Uskaltaisinko kokeilla Salviaa?

Keskustelua dissosiatiiveista ja delirianteista.
Hz0
Apteekki

Uskaltaisinko kokeilla Salviaa?

Post by Hz0 »

Minulla olisi mahdollisuus saada käsiini 15X salvia extractia, mutta olen tässä kohta jo viikon empinyt sillä perusteella että kerran on deleissä tultu flipattua aika pahasti ja siitä koitunut ongelmia (väärään aikaan väärässä paikassa tosin)... Suoraan sanottuna en siis uskalla ottaa Salvia hittejä edes trippivahdin kanssa koska pelkään että tietoisuuteni hajoaisi lopullisesti - tai sitten ei. Olen sellainen ihminen että pidän aineista joiden "sekavuutta" voin kontrolloida mieleni mukaan (esim. kannabis, spice gold, diamond jne). Ja sitten luin että Sally D onkin ihan oma lukunsa ja siinä ollaan vaan matkustajana.

Lukiessani esim. spasmin kertomuksen omasta 15x kokemuksestaan minusta tuntuu, että pääni ei välttämättä kestäisi muuttumista abstraktiksi vahapötköksi. Mitä olette mieltä?
<@ferox> mä en pysty kuvittelemaan toista kanavaa, jonka puheenaiheet vaihtelee kvanttifysiikasta s-marketin ryöstämiseen
Drawsku
Psykonautti

Re: Uskaltaisinko kokeilla Salviaa?

Post by Drawsku »

Ei tosiaan kannata kokeilla jos yhtään epäilyttää. Salviaa on todella vaikea kontroloida, koska meno voi mennä sellaiseksi, että unohtaa täysin fysiisen kehonsa ja ympäristönsä. Jos vielä yrittää rankemman tripin aikana ns. "pistää vastaan" (saada kontrollia) niin tripistä voi - ja melko varmasti tuleekin vielä epämiellyttävämpi.

Koska kyseessä kuitenkin on TODELLA vahva psykedeeli, ei sitä kannata lähteä onneaan kokeilemaan jos jo valmiiksi tuntuu siltä, että matka voi olla liian rankka.
Swampthing
Apteekki

Post by Swampthing »

Hz0 wrote:Minulla olisi mahdollisuus saada käsiini 15X salvia extractia, mutta olen tässä kohta jo viikon empinyt sillä perusteella että kerran on deleissä tultu flipattua aika pahasti ja siitä koitunut ongelmia (väärään aikaan väärässä paikassa tosin)... Suoraan sanottuna en siis uskalla ottaa Salvia hittejä edes trippivahdin kanssa koska pelkään että tietoisuuteni hajoaisi lopullisesti - tai sitten ei. Olen sellainen ihminen että pidän aineista joiden "sekavuutta" voin kontrolloida mieleni mukaan (esim. kannabis, spice gold, diamond jne). Ja sitten luin että Sally D onkin ihan oma lukunsa ja siinä ollaan vaan matkustajana.

Lukiessani esim. spasmin kertomuksen omasta 15x kokemuksestaan minusta tuntuu, että pääni ei välttämättä kestäisi muuttumista abstraktiksi vahapötköksi. Mitä olette mieltä?
Mä en voi sanoa mitään.

Jos tunnet itsesi, teet kuten on parasta. Jos et tunne itseäsi, voi olla ettet tee. Omassa tilanteessani ajatus siitä, ettei olisi sinut vahapötköksi muuttumisen kanssa, tuntuu oudolta, mutta sinä olet sinä. Saattaa olla myös, että olen liian itsevarma, mutta olen oppivalla asenteella liikenteessä. Jos substanssi antaa mentaalisesti turpaan, niin oppii.

