Tietotekniikkaketju
-
mauseri
- LD50
Re: Tietotekniikkaketju
mulla ois semmonen propleema et pitäs siirtää vanhan koneen kovalevyltä musaa ja kuvia uudelle koneelle.miten se onnistuis helpoiten?
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
-
Ahab
Ei täällä näy puhelinpistorasiaa. Kävin hakemassa Elisalta yhden megan mobiililaajakaistan ja pelittää ihan hyvin. Kaksi viikkoa sain kokeiluaikaa.
Millaisesta tietomäärästä puhutaan? 10G vai 100G? Anyway kätevintä on hankkia ulkoinen kiintolevy. Sain 500G hintaan 100€.mauser1911 wrote:mulla ois semmonen propleema et pitäs siirtää vanhan koneen kovalevyltä musaa ja kuvia uudelle koneelle.miten se onnistuis helpoiten?
-
Usoda
- LD50
Verkota koneet ja siirrä lähiverkon kautta.mauser1911 wrote:mulla ois semmonen propleema et pitäs siirtää vanhan koneen kovalevyltä musaa ja kuvia uudelle koneelle.miten se onnistuis helpoiten?
"Muutenki mulle tulee siitä mieleen vaa henkilö joka tapittaa himassa happonaamana animea, ihan jees laifstailllll.." - Frapathea
Resilar - Tehotippa | Fuck your shit! Fun things are fun!
Syksy
Olen kuin puu,
lehdet haisee paskalle.
Orava
Syksy
Olen kuin puu,
lehdet haisee paskalle.
Orava
-
eNZYMe
- OD
mauser1911 wrote:mulla ois semmonen propleema et pitäs siirtää vanhan koneen kovalevyltä musaa ja kuvia uudelle koneelle.miten se onnistuis helpoiten?
Niinkuin Usoda sanoi jo, laita modeemin reitittimen kautta molemmat koneet lähiverkkoon. Jos siihen vaan mahtuu useampi kuin yksi kone. Jos ei, niin suora ristiinkytketty RJ45 kaapeli verkkokorttien välillä pitäis toimia.
Jos molemmat on pöytäkoneita, niin aina toimiva ja varma vaihtoehto on Yhdistää vanhan koneen kiintolevy uuteen kakkoslevyksi. Tarvii kyllä avata koneet ja yhdistää kaapelit. Se on kyllä helppo homma.
-
Ahab
Tämä ei ole aina niin helposti tehty kuin sanottu. Meinasin tehdä samat mutta kun olin typeränä mennyt ostamaan tuollaisen hewlett packardin markettikoneen niin siihenpä ei saa laitettua muita kuin HP:n omia kiintolevyjäeNZYMe wrote:Jos molemmat on pöytäkoneita, niin aina toimiva ja varma vaihtoehto on Yhdistää vanhan koneen kiintolevy uuteen kakkoslevyksi. Tarvii kyllä avata koneet ja yhdistää kaapelit. Se on kyllä helppo homma.
En tunne kannettavia koneita niin hyvin mutta voin kuvitella että niiden kanssa tuo ei myöskään ole niin yksinkertaista.
Ulkoinen kiintolevy on ylistettävän kätevä, sen voi ottaa mukaan, sopii joka koneeseen, jos kone menee päin vittua niin kaikki on silti turvassa jne.
-
eNZYMe
- OD
Totta. Siks mainitsinkin että pöytäkoneiden kanssa pitäis toimia. Laittaa väliaikaisestivaikka DVD-asemaan menevät johdot kiinni kiintolevyyn ja pistää lyhyen käytön ajaksi kiintolevyn vaikka koneen viereen tasaiselle alustalle. Ei tarvi välttämättä ruuvata kiinni.Ahab wrote:Tämä ei ole aina niin helposti tehty kuin sanottu. Meinasin tehdä samat mutta kun olin typeränä mennyt ostamaan tuollaisen hewlett packardin markettikoneen niin siihenpä ei saa laitettua muita kuin HP:n omia kiintolevyjäeNZYMe wrote:Jos molemmat on pöytäkoneita, niin aina toimiva ja varma vaihtoehto on Yhdistää vanhan koneen kiintolevy uuteen kakkoslevyksi. Tarvii kyllä avata koneet ja yhdistää kaapelit. Se on kyllä helppo homma.dough
En tunne kannettavia koneita niin hyvin mutta voin kuvitella että niiden kanssa tuo ei myöskään ole niin yksinkertaista.
