Dharana, dhyana, samadhana, samadhi, bhavana etc.Mitä on meditaatio?
Sanakirjamääritelmien ja yleisten mielipiteiden mukaan se voisi olla mietiskelyä, visualisointia, keskittymistä tai hiljentymistä.
Mielenkiinto huumeisiin hävinnyt
-
bom
- Lepakko
Re: Mielenkiinto huumeisiin hävinnyt
"Life is like stepping into a boat that is about to sail out to sea and sink." —Shunryu Suzuki
-
dredi
- LD50
Otin eilen aika hurjan annoksen harmalaa ja cubensista, ja päädyin aika meditatiiviseen tilaan. Pystyin sulkemaan itseni pois, hylkäämään haluamisen sekä kivun pelon, ja keskittymään olennaiseen. Ymmärsin eksistenssin olevan itsetarkoituksellista, elämän tarkoitus on etsiä tarkoitus elämälle. Saavutin egokuoleman, tajunnantilan jossa tunsin tulevaisuuskeskeisen ajattelun väistyvän nykyhetken arvostuksen tieltä ja tunsin pääseväni lähemmäs ikuisuutta.
PELASTAKAA PIISKUJÄNIKSET!
-
Touchet
- Moderator
Tämä on yks parhaita matkakertomuksia joita oon lukenut. Kaunista.dredi wrote:Otin eilen aika hurjan annoksen harmalaa ja cubensista, ja päädyin aika meditatiiviseen tilaan. Pystyin sulkemaan itseni pois, hylkäämään haluamisen sekä kivun pelon, ja keskittymään olennaiseen. Ymmärsin eksistenssin olevan itsetarkoituksellista, elämän tarkoitus on etsiä tarkoitus elämälle. Saavutin egokuoleman, tajunnantilan jossa tunsin tulevaisuuskeskeisen ajattelun väistyvän nykyhetken arvostuksen tieltä ja tunsin pääseväni lähemmäs ikuisuutta.
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
— Professori Louis Lewin, 1924
-
dredi
- LD50
-
Ahab
Tässä myös muut claridad artikkelit tolta sivustolta http://www.heartoftheinitiate.com/tag/claridad tulee mieleen Petri WalliTouchet wrote:Hallusinogeenien käyttäjien keskuudessakin tunnetaan käsite "claridad" (suomeksi happojeesus): Six Steps of Claridad
-
Pentabarf
- Lepakko
Muutama calridad on tullut vastaa. Ärsyttävää sakkia. Hyvin tuossa artikkelissa kuva Life Of Brianista.Ahab wrote:Tässä myös muut claridad artikkelit tolta sivustolta http://www.heartoftheinitiate.com/tag/claridad tulee mieleen Petri WalliTouchet wrote:Hallusinogeenien käyttäjien keskuudessakin tunnetaan käsite "claridad" (suomeksi happojeesus): Six Steps of Claridad
"Ihmiset, jotka eivät kestä huumeita, tarrautuvat todellisuuteen."
-
tRip
- Moderator
En Itse näkisi Wallia minään ''happojeesuksena'', vaikka eittämättä hän tuntui päässeen "kaiken alkulähteelle."Ahab wrote:Tässä myös muut claridad artikkelit tolta sivustolta http://www.heartoftheinitiate.com/tag/claridad tulee mieleen Petri WalliTouchet wrote:Hallusinogeenien käyttäjien keskuudessakin tunnetaan käsite "claridad" (suomeksi happojeesus): Six Steps of Claridad
Toki ymmärrän mitä meinasit, mutta tuo kyseinen termi kuulostaa liian halventavalta.
Ei hän mielestäni jeesustellut, kokenut olevansa jumala tjsp...?
Claridad is an illusion that effects some spiritual travelers when they come in touch with the godhead or the primal source in all things.
At first they are overawed but when they return they imagine they are God, or the embodiment of God: Jesus, Buddha, whatever.
Keep it unreal.
Vaultti.net - coming soon..
-
Thoxium
Väärinkäsitystä selkeästi tuossa artikelissa. Buddha ei ole jumala, se itseasiassa sotii buddhalaisuutta vastaan, ei siinä ole jumalia.tRip wrote:At first they are overawed but when they return they imagine they are God, or the embodiment of God: Jesus, Buddha, whatever.
