Katsomisen arvoisia leffoja?

Keskustelua taiteista ja luovuudesta.
Aukikco
OD

Re: Katsomisen arvoisia leffoja?

Post by Aukikco »

alfonso wrote:Pitää odottaa vähintään 10 vuotta että siitä tulee klassikko ja siitä voi puhua. Kaikessa pitää olla syvempi merkitys tai vähintään yksi sieniä naposteleva saatanan sekopää. Tai elokuvan tekijän itsensä täytyy olla sellainen. Tarinaahan ei saa kertoa ilman mystisiä ja syvällisiä piilomerkityksiä ja sen täytyy olla täynnä järjettömiä lausahduksia kuten "tunne karate sisälläsi" tai "päästä sisäinen kameleonttisi valloilleen". Ennen kaikkea se ei saa olla viihdettä mihin se on tarkoitettu vaan ajatuksia herättävää vakavamielistä paskaa. Jumalauta!
Tossa sun ajattelussa nyt on vähän ongelmana se, ettet huomaa että tosi monessa mainstreamleffassa on nykyään valtavasti piilomerkityksiä ja päällekäisiä kerroksia, ja tekijäkaarteista yhä suurempi osa on just niitä saatanan sieniä napostelevia sekopäitä. Onhan toi sun havaitsema ilmiö sillee todellinen, että usein ihmisillä on tapana kelata kaiken uuden olevan paskaa, mutta ehkä sekin vähitellen muuttuu. Kyllä mua kiinnostaa uus Batman ja mitä kattelin tossa jotain Finnkinon leffalistaa jokin kuukausi sitten ni olihan siellä paljon tosi kiinnostavia juttuja. Finnkinon leffateatterit ei tosin mestoina innosta, ja mainoksia on liikaa etenkin lipun suureen hintaa suhteutettuna. Mutta todellakin tänä päivänä tehdään enemmän hyviä juttuja ku koskaan, pienet ug-jutut saa netin kautta valtavasti suosiota ja sillee. Nii ja Shawshank on kyllä mahtava.
Thoxium

Post by Thoxium »

alfonso wrote:Herätkää ihmiset! Pepsi ja kokis maistuu samalle, blade runner on paska,kummisedät on kaikki paskoja,citizen vittu kane,pulp fiction vitun paska,ei ko se onki hyvä, no kaikki muut sen vitun tarantinon leffat perseestä ja viimeisinpänä ja paskinpana kellopeli vitun sitruunalime
Se ettet sinä pidä tietystä genrestä tai elokuvasta/elokuvista, ei tarkoita sitä ettenkö minä voisi pitää niistä.

Oletko huomannut että ihmisillä on eri mieltymyksiä, eikä jokainen pidä samoista asioista? Ihmiset ovat erilaisia, mitä et nähtävästi ole ymmärtänyt.
Swampthing
Apteekki

Post by Swampthing »

alfonso wrote: (Ranttaus)
Must on jotenkin hassua se kun ihmiset hyökkää kohti jotain tiettyä "aitopää"-ilmiötä jota ainakaan itse en havaitse lainkaan paikassa, jonne hyökkäys kohdistuu. Ehkä oon sokee.
Mieli on mukava paikka asua.
mauseri
LD50

Post by mauseri »

Thoxium wrote:
alfonso wrote:Herätkää ihmiset! Pepsi ja kokis maistuu samalle, blade runner on paska,kummisedät on kaikki paskoja,citizen vittu kane,pulp fiction vitun paska,ei ko se onki hyvä, no kaikki muut sen vitun tarantinon leffat perseestä ja viimeisinpänä ja paskinpana kellopeli vitun sitruunalime
Se ettet sinä pidä tietystä genrestä tai elokuvasta/elokuvista, ei tarkoita sitä ettenkö minä voisi pitää niistä.

