Unikon Sisäkasvatus Päiväkirja

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
Coce
Psykonautti

Unikon Sisäkasvatus Päiväkirja

Post by Coce »

Terve!

Päätin tehdä päiväkirjan tänne, jos se jotakin jotenkin auttaa tai kiinostaa seurata miten unikko sisällä sitten kasvaa.

Eli, lajina on Papaver Somniferum (?) (Ostin siemenet maustekaupasta, kauppias sanoi että omien selvittelyjen pohjalta on oopiumunikon siemeniä) Siemeniä aivan mieletön määrä sellaisessa 45g pussukassa!

Otin pienen muoviastian nähdäkseni, aikovatko siemenet edes kasvaa. Laitoin 30-40 siementä random sinne ja vähän vettä päälle, laitoin kelmut päälle, kosteus säilyy.

Eli muuta infoa ei nyt olekkaan, odottelen että edes jonkinlaista efectiä tapahtuisi, mitä itse olen kuullut, jo 1-2 viikon aikana pitäisivät ruveta jo kasvamaan. Mutta eivätköhän siementen koot muutu, jos kasvu alkaa.

Kasvatus siis alkoi 1.9.2008

HUOM! HALUAN KASVATTAA KASVIN VAIN KORISTEELLISEKSI JA SILMÄLEPOA VARTEN :) EN AIJO VALMISTAA SIITÄ MITÄÄN HUUMAAVIA AINEITA!

Eli, kuvia ja infoa luvassa, heti kun siemenille tapahtuu edistystä! Kommentteja saa lähettää.

Yksi kysymys: Jos nyt kävisi ko. siemenet vielä ulos heittelemässä, kestäisivätkö talven yli?

Kiitos huomiosta!

P.S Toisena projektina on sitruuna "puun" kasvatus, hankin sitruunan, josta otin siemenet. Sitruunat menivät teehen. Eli odottelen myös sen kasvua, jos jotakin kiinostaa, voin myös raportoida sitruuna "puun" kasvatuksesta, sisätiloissa.
mauseri
LD50

Re: Unikon Sisäkasvatus Päiväkirja

Post by mauseri »

kuulemma kestävät talven hyvin jos ovat semmosia snadeja ja peittyy lumeen nopsaan.eli ei joudu älyttömiin pakkasiin.ja odotan mielenkiinnolla kuvia ynm. projektistasi.toivottavasti jaksat raportoida tänne välillä edistymistä.minkälaista valaistusta oot ajatellut?kasvatatko yhden vai useamman?
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
Tofupekoni
Kameleontti

Post by Tofupekoni »

Toi sitruunapuu kuulostaa mielenkiintoselta! Jos tosiaan joaksat raportoida, niin pistäthän sanasen pari siitäkin, mikäli edistystä tulee.

Täällä olikin joku aikaisempi unikon kasvatus threadi, oletko lukenut sitä?

Tosiaan kaikkein paras mahd. tilanne, jos nyt viittet ne ulkosiemenet kylvää. Alkaa kasvu aikaisemmin kevällä ja luulen, että muutenkin paremmin kasvaa, kun ovat talven maassa muhineet.

Minkä merkkisiä noi sun siidut oli?

Onnea yritykseen!
With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Itsekkin tilasin siemenet eilen... Musta tulee morfiini guru!!
mauseri
LD50

Post by mauseri »

minkälaisen valaistuksen vaatis jos haluaa kasvattaa esim:yhden unikon,haiseeko unikko?mites onnistuuko samassa tilassa/valolla kuin kannabis?mietin vaan että jos ois huone hampuille niin vois nurkkiin ripotella unikoita,voisi tulla mielenkiintoista miksausta kun laittaisi koristekasvi unikot roikkumaan katosta hamppukyödellä..täysin teoriittista pähkäilyä..
Harold
Kameleontti

Post by Harold »

eikös se ollu niin ettei se oikein sisällä kasva ?
hyvästi jää, et koskaan minua täällä enää nää
Coce
Psykonautti

Post by Coce »

Kiitos lämpimästä vastaanotosta!