-
Pentabarf
- Lepakko
Siinä varmaan tarkoitettiin näitä guruja, jotka luulevat olevansa (tai yhteisö luulee hänen olevan) buddhan reinkarnaatio, tai jotenkin muuten muita pyhempiä.Thoxium wrote:Väärinkäsitystä selkeästi tuossa artikelissa. Buddha ei ole jumala, se itseasiassa sotii buddhalaisuutta vastaan, ei siinä ole jumalia.tRip wrote:At first they are overawed but when they return they imagine they are God, or the embodiment of God: Jesus, Buddha, whatever.
Tämmösiä heeboja
-
dredi
- LD50
No jaa. Walli teki hyvää musiikkia, oivalsi asioita, mutta sitten se veti sen yhden tripin joka kihahti yli... Kyllä tuo aika hyvin voisi sopia Wallin uran loppuvaiheisiin... varsinkin siihen ilmalentoon.En Itse näkisi Wallia minään ''happojeesuksena'', vaikka eittämättä hän tuntui päässeen "kaiken alkulähteelle."
-
tRip
- Moderator
Ymmärrän kyl et asian voi noinki nähdä..dredi wrote:No jaa. Walli teki hyvää musiikkia, oivalsi asioita, mutta sitten se veti sen yhden tripin joka kihahti yli... Kyllä tuo aika hyvin voisi sopia Wallin uran loppuvaiheisiin... varsinkin siihen ilmalentoon.En Itse näkisi Wallia minään ''happojeesuksena'', vaikka eittämättä hän tuntui päässeen "kaiken alkulähteelle."
Ite vaan en halua nähdä sitä noin. Mun mielestä Walli oli kuitenkin aika nero.. ken tietää millätapaa Walli sit loppujenlopuks hurahti. ehkä se hurahti täysin, ehkä sil oli vaan selkee visio elämästään. Täyttäkö se sit happojeesuksen kriteerit, ehkä, ehkei. Onko sillä edes niin väliä...
Keep it unreal.
-
sxoxyvg
- OD
Tuskin se yksi ylimennyt trippi syynä oli. Eiköhän siellä taustalla ole paljon muutakin joka aiheutti sitten "kilahtamisen".dredi wrote:No jaa. Walli teki hyvää musiikkia, oivalsi asioita, mutta sitten se veti sen yhden tripin joka kihahti yli... Kyllä tuo aika hyvin voisi sopia Wallin uran loppuvaiheisiin... varsinkin siihen ilmalentoon.En Itse näkisi Wallia minään ''happojeesuksena'', vaikka eittämättä hän tuntui päässeen "kaiken alkulähteelle."
negatiivisesti sekaisin
<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
-
Ahab
No en kyllä tarkoittanut viitata tuohon happojeesus -termiin(vähän rumasti sanottu ihmisestä, jolla on ongelma) vaan enemmänkin siihen linkin sisältöön. Varsinkin tuo tarinan loppuminen self crusifixioniin. Oli Petri toki nerokin. Mun mielestä on kuitenkin tervettä nähdä kaikki puolet niin itsessään, vihamiehissään kuin esikuvissaankin. I'm the king, I'm the sun 
-
Valaistunut
- Psykonautti
Itselläni on mielenkiinto huumausaineiden (käytin LSA:ta sisältäviä siemeniä) käyttö vähentynyt sen jälkeen, kun niiden avulla sain avattua ns. portaalin henkimaailmaan ja omiin henkioppaisiini. Tämän jälkeen olen ollut enemmän ja vähemmän telepaattisessa yhteydessä oman itseni, sekä erilaisten henkien kanssa ilman huumausaineita halutessani. Yhtenä päivänä, kun en kokenut yhteyttä tarpeeksi vahvaksi, niin ajattelin ottaa 10-12 HBW:n siementä. Olin kuitenkin kahden vaiheilla ja kysyinkin asiaa sitten asiaa henkioppaaltani, että mitä mieltä siemenet ovat. Siemenet olisivat halunneet tulla nautituksi, mutta päätin kuitenkin kunnioittaa niitä eri tavalla. Otin 12 HBW:n siementä käteeni ja ajattelin päässäni niiden pahaa makua, otin toiseen käteeni 12 suklaarusinaa. Söin suklaarusinat ajatellen, että syön huumaavia siemeniä, pistin siemenet pusiin ja menin sänkyyn makaamaan. Siitä alkoi yksi hienompia kokemuksia (joka voittaa myös huumaavien aineiden vaikutuksen alaisena tapahtuneet kokemukset) joka oli täynnä rakkautta ja telepaattista kommunikointia. Varmasti myös muutaman päivän pituinen vesipaasto auttoi asiaan.