Oletko huomannut että ihmisillä on eri mieltymyksiä, eikä jokainen pidä samoista asioista? Ihmiset ovat erilaisia, mitä et nähtävästi ole ymmärtänyt.
joo, ja lisään vielä et pepsi ja kokis ei maistu samalle, kummisedät on hyviä, tarantinon kaikki leffat on hyviä, paitsi joku uus minkä nimee en muista, nää oli mun MIELIPITEITÄ, ei faktoja.
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
mauseri
LD50

Post by mauseri »

alfonso wrote:Tuon kommentin takia sitte kirjauduin. Olkaa kaikki vaan hiljaa. Yhtä ärsyttävää porukkaa ko Big Brotherissa.
voisitko sit tehdä palveluksen ja poistua pysyvästi keskuudestamme? heh heh.. big brotherissa: kelatkaa ku ne tekis semmosen "hörhö" bb:een, missä kaikki sais vetää trippei ja mitä tahtoo, sit ne kuvais kaiken. vittu se ois huippu sarja. voisin mennä sinne itsekin. sori taas offista, en mahtanut itelleni mitään.
aphos
Kameleontti

Post by aphos »

Noniin, kuka tunnustaa? Kuka päästi trollit? :mrgreen:

Ainiin, Big Brother.. tyypillistä suomalaista semi-alkkis-apina-nuorisoa. Mölyää kuin apinat, samanlaisia tyyppejä henggaa kaikki yöt tuossa kotikadulla. Rasittavia kuin mitkä. Tulevaisuuden Matti Nykäset. Tekisi mieli kivittää.

Sääli, että ihmiset jaksaa nauraa toisten kustannuksella. Yh.
Swampthing
Apteekki

Post by Swampthing »

aphos wrote:Noniin, kuka tunnustaa? Kuka päästi trollit? :mrgreen:

Ainiin, Big Brother.. tyypillistä suomalaista semi-alkkis-apina-nuorisoa. Mölyää kuin apinat, samanlaisia tyyppejä henggaa kaikki yöt tuossa kotikadulla. Rasittavia kuin mitkä. Tulevaisuuden Matti Nykäset. Tekisi mieli kivittää.

Sääli, että ihmiset jaksaa nauraa toisten kustannuksella. Yh.
Vihallahan se homma ratkee!
Mieli on mukava paikka asua.
aphos
Kameleontti

Post by aphos »

Swampthing wrote:Vihallahan se homma ratkee!
Emmä niin sanonu. Ne on mun mielestä vaan urpoja. Se oli toteamus. :D
Miasma
OD

Post by Miasma »

"Jesus! Did I say that? Or just think it? Was I talking? Did they hear me?"
"Life is a joke and death is the punchline."
mauseri
LD50

Post by mauseri »

aphos wrote:
Swampthing wrote:Vihallahan se homma ratkee!
Emmä niin sanonu. Ne on mun mielestä vaan urpoja. Se oli toteamus. :D
siis oon täysin samaa mieltä, viime vuonna katoin kai kaks jaksoo, tänä vuonna n.5 min. ne on täysin pellejä, julkisuuden hakusia apinoita. mun mielestä TOSI paha jos meitä vaulttilaisia verrataan siihen porukkaan..taitaa vertaajalla olla pakasta usempi kortti hukkunut :D
Ahab

Post by Ahab »

Idiocracy oli pitkästä aikaa hyvä komedia. Ymmärtääkseni myös kuoluampujien suosiossa. Taisivat kuitenkin ymmärtää ton väärin koska siinä on ihan positiivinen sanoma.
mauseri
LD50

Post by mauseri »

katoin tossa semmoset leffat ku: shoot em up ja postal. oli kyllä parhaita filmejä pitkään aikaan.
aphos
Kameleontti

Post by aphos »

Image

Njam.
Idiocracy
Suosittelen myös. Ihan OK. Ei se mikään Fellini ole, mutta aika osuvaa kommenttia.
Aesma
OD