Ulkoinen kiintolevy on ylistettävän kätevä, sen voi ottaa mukaan, sopii joka koneeseen, jos kone menee päin vittua niin kaikki on silti turvassa jne.
Kannattavien kanssa on toki vaikeaa. Ne on pultattu usein kunnolla kiinni jä käyttää eri standardeja kun pöytäkoneet. Kiintolevyt ovat yleensä 2.5" kokoa. Jollain valmistajilla ihan omanlaiset osat.
Pöytäkoneissa on vain SATA ja IDE (vanhempi standardi) levyjä. Ei sillä merkillä pitäisi olla väliä. Jossain merkkikoneissa voi olla joskus hankalampi irroittaa osia (ahtaat paikat). Useimmissa emolevyissä on kyllä vielä IDE tuki, vaikka uudet koneet käyttävät SATA standardin kiintolevyjä ja DVD-Asemia.
-
Usoda
- LD50
500G ulkoisia kiintolevyjä saa muuten tällä hetkellä halvimmillaan 70e hintaan verkkokaupasta.
Tuosta vanhan koneen normi-kiintolevystä voi myös tehdä pienellä vaivalla ulkoisen:
http://www.allthingsmarked.com/2006/12/ ... ard-drive/
Tuosta vanhan koneen normi-kiintolevystä voi myös tehdä pienellä vaivalla ulkoisen:
http://www.allthingsmarked.com/2006/12/ ... ard-drive/
"Muutenki mulle tulee siitä mieleen vaa henkilö joka tapittaa himassa happonaamana animea, ihan jees laifstailllll.." - Frapathea
Syksy
Olen kuin puu,
lehdet haisee paskalle.
Orava
Syksy
Olen kuin puu,
lehdet haisee paskalle.
Orava
-
mauseri
- LD50
kiitokset neuvoista.taidan tehdä asian lähiverkon avulla.
-
inebrius
- Tuppisuu
Tuollainen oli kerran testissä eräässä kattohuoneistossa jossain sörkan nurkilla ja kyllä sillä sai sen megasen yhteyden, mutta koneen piti olla parvekkeellaihmislaji wrote:Yksi vaihtoehto voisi myös olla @450. Sen toiminnasta minulla ei tosin ole mitään kokemuksia, mutta kai se ihan toimiva on.
-
Ahab
Miten XP:ssä tyhjennetään viimeksi käytettyjen tiedostojen lista? Se joka on siellä Käynnistä valikossa.
-
mauseri
- LD50
jos tarkotat viimeisimmät tiedostot listaa,niin ainakin sillai et hiiri jonkun päälle ja oikeeta ja poista,eli yks kerrallaan.kai ne kaikkikin jotenkin sais.miks muuten haluat poistaa ne?Ahab wrote:Miten XP:ssä tyhjennetään viimeksi käytettyjen tiedostojen lista? Se joka on siellä Käynnistä valikossa.
-
mauseri
- LD50
miten saan vaihdettua netistä imutettujen leffojen semmosiks että ne toimis mediaplayerilla?syy on se et haluan kattoo 32 telkusta 17näytön sijasta.
-
Ahab
Minulla oli viikonloppuvieras ja annoin myös koneeni hänen käyttöönsä mutta en halunnut että kaikenmaailman hörhöilyny on heti nähtävissä.mauser1911 wrote:jos tarkotat viimeisimmät tiedostot listaa,niin ainakin sillai et hiiri jonkun päälle ja oikeeta ja poista,eli yks kerrallaan.kai ne kaikkikin jotenkin sais.miks muuten haluat poistaa ne?Ahab wrote:Miten XP:ssä tyhjennetään viimeksi käytettyjen tiedostojen lista? Se joka on siellä Käynnistä valikossa.
-
eNZYMe
- OD
Ahab wrote:Minulla oli viikonloppuvieras ja annoin myös koneeni hänen käyttöönsä mutta en halunnut että kaikenmaailman hörhöilyny on heti nähtävissä.mauser1911 wrote:jos tarkotat viimeisimmät tiedostot listaa,niin ainakin sillai et hiiri jonkun päälle ja oikeeta ja poista,eli yks kerrallaan.kai ne kaikkikin jotenkin sais.miks muuten haluat poistaa ne?Ahab wrote:Miten XP:ssä tyhjennetään viimeksi käytettyjen tiedostojen lista? Se joka on siellä Käynnistä valikossa.
