Väiski wrote:en sanonu etten voi, sanoin ettei onnistu. perkele..
muutaman kerran yrittäny mut ei tule mitään vahvistusta/mitään..
suakeli
Varmaan eivät halua lähettää sinulle, kun epäilevät väärinkäyttöä, tuo on ollut suht yleistä exoticin kanssa.
They were tattooed from head to foot, and they brandished cutlasses and big clubs with spiked knobs. They shouted ferociously in their native Finnish, and they swung cutlass and club as if berserk, sometimes felling their own men in their fury.
Tuolta kai EG saa siemenensä. Ainakin paketeissa tuo sivusto on. En tiedä onnistuuko tuolta tilaaminen Suomeen, eiköhän. Hinnat taisivat olla halvemmat, mutta meren yli toimittamisesta tulee kai lisäkustannuksia.
Miten tuon syyskylvön kanssa mahtaa olla, ehtisivätkö ne vielä kasvamaan, edes itämään? Onko kenelläkään omaa kokemusta? Eivät unikot aivan pieninä taida kestää halloja. Tai kovin kylmässä idäkään.
Ja mikähän on sitten liian aikaisin? Siis etteivät lähtisi kukkimaan, vaan talvehtisivat vegetatiivisessa tilassa. Kun vähän myöhässä kesällä kylvetyt kukkivat tosi pieninä. Tosin sellaisessa paikassa, missä oli rikkaruohoja.
Täksi syksyksi en itse aio enää kylvää kuitenkaan.
Väiski wrote:Perhana kun ei tuolta exotic gardenista onnistu toi tilaaminen ...
tietääkö kukaan jotain muuta hyvää (halpaa) paikkaa mistä voisin tilata papaver somniferumin siemeniä?
tai jos jollakin olisi noita siemeniä "tarpeeksi" olisin valmis ostamaan
kiitos
Foorumi ei ole tarkoitettu kaupankäyntiin, eikä täällä suvaita ostopyyntöjä.
Jotenka vittumaisesti poistan kohdat joissa asia mainitaan ja annan topicin muiden aiheiden keskustelun jatkua.
They were tattooed from head to foot, and they brandished cutlasses and big clubs with spiked knobs. They shouted ferociously in their native Finnish, and they swung cutlass and club as if berserk, sometimes felling their own men in their fury.
noita siemeniähän saattaa löytyä kaupan maustehyllyltä nimellä "unikon siemen" ja käsittääkseni nämä ovan papaver somniferum kasvin siemeniä. (näitä siemeniähän käytetään esim. leivän päällä koristeena)
nämä ruokakaupassa myytävät siemenet eivät siis ole kovinkaan laadukkaita mutta halpoja, 3 euroa ja noin 56727623 siementä
Väiski wrote:Perhana kun ei tuolta exotic gardenista onnistu toi tilaaminen ...
tietääkö kukaan jotain muuta hyvää (halpaa) paikkaa mistä voisin tilata papaver somniferumin siemeniä?
kiitos
Foorumi ei ole tarkoitettu kaupankäyntiin, eikä täällä suvaita ostopyyntöjä.
Jotenka vittumaisesti poistan kohdat joissa asia mainitaan ja annan topicin muiden aiheiden keskustelun jatkua.
oukkari... mut miks sit jätit sen toho lainaukseen?
Koska editti ei toiminut oikein eilen, nyt sekin on korjattu. Siirrän samalla oikealle alueelle.
HUUHAA wrote:noita siemeniähän saattaa löytyä kaupan maustehyllyltä nimellä "unikon siemen" ja käsittääkseni nämä ovan papaver somniferum kasvin siemeniä. (näitä siemeniähän käytetään esim. leivän päällä koristeena)
Mistähän kaupasta noita löytäisi? Kaikki sittarit ja Prismat olen kolunnut läpi, mutta missään ei näytä olevan myynnissä. Onkohan ne ihan tarkoituksella poistettu myynnistä, vai käytetäänkö niitä niin vähän, että löytyy vain jostain special ruokakaupoista? :?
"It rubs the lotion on its skin or else it gets the hose again."
Ahab wrote:Niin siis mä oon ainakin nähny unikon siementä ihan tossa pikku K-kaupassa. Epäilys on kyllä suuri että olisivat juuri papaver somniferum lajikkeesta.
Kyllä ne ovat yleensäkkin papaver somniferumia, muilla unikoilla ei olisi sitä hyötyä, että saa morfiinia ja mausteita ja muiden unikoiden siemenet eivät ole kait niin maukkaita.
Ainakin intialaisten siemenien luulisi olevan oikeaa tavaraa. Toinen asia on sitten itävyys.
W10 wrote:Mistähän kaupasta noita löytäisi? Kaikki sittarit ja Prismat olen kolunnut läpi, mutta missään ei näytä olevan myynnissä. Onkohan ne ihan tarkoituksella poistettu myynnistä, vai käytetäänkö niitä niin vähän, että löytyy vain jostain special ruokakaupoista? :?