Nyt olenkin ollut jo pitemmän aikaa siemenistä erossa, mutta silti takaraivossa pyörii ajatus niiden nauttimisesta jotta vielä kokisin jotain vahvempaa. Jotenkin miellyttäisi, mutta samaan aikaan pelottaisi saada joku visuaalinen kontakti tai automaattikirjoitustapaus. Viestejä olen saanut kanavoinnin avulla kohtuullisen mukavasti, mutta silti odotan jotain mullistavampaa.
Haluankin sanoa, että jos haluatte yhteyteen henkimaailman kanssa, niin huumausaineet eivät ole ainut tie. Suurin yhteyden mahdollistava tekijä on oma tahto ja siihen panostaminen. Kannattaa tehdä selväksi itselleen vaikka sanomalla "toivotan kaikki hyvät ja rakkautta täynnä olevat henget tervetulleiksi" ja sitten hiljentyä ja mennä vaikka sänkyyn pohtimaan maailmanmenoa ja ajattelemaan kysymyksiä joihin haluaa vastauksen. Itse avasin portaalin fyysisesti siemenien avulla aivoihini, mutta henkisen portaalin avasin silloin, kun kutsuin kaikki hyvät henget kylään ja elämääni.
Itselleni toimii hyvin nimenomaan pelkkä normaali hiljentyminen ja hiljaisesti itsekseen puhuminen, sekä kysymysten esittäminen. Sitten alkaakin vastauksia tulemaan päähäni telepaattisesti ja kirjoitan niitä yleensä ylös. Saan viestejä, sekä elämänohjeita myös unien kautta.
Nyt olenkin ollut jo pitemmän aikaa siemenistä erossa, mutta silti takaraivossa pyörii ajatus niiden nauttimisesta jotta vielä kokisin jotain vahvempaa. Jotenkin miellyttäisi, mutta samaan aikaan pelottaisi saada joku visuaalinen kontakti tai automaattikirjoitustapaus. Viestejä olen saanut kanavoinnin avulla kohtuullisen mukavasti, mutta silti odotan jotain mullistavampaa.
Haluankin sanoa, että jos haluatte yhteyteen henkimaailman kanssa, niin huumausaineet eivät ole ainut tie. Suurin yhteyden mahdollistava tekijä on oma tahto ja siihen panostaminen. Kannattaa tehdä selväksi itselleen vaikka sanomalla "toivotan kaikki hyvät ja rakkautta täynnä olevat henget tervetulleiksi" ja sitten hiljentyä ja mennä vaikka sänkyyn pohtimaan maailmanmenoa ja ajattelemaan kysymyksiä joihin haluaa vastauksen. Itse avasin portaalin fyysisesti siemenien avulla aivoihini, mutta henkisen portaalin avasin silloin, kun kutsuin kaikki hyvät henget kylään ja elämääni.
Itselleni toimii hyvin nimenomaan pelkkä normaali hiljentyminen ja hiljaisesti itsekseen puhuminen, sekä kysymysten esittäminen. Sitten alkaakin vastauksia tulemaan päähäni telepaattisesti ja kirjoitan niitä yleensä ylös. Saan viestejä, sekä elämänohjeita myös unien kautta.
- Kaikki yllämainittu voi olla pelkkää paskaa, lue sopivalla kriittisellä asenteella
- Katsot juuri itseäsi peilistä... Olet osa kaikkea jota koet. Me olemme kaikki kaikkeuden tapa kokea itseään.
- Katsot juuri itseäsi peilistä... Olet osa kaikkea jota koet. Me olemme kaikki kaikkeuden tapa kokea itseään.
-
dredi
- LD50
Mitäs jos nuo henkioppaat ovatkin vain mielikuvituksesi tuotetta ja sinulla on itseasiassa alkamassa psykoottinen episodi?
Tai skitsofrenia?
No, ihan hyvä sulle jos olet onnellinen. Eivätkä psykedeelit ole huimausaineita.
Tai skitsofrenia?
No, ihan hyvä sulle jos olet onnellinen. Eivätkä psykedeelit ole huimausaineita.
-
Dexma
- Moderator
Entäs jos ne eivät ole?dredi wrote:Mitäs jos nuo henkioppaat ovatkin vain mielikuvituksesi tuotetta ?
Mihinkä tietoon me voidaan luottaa? Siihen mitä koetaan vai siihen mitä meille syötetään?
-
Touchet
- Moderator
Emme voi luottaa mihinkään. Siksi on typerää haaveilla.Dexma wrote:Mihinkä tietoon me voidaan luottaa? Siihen mitä koetaan vai siihen mitä meille syötetään?
