Totuudet, psykoosit, jumalat, järkeilyt, kokemukset
-
Dexma
- Moderator
Re: Totuudet, psykoosit, jumalat, järkeilyt, kokemukset
Hmm...
Tämä on jännää, kun tulee ihminen vastaan joka sanoo, että ei vedä mitään roolia, mut kaikki muut vetää... Mikähän heidän osansa on näytelmässä?
Mää taas itse olen yrittänyt tehdä sitä omaa "roolia", ja vetäytyä sinne... Se on siistii...
Tämä on jännää, kun tulee ihminen vastaan joka sanoo, että ei vedä mitään roolia, mut kaikki muut vetää... Mikähän heidän osansa on näytelmässä?
Mää taas itse olen yrittänyt tehdä sitä omaa "roolia", ja vetäytyä sinne... Se on siistii...
-
Ensiö
- Lepakko
Näin en kyllä väittänyt, päinvastoin. Myönnän ikävä kyllä vetäväni jonkinlaista roolia. On helpompaa piiloutua roolin taakse niin ei tarvitse paljastaa sisintään. Kirjoitin myös harvojen onnellisten osaavan elää täysin omana itsenään, useinmiten ne on just nää pitkätukkahippirentut mitä täältäkin varmaan löytyyDexma wrote:Tämä on jännää, kun tulee ihminen vastaan joka sanoo, että ei vedä mitään roolia, mut kaikki muut vetää...
Minä. Nimeni on Puks. Olen ainoa elollinen Saturnuksessa. Muks!
-
Aukikco
- OD
Vedättäjän osa. Kaikki vetävät jonkinlaista roolia, luulisin.Dexma wrote:Tämä on jännää, kun tulee ihminen vastaan joka sanoo, että ei vedä mitään roolia, mut kaikki muut vetää... Mikähän heidän osansa on näytelmässä?
Mahtavaa on se kun tulee siitä tietoiseksi antamatta sen lannistaa - näkee kaikki ne mahdollisuudet joita se tuo mukanaan. Kiinnittymättömyys absoluuttisiin rooleihin on v-a-p-a-u-t-t-a-v-a-a-.
Näkisin kyllä Ensiön havaitseman todeksi, mutta jälleen kerran - sekin on vähitellen alkamassa muuttua, koska en usko meillä olevan juurikaan selviytymismahdollisuuksia ilman metatietoisuutemme aktiivista haltuunottoa ja ymmärrystä. Evoluutio ajaa selvästi tähän suuntaan.
-
Dexma
- Moderator
Juups, itse huomasin kyllä mitä itse olet mieltä... Enemmän vain sitä mietin kuinka moni jättää tuon tajuamatta... Mulla ainakin on ihan hiton kova rooli jota yritän kehittää, ja kehittää... Ehkä tavoitan sillä jotain...Ensiö wrote:Näin en kyllä väittänyt, päinvastoin. Myönnän ikävä kyllä vetäväni jonkinlaista roolia. On helpompaa piiloutua roolin taakse niin ei tarvitse paljastaa sisintään. Kirjoitin myös harvojen onnellisten osaavan elää täysin omana itsenään, useinmiten ne on just nää pitkätukkahippirentut mitä täältäkin varmaan löytyyDexma wrote:Tämä on jännää, kun tulee ihminen vastaan joka sanoo, että ei vedä mitään roolia, mut kaikki muut vetää...
-
lahke
Mielenkiintoista kovin.. hmm pistää miettimään tää threadi
-
Kalastaja
Kyllähän jokainen sosiaalinenkontakti on jonkinlainen oma näytelmänsä, jossa sitä roolia vedetään. Aina vaikuttaa omalla ulkonäöllään, eleillään, puheillaan, puhetyylillään yms. muihin. Jos on paljon saman henkilön kanssa niihin eri rooleihin tottuu ja ne tunnistaa. Vai voiko joku sanoa, että tuntisi hyvin jonkun joka ei käyttäytyisi eri lailla eri tilanteissa?Aukikco wrote:Vedättäjän osa. Kaikki vetävät jonkinlaista roolia, luulisin.Dexma wrote:Tämä on jännää, kun tulee ihminen vastaan joka sanoo, että ei vedä mitään roolia, mut kaikki muut vetää... Mikähän heidän osansa on näytelmässä?
Mahtavaa on se kun tulee siitä tietoiseksi antamatta sen lannistaa - näkee kaikki ne mahdollisuudet joita se tuo mukanaan. Kiinnittymättömyys absoluuttisiin rooleihin on v-a-p-a-u-t-t-a-v-a-a-.
Näkisin kyllä Ensiön havaitseman todeksi, mutta jälleen kerran - sekin on vähitellen alkamassa muuttua, koska en usko meillä olevan juurikaan selviytymismahdollisuuksia ilman metatietoisuutemme aktiivista haltuunottoa ja ymmärrystä. Evoluutio ajaa selvästi tähän suuntaan.
