Riippuvuuksista - Vertaistukea, ajatuksia..

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
mauseri
LD50

Re: Riippuvuuksista - Vertaistukea

Post by mauseri »

tRip wrote:
Ahab wrote:Tänään FST 5 20.50 Dok: Emman vastaisku
Sri Lankasta adoptoitu Emma alkoi käyttää huumeita kun hän oli 12-vuotias. Filmin alussa hän on 18-vuotias ja tarvitsee kipeästi muutosta elämäänsä.
Katoin ton.. Oli tietyllätapaa aika koskettava. Varsinkin kun tuli kelailtua paljon omaa elämää.
Varsinkin se, miten hyvin sitä on pystyny salaamaan oman nisteytensä lähimmäisiltään. Se on ollu ehkä rankinta tässä koko touhussa.
Pitää koko se helvetti sisällään.

Ollu nyt viikon lähes ilman päihteitä. Kaikista päihteistä, bentsoista, jopa kahvista ja tupakasta.
Noh, sen takia sanoin lähes, koska täysin selvinpäin en edelleenkään o selvinny, mutta hyvä alku, sillä elämä alkaa oikeesti näyttään valosammalta.
Vaikeeta tosin on ollu.
Jonku mielestä viikko on mitättömän säälittävä aika olla ilman päihteitä, mulle se on jo saavutus.

Parin viikon päästä pääsen vihdoin hoitoon. Vaikkakaan se tuskin mikään autuaaksi tekevä paikka on. Mut eipähän tarvi jatkuvasti olla stressaamassa kestääkö pää.
tulipa hyvä mieli Trip sun tekstistä! viikko on (nisti/narkki/liikakäyttäjä ihan sama miten sitä kukakin kutsuu), aivan helvetin pitkä aika olla selvinpäin. voimia sulle! ja hoito tekee sulle varmasti hyvää, kunhan maltat pysyä siellä!
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
tRip
Moderator

Post by tRip »

Ahabi, joo ei ollu tarkotus sulle osottaa tota pientä angstia tjsp, ym... vaan ylipäätään. Ihmisille.

mauser, jeh :)

Sain Ahabilta oivallisen tekstin paperille printattuna, koska olen laiska tietokoneen näytöltä lukemaan pitkiä tekstejä. Kiitokset siitä.

Suosittelen lukemaan..

Vaadi takaisin mielesi: Manifesti
http://takku.net/article.php/20061213011915321

Nyt voisin tietysti verhoutua sen naamion taakse, että olen vain yhteiskunnan uhri. Mutta ei, itse olen polkuni valinnut. Ja vihdoin alan löytää taas uudelleen sitä tukahdutettua minääni. Tuskin edelleenkään koskaan päihteilystä tulen luopumaan. Haluan vain _riippuvuuksista_ eroon. Että olisin vihdoin vapaa siitä ajatuskaaoksesta, että _tarvitsisin_ jotain kemikaalia voidakseni sopeutua tähän yhteiskuntaan. Ehkä en haluakaan enää sopeutua. '
Haluan vain olla oma itteni.
Tuntea kokonaisvaltaisesti elämän ylä- ja alamäet. Tuntea 'aitoja' tunteita, jotka syvällä sisimmässäni koen tarkoituksellisiksi.
Se vaan on niin helvetin haastavaa. Tässä yhteiskunnassa. Minulle.
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
mauseri
LD50

Post by mauseri »

nyt on viimeinkin jäänyt näköjään se kaljanpaska pois, toissa ilta join 6 saunabissee pitkästä aikaa. muutenkin on yllättävän helppoo olla nyt selvinpäin, tosin joku houkutus kyllä pyörii mielessä, ku 20km päästä sais unikkoja :D ,niin ja autossa ois 3 puskan varret.. ens viikolla vois ne keitellä ku oon yksin himassa, muuten mennään selvänä.. kai.. :D
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Joo 3 viikkoa mentiin aika hurjaa...

Nyt on sitten keskiviikkosta saakka oltu selvänä :D

Keskiviikko oli kyllä tappoa... Oksennusta veren mukana... Itkua ja niitä tuntemuksia, että nyt loppuu tää kaikki paska yms yms...