Salvia on vahva dissosiatiivi (tai psykedeeli, jos sen sellaiseksi haluaa mieltää). Se katkoo/vaimentaa/muuttaa viestiyhteyksiä aivoissa väliaikaisesti. Siitä seuraa hauskoja juttuja, kuten esim. teleporttautuminen outoon fraktaaliuniversumiin, tai sit jotain ihan muuta. Jos suhtautuu asiaan niin pintapuolisesti kuin "pelkään flippaavani", ei imho kannata. Jos olet vasta äskettäin lukenut, että Salvia on ehkä hiukkasen erilaista kuin kannabis tai spice, niin lue vähän lisää, ja mieti. Aineensa tulee tuntea, piste. Jos Salvian erilaisuus tulee yllätyksenä, niin perehtymistä riittänee.

Mä kyl uskaltaisin. Kerran oli tilaisuus ja fiilis, mutta sitten tapahtui asioita ja päätin että ei.
Mieli on mukava paikka asua.
Swampthing
Apteekki

Post by Swampthing »

Drawsku wrote:Jos vielä yrittää rankemman tripin aikana ns. "pistää vastaan" (saada kontrollia) niin tripistä voi - ja melko varmasti tuleekin vielä epämiellyttävämpi.
Tämä tuntuu olevan aika yleinen näkemys, mutta onko sekään nyt ihan kiveen kirjoitettua? Kontrolli voi loppujen lopuksi osoittautua hyväksi, tai näin ovat kertoneet muut trippaajat muilla foorumeilla.

Eräs astetta systemaattisemman näkemyksen psykedeelien käyttöön ottanut tyyppi esitteli minulle kerran kaavion ihmisen kyvystä havainnoida. Normaalisti ihmisen havainnointi kattaa tietyn osan olennaista/"todellista", hiukan epäolennaista sekä vähäisesti "epätodellista" informaatiota. Psykedeelit laajentavat ihmisen kykyä havainnoida: nyt havainnoidaan rutkasti enemmän olennaista/"todellista" dataa, mutta myös enemmän epäolennaista ja enemmän epätodellista (dissosiatiivit ja deliriantit tuovat ehkä vielä enemmän nimenomaan tätä "epätodellista", ehkä jopa vähentävät olennaista - ei tosin ole kokemusta). Epäolennaisen datan aiheuttamat huonot tripit ovat toki käsittelemisen arvoisia juttuja, mutta ei imho ole välttämättä järkevää "antaa virran viedä" tässä tapauksessa.

Nyt on vähän sellainen kutina että tässä erimielisyydessä on kyse eri ihmisten erilaisista sanastoista. Mut vähän vaan.
Mieli on mukava paikka asua.
spasm
OD

Post by spasm »

Hz0 wrote:Lukiessani esim. spasmin kertomuksen omasta 15x kokemuksestaan minusta tuntuu, että pääni ei välttämättä kestäisi muuttumista abstraktiksi vahapötköksi. Mitä olette mieltä?
Kyseessä oli siis 5x ;)
Kylmyys johtuu lämpötilasta.
Aukikco
OD

Post by Aukikco »

Tiedät kyllä koska olet riittävän valmis.

Niin kauan kuin tunnet ettet välttämättä ole ja joudut kysymään muilta mielipidettä asiaan, et luultavasti ole. Jätä väliin, ei ole kiirettä.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Pelkoa voit kohdata, ja kokeilla. Ei se sua tapa, luultavasti. Mää olen tähän saakka aina ottanut vaikka joskus on pelottanut. Kyllähän sun pääkopalle voi tapahtua jotain kamalaa, mutta pelon voittaminenkin voi olla erittäin antoisaa...

En sano juuta enkä jaata. Vain ajatuksia...
Aukikco
OD

Post by Aukikco »

Dexma wrote:Pelkoa voit kohdata, ja kokeilla. Ei se sua tapa, luultavasti. Mää olen tähän saakka aina ottanut vaikka joskus on pelottanut. Kyllähän sun pääkopalle voi tapahtua jotain kamalaa, mutta pelon voittaminenkin voi olla erittäin antoisaa...
Tähän ois just kai hyvä kokea olevansa riittävän valmis, täysin valmishan ei koskaan voi olla.

