jotenkin loogisesti jäsenneltävissä ja selitettävissä, on todella virkistävää kokea jotain täysin käsittämätöntä, outoa, kummallista ja hämmästyttävää.
aika romahtaa, ennen-jälkeen-nyt-suhteet sekä käsitykset tilasta sekoittuvat oudoksi mössöksi josta kuitenkin omituisten palautesilmukoiden kautta näyttää muodostuvan merkityksellisiä patterneja.
näkisin salvian suurimpana potentiaalina, jumiutuneiden todellisuuskäsitysten ravistelevuuden lisäksi, visionäärisen inspiraation. olen tätä jo hieman hyödyntänytkin, luultavasti jaan sen hedelmiä kanssanne jossain vaiheessa... suosittelen ehdottomasti käyttämään noita ihmeellisiä tuntemuksia luovaan toimintaan ja jakamaan sen kanssaihmisten kanssa!
en kyllä suosittelisi salviaa kenellekään, se on jotenkin niin häiriintynyt maailma että jos henkilö ei ilman suositusta sinne astuisi, parempi olla astumatta ollenkaan :D
-
growy
- Kameleontti
Totta.Aukikco wrote:on todella virkistävää kokea jotain täysin käsittämätöntä, outoa, kummallista ja hämmästyttävää.
Tuo kiero sairas "huumorin"taju pistää pääni turhan usein johonkin missä huumori ei ole sitä huumoria jona me ihmiset huumorin tiedämme. Se on jotain käsittämättömän sairasta joka pelottaa, mutta jälkeenpäin tiedän aina että on olemassa "synkkää huumoria".
Ulottuvuuksien kuvitteleminen on meille vaikeaa, koska elämme kolmiulotteisessa avaruudessa ja kiidämme ajan mukana eteenpäin.
-
Ensiö
- Lepakko
Joka kerta kun Salvia näyttää valtansa, lähes kerskaillen, se tuntuu samalta vaikkei etukäteen muista ihan tarkkaan miltä se tuntuukaan. Tuntuu siltä, että olisin siirtynyt tavallisten sekuntien keskelle hieman eri aikarytmiin kun normaalisti. Kuin kokisin todellisuuden isommassa mittakaavassa. Oikea elämä ei Salvian kanssa ole yhtäkkiä oikeaa, vaan se on harhaa. Salvia tuo minut todellisuuteen, jossa tajuan olleeni aiemmin tuhansien vuosien ajan tai jopa ikuisesti. Salvia murskaa mitättömän pienen egoni ja olen koko ihmiskunnan kehitys. Salvian todellisuus koostuu monista ulottuvuuksista joiden liepeillä kiemurtelen. Ja vaikka kuinka yrittää kuvailla Salviaa, ei se onnistu. Hänelle ei ole olemassa sanoja.
Salviatripit eivät minulla ole kovinkaan visuaalisia. Yleensä olen lähes sokeassa tilassa, jossa on vain tajunnanvirtaa. Mitenkä teillä muilla?
Salviatripit eivät minulla ole kovinkaan visuaalisia. Yleensä olen lähes sokeassa tilassa, jossa on vain tajunnanvirtaa. Mitenkä teillä muilla?
Minä. Nimeni on Puks. Olen ainoa elollinen Saturnuksessa. Muks!
-
osu_ja_uppos
- Psykonautti
Minulla on ihan vastaava tunne! Alussa tosin on visuaaleja kaikki näyttää jotenkin 2D.Ensiö wrote:.... Mitenkä teillä muilla?
Luin juuri artikkelin Salvinorin A:sta http://www.pnas.org/content/99/18/11934.full
Tuon mukaan Salvinorin voi olla lääke masennukseen, ja muihin mielisairauksiin.
Itse olin masentunut. En tosin ole varma oliko kyseessä masennus mutta oireet viittasivat siihen. Salvian polton jälkeen tuntui että olisi syntynyt uudestaan uuteen ruumiiseen. Aikaisemmilla tapahtumilla ei ollut mitään väliä. Juuri tuo vanhojen asioiden ajattelu oli iso ongelma josta ei tuntunut pääsevän yli. Varovaisuutta pitää olla jos joku nyt meenaa salviaa testata. Sen aiheuttamaa kokemusta ei voi käsittää kunnes sen on kokenut kerran.
Minun Salvia kokeilun kaltaista tilaa kuvaa hyvin Jill Bolte Taylor luento aivohalvauksesta.