Torstaina otin jo neuvon tosissani ja nukutin itseni mahdollisimman nopeasti uneen unilääkkeillä... Tänään perjantaina on ollutkin ok tunne... Kävin töissä ja sain muuta ajateltavaa... Nyt mietin vain tuota ajatusta joka tuli siitä, että pitäisi elämän tapoja muuttaa... Täytyy antaa sille aikaa ja katsella mitä tekee... Kyllä tässä jotain on pakko tehdä... Mahtavaa tänään jopa alkoi tulemaan uusia nuotteja ja biisejä mieleen... Eilen oli vielä sellainen tunne, että turhaan ostin uuden midikiipparin, mutta nyt tuntuu siltä että tässä saattais olla taas valoa jossain tunnelin päässä...

Katsotaan mitä tapahtuu... Kaljasta päässyt eroon jo "aika hyvin", parantamisen varaa on ja paljon... Nyt vaan tarttee tehdä jotain muuta...

Tulipahan tänään mieleen tälläinen ajatus... On olemassa päihteiden käyttäjiä joilla ei ole elämän perustana päihteet ja on niitä joidenka perustana on päihteet... Itse olen tuota toista tapausta jo ollut pitkään, ei se tarkoita, että jokapäivä menee huumeet, vaan se tarkoittaa sitä, että kaikki mitä teen liittyy huumeisiin... Miksei sitä vain osaa olla iisisti ja ottaa niitä huumeita silloin tällöin ja sitten vain taas yrittää kääntää päätä pois... Nykyään se pää jää niihin huumeisiin vaikka ei niitä vedäkkään juuri sillä hetkellä... Katsotaan mitä tapahtuu...

edit. Voisko joku muistuttaa mua tästä kirjoituksesta, kun ensi kerran kirjoitan. VHAAuuh kolme viikkoa taas kuoseissa ? :foil:
frapathea

Post by frapathea »

miymau wrote: Vuos sitten tosin olin koukussa, piriin, 3kk melki päivittäin piriä. Mut siitä sit selvisin, ja
Ei piriin tietääkseni kasva kovinkaan pahaa riippuvuutta noin nopeasti? Himo saattaa tulla, mutta imo se ei ole verrattavissa riippuvuuteen. Emmätiiä, mulla meni vauhtia hihaan lähestulkoon päivttäin just tuon kolme kuukautta tämän syksyn aikana, eikä lopettaminen oikestaan vaatinu edes pahemmin ponnistuksia. Mut... Kai se sit on yksilöllistä...
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

frapathea wrote:
miymau wrote: Vuos sitten tosin olin koukussa, piriin, 3kk melki päivittäin piriä. Mut siitä sit selvisin, ja
Ei piriin tietääkseni kasva kovinkaan pahaa riippuvuutta noin nopeasti? Himo saattaa tulla, mutta imo se ei ole verrattavissa riippuvuuteen. Emmätiiä, mulla meni vauhtia hihaan lähestulkoon päivttäin just tuon kolme kuukautta tämän syksyn aikana, eikä lopettaminen oikestaan vaatinu edes pahemmin ponnistuksia. Mut... Kai se sit on yksilöllistä...
Mun mielestä se psyykkinen puoli saattaa riittää siihen, että iskee fyysiset oireet... Nämä tulee esim paniikkihäriön muodossa tai jossain muussa...

Itselläni siis oli ihan 3 viikon kuosiputki takana ja yhtäkkiä lopetin kuin seinään ja oksensin verta, ja raavin kehoni verille... näin se käy kun on pimee :D
Thoxium

Post by Thoxium »

Eihän amfetamiiniin pitäisi edes tulla fyysistä riippuvuutta, ellei lasketa sitten psyykkistä riippuvuutta fyysiseksi.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Thoxium wrote:Eihän amfetamiiniin pitäisi edes tulla fyysistä riippuvuutta, ellei lasketa sitten psyykkistä riippuvuutta fyysiseksi.
Siis mää olen ymmärtänyt että opiaatit ja amfetamiini juurikin on ne fyysiset oireet tekevät aineet...