Ja toisaalta lienet oikeassa siinä että vaik ei oiskaan ja silti "tyhmänä" tekis, ni voi tapahtua mahtaviakin. Ei kukaan tiiä, mut just siks kukaan muu ei ehkä voi suositella.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Aukikco wrote:
Ja toisaalta lienet oikeassa siinä että vaik ei oiskaan ja silti "tyhmänä" tekis, ni voi tapahtua mahtaviakin. Ei kukaan tiiä, mut just siks kukaan muu ei ehkä voi suositella.
Kannattaako ylipäätään suositella... Tässä tilanteessa tuntuu olevan aika rajapinta ketjun aloittajalla omaa kokemusta miettiessä... Tai en tiedä... en mää tiedä mitään.. .
Kalastaja

Post by Kalastaja »

Onks tää joku retorinen läppä?

1. Deelit tai salvia sellaisenaan ei aiheuta sekavuutta. Kombot, ympäristöt ja jotkut käyttäjät yhdessä deelien kanssa kyllä.
2. Mitä voit kontrolloida ja missä yleensäkään?
3. Taisit jo päättää vastauksen kysymykseesi ennen sen kysymistä, jos et niin se on ihan ok.
tRip
Moderator

Post by tRip »

Itse alottaisin vaan sillä lehdellä..
Ainakin ite pääsen sillä riittävän syvälle.

Noi extraktit on jotenki pelottavia.
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
Poliklinikka
OD

Post by Poliklinikka »

Itse en oo flipannu / kokennu mahdollisuutta flippaamiseen. Tunteita Salvia herättää, mutta niitä kuuluukin herätä. Salvia on huono psykedeeli ja ihan liian voimakas. Ehdottomasti mieluiten vaikka rauhottavien kanssa, jos on aloittelija. Näin mää kokisin.
lanttu
Apteekki

Post by lanttu »

salvia hmmmm jotenkin vaikea selittää kasvi kuivuminen (x) ehkp mut ei sitä ei voi ottaa "olen saanut ennen deeleistä huonoja viboja" salvia on jtn erityistä jotku sen saa nähdä ONNELLISET kuten minä ja deelit olen kokenut huonoja mutta 90% hyvää deeleistä 10% "opi vitun idiootti" salvia ei kuulu tähän deelit huonoja nyyhky kokemuksia niin kuin kalastaja sanoi vähän tyyliin tiedät vastauksen jo itte! ;)
wtf
poto
Karvakuono

Post by poto »

Ei sitä kannata noin paljo kuumottaa, useimmiten siin vaa käy niin et yritetään laittaa tripeille vastaan joka tietenkin vain pahentaa tilaa :?
"Työttömät nuoret pajois, työttömän huolet katois pilvii."
Ahab

Post by Ahab »

Dissosiaatiivi kuvaa paremmin omaa 40x kokemustani kuin psykedeeli.

Syökää salviaa!
Kathleen Harrison at the World Psychedelic Forum about Salvia [part 1 of 2]
http://www.youtube.com/watch?v=brEvQskNgjE
Happotatti
Apteekki

Post by Happotatti »

Älä kokeile, jos et ole varma. Sally on aika vahva psykedeeli, joskin lyhytkestoinen (vaikkakin ei sitä ajasta ole mitään hajua salvioissa). Sallyllä saanut aika mukavia kokemuksia, ja jotenkin tuntuu, että ei siitä voi flipata, koska kuumotukseen ei ole aikaa, kun olet se lastenohjelma/patja/laatikko/kerrostalonpiha/mikätahansa n.10 sekunnin päästä hitistä. :D
Valehdeltaisko, että kaikki ois kohta ihan vitun hyvin?
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