Se 'aitous' ja rentous taitaa tulla pääasiassa sosiaalisten sääntöjen ja muiden auktoriteettien kyseenalaistamisella, ja siten toimimalla parhaaksi katsomallaan tavalla, eikä vain muiden tavalla. Eli uskaltaa ja pystyy kyseenalaistamaan sääntöjä (jotka oma tai muiden 'ajattelu' on luonut).Ensiö wrote: Kirjoitin myös harvojen onnellisten osaavan elää täysin omana itsenään, useinmiten ne on just nää pitkätukkahippirentut mitä täältäkin varmaan löytyy
Jo se, että meillä on eri aivot ja niissä eri muistot, tavat ja havainnointi tekee sen, että koskaan ei voi täysin tuntea ketään toista. Ja koska sosiaalisissa tilanteissa pitää jotenkin olla, on se oma käytös roolia, koska viestittäviin asoihin voi vaikuttaa. Ei se tarkoita, että valehtelisi, vain sitä että ymmärtää (ja uskaltaa) valita jotain.
Eli lopultakin vaikka olisi ollut kuinka kauan naimisissa tai muuten tuntenut toisen on korkeintaan yhdessä erikseen.
-
dredi
- LD50
Mitä mä luin tätä viestiketjua... Aukikco ja Dexma, te ootte vähän niinku mun dualistisen psyykeen kaks puolta!
Tasapainoa, sitä etsimme kaikki.
PELASTAKAA PIISKUJÄNIKSET!
-
aphos
- Kameleontti
Aika helppo sanoa monistakin ihmisistä vetävätkö jotain roolia. Meikäläisen silmissä ainakin pointsit tippuu roimasti, jos huomaan jonkun vetävän jotain "roolia".
Jännää, enpä ole miettinyt koko asiaa pitkään aikaan. Olisiko syy ihmisten ahdistukseen juuri siinä, että vetävät jotain ihme roolia?
You're as fake as a wedding cake...
Jännää, enpä ole miettinyt koko asiaa pitkään aikaan. Olisiko syy ihmisten ahdistukseen juuri siinä, että vetävät jotain ihme roolia?
You're as fake as a wedding cake...
-
SAWANISTI
- Apteekki
Ihmiset palikoineen & rakenteineen. Ihmisiä juoksemassa palasina molemmat kourat täynnä pillereitä, toivoen saavansa palaset kokoon. Ihmiset palasina etsimässä palasista lisää palasia ja kukkimassa niissä uusissa palasissa matkalla uusiin ilman turhia rakenteita jotka eivät kuitenkaan kestä. Valitkaa matka, älkää kohdetta, niin on kivempaa?! Pääsinkö uudelle sivulle? 5-meo-dynamite afterglow mietteitä aamulta..
...bensaahan ne pojat tuli hakemaan...
-
Dexma
- Moderator
Jälkeenpäin oon huomannut, että me puhutaan Aukickon kanssa suurinpiirtein samoista asioista erisanoin...dredi wrote:Mitä mä luin tätä viestiketjua... Aukikco ja Dexma, te ootte vähän niinku mun dualistisen psyykeen kaks puolta!![]()
Puhumme maailmasta.
-
aphos
- Kameleontti
Tulipa tässä taas mieleen, että kiihkokristityt ottavat päähän suunnattomasti. Niistä ikäänkuin huokuu sellainen sisäänpäin kääntynyt, ymmärtämätön viba, joka on jotenkin ultra-ahdistavaa. Yh.
Tässäpä yksi syy, miksi kaikki uskonnot voisikin (populistisesti) heittää romukoppaan. Ihmispolot, luulevat löytäneensä jonkun vastauksen..
Tässäpä yksi syy, miksi kaikki uskonnot voisikin (populistisesti) heittää romukoppaan. Ihmispolot, luulevat löytäneensä jonkun vastauksen..
-
eNZYMe
- OD
Kaikki kiihkouskovaiset ovat jossain mielessä pelottavia ja ahdistavan ahdasmielisiä. Kiihkokristityt eivät onneksi enää nykyään ole kovin vaarallisia poliittisen vaikutuksen saralla, paitsi ehkä jenkeissä. Eniten olen kyllä huolissani Ääri-Islamista siinä mielessä, että sillä on melko vahva poliittinen vaikutusvalta monessa lähi-idän maassa. Poliittinen Islam noin yleisesti ja Sharia ovat mun mielestä aika helvetin ahdistavia juttuja.
-
dredi
- LD50
Fundamentalisteja löytyy jokaisesta massauskonnosta.
Tärkeintä olisi että ihan globaalisti lopetettaisiin "uskontojen" opettaminen lapsille.
Jokaisella pitäisi olla oikeus ja velvollisuus ajatella itse omilla aivoillaan ja päätellä itse ja päättää mihin itse uskoo. Uskonto on henkilökohtainen kokemus jota ei pitäisi hakea kirkoista tai "pyhiltä miehiltä".
