Kiurunkannukset (Corydalis)

Keskustelua muille alueille sopimattomista kasveista ja yhdisteistä.
veke
Psykonautti

Kiurunkannukset (Corydalis)

Post by veke »

Miten on kirunkannusten kanssa, toimiiko?? soman mukaan oopium tyyppinen vaikutus...siis Onttokiurunkannuksella (Corydalis cava) ja miedommalla Keltakiurunkannuksella (Corydalis Lutea)

Jostain luin että maksatoksista.

Läheisessä puutarhamyymälässä sanottiin että tilaa keltakiurunkannusta jos tarvitsee.
...
Ensiö
Lepakko

Re: Kiurunkannukset (Corydalis)

Post by Ensiö »

Joitain raportteja löytyy että vaikuttaisi kuin pieni annos oopiumia, itse en ole kokeillut. Voisi kyllä kokeilla ihan mielenkiinnon vuoksi. Tätähän on käytetty lääketieteessä oopiumin sijaisena joskus. Juuri on paras osa kasvista, mutta lehtienkin pitäisi toimia. On myös merkitty hallusinogeeniksi mutta siitä en tiedä sen enempää, tuskinpa mitään halluja kannattaa odottaa.. Ja tosiaan aika myrkkyä kai, mutta lääkeannoksetkin ovat jotain yli 5 grammaa. Olikohan se nyt alzheimerin vai parkinsonin tauti mihin tätä on käytetty, en tiedä käytetäänkö vieläkin
Minä. Nimeni on Puks. Olen ainoa elollinen Saturnuksessa. Muks!
RL
Psykonautti

Post by RL »

Miten tätä pitäisi vetää? Polttamalla? Syöden? En löytänyt erowidista tietoa, enkä muualtakaan päihdekäyttöön. Olen varmaan huono etsimään sitten. Olisi kyllä mielenkiintoista kokeilla, mutta en tiedä jos tämä on kovaakin myrkkyä. Saa sitä oopiumiakin helposti.
ommmm
Ensiö
Lepakko

Post by Ensiö »

Polttamalla ainakin. En itse ainakaan viitsisi syödä, kun ei tiedä tarkemmin. Jos löytyisi puutarhamyymälästä tätä niin voisin ostaa, jos ei löydy niin varmaan jää kokeilematta..
Minä. Nimeni on Puks. Olen ainoa elollinen Saturnuksessa. Muks!
Weedow
Karvakuono

Post by Weedow »

Kasvaa varmaan suomenkin luonnossa? :roll:

ihankun olisin joskus nähny tota onttokiurunkannusta kasvamassa omalla nurmikollakin, en tiiä oliko sitten sama kasvi....

jos löytyy ni vois keväällä kävästä keräämässä varastoon 8)

ps. kuinka korkeaksi kasvaa?
Last edited by Weedow on Sat 03 Jan 2009, 19:35, edited 1 time in total.
Life is merely illusion...
Touchet
Moderator

Post by Touchet »

Sisältää bulbokapniinia (hieno molekyyli!) ja tetrahydropalmatiinia. Vähentää dopaminergisen systeemin toimintaa, joten olisi lähinnä vastalääke ylimääräiselle euforialle.
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
— Professori Louis Lewin, 1924