Kuvia en vielä lähettele, koska eivät ole vielä siemenet itäneet. Joku kysyi itse siemenistä, ne ovat ihan maustekaupasta 45g pussista, aivan älytön määrä siementä! Yksi iso riski on että ne siemenet on jo kerran paistettu, eli eivät enää kasva. Mutta itse oletan, ettei niille mitään olla tehty, nimittäin osa niistä ovat sinisiä, osa harmaita, osa mustia, pari harva valkoisia. Paistaessahan ne muuttuisivat mustiksi kaikki (?)

Laitoin monta siementä (40-60) samaan paikkaan, sitten kun toivottavasti itävät, valitsen vahvimmat yksilöt ja siirrän ne isompiin ruukkuihin. Ajattelin kasvattaa 2 kukkaa, ei kai 3:kaan olisi mahdototon ajatus!

Mutta jos silmä ei huijaa, näyttää todellakin siltä, että osa siemenistä on "pulskistunut" eli hyvä merkki (?).

Valaistus? No, se on ihan se perus ikkunalaudalla oleminen. Mutta olen kuullut monessa paikassa, että vielä kun ovat siemeniä, kannattaisi olla joku 4-15 asteessa ne, jotta lähtisivät nopeammin (?) ja paremmin kasvamaan. Eli kannattaisiko viedä ihan ulos asti, vielä kun ei ole pakkasta, mutta juuri tuo 4-15 astetta on!

Olen katsonut jotakin englannin kielistä sivustoa, siellä ainakin 2 henkilöä näyttivät ihan kuvina, miten sisätiloissa unikot kasvoivat pienestä asti! Eli ei mikään mahdottomuus ole.

Mauser1911: Mitä itse olen lukenut, unikoille voi ihan sellaisen 11W lampun laittaa, mutta epäilen että jos terassille viet niin kyllä se aurinko vielä nytkin sitä vastaa. Mutta eivät ne ainakaan pahalle haise se on varma, mieto tuoksu vain, jos edes sitäkään. Siitä että laittaisit hamppukaappiin, epäilen että huono idea. Ne lamput mitä hamppu tarvitsee tuottavat paljon lämpöä, josta hamppu tykkää, muttei taas unikko.

Jos nämä mauste siemenet eivät idä, niin tutut lähtevät nyt Viroon, siellä on sukulaisilla unikkoja ihan ulkona kasvamassa, tiedä sitten lajista...Mutta aijon sanoa, että kyselisivät kukkakaupoista Papaver Somniferumia. Jos ei löydy, täytynee tilata iha puutarha.fi 3,30 euroa/100 siementä.

Mutta miten pitkään yleensä menee kunnes rupeaa siemenet itämään ja tulee edes pieniä lehtiä? 1-2 vko?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sitruunapuu:

Hyvä että jotakin kiinostaa. Aijon postata kuvia, jos itävät. Siemenet ovat otettu suoraan sitruunasta, ja istutettu saman tien. Ko. puun haluan kasvattaa ihan sen takia että sitruunoista pidän, varsinkin teen kanssa. Tulee sitten ihan omia sitruunoita, ilman mitään sälöntäaineita sun muita.

Saa nähdä itävätkö, itse ainakin toivon kovasti!

Kiitos paljon! Joku tietävä voisi vastata muuten että miten pitkään menee ennenkuin unikko itää siemenestä, eli tulee edes jonkinlaista vihreätä esille.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Jeps, eli itseänikin kiinnostaisi tuo, voivatko unikot siemenestä itäessään olla huoneenlämmössä? Kukkimis vaiheessa luulisin voivan olevan, ja mitä kokeiluja tein muilla unikoilla, niin ne ainakin lähtivät itämään huoneenlämmössä, mutta unohdin kastella niitä... eli... :cry: :cry:

Valon määrä on myös kysymys? Kuinka paljon... Jos ajattelee kokeilla sisällä niin kuinka paljon valoa tarvitsisi ajallaan...

Itse ajattelin tehdä näin...

3 ruukkua, siemen määrä kolmeen osaan...