Mutta tätä ajatusta kyseenalaistan... Oikeasti väitän, että aina missä aineessa vain tulee psyykkinen puoli ensin esiin... Muiden mielipiteet?
eNZYMe
OD

Post by eNZYMe »

Melkein kaikki piristeet, kuten piri ja kokkeli ovat riippuvuuspotentialiltaan ja profiililtaan 100% psyykkisiä. Jollekin ne vaan toimivat niin hyvin ja herättävät niin vahvoja mielihaluja, että voi olla todella vaikea olla ilman.

Kai sitä voi putken jälkeen olla väsynyt, raskas ja saamaton olo alkuun, kun viihdekäytössä elimistö on kuitenkin käynyt ylikierroksilla ja tottunut siihen kemialliseen dopamiinibuustiin. Mut ei noi mitään fyysisiä vieroitusoireita ole.
tRip
Moderator

Post by tRip »

Amfetamiini tosiaan on psyykkisesti hyvinkin koukuttavaa, ehkä jossain mielessä myös fyysisesti, kun keho tottuu aineeseen.
Kelatkaa ny vähä.. jos jatkuvasti vapauttaa aivoissa ylenmäärän dopamiinia ja serotoniinia, ni pakkohan siinä on jossain vaiheessa tulla jo jotain fyysistä damagee. Varsinki jos laiminlyö nukkumisen ja riittävän ravinnonsaannin.

ja se psyykkinen riippuvuus sit jääki todella sitkeesti mielen sopukoihin jos joskus on kyseiseen aineeseen tykästyny.
Imo amfen pidempiaikaiskäytön psyykkis-fyysiset reflat on ihan karmeet. Masentaa, ahdistaa, vituttaa, ei saa unta ja täysin voimaton olo. Itsetuntokin on jossain aivan pohjalla hetken aikaa.

Opiaateissa reflat on enempi fyysiset, mut pitkään jatkuneen käytön jälkeen fyysisten reflojen jälkeen vasta alkaa ne psyykkiset reflat, jotka on vähän samoja kuin amfella.
Keep it unreal.

Dexma
Moderator

Post by Dexma »

eNZYMe wrote:Mut ei noi mitään fyysisiä vieroitusoireita ole.
aah ok... Kai sitä on pakko uskoa... Itse olisin melkein munani pistänyt oman mielipiteeni vuoksi...

Kyllä vain luulisi, että kun isketään nopeutta kehoon niin se haluaa jäädä siihen tilaan, myös fyysisesti?
tRip
Moderator

Post by tRip »

Dexma wrote:Kyllä vain luulisi, että kun isketään nopeutta kehoon niin se haluaa jäädä siihen tilaan, myös fyysisesti?
Kylhän toki pidempiaikanen amfen käyttö rappeuttaa kehoa..

En nyt oikeen ymmärrä tota psyykkistä ja fyysistä koukkua. Tai niiden erittelyä. Kukin mun mielestä kokee riippuvuuden ja reflat omalla tavallaan.
Esim. ahdistuksen voi tuntea pelkästään psyykkisenä, mutta myös ihan fyysisenä kipuna tms.

Imo amfen käytön jälkeen esiintyy myös fyysisiä refloja, mutta ne voi johtua paljolti myös psyykkisestä paineesta. En tiedä.
Keep it unreal.

eNZYMe
OD

Post by eNZYMe »

Voihan sitä tietysti saada fyysistä vahinkoa aikaan dopamiinijärjestelmälle ja mielihyvän tuntemiselle ilman piristettä vaikka tolkuttomalla vetämisellä, mutta tuollaiset on yleensä mahdollisia todella pitkään ja isoilla annoksella vetäneillä. Noistakin kai ajan kanssa palautuu ihan hyvin jos pystyy olemaan vetämättä. Kyllä nuo piristeet ovat myös säännöllisessä käytössä raskaita keholle. Varsinkin pirinistin elämäntyyli liian niukalla levolla ja ravinnolla syö fysiikkaa. Lääkepirillä ja järkevillä annoksilla todennäköisesti välttyy suurimmasta osasta sivuvaikutuksista.