Happotatti wrote:Sally on aika vahva psykedeeli, joskin lyhytkestoinen (vaikkakin ei sitä ajasta ole mitään hajua salvioissa). Sallyllä saanut aika mukavia kokemuksia, ja jotenkin tuntuu, että ei siitä voi flipata, koska kuumotukseen ei ole aikaa, kun olet se lastenohjelma/patja/laatikko/kerrostalonpiha/mikätahansa n.10 sekunnin päästä hitistä. :D
No niinpä. Vaan voi siitä toki silti saada ikävän kokemuksen. Lehdellä varmaan paljonpaljon harvemmin kuin noilla extracteilla, jotka tosiaan on extracteja ja erittäin vahvoja.
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.
Happotatti
Apteekki

Post by Happotatti »

Kyllähän kaikista deeleistä voi saada huonon kokemuksen. Itsellä vaan ei tunnu, että voisin ikinä saada. Tyttöystävällä salvia aiheutti huonon tripin kun hän sairastaa epilepsiaa ja kuulemma tuntui kuin olisi kohta saamassa kohtauksen.
lanttu
Apteekki

Post by lanttu »

mun mielestä ei todellakaan ole ainakaa henk.koht ollut mikään sally kokemus paha tai mitenkään psyykkeelle käyvä yks ainut huono matkailu kokemus sieni trippi monen vuoden takaa mutta syynä se että, muutama tatti liikaa ja ei kunnioitusta psykedeelejä kohtaan silloin vaan vekkuli olon hakeminen kilpaa kaverin kanssa purkista kumpi kerkee syömää enemmän tyhmää!!!! vähä offari topiciks meni mut näin se on kun kunnioittaa sitä mitä luonto on antanut tai yleensäkkin psykedeelejä tai no salvia on dissosiatiivi se ei ole omasta mielestäni mitään hyvän olon hakemistä vaan extreme kokemus joka voi antaa suunnattoman valtavan kokemuksen minkä olen itse saanut kerran ja pieniä useitakin. luonnon oma avain päästä matkaan oman itsensä kanssa ilman mitää sen kummempaa mutta keskittyminen on tärkeää! ;)
wtf
Kalastaja

Post by Kalastaja »

Ahabis suuri wrote:Dissosiaatiivi kuvaa paremmin omaa 40x kokemustani kuin psykedeeli.
Joo, ei salvia munkaan mielestä ole perinteinen psykedeeli millään tasolla. Ei juuri mitään samankaltaista kuin vaikka LSD:ssa. Vaikutukset lähempänä ketamiinia tai deksmiä, mutta kuitenkin jotain ihan muuta; ihan oma ryhmänsä salvia loppupeleissä.
Itse tullut ekstrakteja poltettua kymmenen parikymmentä kertaa ja lehtien ja heikon ekstraktin miksiä jokusen kerran.
Aukikco
OD

Post by Aukikco »

Poliklinikka wrote:Ehdottomasti mieluiten vaikka rauhottavien kanssa, jos on aloittelija.
Oisko vaa mitää pysyy Sallysta kaukana jos ei voi olla ilman rauhottavia?
Happotatti
Apteekki

Post by Happotatti »

Kannattaa ottaa se sally ihan sallynä, syvästi kunnioittaen ja avarin mielin.
mauseri
LD50

Post by mauseri »

Aukikco wrote:
Poliklinikka wrote:Ehdottomasti mieluiten vaikka rauhottavien kanssa, jos on aloittelija.
Oisko vaa mitää pysyy Sallysta kaukana jos ei voi olla ilman rauhottavia?
siis mun mielestä jokainen itse tietää että kestääkö pää psykejä, ainakin itse oon aina tienny et kestää, joten uskallan kokeilla mitä vaan. ei ole vielä tullut yhtään huonoa trippiä. eikä tule.
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
psyke
Lepakko

Post by psyke »

Mun mielestä salvia on mitä lempein psykedeeli. Minä olen testannut vain lehteä, 5x ja 10x exctracteja, eikä mitään ongelmia ole ollut. Mun mielestä kannattaa ehdottomasti aloittaa pelkällä lehdellä, niin ei tarvitse kuumotella liikaa.
Poliklinikka
OD

Post by Poliklinikka »

Ensimmäisesä viestissäni JOKA tietty POISTETTIIN: Sanoin, että vedä tyyliin heti kunnon pajautukset, et sä flippaa!