Tärkeintä olisi että ihan globaalisti lopetettaisiin "uskontojen" opettaminen lapsille.
Jokaisella pitäisi olla oikeus ja velvollisuus ajatella itse omilla aivoillaan ja päätellä itse ja päättää mihin itse uskoo. Uskonto on henkilökohtainen kokemus jota ei pitäisi hakea kirkoista tai "pyhiltä miehiltä".
-
Ahab
En voi olla varma mitä tarkoitit mutta mun mielestä uskontoja just pitäis opettaa sen takia että opitaan ymmärtämään toisiamme. Opettamisella en tietenkään tarkoita mitään lähetyssaarnaa. Ja siis opettaa kaikkia uskontoja samanvertaisesti ja samanlaatuisesti, neutraalista ja kulttuurirelativistisesta näkökulmasta. Nykyään ei esimerkiksi tee kenellekkään pahaa tietää vähän jotain islamista.dredi wrote:Tärkeintä olisi että ihan globaalisti lopetettaisiin "uskontojen" opettaminen lapsille.
-
Dexma
- Moderator
Juuri näin... Ei pitäisi tuputtaa vaan kertoa ja informoida... Antaa vaihtoehtoja ja antaa mahdollisuus siihen, että ihmiset itse pohtisivat asiat...Ahab wrote: Ja siis opettaa kaikkia uskontoja samanvertaisesti ja samanlaatuisesti, neutraalista ja kulttuurirelativistisesta näkökulmasta. Nykyään ei esimerkiksi tee kenellekkään pahaa tietää vähän jotain islamista.
-
aphos
- Kameleontti
Bumppasin tätä threadia lähinnä sen takia, että tänne rekistöröityi joku "jesussaves"-nimimerkillä.
Hihhulit on rasittavia (ja psykoosissa IMHO).
Hihhulit on rasittavia (ja psykoosissa IMHO).
-
dredi
- LD50
Joo siis no varmaan ymmärät mitä tarkoitin kuitenkin... sitä kun lapsille opetetaan miten pitää uskoa, mitä ajatella ym.
-
Lespidis
- Psykonautti
myöntäkää se : D..emme tiedä mistään mitään : D, voidaan kyllä arvilla järkeillä tutkia oletta ka kyseenalaistaa...mutta 100% varmmoja emme voi ikinä olla : D(siis tääkin mitä kirjotan ei todennäkösesti pidä paikkaansa,ja jos rupeet luuppailemaan sitä niin se on aika hajottavaa,toisaalta myös rakentavaa
).
olenkin päätänyt ottaa KAIKEN yhtenä suurena TOIMIVANA läppänä : ).
Eilen harhailin koulun käytävillä, päädyin sitten ikkunaan katselemaan maisemia, kuuntelin Taiunan sampleria..ja juuri samalla hetkellä kun Aurinko räjähtää rakennusten takaa ja lävistää tajuntani ihmineläin laulaa...aaaaaaaaajaatooon viirtaaa.
koin jtn(en pysty määritteemään sitä sen paremmin) hyvin intuition ohjaamaa...siitä miten KAIKKI on täydellistä...näin talon katolla variksen laskeutuneen lumeen..se oli jättäny upeat jäljet pyrstöstään sekä siivistään..se tuntui tosi hyvältä. : ) tajuta olevansa pösilö keskellä täydellisyyttä : ).
olenkin päätänyt ottaa KAIKEN yhtenä suurena TOIMIVANA läppänä : ).
Eilen harhailin koulun käytävillä, päädyin sitten ikkunaan katselemaan maisemia, kuuntelin Taiunan sampleria..ja juuri samalla hetkellä kun Aurinko räjähtää rakennusten takaa ja lävistää tajuntani ihmineläin laulaa...aaaaaaaaajaatooon viirtaaa.
koin jtn(en pysty määritteemään sitä sen paremmin) hyvin intuition ohjaamaa...siitä miten KAIKKI on täydellistä...näin talon katolla variksen laskeutuneen lumeen..se oli jättäny upeat jäljet pyrstöstään sekä siivistään..se tuntui tosi hyvältä. : ) tajuta olevansa pösilö keskellä täydellisyyttä : ).
Atomiabsorptiospektrofotometri
Where are you going to go? I don't know if you've looked in the mirror lately, but you kind of stick out in a crowd. Why do you do it? What do you hope to get out of it? Oh, I don't know. Maybe some self-realization.
Where are you going to go? I don't know if you've looked in the mirror lately, but you kind of stick out in a crowd. Why do you do it? What do you hope to get out of it? Oh, I don't know. Maybe some self-realization.
-
13360
- Psykonautti
Loistavasti sanottu, nauroin ääneen :)Aukikco wrote: Jumala on muuten aivan vitun pelle kusipää!