Video luennosta löytyy http://www.ted.com/index.php/talks/jill ... sight.html
Mielessäni on käynnyt ajatus että Salvinorin A jotenkin tukkii vasemman ja oikean aivopuoliskon liikenteen.
Oletteko huomanneet eroa kun otatte Salviaa tässä testissä http://www.teknolelu.fi/tiede/kumpi-aiv ... see-sinua/
Normaalisti minulla pyörii myötäpäivää mutta saan halutessani muutettua suunnan kun keskittyy varjoon. Salvian kanssa en ole vielä testannut. Eipä sitä voi testat kun pienellä määrällä.
-
Valaistunut
- Psykonautti
Itselläni ei ole mitään polttovehkeitä niin ajattelin, että voisi ehkä mahdollisesti joskus pureskella Salvia Divinorumin lehtiä.
Miten vaikutus ja kesto eroaa jos pureskelee lehdet siitä, että jos polttaisi ne?
Alkaako vaikutus myöhemmin ja onko trippi heikompi, jos pureskelee ne lehdet (verrattuna polttamiseen)?
Niin ja pitääkö niitä sitten pureskella kauan, että ne imeytyvät suun limakalvoille, vai riittääkö pieni pureskelu ja sitten nieleminen?
Miten vaikutus ja kesto eroaa jos pureskelee lehdet siitä, että jos polttaisi ne?
Alkaako vaikutus myöhemmin ja onko trippi heikompi, jos pureskelee ne lehdet (verrattuna polttamiseen)?
Niin ja pitääkö niitä sitten pureskella kauan, että ne imeytyvät suun limakalvoille, vai riittääkö pieni pureskelu ja sitten nieleminen?
- Kaikki yllämainittu voi olla pelkkää paskaa, lue sopivalla kriittisellä asenteella
- Katsot juuri itseäsi peilistä... Olet osa kaikkea jota koet. Me olemme kaikki kaikkeuden tapa kokea itseään.
- Katsot juuri itseäsi peilistä... Olet osa kaikkea jota koet. Me olemme kaikki kaikkeuden tapa kokea itseään.
-
Swampthing
- Apteekki
Nämäkin infot löytyy vaikka mistä.Trickster wrote:Itselläni ei ole mitään polttovehkeitä niin ajattelin, että voisi ehkä mahdollisesti joskus pureskella Salvia Divinorumin lehtiä.
Yleisesti ottaen: mikä tahansa päihde (korjatkaa jos löytyy joku hämmentävä poikkeus) imeytyy nopeammin keuhkojen kautta. Tällöin päihde imeytyy myös kertahitillä nopeammin. Psilosiiniäkin voi vaporisoida, jolloin trippi jää suunnilleen yhtä nopeaksi kuin salvian tai muiden tryptamiinien vaikutukset keuhkojen kautta nautittuna (normaali sienitrippi kestää siis n. 4-6 tuntia). Syötynä vaikutukset hiipivät hitaammin ja saattavat olla "heikompia".
Salvinoriini-A:n pitäisi antaa imeytyä kielen alta ja suun limakalvoilta, vatsan kautta se imeytyy hyvin huonosti. Ei riitä pieni pureskelu ja nieleminen. Jos hermostuttaa, että menee salviat hukkaan, niin pidä mössöä kielen alla niin kauan, että maailma alkaa selkeästi vääntyillä.
Edit. Salvia on se ainoo eriskummallinen dissosiatiivi/psykedeeli jota on ibogaiinin ohessa kiinnostanut kokeilla joskus. Se vaikuttaa HULLULTA.
Mieli on mukava paikka asua.
-
SAWANISTI
- Apteekki
Vähän ohi mutta tuli mieleen, että mulla on tehnyt mieli pyöriä jompaan kumpaan suuntaan kuin hyrrä salviapäissään ja se mikä suunta on määräytyy jotenkin tripin alussa.osu_ja_uppos wrote:Oletteko huomanneet eroa kun otatte Salviaa tässä testissä http://www.teknolelu.fi/tiede/kumpi-aiv ... see-sinua/
Normaalisti minulla pyörii myötäpäivää mutta saan halutessani muutettua suunnan kun keskittyy varjoon. Salvian kanssa en ole vielä testannut. Eipä sitä voi testat kun pienellä määrällä.
...bensaahan ne pojat tuli hakemaan...
-
[P-Nut]
- Tuppisuu
Tahtoo tätä, tahtooo !
Koskaan itse en ole kokeillut mutta aina vain pelkkää hyvää kuullu.. 