Kovastakin vetämisestä palautuu yleensä melko nopeasti levolla, ravinnolla ja vaikka bentsoilla. Itse ymmärtäisin fyysiset vieroitusoireet vähän toisella lailla. Pahassa opakoukussa olleet ymmärtää. Henkiset ne kuitenkin pahemmat ovat mielestäni. Fyysisistä pääsee aina eroon, mutta mielihalut ja muistot jää aina elämään mielen syövereihin.
tRip
Moderator

Post by tRip »

En muista oonko jo jonnekin tänne holvistoon postannut tämän.. mut..

Bentsoista ja niistä vierottautuminen:
http://www.sosiaalisairaala.fi/koulutus ... nuaali.pdf

Mun ongelma on bentsoista vierottaduttaessa siinä, et joudun sen tekeen aina ihan liian nopeesti kun lääkäri ei helvettisoikoon ymmärrä että ei 100mg oksatsepaamia voi hetkessä tiputtaa 30mg:aan :?
Usein tää johtaa siihen et joutuu hankkimaan muualta bentsoja, jotka saattavat olla paljon koukuttavampia kuin se mihin alunperin olin riippuvainen.
Se että joutuu aina miettiin mistä sais lisää bentsoja, aiheuttaa usein kohtuutonta stressiä, jota nimenomaan pitäis välttää vierotuksen aikana koska stressinsietokyky on nolla.

Usein saankin tiputettua bentsot hetkeksi lähes olemattomiin, mutta koska vierotus on tapahtunut lukuisilla eri bentsoilla ja liian nopeesti, henkiset reflat loppupeleissä ajaa takaisin vetään bentsoja taas ihan överimääriä ja kaikki alkaa taas alusta.

Bentsot on kyl helvetillisin huume mitä tiedän.. tai helvetillisintä lopettaa pitkäaikanen käyttö.
Keep it unreal.

frapathea

Post by frapathea »

Dexma wrote:
frapathea wrote:
Mun mielestä se psyykkinen puoli saattaa riittää siihen, että iskee fyysiset oireet... Nämä tulee esim paniikkihäriön muodossa tai jossain muussa...
Onks aineen himo sitte riippuvaisuutta? Mulla iski ekojen kertojen jälkeen jo kova himo piriin mut en mä myönnä ikinä siihen mitenkää riippuvainen olleeni :D Tykkään vaan kiskoa sitä mutta kuten tässä on nähty niin ihan mahdollista mun on olla ilman.
tRip
Moderator

Post by tRip »

Riippuvuus yksilön ongelmana

Riippuvuuden muodostuminen johonkin päihdyttävään aineeseen tai toimintaan edellyttää sitä, että sen tuottama psyykkinen tai fyysinen tila on tavalla tai toisella tyydyttävä. Mitä nopeammin jokin aine tai toiminta tuottaa tällaisen vaikutuksen, sitä helpommin se synnyttää riippuvuutta. Silti yksilöllisilläkin tekijöillä on osuutta asiaan. Riippuvuudelle altistavat perinnöllisten tekijöiden ohella sosiaalisen oppimisen kokemukset lapsuudessa ja nuoruudessa, mutta riippuvuus voi syntyä myös myöhemmällä iällä reaktiona erilaisiin elämänkriiseihin.

Riippuvuus mielletään usein vain tiettyjen, jollain tavoin erityisten yksilöiden ongelmaksi huomaamatta, että ilmiön syntyyn ja kehitykseen vaikuttaa myös se laajempi sosiaalinen todellisuus, jossa elämme. Yhteiskunta, jota luonnehtivat traditioiden murtuminen, yksinäisyys, vieraantuminen ja tulevaisuuden perspektiivien supistuminen, on erityisen altis tuottamaan riippuvuuskäyttäytymisen kaltaista korviketoimintaa. Nämä erilaiset ympäristö- tai perintötekijät eivät kuitenkaan itsessään tuota riippuvuutta ilman yksilön omaa panosta ja toistuvaa turvautumista kyseiseen aineeseen tai toimintaan.