Ruukku A) Sisälle, valoihin ja kylmään lämpötilaan. about +20 C
Ruukku B) Ulos siihen saakka, kun pakkaset tulevat sitten sisälle ja teho kasvatus käyttöön... Valoa, lämpöä...
Ruukku C) Ulos ja sinne jää seuraavaan kesään saakka...

Antakaa vinkkejä... Itse en vielä tiedä, kun en ole ottanut tarpeeksi selvää... :mrgreen:
Coce
Psykonautti

Post by Coce »

Terve!

Ihmeellinen juttu tapahtui, eilen vilkaisin siemeniä, ja moni niistä oli muuttunut valkoisiksi, eli jotakin on todella tapahtumassa (?)
No! Nyt aamulla katsoin, ja joissakin siementen "hännissä" eli päissä näkyi selvästi valkoisia "hapsuja" eli ihan kuin partaa, joka on hyvin vaikeasti nähtävissä, mutta sitä on siellä päissä sitten paljon.

Nyt rupesi pelottamaan ettei vain ole joku muu unikko kuin Papaver Somniferum, sillä olen kuullut että muilla unikoilla on sitä turkkista lehtien päällä, mutta Papaver on siitä myös erikoinen, ettei sillä tätä turkkista ole! Tai jos on, niin ihan vähäisen kukan alueella.

Ainakin tiedän että jotakin siellä tapahtuu...Mutta arveluttaa kyllä ihan lajin puolesta. Vai kuuluuko niistä siemenistä niitä karvoja olla kun itävät? Ehkäpä ne ovatkin vain juurien alkuja? Aika näyttää.

Tänään yritän ottaa iltapäivällä kuvia tästä hommasta, kamerana toimii N95 joten en voi vakuuttaa, että näkyy ne turkkiksetkin.

Mutta tosiaankin, siemenet muuttuivat mustista/harmoista/sinisistä valkoisiksi/kermanvärisiksi.

Dexma: Itselläni on harmaa mielikuva siitä, että eräillä tutuilla kasvoi sisällä unikko. Mutta tämän muista monta monta vuotta sitten tapahtuneeksi. Kokeille vain istuttaa uudelleen niin näkee. Miten pitkään meni itäessä että näkyi edes pieniä lehtiä?

Googletin vähän tuosta sisäkasvattelusta, mielenkiintoista dataa, pitäneet iltapäivällä lukea lisää itsekkin (data on englantia)

http://www.erowid.org/plants/poppy/opiu ... ion4.shtml
Lyhyt ja ytimekäs valojaksoista ja itse valaistuksesta:
http://www.poppies.org/faq/growing/ligh ... r-growing/

Googleta itse sanalla: Poppy indoor
Itselläni aika loppuu nyt pahasti kesken :razz:

Palataan asiaan illalla, jos saan vielä kuviakin otettua. Mikä olisi muuten hyvä sivu jonne kuvat voisi tallennella?

Kiitos!
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Coce wrote:Terve!

Ihmeellinen juttu tapahtui, eilen vilkaisin siemeniä, ja moni niistä oli muuttunut valkoisiksi, eli jotakin on todella tapahtumassa (?)
No! Nyt aamulla katsoin, ja joissakin siementen "hännissä" eli päissä näkyi selvästi valkoisia "hapsuja" eli ihan kuin partaa, joka on hyvin vaikeasti nähtävissä, mutta sitä on siellä päissä sitten paljon.

Nyt rupesi pelottamaan ettei vain ole joku muu unikko kuin Papaver Somniferum, sillä olen kuullut että muilla unikoilla on sitä turkkista lehtien päällä, mutta Papaver on siitä myös erikoinen, ettei sillä tätä turkkista ole! Tai jos on, niin ihan vähäisen kukan alueella.

Ainakin tiedän että jotakin siellä tapahtuu...Mutta arveluttaa kyllä ihan lajin puolesta. Vai kuuluuko niistä siemenistä niitä karvoja olla kun itävät? Ehkäpä ne ovatkin vain juurien alkuja? Aika näyttää.

Tänään yritän ottaa iltapäivällä kuvia tästä hommasta, kamerana toimii N95 joten en voi vakuuttaa, että näkyy ne turkkiksetkin.

Mutta tosiaankin, siemenet muuttuivat mustista/harmoista/sinisistä valkoisiksi/kermanvärisiksi.