-
Lymykonna
- Kameleontti
Siinä tapauksessa suosittelen lukemaan niitä vähän villimpiä trippistooreja. Sillä mitään yhtä mieletöntä on hankala tässä vaiheessa kuvitella, se voi olla antoisaa mutta yleensä on ollut myös kolkkoa kohdata jotain joka on niin täysin eri maailmasta kuin se mihin olemme tottuneet. Vähän niinkuin klovni tulisi yhtäkkiä lyömään naamaan fraktaalikakun johon eksyy.[P-Nut] wrote:Tahtoo tätä, tahtooo !Koskaan itse en ole kokeillut mutta aina vain pelkkää hyvää kuullu..
-
Swampthing
- Apteekki
Näitä samoja viestejä on löytynyt mm. Basso.fi:n boordilta jostain päihdekeskustelusta. Eikö näitä tyyppejä vois jo bannata? Joko on kyseessä poliisin todella hämmentävä kampanja tai sitten vaan vitun tyhmää porukkaa, mutta joka tapauksessa.Suvi wrote:Suvi wrote:Jos Salvia Kiinnostaa saattaisin voida olla avuksi
:arrow:
XXX@XXX
Pärjäilkäähän.
Still alive, hauskoja hetkiä.
-
[P-Nut]
- Tuppisuu
Mutta kuka uskaltaa kokeilla tuollaisia " Jos kiinnostaa, niin yhteyttä" -juttuja.. 
-
[P-Nut]
- Tuppisuu
Onko muuten kenelläkään kokemuksia Sallyn ja paukun yhdistämisestä ?
-
SAWANISTI
- Apteekki
Väsäsin salviaa ja lätkää sekaisin, poltin älystä.. ei toiminut kumpikaan mutta erikseen toimivat hyvin. Se pilven öljymäärä varmaan jotenkin aivoissa tukahduttaa ne salvinoriinit jumiin..[P-Nut] wrote:Onko muuten kenelläkään kokemuksia Sallyn ja paukun yhdistämisestä ?
-
Dagga
- Apteekki
Mielestäni Salvia muuttaa pilven luonnetta niin, että salviainen olotila jatkuu pitempään pilven lomassa, ja poisti mukavasti pilven negatiivisia, vainottavia puolia. Niin ja jos polttaa enemmän Salviaa kuin pilveä, niin pilvi buustaa Salvian vaikutuksia.

-
Aukikco
- OD

http://www.mikseri.net/ihminelain
biisi "numiini" liittyy olennaisesti keskustelun aiheena olevaan. voisin kai sanoa, että salvian henki kommunikoi ääntä lävitseni.
shamanoprimitivistä hypnoosimusiikkia.
-
Lymykonna
- Kameleontti
Ai saatana, että onkin osuva kuvaus.Aukikco wrote: shamanoprimitivistä hypnoosimusiikkia.
Meikälle tulee noista Salvia-fiilis, mutta paljon syvempiäkin visioita ihmiskunnan syntyhetkiltä, villeistä viidakoista, puhtaiden tulien ympäriltä, ajoilta jolloin mytologiamme tapahtuivat.
Mitä puhtautta!
-
Aukikco
- OD
Kiitos Lymy.
Poistin threadista laittoman myynti-ilmoituksen.
Poistin threadista laittoman myynti-ilmoituksen.
-
Ensiö
- Lepakko
Tässä animaatio, joka kuvaa mielestäni hyvin Salvian jatkuvaa liikettä, kieputtamista, muodonmuutosta.
http://www.youtube.com/watch?v=I4JPmj5xaB8
http://www.youtube.com/watch?v=I4JPmj5xaB8
-
Ensiö
- Lepakko
Oon tehnyt viime päivinä aika paljon kokeiluja Salvian eri käyttötavoista. Tänään huomasin miten se sopii perus viihdekäyttöönkin pienillä pesällisillä. Laitoin Fear & loathing in Las Vegasin pyörimään ja otin piipun + Salviapussin viereeni. Päätin että poltan todella pienen pesällisen joka kerta kun elokuvassa otetaan jotain psykedeeliä. Yritin väkisin keskittyä itse elokuvaan kun Salvia alkoi johdattamaan minua maailmaansa. Yhtäkkiä telkkari oli ikkuna autiomaahan, jossa kaahataan punaisella avoautolla. Olin autiomaan näkymätön tarkkailija ja näin kaiken eri kuvakulmista tämän mustan laatikon avulla. Olin jossakin huoneeni ja autiomaan välimaastossa. Ihmiset autossa olivat oikeita, tapahtumat olivat oikeita. Minä en muistaakseni ollut täysin oikea ja olemassa oleva. Raoul Duke kovisteli sitä vaaleatukkaista liftaajaa kun lähikuvassa liftaajan vaalea pää nousi eteeni käytäväksi muuttuneen telkkarin lävitse, mille nauroin ilman minkäänlaista kehon hallintaa. Jos tiedätte sen liftaajan ja kohtauksen niin ymmärrätte varmaan
Naurukohtaus havahdutti takaisin huoneeseeni. Samantapaisia elokuvaan syventymisiä tapahtui lähes joka kerta kun poltin vähäsen, en jaksa niistä kuitenkaan kirjoittaa. Ainoa haittapuoli on Salviasta johtuva epämukava olo, esimerkiksi piti yrittää nielaista oikein jotta sormien epämukavuus menisi ohi. Weird.