Riippuvuus kohdistuu ennen kaikkea siihen kokemukseen, jota esimerkiksi päihteillä tai muilla addiktiivisilla toiminnoilla tavoitellaan. Eri yksilöillä, eri riippuvuuksissa ja samankin riippuvuuden eri vaiheissa tämä tavoitetila voi olla hyvinkin erilainen. Se voi vaihdella äärikokemuksien tavoittelusta stressin lievitykseen tai vaikkapa vieroitusoireina ilmenevän häiriintyneen olotilan normalisointiin. Riippuvuuden muodostumiseen kytkeytyy aivoissa erilaisia hermostollisia muutoksia. Neurokemiallisten ja fysiologisten muutosten ohella riippuvuutta ylläpitävät myös uskomukset kyseisen aineen tai toiminnan ylivertaisuudesta ja muiden vaihtoehtojen sopimattomuudesta itselle.

Riippuvuus on ihmiselle ristiriitainen asia. Toisaalta se tuottaa välitöntä mielihyvää mutta samalla lisääntyvää haittaa ja sosiaalista paheksuntaa. Riippuvuus herättää häpeää ja syyllisyyttä etenkin sellaisissa ympäristöissä, joissa yksilön itsehallintaa arvostetaan. Itsehallinnan pettäminen tuottaa huonommuudentunteita, jotka saavat kyseisen henkilön kieltämään ongelmansa. Hän yrittää todistella hallintakykyään sekä itselleen että muille vielä silloinkin, kun tämä kyky on jo selvästi menetetty. Tällöin tilanne pahenee edelleen. Kun riippuvuutta pyritään salaamaan muilta, se jää helposti 'henkilökohtaiseksi ongelmaksi', johon ulkopuoliset eivät mielellään puutu, vaikka siitä tietäisivätkin. Riippuvuuden syvenemistä tukevat siten yksilön omien suojautumismekanismien ohella myös ympäristön reaktiot.

Riippuvuudesta on kuitenkin mahdollista vapautua. Joillekin ihmisille se saattaa olla jopa helppoa, toisille taas äärimmäisen vaikeaa. Se edellyttää ongelman myöntämistä ja päätöstä tarttua toimeen asian korjaamiseksi. Olennaista on se, että ihminen alkaa rehellisesti tutkia itseään ja tarkkailla, kuinka usein ja missä tilanteissa mielihalut heräävät. Lisäksi hänen on suunniteltava, miten hän voisi toimia toisin näissä tilanteissa. Uusia vaihtoehtoja on myös harjoiteltava riittävän pitkään, jotta ne vakiintuisivat. Yhden tai useamman tukihenkilön löytyminen lisää onnistumisen todennäköisyyttä. Hoitoon tai vertaisryhmiin osallistuminen ovat auttaneet monia, mutta joissakin tapauksissa riippuvuudesta on mahdollista päästä eroon myös omin päin.

Anja Koski-Jännes
sosiaalipsykologian professori, Tampereen yliopisto
Keep it unreal.

Dexma
Moderator

Post by Dexma »

frapathea wrote:frapa ja piriiiii
Mitä on riippuvuus? Koska se alkaa?

Mulla taitaa olla jo :D :D
mauseri
LD50

Post by mauseri »

Dexma wrote:
Thoxium wrote:Eihän amfetamiiniin pitäisi edes tulla fyysistä riippuvuutta, ellei lasketa sitten psyykkistä riippuvuutta fyysiseksi.
Siis mää olen ymmärtänyt että opiaatit ja amfetamiini juurikin on ne fyysiset oireet tekevät aineet...

Mutta tätä ajatusta kyseenalaistan... Oikeasti väitän, että aina missä aineessa vain tulee psyykkinen puoli ensin esiin... Muiden mielipiteet?
oikeestaan tuleehan se psyykkinen eka aina, jos on vaikka vetäny bubree päivittäin kuukausia, niin mulla alkaa psyykkiset viekkarit jo sillon kun viimeset oon vetänyt, ku tiedän et nyt se on lopussa. sitten vasta tulee ne fyysiset ja sitten tulee taas psyykkiset :D

amfesta mulla ei fyysisisä viekkareita oikeestaan oo koskaan tullut. mun mielestä ne piriviekkari jutut johtuu siitä että joku on kiskonu starttipilotilla ja masennuslääkkeillä jatkettua katupaskaa.
dredi
LD50