Post by Aesma »

Last edited by Aesma on Sun 12 Oct 2008, 14:09, edited 2 times in total.
Aesma
OD

Post by Aesma »

Aesma
OD

Post by Aesma »

Aesma
OD

Post by Aesma »

Aesma
OD

Post by Aesma »

Aesma
OD

Post by Aesma »

Aesma
OD

Post by Aesma »

Aesma
OD

Post by Aesma »

Last edited by Aesma on Sun 12 Oct 2008, 14:10, edited 1 time in total.
Aesma
OD

Post by Aesma »

µTorrent ohjelma elokuvien/torrenttien lataukseen:
http://www.utorrent.com/

Kaikki listaamani elokuvat ovat varmasti katsomisen arvoisia!
Have a good time!
Aesma
OD

Post by Aesma »

mauseri
LD50

Post by mauseri »

APUAAAAAA! imutin Donnie Darkon ja aattelin kattoo sen uudestaan, mut enhän mä ollukkaan nähnyt sitä! mut en saa tekstejä näkymään siinä.. auttakaa.. oon epätoivoinen.. aattelin et ehdin kattoo sen ennen ku saan huumehita, mut haluun kattoo sen tekstien kans, vaikka englantia ymmärrän hyvin, niin silti jää välillä jotain tärkeää ymmärtämättä..
edit: oon aika varma et imutin sen ton Aesman linkin kautta, jos sillä on nyt mitään merkitystä..
aphos
Kameleontti

Post by aphos »

mauser1911 wrote:APUAAAAAA! imutin Donnie Darkon ja aattelin kattoo sen uudestaan, mut enhän mä ollukkaan nähnyt sitä! mut en saa tekstejä näkymään siinä.. auttakaa.. oon epätoivoinen.. aattelin et ehdin kattoo sen ennen ku saan huumehita, mut haluun kattoo sen tekstien kans, vaikka englantia ymmärrän hyvin, niin silti jää välillä jotain tärkeää ymmärtämättä..
edit: oon aika varma et imutin sen ton Aesman linkin kautta, jos sillä on nyt mitään merkitystä..
Kannattaa ladata sellainen ohjelma kuin Gom Player. Samanlainen kuin VLC, mutta paremmat asetukset, tukee tekstejä paremmin (vedät tekstit vaan playeriin), volumen säätö hiiren rullassa ja ennenkaikkea nätimmän näköinen.. ihan mahtava softa, en ole VLC:tä käyttänyt tuon asentamisen jälkeen.

Tuossa siis sisäänrakennettuna kaikki codeckit, ikinä ei ole tarvinnut mitään ladata.

http://fin.afterdawn.com/ohjelmat/video ... player.cfm

Oikeesti.
eNZYMe
OD

Post by eNZYMe »

Toi Gom on munkin mielestä paras Windows leffasoitin.

Onko sulla Mauser1911 suomenkielinen tekstitystiedosto? Jos ei, niin joku noista varmaan sopiii, http://www.opensubtitles.org/fi/search/ ... uageid-fin
mauseri
LD50

Post by mauseri »

eNZYMe wrote:Toi Gom on munkin mielestä paras Windows leffasoitin.

Onko sulla Mauser1911 suomenkielinen tekstitystiedosto? Jos ei, niin joku noista varmaan sopiii, http://www.opensubtitles.org/fi/search/ ... uageid-fin
en vittu tajuu.. ei vaan tuu tekstit näkyviin millään.. aina oon ennen ne saanu toimiin ja oon vielä selvinpäinkin nyt.. tässä on jotain outoo... en jaksa enää nyt säätää, vaan keskityn odottelemaan kohta saapuvia nautintoaineita :D , mut kiitti eNZYMe.
edit: jaksoinpas asensin ton gomin ja nyt pelaa! bsplayeristä lähti äänet vähän aikaa sit ja nyt vlc ei tekstejä..vaikuttaa muuten helvatin kätevältä toi gom.
aphos
Kameleontti