Dexma: Itselläni on harmaa mielikuva siitä, että eräillä tutuilla kasvoi sisällä unikko. Mutta tämän muista monta monta vuotta sitten tapahtuneeksi. Kokeille vain istuttaa uudelleen niin näkee. Miten pitkään meni itäessä että näkyi edes pieniä lehtiä?

Googletin vähän tuosta sisäkasvattelusta, mielenkiintoista dataa, pitäneet iltapäivällä lukea lisää itsekkin (data on englantia)

http://www.erowid.org/plants/poppy/opiu ... ion4.shtml
Lyhyt ja ytimekäs valojaksoista ja itse valaistuksesta:
http://www.poppies.org/faq/growing/ligh ... r-growing/

Googleta itse sanalla: Poppy indoor
Itselläni aika loppuu nyt pahasti kesken :razz:

Palataan asiaan illalla, jos saan vielä kuviakin otettua. Mikä olisi muuten hyvä sivu jonne kuvat voisi tallennella?

Kiitos!
Itselläni siis tuliunikot, siperianunikot nousivat alle kuukaudessa... Tänään lähteekin sitten opat kukkimaan!
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Dexma wrote:
3 ruukkua, siemen määrä kolmeen osaan...

Ruukku A) Sisälle, valoihin ja kylmään lämpötilaan. about +20 C
Ruukku B) Ulos siihen saakka, kun pakkaset tulevat sitten sisälle ja teho kasvatus käyttöön... Valoa, lämpöä...
Ruukku C) Ulos ja sinne jää seuraavaan kesään saakka...

Antakaa vinkkejä... Itse en vielä tiedä, kun en ole ottanut tarpeeksi selvää... :mrgreen:
Valoa annetaan 12 tuntia päivässä, mutta silti tarvitaan tuo kylmä jakso tuolle kasville... Hemmetti, kun on hankalaa... Rupean kohta asumaan 10 asteisessa kämpässä...
frapathea

Post by frapathea »

Kantsis vaa pistää suoraan multaan. Siihe päälle. Niimmätein ku puutarhuroin nuita sisällä ja kyl ne kasvamaan lähti. Ja niin oon käsittäny että yleisesti kuuluuki tehdä. Suosittelisin kyl lajikkeen varmistamisen takia hankkimaan iha kasvatuskäyttöön tarkutettuja siemeniä esim. exotic gardenilta. Nii sillasta. Ja kyllä ne sisällä kasvaa, ei ehkä kauheen isoiksi (tosin latvominen auttaa, jus niistä ny haluaa jotain teetä väsätä tms) mut kasvaapahan kuitenki.

e: typot
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

frapathea wrote:Kantsis vaa pistää suoraan multaan. Siihe päälle. Niimmätein ku puutarhuroin nuita sisällä ja kyl ne kasvamaan lähti. Ja niin oon käsittäny että yleisesti kuuluuki tehdä. Suosittelisin kyl lajikkeen varmistamisen takia hankkimaan iha kasvatuskäyttöön tarkutettuja siemeniä, esim exotic gardenilta saa. Nii sillasta. Ja kyllä ne sisällä kasvaa, ei ehkä kauheen isoiksi (tosin latvominen auttaa, jus niistä ny haluaa jotain teetä väsätä tms) mut kasvaapahan kuitenki.

e: typot
Näin itsekkin siis ajattelin, että multaan ja ruukkuun... En kyllä itsekkään näkisi, miksei kasvaisi ihan 20 asteessa nuo kasvit...
Coce
Psykonautti

Post by Coce »

YESSSSS! NE KASVAVAT!!!

Vaikka tuosta aamuviestistäni ei mennyt kovin pitkä aika, todella moni siemen on nyt peräosasta avautunut, ja sieltä tulee valkoinen juuri! Melkein kaikista! Jotkut jätin mullan alle, eli hieman vain multaa päälle, toiset ihan mullan päälle, eli ei multaa päällä ollenkaan. Mutta ne kasvavat!