-
SAWANISTI
- Apteekki
Siksi se ei musta sovi yhtään viihdekäyttöön, paitsi ehkä kovassa pilvessä. Noi epämukavuudet kuten hiki, pistely ja kova syljeneritys ym. ärsyttävä olo tekee siitä musta aika viihteettömän. Paitsi jos joku tykkää niistäkinEnsiö wrote:Ainoa haittapuoli on Salviasta johtuva epämukava olo, esimerkiksi piti yrittää nielaista oikein jotta sormien epämukavuus menisi ohi. Weird.
Lehteä ja extracteita kokeilleena sanoisin, että lehti on paras jos haluaa jotain salvialta oppia. Extracteista tahtoo mennä niin maailmoihin ettei juurikaan muista mitään matkalta ja käteen jää vain afterflow. Afterflow juuri onkin se missä saa ne lopulliset tiivistelmät tripistä kehiin ja tällä pystyy fiksailemaan asioita omasta elämästään.
Lehteä polttelemalla fiilikset ovat kuin otteita happomatkalta. Minusta tuntuu yleensä aina poltellessa, että salvia tavallaan kyseenalaistaa maailmaa ja löydät itsesi nauramassa maailmanmenolle, kunnes tajuat että olet osa maailmaa ja joku seläntakanasi "henki-salvia" nauraa sinulle, josta seuraa suorastaan hieman häpeällinen, alistunut olo. Ja afteflowssa opitut jutut tulee sen alistumisentunteen kautta. Salvialla tosiaan on hyvin härski huumori. Tämä on minulla avannut myös vahviten esiin luonnon henkimaailmaa, ei voi olla kyse vain tieteellisestä aivokemiasta. Ayahuasca tosin on vielä kokeilematta ja siihen voisin hurahtaa aikalailla
Tässä mun kokemuksia yrtin parissa.
-
Swampthing
- Apteekki
Haha, wou. Kuulostaa itse asiassa aika hauskalta idealta ottaa pieniä määriä tuollaista lyhytkestoista tajunnanmuuttajaa just jonkun leffan aikana. Mietin joskus, että voisin mennä johonkin leffateatteriin ja pitää muutaman leffan pituisen rumban tripillä.Ensiö wrote:Oon tehnyt viime päivinä aika paljon kokeiluja Salvian eri käyttötavoista. --
Musta tuollaista ei välttämättä tarvitse mieltää "viihdekäytöksi" siinä HUONOSSA JA VÄÄRÄSSÄ viihdekäyttömielessä. Ihminen, joka on astunut elokuvan sisään ruudun kautta, tietää aivan saletisti todellisuuksista ja todellisuudettomuuksista enemmän kuin tavallinen tallaaja, ellei sit oo tyhmä tai tee sitä jollain VÄÄRÄLLÄ intentiolla.
-
Freakout
- Psykonautti
Kun oon kyseisestä aineesta lukenut niin oon saanu käsityksen, että tää aine on oikeesti ihan hullua. Vielä ku aattelee, että sitä nauttii oraalisesti nii huh huh.
Onko salviasta tehty vielä mitään yleispätevää hyväksyttyä tutkimusta, olisi meinaan kiinnostavaa lukea.
Onko salviasta tehty vielä mitään yleispätevää hyväksyttyä tutkimusta, olisi meinaan kiinnostavaa lukea.
Men must be free to do what they believe. It is not our right to punish one for thinking what they do, no matter how much we disagree.