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
-
lanttu
- Apteekki
itsellä deeleihin ja muihinkin ganja se on mitä en voi jättää deelit välillä lähinnä lääkinnällistä plussana pieni syventyminen ajatuksiin 
wtf
-
Ahab
On katellu noita sun viestejäs muuten aika pitkään ja mä voisin viimein antaa sulle vinkin että käyttäisit edes pisteitä. Muista että kommunikaatiossa on kaksi osapuolta.supress wrote:itsellä deeleihin ja muihinkin ganja se on mitä en voi jättää deelit välillä lähinnä lääkinnällistä plussana pieni syventyminen ajatuksiin
-
Lymykonna
- Kameleontti
-
Kalastaja
Aaaah, huuhhuuhh. Aivan totaalisen täydellisen mahtava. Orgasminen.Lymykonna wrote:Terence McKenna - meditation vs. hallucinogens
Terence Mckenna: Reclaim Your Mind
-
Touchet
- Moderator
-
h.s.t.
Hieno video apinoista! Täytyy kaivaa tuo esiin seuraavan kerran kun kaipaa jotain rauhottavaa.
Offia taitaa tästäkin viestistä muodostua, mutta yritän palata otsikon aiheeseen jossain vaiheessa.
Eläimiä on mukava seurata, itsellä ainakin juuri rauhottaa mieltä, ja melkein aina hymy nousee korville. Ja tuota hymyä juuri mietinkin että mistä se johtuu. Pieni euforisoitunut tunne ja rauhallisuus. Tuntuu että seuraa jotain itseään viisaampaa. Eläinten käyttäytyminen tuntuu jotenkin täydelliseltä. Ei mitään liikaa, eikä liian vähän. Juuri niin kuin pitääkin.
Ja tästä pääsenkin topicin epäviralliseen aiheeseen, meditointiin.
Kissojen kyky meditoida. Tai totuudesta en tiedä, mitä se käytös on oikeasti, mutta siltä se vaikuttaa. Sitä kadehdin.
Ja siitä juuri ihmistenkin olisi hyvä ottaa mallia. Jotenkin tuntuu, että ihmiset tekevät kaikkensa ettei tarvitsisi keskittyä elämään. Heti syntymän jälkeen hirveeseen pyöritykseen. Ei ehitä kauaa kasvaa kun tyrkätään kouluun. Ja mitä enemmän harrastuksia nuorella, sen parempi. Ja lisää koulua, ihan sama mihin kouluun peruskoulun jälkeen menet, kunhan menet että pääset sitten sen jälkeen mahdollisimman nopeasti töihin. Ja siitä sitten semmosilla päivärutiineilla eteenpäin hautaan asti, ettei vaan missään vaiheessa ehdi ajatella oikeasti elämää. Täytetään joka mahdollinen aukko jollain Tekemisellä. Ja tästä tullaan siihen ilmiöön että jos sitä tekemistä ei satukkaan olemaan, on tylsää. Asetan tässä nyt itseni niiden ihmisten yläpuolelle(tästähän pitäisi joo osata päästä eroon...), jotka ei hetkeäkään voi olla tekemättä mitään. Pakko olla koko ajan menossa, tai ainakin olla jonkun seurassa. "Ei pysty olee yksin..." Jotenkin vaan käy sääliksi.
Tietysti kukin tyylillään, mutta siinä vaiheessa rupeaa ärsyttämään kun joku tällainen kuvaamani ihminen alkaa moittia minua siitä, että teen liian vähän sitä ja tätä, että elämäni on sisällötöntä ja että se menee hukkaan.
Oisin siis voinut mainita tuolla kissojen sijasta ihan ihmisen meditoinnin, mutta sellaista kun en koskaan seuraa vierestä, oli helpompi turvautua kissoihin, koska niitä sattuu samoissa tiloissa asustelevan. Hienoa ei-minkään tekemistä. Ja juuri se tunne, etten koskaan tule ymmärtämään mitä se oikeasti merkitsee kissan elämälle, mutta jos otan sitä mallia se ei ainakaan voi tehdä pahaa omalle elämälle. Täydellistä vastapainoa kaikelle koheltamiselle, jonka aikana ei ehdi ajatella mitään kunnolla. Ja silloinkin kun ajattelee, niihin sekottuu oma sen hetkinen mieliala, ulkoiset ärsykkeet jne.