Mun mielestä olut sopii salvian maailmaan, ku kyrpä perseeseen. Ite en oo saanu salviasta paljoa irti ilman alkoholia. Ehkä sen takia ku en uskalla antaa salvian viedä mua tästä ulottuvuudesta pois. Alokoholi poistaa estot ja se on menoa se!!
Last edited by Poliklinikka on Wed 15 Oct 2008, 18:03, edited 1 time in total.
Poliklinikka
OD

Post by Poliklinikka »

Ja toi rauhottava -juttu, ei ollu mitään tekemistä Flippaamisen kanssa, vaan sen että yksinkertaisesti selvinpäin ei uskalla, LIIAN PELOTTAVAA TAVARAA tää 10x Extracti, lehtien mässytys vois olla eri asia.

Vähän sama ku 10 metristä hypääminen veteen. Ei siinä pelkää, että sä kuolet tai loukkaannut. Vaan yksinkertaisesti se on niin korkealla ettei riitä rohkeus. Salvia-uute on niin voimakas psykedeeli ettei vaan uskalla tarrttua piippuun.
Aukikco
OD

Post by Aukikco »

Poliklinikka wrote:Ja toi rauhottava -juttu, ei ollu mitään tekemistä Flippaamisen kanssa, vaan sen että yksinkertaisesti selvinpäin ei uskalla, LIIAN PELOTTAVAA TAVARAA tää 10x Extracti, lehtien mässytys vois olla eri asia.

Vähän sama ku 10 metristä hypääminen veteen. Ei siinä pelkää, että sä kuolet tai loukkaannut. Vaan yksinkertaisesti se on niin korkealla ettei riitä rohkeus. Salvia-uute on niin voimakas psykedeeli ettei vaan uskalla tarrttua piippuun.
No musta sit voi olla aiheellista kerätä rohkeutta ilman niitä rauhottavia.

Ei, kyse ei oo samasta ku "miksei voi pitää hauskaa ilman päihteitä". Rauhottavat ei vaan omaa sellasta potentiaalia joka veis eteenpäin, eli sitä helposti jää jumittamaan tilanteeseen jossa sit aina ottaa niitä vitun ryynejä koska ne turruttaa vähän sitä pelkoa. Psykedeelit toki eroaa tässä siinä, että niistä seuraa usein pysyviä muutoksia, pitkäaikaista kehitystä, tai ainakin ne sellaseen inspiroivat.

Mä vaan oon voimakkaasti sitä mieltä että kannattaa kasata sitä rohkeutta ja itseluottamusta ensin.

Ja - oon täs just viime aikoina hyppiny veteen, joka on pelottanu mua ihan vitusti aina. Ainoa keino sen voittamiseen on ollu se että oon vaan tehny sitä siitä huolimatta että se osaa olla täysin kammottavaa.
bUkkA

Post by bUkkA »

ei missään nimessä kannata se voi pelottaa.
peltsi
OD

Post by peltsi »

Jos tuntuu siltä että ei halua tai uskalla ottaa niin ei kannata, mutta kyllä toi salvia on omasta mielestä suht turvallinen lyhyen kestonsa puoleen. Vaikutukset on kyllä todella päräyttävät mutta kun ei ns. laita vastaan niin kyllä ne tripit yleensä iloksi kääntyy.
Ja noi rauhottavat voi heittää huiviin vasta tripin jälkeen jos se nyt niin hirvittäväks menee. Mielestäni psykedeelien ja dissosiatiivejen kuuluukin aiheuttaa järisyttäviä kokemuksia koska siihen niiden toiminta lääkkeenä ja tutkiskelussa perustuu. Siis jos vaan mahdollista niin rauhottavat ja dissot erikseen...
"I hurt myself today to see if I still feel"
*Johnny Cash - hurt*
dredi
LD50

Post by dredi »

Uskaltaisinko kokeilla
Et, mutta minä uskaltaisin
PELASTAKAA PIISKUJÄNIKSET!