Post by aphos »

Image
Kalavale
Apteekki

Post by Kalavale »

Righteous kill oli sellaista keskikevyttä viihdettä, ihan katsottavaa. Ei aina jaksa mitään syvällistä vahdata, varsinkaan kun olo on kuin arohevosella, että keskittyminen harhailee ja harhailee. Tosin varmasti villihevonen on suoraviivainen ja viisas eläin, vertaus oli vain oma typerä stereotypia, enemmänkin kuvaa sitä tuulista tunnetta mikä tulee aroista mieleen. :razz:
All things are equal, there are no special things.
Kalastaja

Post by Kalastaja »

Night Visionsin Halloween riehassa menis viikonloppuna legendaarinen I Drink Your Blood.

Night visionsin sivuilta:

David Durston:
I DRINK YOUR BLOOD

USA 1970 # väri # 35 mm # 90 min. # Maxim 1 la-su-yö klo 07.00

1960- ja 70-lukujen legendaarisen eksploitaatiotuottajan Jerry Grossin (Teenage Mother, Sweet Sweetback's Baadasssss Song, Son of Dracula) suojeluksessa syntynyt I Drink Your Blood on aikakautensa herkullinen helmi. Se on nuhjuisuudellaan katsojan iholle liimautuva aliarvostettu kulttiklassikko, joka etenee vakaan ammattitaidon kuljettamana hallitun intensiivisesti ja kerta toisensa jälkeen yleisönsä uskomattomalla tavalla yllättävästi. Se on myös kaikkien aikojen ensimmäinen elokuva, joka sai Yhdysvalloissa otsaansa lapsilta kielletyn X-luokituksen yksinomaan suorasukaisten väkivaltakuvaustensa vuoksi.

Tarinan keskipisteessä on Charles Mansonin jengiä muistuttava ajelehtijajoukko, joka on mieltynyt vapaaseen seksiin, LSD:hen ja paholaisenpalvontaan. Porukka päätyy amerikkalaiseen pikkukaupunkiin, jonka asukkailla on syynsä kantaa hipinkuvatuksille kaunaa. Kun ohjaaja-käsikirjoittaja Durston sotkee juoneen vielä genrekuvastossa harvoin hyödynnetyn vesikauhun, läpeensä hämmentävä ja osin myös täysin harkitusti suupieliä nostattava keitos on valmis nautittavaksi.

Tuottaja Gross päätti aloittaa elokuvan levityksen amerikkalaisteattereissa, kun rauta oli hänen silmissään kuumimmillaan. Manson tuomittiin hirmuteoistaan tammikuussa 1971, I Drink Your Blood saapui valkokankaille vain kuukautta myöhemmin. Voittonsa maksimoimiseksi hän niputti samaan pakettiin vielä vuosia hyllyllä pölyttyneen mustavalkoelokuvan Zombies (1964), joka sai I Drink Your Bloodin aisaparina uuden nimen I Eat Your Skin.

"Energetic, infused with the liberating vitality of the truly tasteless, yet driven by real intelligence and wit, I Drink Your Blood is David Durston's blood-drenched gift to horror fans: I really can't think of a better way to get a Halloween party started."
- Stephen Thrower, Nightmare USA
"I Drink Your Blood is the pinnacle of the blood horror movie. It's fast, unrelentingly violent, and sexually explicit, dishing out a new shock every few minutes."
- Bill Landis, Sleazoid Express the Book
Ohjaus ja käsikirjoitus: David Durston # Tuotanto: Jerry Gross # Kuvaus: Jacques Demarecaux # Musiikki: Clay Pitts # Pääosissa: Bhaskar, Jadine Wong, Ronda Fultz, George Patterson, Tyde Kierney, Riley Mills, Lynn Lowry.

http://www.nightvisions.info/