Ja monesti psykedeeleissä ulkoiset ärsykkeet ja mieliala juuri haittaavat tätä itseensä keskittymistä. Vaikka niiden avulla olen päässyt tutkimaan sellaisia näkökulmia, jotka ovat merkittävästi valottaneet minulle omaa elämääni, enkä pidä psykedeelien kokeilujani mitenkään huonona asiana elämässäni. Mutta meditaatio on niin kuin ajattelemista ei-ajattelemisen avulla. Itselläni ainakin psykedeelit ja kannabis aiheuttaa sen, että jos käytetään autoa vertauskuvana niin vaihdan selväpäisyyden kolmannella vaihteella köröttelystä vitoselle(kannabiksella), ja parhaimmissa tapauksissa autosta on löytynyt sellaisia vaihteita, mitä ei olisi voinut kuvitella olevan. Meditaatio on sitten vapaalle vaihtamista.
Eli nämä ovat eri asioita, mutta tiedä sitten pääsisikö molemmilla tavoilla samaan pisteeseen, voi olla. Meditaatiosta olen kyllä huono puhumaan, koska harrastan sitä harvoin ja tuntuu siltä että olisin huono siinä. Mutta koen silti että se on tärkeä osa ihmisen elämää. Tietysti harrastan paljon ei-minkään tekemistä, mikä on mielestäni eräänlaista meditaatiota, ja koen, että se myös on parantanut elämänlaatuani opettamalla ymmärtämään elämää paremmin.
Mutta mielenkiintoista keskustelua tämä on näköjään synnyttänyt, jatkakaamme vaikkei otsikon alla olla pysyttykkään.
On topic:
Oma mielenkiintoni huumeisiin on kyllä merkittävästi vähentynyt. Tuntuu että olen tehnyt samaa kuin tällä joku muukin sanoi, eli keräillyt eri kokemuksia eri päihteistä ja sen jälkeen todennut että ei enää sitä kaipaa. Kannabis nyt on pysynyt kyllä, vaikka välillä tuntuu että on tullut siitäkin mitta täyteen. Sen kanssa kun ei tunnu löytyvän sitä kultaista keskitietä. Yleensä sitä polttaa liikaa, tai sitten ei ollenkaan. Erittäin hyödyllinen ajattelun apuväline, mutta paljon huonoakin tuonut mukanaan. Tosin mielestäni vaaka kallistuu sen kohdalla enemmän hyödyllisen kun haitallisen puolelle, joten siksi sen käyttö ei ole loppunut.
Psykedeeleihin en ole koskenut varmaan vuoteen, jotenikin ei ole vain tehnyt mieli. Tuntuu että niillä on saanut alulle jotain, minkä haluan viedä selvinpäin kaikessa rauhassa loppuun. Toki tulen vielä varmasti niitäkin nauttimaan, mutta juuri nyt ei vain ole sopiva aika.
Muut päihteet mitä on tullut kokeiltua, ovat juurikin jääneet vain kokeiluksi. Mdma:ta tekisi joskus ehkä vielä kokeilla, mutta toisaalta muutaman kokeilun jälkeen tuli sellanen fiilis että se on niin siistii ettei tee mieli enää. Ja vähän noi neurologiset vauriotkin sen kohdalla pelottaa.
Alkoholin käyttöön olen onneksi saanut tolkkua, eikä ole edes vaikeaa olla ilman. Mielummin sitä on ilman. Vähäiseksi on käynyt sen käyttö, ja pelkkä ajatus sen aiemmasta runsaasta käytöstä saa vähän puistattamaan.
Kaiken kaikkiaan olen kyllä tytyväinen nykyiseen päihteiden käyttööni, kannabista menee silloin tällöin ennemmänkin kuin tarvisi, mutta annan sen itselleni anteeksi.
Offia taitaa tästäkin viestistä muodostua, mutta yritän palata otsikon aiheeseen jossain vaiheessa.
Eläimiä on mukava seurata, itsellä ainakin juuri rauhottaa mieltä, ja melkein aina hymy nousee korville. Ja tuota hymyä juuri mietinkin että mistä se johtuu. Pieni euforisoitunut tunne ja rauhallisuus. Tuntuu että seuraa jotain itseään viisaampaa. Eläinten käyttäytyminen tuntuu jotenkin täydelliseltä. Ei mitään liikaa, eikä liian vähän. Juuri niin kuin pitääkin.
Ja tästä pääsenkin topicin epäviralliseen aiheeseen, meditointiin.
Kissojen kyky meditoida. Tai totuudesta en tiedä, mitä se käytös on oikeasti, mutta siltä se vaikuttaa. Sitä kadehdin.