Post by dredi »

amfesta mulla ei fyysisisä viekkareita oikeestaan oo koskaan tullut. mun mielestä ne piriviekkari jutut johtuu siitä että joku on kiskonu starttipilotilla ja masennuslääkkeillä jatkettua katupaskaa.
Kuule voin kertoa että piristä kyllä saa fyysiset vieroitusoireet aikaan, se vaan vaatii huomattavan pitkää kuuria. Oli sitten kuinka puhdasta tai paskaa tahansa.
PELASTAKAA PIISKUJÄNIKSET!
tRip
Moderator

Post by tRip »

dredi wrote: Kuule voin kertoa että piristä kyllä saa fyysiset vieroitusoireet aikaan, se vaan vaatii huomattavan pitkää kuuria. Oli sitten kuinka puhdasta tai paskaa tahansa.
Thnx düüd ;-
Keep it unreal.

mauseri
LD50

Post by mauseri »

dredi wrote:
Kuule voin kertoa että piristä kyllä saa fyysiset vieroitusoireet aikaan, se vaan vaatii huomattavan pitkää kuuria. Oli sitten kuinka puhdasta tai paskaa tahansa.
jännä juttu kun mun eka kuuri tais kestää ennen ekaa linnaan menoo mutu 4 vuotta lähes päivittäin ja painokin tippu n.90kg n.45kg..
dredi
LD50

Post by dredi »

Kaikki on yksilöllistä. Kokeile vetää 10 vuotta 5 grammaa päivässä hihaan.
Aukikco
OD

Post by Aukikco »

Dexma wrote:Mää muistaisin, että itse hoffman on kehitellyt psilosybiini tabuja?
Juu, Hofmann aikoinaan tarjos noita tabujansa psiloshamaani Maria Sabinalle, joka totesi että sienten henki oli saatu tallennettua pillereihin :)
mauseri
LD50

Post by mauseri »

dredi wrote:Kaikki on yksilöllistä. Kokeile vetää 10 vuotta 5 grammaa päivässä hihaan.
aika hyvää poretta, jos 5g päivässä menee.. kunnon siis n.80% et varmasti pysty päivässä vetään lähellekkään 5g.. ja jotenkin tuntuu dredi, et sä "dissaat" kaikkee mitä sanon, mut onhan se hyvä et täältä löytyy joku joka tietää kaikesta kaiken..

mut antaa olla ja asiaan!
AHDISTAA! lähden huomenna ajeleen kotiin täältä porukoilta ja tietysti eka pysähdys on kukkakauppa n.20km päässä.. jotenkin pelottaa että homma karkaa käsistä heti kun on himassa,(tai siis matkalla :D ) nytkin päihteiden himo on aivan uskomattoman kova... vittu.. toivottavasti uudenvuoden ayahuasca kokemus (ensimmäinen mulla) jotenkin jeesais.. matkalla pitää vielä pysähtyä hakeen lakkaa (eka kerta sekin) ja pari pulloo ressua.. huh huh.. mitähän tästä taas seuraa.. eilen join 6 puolen litran bissee ja sekin maistu pelottavan hyvältä.. vittujen vittu..
Ahab

Post by Ahab »

Mitä jos ostaisit kaikki no doupit vasta ku oot juonu sen ayahuascan? Kai malttaisit siihen asti olla vielä selvinpäin?
mauseri
LD50

Post by mauseri »

Ahab wrote:Mitä jos ostaisit kaikki no doupit vasta ku oot juonu sen ayahuascan? Kai malttaisit siihen asti olla vielä selvinpäin?
se on puhdas mahdottomuus ku kaikki on matkan varrella ja matkaa on 350km..
dredi
LD50

Post by dredi »

kunnon siis n.80% et varmasti pysty päivässä vetään lähellekkään 5g..
Lyödäänkö vetoa?

Piriin voi nousta ihan järjettömät toleranssit kun tarpeeksi kauan kiskoo. Itsehän en nykyisin vedä sitä juuri ollenkaan. Ehkä kerran pari vuodessa.
mauseri
LD50

Post by mauseri »

dredi wrote:
kunnon siis n.80% et varmasti pysty päivässä vetään lähellekkään 5g..
Lyödäänkö vetoa?