Vein purkin terassille, nyt kun aurinkokin rupesi paistamaan, saavat hieman lisäenergiaa. Otin kuvia, mutta ei sillä Nokia N95 mitään hyvää kuvaa edes tule, varsinkin kun ovat vielä noin pieniä ne juuret...

Mutta kertokaa joku nopeasti, minne voisi ne kuvat laittaa että muutkin näkisivät? :lol:
Coce
Psykonautti

Post by Coce »

Ok! Edellisen viestin siis kirjoitin 18:22 ja nyt kello 19:25...Eli tasan tunnin ovat siemenet olleet ulkona terassilla, aurinko laski, joten toin takaisin huoneeseeni. Tuo olikin niiden ensimmäinen "ulkoilu" :razz: Mutta taisipa tehdä hyvää! Nimittäin löysin 2 vihreätä ruohoa nousemassa mullasta!!! Eli siemenet ovat OK, ja niitä on 45g pussissa = yli 500 000 kpl jos ei enemmänkin! Mukavaa kun kaikki toimii, ainakin näin alussa :)

Aloitin siis kasvatuksen 1.9 nyt on 4.9 ja ensimmäiset vihreät näkyvät jo. Yksi niistä onkin jo lähellä sentin korkuinen, ihmettelen miten en ennen huomannut (?) kyseistä tapahtumaa...Ulkoilma vaikutti? Eli meni 4 päivää kunnes siemenet itivät, eli aika lyhyt aika sinällään. Tiedä sitten onko mikä laji, toivotaan että myyjä oli oikeassa.

Otin uudet kuvat, odottelen vieläkin vinkkejä siitä, minne ne kuvat voisi tallentaa... Kiitos!
chibbo

Post by chibbo »

Coce
Psykonautti

Post by Coce »

Iltaa!

Löysin ilmaisen kuvapankin, eli tässä vähän kuvia projektista!

1. Astia missä siemenet ovat.
Image
2. Astia toisesta kuvakulmasta.
Image
3. Kuva siemenistä, saattaa nähdä kun jotkut ovat avautuneet ja ulos tulee valkoinen "häntä".
Image
4. Kuva siemenistä lähempänä.
Image
5. Kasvamaan kävi! Noita on vain siis 2 tällä hetkellä, epäilen, että aamulla ilmestyy lisää.
Image

Kiitos paljon mielenkiinnostanne, toivottavasti projekti edistyy!
Eli todellakin, kun pidin terassilla tuota purkkia, juuri sen jälkeen huomasin nuo kaksi ruohon pätkää! Ensimmäistä kertaa vein ne ulos tänään, nyt ovat olleet sisällä.

Kommentteja?
sipuli
Tuppisuu

Post by sipuli »

Nättiä :)
Lainaan threadia hieman.
Ajattelin itse laittaa pienen kourallisen kodasta poimimiani siemeniä 10l ruukkuun kasvamaan. Omistan 200w esl:n, muttei ole oikein kaappia missä voisin kasvattaa. Jos pitäisin ruukkua ikkunalaudalla, ehkä vaihtaen paikkaa aamu- ja ilta-aurinkoa varten, ja antaisin noin tunnin valohoitoa päivässä energiansäästölampulla, voisinko saada kotia ja lypsettyä hieman opiumia niistä?
edit: toivottavasti eivät kuole käytetyn (basilika, tosi vähän juuria) mullan/mustamultamiksin seassa :/
Coce
Psykonautti

Post by Coce »

Tuskin kuolevat :)

Toisin sanoen nuo minunkin siemenet olivat ihan ikkunalaudalla, ja siitähän nuo siemenet lähtivät avautumaan. Jos annat niille vaikka sen tunnin valohoitoa, saattavat tykätä tai sitten ei, sillä jos ovat ulkona/sisällä kasvamassa ikkunalaudalla, tai miksei vuorotellen molemmissa paikoissa, kuten minä teen. Niin yht.äkkinen valo"pommi" niille saattaisi mennä kasvujärjestelmä sekaisin, saattaisivat ruveta valmistelemaan kasvamaan kovempaa vauhtia, kun valoa on, mutta kun se sitten kesken kaiken loppuu, kasvuvauhti sitten jää samaksi kuin oli ennen ja unikko kuluttaa energiaa tuohon prosessiin.