Viimeisimmät tiedostot -kansion sisällön tyhjentäminen
Voit tyhjentää Viimeisimmät tiedostot -kansion seuraavasti:
1. Napsauta hiiren kakkospainikkeella Käynnistä-kuvaketta ja valitse Ominaisuudet. Jos Käynnistä-valikko on jo näytössä, napsauta sen tyhjää kohtaa hiiren kakkospainikkeella ja valitse Ominaisuudet.
2. Valitse Mukauta.
3. Valitse Lisäasetukset-välilehti.
4. Valitse Viimeisimmät tiedostot -kohdassa Tyhjennä luettelo, valitse OK ja valitse sitten OK. Viimeisimmät tiedostot poistetaan Viimeisimmät tiedostot -kansiosta. Huomaa, että tämä ei poista itse tiedostoja kiintolevyltä.
-
osu_ja_uppos
- Psykonautti
Ahab wrote:Miten XP:ssä tyhjennetään viimeksi käytettyjen tiedostojen lista? Se joka on siellä Käynnistä valikossa.
Control panel -> taskbar and start menu -> startmenu -> customize -> clear
-
Ahab
No olipas yllättävässä paikassa. Luulin että tuolla on vaan jotain customoimis juttuja joten en ole koskaan kiinnostanut katsoa.eNZYMe wrote:2. Valitse Mukauta.
-
eNZYMe
- OD
Minkälainen viritelmä sulla on? Onko telkkari näytönohjaimessa kiinni kakkosnäyttönä, vai meinaatko XBOX360:llä katsoa?mauser1911 wrote:miten saan vaihdettua netistä imutettujen leffojen semmosiks että ne toimis mediaplayerilla?syy on se et haluan kattoo 32 telkusta 17näytön sijasta.
Jos sulla on johto telkkarin ja näytön välillä, niin näytön asetuksista voi valita "laajenna työpöytä tälle näytölle" tjsp. Minkä tahansa videonkatseluohjelman saa sinne sitten hiirellä vieritettyä ja suurennettua. Toimii ainakin mulla hyvin molemmissa Windowsissa ja Linuxissa.
Xbox360 taitaa tukea XVID suht uuden päivityksen myötä. Tekstityksiä ei vaan vissiin saanut toimimaan. Tuohonkin on jonkinlainen kiertotie olemassa. Videon streamaus lähiverkon kautta. Vie ilmeisesti vaan aikapaljon kaistaa ja prosessoritehoa.
Ostin itse 32" HD telkun tos pari kuukautta sitten. Näyttää epätarkkuudet ja pikselöitymiset noissa perus ~700mb xvid ripeissä paljon tarkemmin kuin vanha kuvaputki TV. Olen alkanut ottamaan enemmän noita HD 720 ja 1024 h264 rippejä. Vaikka mulla on 24mbit yhteys ja newsgroup tili millä imuroida täydellä kaistalla uudet julkaisut, niin ei silti viitsi kun parhaat ja kiinnostavimmat pätkät ottaa HD:lla. vie sen 4-10gb tilaa per leffa.
-
eNZYMe
- OD
XP:tä tuli säädettyä joskus kotona ja työnpuolesta niin paljon, että oppi tuntemaan sen melkein kun omat taskunsa. Siinä on jotkut jutut toteutettu vähän hämärästi, mutta se nyt on tyypillistä Microsoftia. On se kuitenkin hyvä läyttis kun pitää vaan palomuurit ja virusturvat kunnossa.Ahab wrote:No olipas yllättävässä paikassa. Luulin että tuolla on vaan jotain customoimis juttuja joten en ole koskaan kiinnostanut katsoa.eNZYMe wrote:2. Valitse Mukauta.
-
Ahab
http://sdp.ppona.com/
Tolla ohjelmalla voi kaapata yle areenelta ohjelmia.
Voit siis tallentaat kaikki muumit ja dokumentit ja kaikki mitä sinne nyt tulee. JES!
Tolla ohjelmalla voi kaapata yle areenelta ohjelmia.
Voit siis tallentaat kaikki muumit ja dokumentit ja kaikki mitä sinne nyt tulee. JES!
-
mauseri
- LD50
tietäiskö joku ilmasen sellasen ohjelman että vois nauhoittaa kovolle jotain tiettyjä pätkiä biiseistä? tarviisin sitä kännykän soittoäänien tekoon ja uuden änärin esim: pelikatko, maalilaulu ynm. ku siinä saa laittaa omat musiikit sinne "areenalle"..