Ja siitä juuri ihmistenkin olisi hyvä ottaa mallia. Jotenkin tuntuu, että ihmiset tekevät kaikkensa ettei tarvitsisi keskittyä elämään. Heti syntymän jälkeen hirveeseen pyöritykseen. Ei ehitä kauaa kasvaa kun tyrkätään kouluun. Ja mitä enemmän harrastuksia nuorella, sen parempi. Ja lisää koulua, ihan sama mihin kouluun peruskoulun jälkeen menet, kunhan menet että pääset sitten sen jälkeen mahdollisimman nopeasti töihin. Ja siitä sitten semmosilla päivärutiineilla eteenpäin hautaan asti, ettei vaan missään vaiheessa ehdi ajatella oikeasti elämää. Täytetään joka mahdollinen aukko jollain Tekemisellä. Ja tästä tullaan siihen ilmiöön että jos sitä tekemistä ei satukkaan olemaan, on tylsää. Asetan tässä nyt itseni niiden ihmisten yläpuolelle(tästähän pitäisi joo osata päästä eroon...), jotka ei hetkeäkään voi olla tekemättä mitään. Pakko olla koko ajan menossa, tai ainakin olla jonkun seurassa. "Ei pysty olee yksin..." Jotenkin vaan käy sääliksi.
Tietysti kukin tyylillään, mutta siinä vaiheessa rupeaa ärsyttämään kun joku tällainen kuvaamani ihminen alkaa moittia minua siitä, että teen liian vähän sitä ja tätä, että elämäni on sisällötöntä ja että se menee hukkaan.
Oisin siis voinut mainita tuolla kissojen sijasta ihan ihmisen meditoinnin, mutta sellaista kun en koskaan seuraa vierestä, oli helpompi turvautua kissoihin, koska niitä sattuu samoissa tiloissa asustelevan. Hienoa ei-minkään tekemistä. Ja juuri se tunne, etten koskaan tule ymmärtämään mitä se oikeasti merkitsee kissan elämälle, mutta jos otan sitä mallia se ei ainakaan voi tehdä pahaa omalle elämälle. Täydellistä vastapainoa kaikelle koheltamiselle, jonka aikana ei ehdi ajatella mitään kunnolla. Ja silloinkin kun ajattelee, niihin sekottuu oma sen hetkinen mieliala, ulkoiset ärsykkeet jne.
Ja monesti psykedeeleissä ulkoiset ärsykkeet ja mieliala juuri haittaavat tätä itseensä keskittymistä. Vaikka niiden avulla olen päässyt tutkimaan sellaisia näkökulmia, jotka ovat merkittävästi valottaneet minulle omaa elämääni, enkä pidä psykedeelien kokeilujani mitenkään huonona asiana elämässäni. Mutta meditaatio on niin kuin ajattelemista ei-ajattelemisen avulla. Itselläni ainakin psykedeelit ja kannabis aiheuttaa sen, että jos käytetään autoa vertauskuvana niin vaihdan selväpäisyyden kolmannella vaihteella köröttelystä vitoselle(kannabiksella), ja parhaimmissa tapauksissa autosta on löytynyt sellaisia vaihteita, mitä ei olisi voinut kuvitella olevan. Meditaatio on sitten vapaalle vaihtamista.
Eli nämä ovat eri asioita, mutta tiedä sitten pääsisikö molemmilla tavoilla samaan pisteeseen, voi olla. Meditaatiosta olen kyllä huono puhumaan, koska harrastan sitä harvoin ja tuntuu siltä että olisin huono siinä. Mutta koen silti että se on tärkeä osa ihmisen elämää. Tietysti harrastan paljon ei-minkään tekemistä, mikä on mielestäni eräänlaista meditaatiota, ja koen, että se myös on parantanut elämänlaatuani opettamalla ymmärtämään elämää paremmin.
Mutta mielenkiintoista keskustelua tämä on näköjään synnyttänyt, jatkakaamme vaikkei otsikon alla olla pysyttykkään.
On topic:
Oma mielenkiintoni huumeisiin on kyllä merkittävästi vähentynyt. Tuntuu että olen tehnyt samaa kuin tällä joku muukin sanoi, eli keräillyt eri kokemuksia eri päihteistä ja sen jälkeen todennut että ei enää sitä kaipaa. Kannabis nyt on pysynyt kyllä, vaikka välillä tuntuu että on tullut siitäkin mitta täyteen. Sen kanssa kun ei tunnu löytyvän sitä kultaista keskitietä. Yleensä sitä polttaa liikaa, tai sitten ei ollenkaan. Erittäin hyödyllinen ajattelun apuväline, mutta paljon huonoakin tuonut mukanaan. Tosin mielestäni vaaka kallistuu sen kohdalla enemmän hyödyllisen kun haitallisen puolelle, joten siksi sen käyttö ei ole loppunut.