Eli, jos minulla olisi tuollainen lamppu, pitäisin unikkoja sen alla ainakin 6 tuntia, koska juuri kun kasvi on itämässä ja tekemässä ensimmäiset lehtensä, se tarvitsee paljon energiaa. Jota ei näin syksystä paljoa enää auringosta irtoakkaan. Eli aina kun mahdollista, kannattaa viedä siemenet ulos/terassille vaikkapa.

Päiväkirja:
1. Pidin eilen koko yön tuota purkkia ulkona parvekkeella, nyt 9:00 otin ne takaisin sisälle. Mitään merkillistä ei ole tapahtunut sillä eilen painoin kaikki siemenet, paitsi ne 2 vihervartta (vai miksikä niitä nyt voi kutsua) mullan alle, ei kovin syvälle kuitenkaan.
2. Huomasin että toinen niistä vihervarsista (se pienempi, jota kuvassa ei ole) on hieman kasvanut kokoa ja "voimistunut", eli se koko varsi oli eilen melkein maassa, nyt lähestulkoot pystyssä. Isompi varsi edelleen on se isompi, kasvoi hieman yön aikana.
3. Maa on kostea purkissa -> En lisää vettä.

Eli ei jää kuin odotteluksi nyt tämä homma, epäilen että ne siemenet jotka itivät, eli suurin osa, tulevat lehtinä pintaan sunnuntaina-tiistaina.

Onnea muillekkin omissa kasvatteluissaan!
Kiitos kiinnostuksesta!
Coce
Psykonautti

Post by Coce »

Klo 14:00 tulin kotiin ja kävin parvekkeella, on ilmestynyt lisää noita vihervarsia! Nyt taitaa yhteensä olla jo 6-7 vartta. Kaikki suhtkoht samankokoisia.

Lähetän kuvat illalla, saavat vähän kasvaa vielä. Nyt kun on aurinkoinen sää, olkoot vielä parvekkeella. Jos ei pakkasta luvata, voisi vaikka yöksikin jättää sinne...
Coce
Psykonautti

Post by Coce »

Terve!

No niin, nyt on kyllä ollut yhdellä noista unikoista kova kasvuvauhti jo näin aluksi :) Eli aamulla oli vain pieni vihreä juuri ja juuri silmällä nähtävissä oleva, nyt on jo sentin kokoinen, ja ylhäällä lähtee 2 lehteä eri suuntiin, eli jokin unikko on siis kyseessä, ja siemenet eivät pettäneet. Tuollaisia on purkissani jo yli 10. Mutta tuo minkä nyt kuvissa esittelen, on suurin. Ajattelin lähettää kuvat nyt, vasta otetut, sitten lähetän uudet kuvat huomenna klo 12 ja sitten klo 22:00. Saattepahan omin silmin nähdä, miten nopeasti kehittyvät.

Purkki oli koko päivän ulkona, nyt on ollut muutama tunti 20W lampun alla :) Pöytälamppu. Tiedä auttaako yhtään...Ei se ainakaan lämpöä tuota pahemmin, joten hyvä niin.

Tässäpä kuvat:

1. Tuossa näkyy kaksi taimea, lähempänä oleva on se tarkkailu kohde, eli isoin noista kaikista. Koko 1 cm tai hieman yli.
Image
2. Kuva lähempää. Siinä näkee, että huipusta lähtevät 2 lehteä eri suuntiin, eli jokin unikko on kyseessä.
Image

Siinäpä ne, seuraava raportti tulee huomenna jossakin klo 12.

Kiitos mielenkiinnosta!
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Itselläni on toinen purkki ikkunan alla, ja siinä on tullut jo jotain vihertävää... Erittäin pientä. Myös purkki joka oli yön ajan valon alla sai ensi vihreytensä...
Coce
Psykonautti

Post by Coce »

Päivää! Tulipä sitten nukuttua tavallista pitempään, eli raportti tulee "vähän" myöhässä.