-
chibbo
Audacity hoitaa nämä hommat.mauser1911 wrote:tietäiskö joku ilmasen sellasen ohjelman että vois nauhoittaa kovolle jotain tiettyjä pätkiä biiseistä? tarviisin sitä kännykän soittoäänien tekoon ja uuden änärin esim: pelikatko, maalilaulu ynm. ku siinä saa laittaa omat musiikit sinne "areenalle"..
http://audacity.sourceforge.net/download/
-
mauseri
- LD50
-
Ahab
Jonkun aikaa mulla oli toi yhden megan mokkulayhteys kun asuin tuolla korvessa. Yhteys oli hyvä kun 3G masto oli ehkä sadan metrin päässä. Välillä pätki mutta muuten toimi ihan hyvin. Sitten kun muutin takaisin kaupunkiin niin yhteys tippui päivittäin 2G verkkoon eli tolle puhelinmodeemi nopeudelle. En tiedä oliko masto sitten kauempana vai johtuiko siitä että puheluthan menee 3G verkossa internetin edelle ja näin nettiyhteys voi tippua 2G verkkoon niihin aikoihin kun puheluja on eniten. Sitten alkoikin kova taistelu Elisan kanssa sopimuksen irtisanomiseksi koska se oli kaksi vuotinen sopimus kun olin saanut mokkulan ilmaiseksi. Elisan puhelinpalvelut on tosi huonoja(ja ainoa keino ratkaista tuollaiset asiat), pitkä jonotus aika(yleensä 10-15min), puhelu maksaa tavallisen puhelun verran eikä mahdollista säilyttää jonotuspaikkaa puhelun sulkemalla niin että Elisalta soitetaan takaisinpäin(kuten esim. Soneralla on). No kun selvisi että alueeni 3G verkko parantuisi 3kk päästä niin todettiin että ei ole kohtuullista odottaa niin kauaa ja sain irtisanottua sopimuksen ja nyt on taas hyvin rullaava kolmen megan kaapeli. Ihan vaan näin käyttökokemusta jakaakseni.ihmislaji wrote:Käytin viime vuonna nettiä kolmisen kuukautta kännykän kautta megaisella yhteydellä. Kotona kaupungissa toimi ihan siedettävästi, joskin pientä pätkimistä esiintyi silloin tällöin. Katvealueita on kuitenkin käsittääkseni vielä aika paljon, joten vähänkään syrjemmässä suurimmilta asutusalueilta 3G-verkko ei toimi kovinkaan usein. Toki nettiin edelleen pääsee, mutta GPRS-nopeudella, joka kai vastaa suurinpiirtein perinteistä puhelinmodeemia.Ahab wrote:Onko kokemusta noista mokkulayhteyksistä tai tiedättekö onko jossain jotain vertailua niistä?
Muutin opistolan asuntolaan ja täällä on jaettu langaton yhteys joka on kaikenlisäksi vielä aika sääherkkä joten välillä on ihan turha yrittää avata edes googlea. Eli joku megankin yhteys olisi aivan mahtava jos se vaan toimii.
Onko noissa mitään katvealueita kun tämä mesta on aika korvessa?
Eli jos mokkulaa harkitset, niin ota ihan ensimmäisenä selvää, toimiiko se asuinalueellasi. Ja muista vertailla operaattoreita, koska niillä saattaa olla erilaiset kuuluvuusalueet.
-
Ahab
Tiedättekö hyvää ohjelmaa jolla muntaa DivX-muodosta -> DVD-muotoon? Valikoita ei tietenkään saa ainakaan alkuperäisinä mutta eipä tuo haittaa. Lähinnä siksi että pitäisi saada päräyttäviä leffoja poltettua mutsille mutta ne on vaan DivX muodossa ja mutsin DVD soitin on niin vanha ettei se osaa pyörittää niitä.
-
mauseri
- LD50
mulla on sillai että tietokoneen takana on se portti mihin näyttö laitetaan ja ostin semmosen piuhan joka käy sen portin ja telkun välillä, siinä vaan tuli äkkiä propleema kun pitää vaihtaa sitä johtoo kokoajan(mul on yleensä kone päällä aina ja pelaan vitusti,niin tarviin kahta näyttöö), ei mennyt kauaa niin siit piuhasta irtos yks piikki.. eli onko olemassa semmosta "liitintä" että saa samaan porttiin kaks näyttöä? (tuntuu varmaan TOSI tyhmältä kysymykseltä, mutta oon tyhmä)eNZYMe wrote:Minkälainen viritelmä sulla on? Onko telkkari näytönohjaimessa kiinni kakkosnäyttönä, vai meinaatko XBOX360:llä katsoa?mauser1911 wrote:miten saan vaihdettua netistä imutettujen leffojen semmosiks että ne toimis mediaplayerilla?syy on se et haluan kattoo 32 telkusta 17näytön sijasta.