Psykedeeleihin en ole koskenut varmaan vuoteen, jotenikin ei ole vain tehnyt mieli. Tuntuu että niillä on saanut alulle jotain, minkä haluan viedä selvinpäin kaikessa rauhassa loppuun. Toki tulen vielä varmasti niitäkin nauttimaan, mutta juuri nyt ei vain ole sopiva aika.
Muut päihteet mitä on tullut kokeiltua, ovat juurikin jääneet vain kokeiluksi. Mdma:ta tekisi joskus ehkä vielä kokeilla, mutta toisaalta muutaman kokeilun jälkeen tuli sellanen fiilis että se on niin siistii ettei tee mieli enää. Ja vähän noi neurologiset vauriotkin sen kohdalla pelottaa.
Alkoholin käyttöön olen onneksi saanut tolkkua, eikä ole edes vaikeaa olla ilman. Mielummin sitä on ilman. Vähäiseksi on käynyt sen käyttö, ja pelkkä ajatus sen aiemmasta runsaasta käytöstä saa vähän puistattamaan.
Kaiken kaikkiaan olen kyllä tytyväinen nykyiseen päihteiden käyttööni, kannabista menee silloin tällöin ennemmänkin kuin tarvisi, mutta annan sen itselleni anteeksi.
-
aphos
- Kameleontti
h.s.t. wrote:ei hetkeäkään voi olla tekemättä mitään. Pakko olla koko ajan menossa, tai ainakin olla jonkun seurassa. "Ei pysty olee yksin..." Jotenkin vaan käy sääliksi.
Tämä on sitä tietynlaista narsismia myös, ei pystytä pysähtymään hetkeksikään, koska ihmiset ehkä pelkäävät ajatella liikoja (tai sitten "sisäinen tyhjyys" kalvaa, monet ovat sen joskus meikäläisellekkin suoraan tunnustaneet). Sääliksi käy, nimenomaan.
Itse henk. koht. tykkään olla paljonkin omissa oloissani, mutta myös nähdä kavereita, ajoittain. Ihmiset, jotka ovat ns. uraputkessa huomaavat jossain vaiheessa olevansa yksinäisiä, ja toteavat, etteivät tunne edes vaimoaan kunnolla (!!). Ei kannata pistää välejään poikki vanhoihin lapsuudenkavereihin, koska sitä parempia tuskin koskaan saa. Vanhemmalla iällä on vaikea (IMO) tutustua kehenkään kunnolla.
Meni vähän sosiaalisen lätinän piiriin, mutta mitäs siitä. Tietynlainen pinnallisuus ei ole maailmasta poistunut, vaikka olisi itsestä.
-
lanttu
- Apteekki
Ahab wrote:On katellu noita sun viestejäs muuten aika pitkään ja mä voisin viimein antaa sulle vinkin että käyttäisit edes pisteitä. Muista että kommunikaatiossa on kaksi osapuolta.supress wrote:itsellä deeleihin ja muihinkin ganja se on mitä en voi jättää deelit välillä lähinnä lääkinnällistä plussana pieni syventyminen ajatuksiin
Juuri näin se mielenkiinto huumeisiin on loppunut! Idiootteja jne. nihilistejä löytyy jotka ei ajattele kun itseään+etsii virheitä muista kun ei ymmärrä sitä että, miks toi toinen on tollanen. Huumeilu kummiskin aika sosiaalinen juttu loppu peleissä ja huomannukki että, kuka on "kaveri" kuka ei ja niin se vaan menee et ei niitä löydy, syynä huumeet kun ne on sysänny ne kaikki sivuun ne oikeat ystävät! Sit kattoo näitä laita pisteet! Ei vittu eiks sul ahab oo muuta tekemistä ku kattoo mun viestejä? Poista ne jos huvittaa tekisin sen itte jos jaksasin et siittä vaan muokkaa/poistelee(piste)
wtf
-
Ahab
Sun viestit tulee luettua siinä missä muidenkin. Kyllä mä ymmärrän et sä oot sellanen ku sä oot, oon mä suhun sen verran tutustunut. Siks en oo viittiny aiemmin mitään sanoa. Enkä myöskään siksi että osasin aavistaa ettet osaa ottaa vastaan aiheellista kiukuttelua kiukuttelematta takaisin.