Piriin voi nousta ihan järjettömät toleranssit kun tarpeeksi kauan kiskoo. Itsehän en nykyisin vedä sitä juuri ollenkaan. Ehkä kerran pari vuodessa.
kai se sit on vaan niin yksilöllistä.. mulla ei jostain syystä amfetole oikeestaan noussut kovinkaan paljoa siihen aikaan kun sitä päivittäin kiskoin. 0,2-0,3g riitti yleensä sen 8-18 tuntia, vaikka oikeesti olin vetänyt vuosia. enemmän sitä kului sillon kun kama oli niin sanotusti "nousukamaa" eli ei ehkä niin puhdasta mutta tuntui että tukka nousee pystyyn kun mäntä oli pohjassa, niin sillon halusi kokea sen tunteen hieman useemmin.

muistan kerran kun hommasin 2 kaverille poretta ja se sattui oleen yllättävän puhdasta (katumittapuulla) muistan kun ne veti jo viidennet vedot kun itse vedin vasta toisia, ne vaan valitti että ei tää oikein toimi ja silti kumpikin oli niin överiskitsoissa että tuijottelivat verhojen välistä kokoajan. jotain sellasta tarkotin sillon kun kirjotin että jos katunistille antaa puhtaampaa, niin monesti tulee sanomista, et ei tää toimi, sit kattoo ku tyyppi tuijottaa jotain ostoskanavaa yksillä vedoilla läpi yön.

kerran muistan kun vein frendin pyynnöstä parikymppiä yhdelle kauppiaalle ja mun mielestä pore oli tosi hyvää, no ne tyypit veti sitä ja valitus alkoi, sit yks niistä häipy näkyvistä ja tuli hetken päästä takas ja sano: meinasin mennä nukkumaan, mut tajusin et vittu täähän toimii, se jotenkin laukas tunnelman ja tuntu ku kaikki ois tajunnut sillon saman..

mun mielipide on se et amfetamiinissa on myös semmonen psykologinen puoli, siis et se pitää "sisäistää" et sen toimimimisen huomaa tai jotain.. nyt ei ehdi kirjottaa enempää kun unikot odottaa :D
mauseri
LD50

Post by mauseri »

^^ jatkoa.. siis tarkoitan sitä että joskus on tosiaan tullut vastaan vauhtia joka on tuntunut jotenkin huonolta ehkä joskus jopa vuorokauden ajan, sitten on jotenkin tajunnut että kyllä tää on oikeestaan ihan perkeleen hyvää..vittu en mä osaa selittää mitä tarkotan..perkele. kerran (piikittämiseni alkuaikoina) muistan kun saatiin pussi ja vedin vedot, niin hetken kuluttua sanoin: en ois tosiaankaan uskonut että X sääti näin paskaa.. n.5-10 minuutin jälkeen peruin puheeni :D se oli oikeesti ihan sika hyvää. prosenteista ei ollut siihen aikaan mitään tietoa/käsitystä.
Happohuppu
Apteekki

Post by Happohuppu »

Ahab wrote:Sitten hän tuli luokseni juomaan ayahuascaa ja siitä tuli hänelle todella hurja kokemus. Sanoi että eihän toi edes ole mikään huume ja että buprea en ota kyllä enää ikinä. Sitten tyyppi meni tapaamaan vanhoja tuttujaan ja retkahti parissa viikossa taas samaan rumbaan ja on kai edelleen sillä tiellä.
Tuollaisia juttuja olen itsekin kuullut. Ayahuasca voi ilmeisesti olla hyvä aloitus ja kannustin esim. jarrukoukusta irti pääsemiseksi, mutta tripin jälkeen tarvitaan valtavasti itsekuria, jotta ei palaisi takaisin vanhoihin kuvioihin.
mauser1911 wrote:tajusin et mun päihde vierotukseen auttaisi kaikkein eniten todella koukuttavat pelit. olishan noita kaupoissa ja tulossa kauppoihin. kun saan koukuttavan pelin niin ei sillon pyöri päihteet mielessä.
Sain kerran myös tuollaisen idean. Hankin pelejä ja ajattelin, että eipähän himota ainakaan iltaisin vetää mitään, koska pelit vievät mukanaan. Pian tilanne oli kuitenkin se, että pelasin kyllä pelejä todella paljon, mutta aina kuoseissa, koska se oli selvin päin pelaamista hauskempaa :?
Looking for planet Gong...