Jos sulla on johto telkkarin ja näytön välillä, niin näytön asetuksista voi valita "laajenna työpöytä tälle näytölle" tjsp. Minkä tahansa videonkatseluohjelman saa sinne sitten hiirellä vieritettyä ja suurennettua. Toimii ainakin mulla hyvin molemmissa Windowsissa ja Linuxissa.
Xbox360 taitaa tukea XVID suht uuden päivityksen myötä. Tekstityksiä ei vaan vissiin saanut toimimaan. Tuohonkin on jonkinlainen kiertotie olemassa. Videon streamaus lähiverkon kautta. Vie ilmeisesti vaan aikapaljon kaistaa ja prosessoritehoa.
ja joo,kyllä boxilla pystyy kattoon, mut se tekstitys on liian iso ongelma mulle.
-
mauseri
- LD50
mun pitäs oppia kopsaamaan leffat dvd-levylle tekstejen kanssa. mikä ois hyvä ohjelma?(pitää olla ilmanen, tai imutettava). ja onko siinä jotain "jujua" että saa ne tekstit sille levylle? t:40Gb omistaja..Ahab wrote:Tiedättekö hyvää ohjelmaa jolla muntaa DivX-muodosta -> DVD-muotoon? Valikoita ei tietenkään saa ainakaan alkuperäisinä mutta eipä tuo haittaa. Lähinnä siksi että pitäisi saada päräyttäviä leffoja poltettua mutsille mutta ne on vaan DivX muodossa ja mutsin DVD soitin on niin vanha ettei se osaa pyörittää niitä.
-
Happotatti
- Apteekki
Ihan normi dvd:itä joissa on yksinkertaiset valikot ja .srt teksteille tuki (suunnilleen ainut muokkaus minkä voi tehdä on fontti ja taustakuva) voi tehdä XtoDVD nimisellä ohjelmalla. kestää poltossa se 1,5h kun sen pitää muuntaa divxästä vobiksi se videovirta. Ja subitkin on aika helppo muuttaa .srt muotoon subtitleworkshopilla.
Valehdeltaisko, että kaikki ois kohta ihan vitun hyvin?
-
Ahab
http://www.youtube.com/watch?v=u9VRS2aTaKQ
"This video is not available in your country. "
WTF! Miten tollanen kierretään?
Tein tämän videon http://www.youtube.com/watch?v=--uul-toChQ ohjeen mukaan mutta ei vieläkään onnistunut.
Pitäis ilmeisesti yhdistää youtubeen yhdysvaltalaisen proxyn kautta mutta en oo ennen säätäny tollasten juttujen kanssa. Onnistuuko jotenkin helposti.
"This video is not available in your country. "
WTF! Miten tollanen kierretään?
Tein tämän videon http://www.youtube.com/watch?v=--uul-toChQ ohjeen mukaan mutta ei vieläkään onnistunut.
Pitäis ilmeisesti yhdistää youtubeen yhdysvaltalaisen proxyn kautta mutta en oo ennen säätäny tollasten juttujen kanssa. Onnistuuko jotenkin helposti.
-
Squege
- Psykonautti
Mie sain mutsilta "hyötykäyttöön" DVD-soittimen, joten toistaako perus DVD-soitin "Img" eli image tiedostoja jolloin levylle poltettaessa siihen tulee kohtausvalikot yms.
Eli jos poltan DVD-levylle niin suoraa pelittää?
-
Delirium Tremens
- Kameleontti
Tämän voi ymmärtää kahdella tavalla. Ei toista niitä tiedostoja, mutta sen tiedoston tarkoitus on suoraan levyn polttaminen. Ei siis polteta sitä tiedostona levylle vaan levynkuvana. Poltto-ohjelmansa toimintoihin tutustumalla löytää vaihtoehdon "burn image to disk" tai vastaava. Tätä käytetään.Squege wrote:Mie sain mutsilta "hyötykäyttöön" DVD-soittimen, joten toistaako perus DVD-soitin "Img" eli image tiedostoja jolloin levylle poltettaessa siihen tulee kohtausvalikot yms.
AD_HD @ synirc