-
Aukikco
- OD
Kyse ei siinäkään mielessä oo vaan aivokemiasta, ettei aivokemialliset observaatiot sinänsä kerro meille juurikaan mitään subjektiivisten (tai objektiivisten) kokemustemme laadusta, ainoastaan jotain niiden toimintamekanismista. Nykytiede ei voi sanoa paljonkaan näiden juttujen kokonaisuudesta, ainoastaan jostain tietyistä osa-alueista.SamaNisti wrote:Tämä on minulla avannut myös vahviten esiin luonnon henkimaailmaa, ei voi olla kyse vain tieteellisestä aivokemiasta.
Kokemus on todellisuutta.
-
Swampthing
- Apteekki
Kaikki on aina "vaan", sillä asiat on. Se on vaan aivokemiaa, vaan henkimaailmaa, vaan shamanismia, vaan huumeita, vaan dissosiatiiveja, vaan kokemuksia, vaan tutkimuksia, vaan tiedettä, vaan uskontoa, vaan spirituaalisuutta, jne.SamaNisti wrote:Tämä on minulla avannut myös vahviten esiin luonnon henkimaailmaa, ei voi olla kyse vain tieteellisestä aivokemiasta.
Vaikka toki pitää pitää mieli avoinna sille ettei se ookaan vaan näitä kaikkia vaan kans vaan jotain muuta. WOAH!
-
SAWANISTI
- Apteekki
Jep, ymmärrän pointinSwampthing wrote:Vaikka toki pitää pitää mieli avoinna sille ettei se ookaan vaan näitä kaikkia vaan kans vaan jotain muuta. WOAH!SamaNisti wrote:Tämä on minulla avannut myös vahviten esiin luonnon henkimaailmaa, ei voi olla kyse vain tieteellisestä aivokemiasta.
-
chibbo
Siitä asti kun viimeks kokeilin Sallya( viewtopic.php?p=47806#p47806 ) ei ole valehtelematta tainnut mennä päivääkään etten olisi miettinyt tuota trippiä. Vähän kaduttaa, että kirjoitin tuon silloin kun ei tuosta saa oikein hyvää kuvaa(psykedeelistä kokemusta nyt on vaikea muutenkin selittää). Eilen illalla taas mietin sängyssä tuota ja mietin, että jos oma pääni pystyy kehittämään jotain noin hienoa niin on se kokeiltava uusiks vaikka pelottavaa onkin. Eli Sallyt lähtee tilaukseen piakkoin :)
(turha postaus joojoo :( )
(turha postaus joojoo :( )
-
SAWANISTI
- Apteekki
Suosittelen saunaa, bongia ja salviaa! Itseasiassa salvian kanssa pitäis aina olla alasti, salvia suorastaan pakottaa riisumaan vaatteet (sun pitää ensiks poistaa vaatteet ja aatteet et salvia voi tehdä saman sulle/sun edessä)! Oon muuten pikkusen amanitoissachibbo wrote:Nyt mietin kuinka hienoa olisi käydä Salvia-tripillä kylmässä suihkussa? Ajattelin kokeilla sitä seuraavilla kerroilla koska jäi kaihertamaan mieltä.
-
Luotijuna
- Psykonautti
On tässä mielessä pyörinyt sellainen ajatus, että josko olisin sitten kun uskallan ottanut salvia hitin happotripin huipulla. Kokemus voisi olla päräyttävä, toki kuumottava ajatus kombottaa. Joskus sienien yhteydessä olen salviaa polttanut ja täytyy sanoa, että syvällä mentiin. Onko kellään kokemusta tälläisistä komboista?
Tuo sienet+salviakokemus oli silloin niinkin päräyttävä, että olen päättänyt mm. tatuoida kuvan siitä, se jollain tapaa muutti maailmankatsomustani.
Tuo sienet+salviakokemus oli silloin niinkin päräyttävä, että olen päättänyt mm. tatuoida kuvan siitä, se jollain tapaa muutti maailmankatsomustani.
Insanity creeping]
-
Pentabarf
- Lepakko
Sienien kanssa salvia sopii kyllä mahtavasti. Huippu oli jo ohi ja olo hieman tasoittunut niin salvia boostasi mukavasti. Ihan pelkkaa lehteä polttelin ja pärisi todella hyvin. Dextrometorfaaniinkin salvia tuo mukavasti uusia ulottuvuuksia. 
"Ihmiset, jotka eivät kestä huumeita, tarrautuvat todellisuuteen."
-
Basidio
- Tuppisuu
Tätä on pakko laittaa tilaukseen kyllä!