Ton itsekkyyden voi käntää toisinpäin niin että sä et tunnu yhtään ajattelevan sitä että kun joku lukee sun viestiäs täällä niin se haluaisi myös ymmärtää mitä siinä sanotaan. Katsoppa kuinka usein sun viesteihin vastataan mitään. Kirjoitatko viestejäsi itsellesi vai muille? Mutta selkeesti heti skarppasit kun huomautin ja toi ylläoleva viesti on jo aika selkee
Ton itsekkyyden voi käntää toisinpäin niin että sä et tunnu yhtään ajattelevan sitä että kun joku lukee sun viestiäs täällä niin se haluaisi myös ymmärtää mitä siinä sanotaan. Katsoppa kuinka usein sun viesteihin vastataan mitään. Kirjoitatko viestejäsi itsellesi vai muille? Mutta selkeesti heti skarppasit kun huomautin ja toi ylläoleva viesti on jo aika selkee
-
Aukikco
- OD
Jännä toi Walli-läppä, mä en oikein hahmottanut. Ei kai I'm the King, I'm the Sun mihinkään Wallin egoflippiin viittaa? Tai siis, miten sä Ahab tulkitset tota?
Muutenkin aika jänniä johtopäätöksiä Wallin loppuajoista, mihin dredi perustat käsitykses?
Käsittäisin, etäisyyttä otettuani, että viime kädessä Touchet hetkittäisistä fanaattisista sävyistä huolimatta tarkotti sitä, että siihen tilaan johon pääsee kun istuu hiljaa, pääsee istumalla hiljaa. Muut jutut voi liittyä tai olla liittymättä asiaan, mutta hiljaisuus löytyy silti vain hiljaisuudesta, joka taas löytyy metelin hyväksynnästä ja rauhallisesta, itsepintaisesta havainnoinnista JUST NYT.
Ehkä?
Muutenkin aika jänniä johtopäätöksiä Wallin loppuajoista, mihin dredi perustat käsitykses?
Käsittäisin, etäisyyttä otettuani, että viime kädessä Touchet hetkittäisistä fanaattisista sävyistä huolimatta tarkotti sitä, että siihen tilaan johon pääsee kun istuu hiljaa, pääsee istumalla hiljaa. Muut jutut voi liittyä tai olla liittymättä asiaan, mutta hiljaisuus löytyy silti vain hiljaisuudesta, joka taas löytyy metelin hyväksynnästä ja rauhallisesta, itsepintaisesta havainnoinnista JUST NYT.
Ehkä?
-
Dexma
- Moderator
Aukikco wrote:Jännä toi Walli-läppä, mä en oikein hahmottanut. Ei kai I'm the King, I'm the Sun mihinkään Wallin egoflippiin viittaa? Tai siis, miten sä Ahab tulkitset tota?
Mietin just, että mitä me täällä Wallia dissataan, kukaan ei varmaan ei vittu edes tuntenut kaveria... Ja jos tunsi, niin voi kertoa vaikka privalla minkälainen tyyppi oli kyseessä... Mielenkiintoinen varmasti, ja erittäin nerokas kitaristi...
-
Ahab
Joo eipä se biisi sinänsä, enemmänkin tuli vaan tosta biisin nimestä mieleen dokumentti Wallista jossa vanhat tututkin oli sitä mieltä että olihan sillä myös tollasia I'm the king kausia.Aukikco wrote:Ei kai I'm the King, I'm the Sun mihinkään Wallin egoflippiin viittaa?
Mun mielestä ei pidä ottaa claridadin diagnosoimista dissauksena. Jos aletaan pelaamaan tuntemattomuuskortilla niin sitten ei sovi sanoa luonteenpiirteestä sen enempää positiivista kuin negatiivistakaan.Dexma wrote:Mietin just, että mitä me täällä Wallia dissataan, kukaan ei varmaan ei vittu edes tuntenut kaveria... Ja jos tunsi, niin voi kertoa vaikka privalla minkälainen tyyppi oli kyseessä... Mielenkiintoinen varmasti, ja erittäin nerokas kitaristi...
-
Aukikco
- OD
Mikäs dokkari se oli? Oonkohan nähnyt?Ahab wrote:Joo eipä se biisi sinänsä, enemmänkin tuli vaan tosta biisin nimestä mieleen dokumentti Wallista jossa vanhat tututkin oli sitä mieltä että olihan sillä myös tollasia I'm the king kausia.
Tarpeeksi viisas kykenee näkemään jossain määrin objektiivisesti oman merkityksellisyytensä suhteessa ympäröivään maailmaan. Ei se välttämättä ole egoilua. Mutta en sano etteikö Walli ois egoillut. Varmaan egoili.