Unikonsiemeniä löytyy mielestäni kyllä melkein jokaisesta vähänkin isommasta marketista, Santa Maria -pussukoita. Nämä eivät minulla ole kylläkään itäneet lainkaan. Sparista löysin McCormick'n siemeniä, 48 gramman lasinen purkki. Nämä itivät oikein hyvin ja tosi nopeasti, muutamassa päivässä. Ulkonakin kasvoivat, mutta se kokeilu ei onnistunut kovin hyvin. Jäivät tosi pieniksi johtuen myöhäisestä kylvämisestä ja rikkaruohoista.
Väiski wrote:vieläkö kerkeen käydä tirpoos siemeniä?
vai jääkö kevääseen?
"Itämisvaiheessa lämpötilan tulisi olla vähintään 3 astetta Celsiusta, mieluiten 10 astetta. Nuoret taimet viihtyvät parhaiten 4-5 asteessa. Pakkaset ovat kohtalokkaita nuorille taimille. Sen sijaan hieman kehittyneemmät taimet, joilla on lumipeite suojana, sietävät kylmiäkin lämpötiloja."
Ahab wrote:Niin siis mä oon ainakin nähny unikon siementä ihan tossa pikku K-kaupassa. Epäilys on kyllä suuri että olisivat juuri papaver somniferum lajikkeesta.
Minä olen nähnyt Backasin kukkatalossa ihan somniferumia. Myytiinpä samassa paikassa vielä hulluruohon siemeniä, unikonkotien ja psinen (clark's blue) siementen lisäksi.
Vieläköhän kerkeis kasvaa täysmittasiksi unikot jos lähiaikoina kävis kylvämässä?
Tarkoitus oli kylvää heti viimesten yöpakkasten jälkeen mutta unohtui.
koska noi piti kylvää...eka kausi vissiin meni jo mutta oliko se toka aika joskus kesäkuussa vai? ainakin isukki oli kasvattanut niin että joskus loppukesästä oli valmiita....oli hyviä muuten...laitoin 5 keskikokoista kotaa varsineen kattilaan ja jonkun puoli tuntia annoin kiehua, oikein rento olo...pitää vaan varoa ettei over doussaa
veke wrote:koska noi piti kylvää...eka kausi vissiin meni jo mutta oliko se toka aika joskus kesäkuussa vai? ainakin isukki oli kasvattanut niin että joskus loppukesästä oli valmiita....oli hyviä muuten...laitoin 5 keskikokoista kotaa varsineen kattilaan ja jonkun puoli tuntia annoin kiehua, oikein rento olo...pitää vaan varoa ettei over doussaa
Varsia ei tarvitse, niissä ei ole juurikaan mitään hyödyllistä. Samoja kotia voi yleensä keittää 2-3 kertaa.
Suosittelisin murskaamaan kodat ja sekoittamaan ne keskenään valmiiksi seokseksi, sitten rauhallisilla kokeiluilla ylöspäin(addiktoivuus ja toleranssi kannattaa ottaa myös huomioon).
Varsissa ja lehdissäkin on alkaloideja. Jos kotia on paljon ei ole tosiaan mitään järkeä käyttää varsia, jossa on kuitenkin suhteellisesti aika paljonkin vähemmän alkaloideja, mutta jos on vähän kotia voi varretkin ottaa hyötykäyttöön.
Riippuu mistä tykkää. Aika harva alkaa hampunkaan lehtiä polttamaan jos on kukkaa.
kuinkas paljon ooppiumissa on kodeiinia? tai unikon siemenkodissa... kun aattelin pistää loput kodat käyttöön (en muist kuinka monta mut alta 10 ja pari o melko pieniä) ja sit aattelin kombottaa codesan compin kanssa... et kuinka rohkeesti uskaltaa yskänkaatajaa ottaa?
kaveri kyl väitti et ooppiumissa ei o juurikaan yhtään kodeiinia joten sitä uskaltaisi ottaa lähes normaalin annoksen... mutta itse en oikein usko ja aattelin et tuo efedriini tois pientä kivaa lisää tohon opiaatti oloihin... ja aattelin et jotku kunnot olot olis ihan hyvät...
oxycontin wrote:kuinkas paljon ooppiumissa on kodeiinia? tai unikon siemenkodissa... kun aattelin pistää loput kodat käyttöön (en muist kuinka monta mut alta 10 ja pari o melko pieniä) ja sit aattelin kombottaa codesan compin kanssa... et kuinka rohkeesti uskaltaa yskänkaatajaa ottaa?
kaveri kyl väitti et ooppiumissa ei o juurikaan yhtään kodeiinia joten sitä uskaltaisi ottaa lähes normaalin annoksen... mutta itse en oikein usko ja aattelin et tuo efedriini tois pientä kivaa lisää tohon opiaatti oloihin... ja aattelin et jotku kunnot olot olis ihan hyvät...
Oopiumissa on kodeiinia varsin vähän. Kuitenkin sanoisin, ettei oopiumin kanssa kannattaisi mennä ottamaan "normaalia annosta kodeiinia". Kodeiinin eli metyylimorfiinin oleellisin aktiivinen metaboliitti, joka myös morfiinina tunnetaan, on myös oopiumin merkittävin huumaava ainesosa.
Itse en ottaisi noita lainkaan yhdistettynä, koska suuren kodeiinimäärän vaikutuksista en menisi takuuseen, oopiumin annostelu on muutenkin tarpeeksi hankalaa, ja pienen kodeiinimäärän olettaisin menevän vain hukkaan oopiumin ohessa.