Dexma: Hyvä että lähtivät kasvamaan! Voiko jo nähdä että lähteekö niiden vihreiden varsien huipusta 2 lehteä eri suuntiin? Jos lähtee niin voi olla varma että unikko on kyseessä ;) Onnea vain! Ja postaa ihmeessä vaikka tännekkin raporttia ja miksei myös kuvia, jos mitenkään jaksat. Auttaisi varmasti muita, ja saataisiin vastaus olennaiseen: Voiko niitä sisällä loppuun asti kasvattaa.... Onnea vain projektiisi!

Päiväkirja:

Joo, noita vihervarsia joissa on huipulla 2 lehteä jotka lähtevät eri suuntiin jokunen 4-5 kpl. Se "kohde" mistä eilen kirjoittelin, ei ole tainnut kyllä kasvaa (?) mutta sen takana olevat 2 muuta ovat kasvaneet hyvin, varsinkin se taimpana oleva...Mutta kuva tässäkin tapauksessa kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Siemenet...tai no oikeastaan jo itse kasvit viettivät yönsä parvekkeella...Ajattelin tuoda sisälle, mutta kun aurinko rupesi juuri paistamaan kohti parveketta, jätän ne kylmän (5-10´C) yön jälkeen lämmittelemään.

Kuvat:

1. Siinä näkyy ne 3 kasvia rivissä. Ensimmäinen on se tarkkailun kohde.
Image
2. Lähikuvassa näkyy ensimmäisenä tarkkailun kohde, ja toinen kasvi.
Image

Siinäpä ne nyt on. Uudet kuvat tulevat illemmalla.

Kiitos kaikille!
eNZYMe
OD

Post by eNZYMe »

Onnea projektille!

Mielenkiintoista seurata miten onnistuu.

Maustesiemenet ovat aina Papaver Somniferumia. Saattaa olla jalostettu maksimoimaan siementuotannon, mutta kyllä niissä pitäisi olla vielä alkaloidejakin ihan riittävästi.
Last edited by eNZYMe on Sun 07 Sep 2008, 07:49, edited 1 time in total.
Coce
Psykonautti

Post by Coce »

eNZYMe: "Maustesiemenet ovat aina Papaver Somniferumia" Sitähän minäkin, muissa ei taida se sama maku ollakkaan. Olen nimittäin paria kappaletta maistellut noita siemeniä, ihan sellainen pähkinämäinen maku on, todella mukava.

Kiitos mielenkiinnosta. Postaan uudet kuvat klo 22 jälkeen... Nyt on ollut siis purkki yöllä ja nyt tähän asti ulkona. Hieman ovat taas uusia vihervarsia noussut...Suhteellisen nopeasti tulivat jo ensimmäiset näkyviin...5 päivässä.

Eli kasvatan sisällä ihan vain harrastusmielessä. Eli tätä papaveria ja sitten sitruunapuuta...Itse koda ja muut menevät tod. näköisesti roskiin, mutta siemenet kerätään talteen leivontaan, ja uuden sukupolven luontiin ;)
Coce
Psykonautti

Post by Coce »

Netti temppuilee, kuvia ei tänään tule. Kokeillaan huomenna uusiksi!

Kasvit kasvoivat taas ihan hyvin.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Pienen pieniä varsi on nyt kaksi... Hyvältä näyttää, mää oon heroiini guru tätä menoa jo vuoden päästä... Kuvat laitan vasta sitten, kun nousee pikkaisen enemmän...
mauseri
LD50

Post by mauseri »

Dexma wrote:Hyvältä näyttää, mää oon heroiini guru tätä menoa jo vuoden päästä...
voi vittu et repesin tolle,loisto heitto!
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Näyttää noille kavereita syntyvän... Jees jees, omistan kohta tampereen ainoot herskat... hahaaaa
Coce
Psykonautti

Post by Coce »

Siitä vain suomen ensimmäiseksi Tony Montanaksi (Scarface) tai Frank Lucasiksi :D Ainakaan ei ole rahasta puutetta...

Hmm...Olenko väärässä, mutta kuviani ei taida enää näkyä? ;) Kuvapankissa luki ettei saisi lähettää huumeisiin liittyvää, mutta tuohan on ihan vain lailista kasvattamista. Vai näkeekö muut kuvani?