Omien ja kaverien kokemusten perusteella DXM sitraatti/sulfaatti/hydrokloridi tai mikä tahansa suola toimii paljon paremmin, kuin netistä saatava ohje jossa neuvotaan erottelemaan DXM veteen ja DXM jauhe tai suola on helmpompi vetääkkin, eikä tarvitse maistella pahan makuista vettä isoa määrää. Itse kuitenkin erottelin resilarista aivan puhdasta DXM sitraattia ja kerran olikos se nyt sulfaattia ja sitä on helppo vetää kun punnitsee itselleen tarkalla vaa'alla vaan sopivan pommin ja nielaisee kurkusta alas. Kuitenkin jostai kumman syystä tuo puhdas DXM suola tuntuu olevan tykimpää jota olen tässä aikojen saatossa miettinyt että mistä moinen johtuu..Freebasenahan DXM(ja monet muut kemikaalit) on vain juoksevaa nestettä jota on vaikea edes käsitellä ja se pitää muuttaa suolaksi jotta saadaan kiinteää vaikkapa kristallia tai kiteitä. Eri hapolla saadaan eri suolia aikaiseksi. Varmaan moni jo tietääkin tämän.
DXM:n erottelu ei ole kyllä yhtään vaikeaa ja aikaa vievää puuhaa kunhan tietää mitä tekee(esim DMT:n kristallisointi kasvista on jo vähän pidempi aikainen prosessi ja olen onnistunut saamaan DMT kristallia ulkomailta tilatusta kasvista) ja se DXM erottelu tosiaan on paljon järkevämpi vaihtoehto kuin juoda suoraan resilaria pullosta.
Nyt on ainakin 2vuotta aikaaa siitä kun vedin omasta mielestä liikaa DXM:ää enkä ole sen jälkeen kyseiseen aineeseen ole koskenut... joskus kaverille tein kerran DXM "kristallia" kun hän halusi sitä testaa mutta itse en sitä ottanut. Jäi jotenki kammo koko kemikaaliin.
Olen pohtinut asiaa DXM:stä sen hinnan ja aineen vaikutuksien vuoksi, että onko tuon DXM suolan valmistus niin kannattavaa? Voi miettiä, että +1gramma DXM:ää tulee kustantamaan vähän aikaa ja vaivaa, sekä noin 15-35euroa rahaa. riippuen mitä happoja ja emäksisiä omistaa ja maksaako niistä mitään.. Itselläni on kaapissa nyt vaikka mitä tarvittavia aineita, että mulle tuo DXM:n gramma hinta on korkeintaan kahden resilar pullon hinta. Mutta jos joutuu ostamaan emäksiset, hapot, liuottimet ja muut niin hinta kohoaa vähän turhan kalliiksi että en näe DXM:n erottelua kristalliksi kovin järkevänä vaihtoehtona vaikka ihan mukavaa se väsäily on, mutta DXM itessäänki on aika roskatavaraa
Järkevät kasvit mistä edes kannattaa erotella kemikaalit on hamppu, meskaliinikaktus, kokapensas ja lukuisat DMT:tä sisältävät kasvit (suomestakin löytyy pientä pitoisuutta DMT:tä sisältävää ruohokasvia, helpompaa on kuitenki tilata hollannista jotai kunnon ayahuascassa käytettävää DMT:tä tai 5-meo-DMT:tä sisältävää kasvia ja erotella DMT siitä pois, koska pitoisuudet suomalaisiin verrattuna ovat huomattavasti suuremmat) DMT taas on tosiaan kaikkea muuta kuin epämiellyttävä ja mä tykkään kovasti DMT:n polttamisesta vaikka se ei millekkään herkulle toi DMT kristalli maistu.
DXM:stä senverran oma mielipide, että se on ehkä parempi vain yskänlääkkeenä käytössä, kuin päihteenä. En näe koko kemikaalissa mitään hyödyllistä päihdekäytössä. Paitsi pienillä annoksilla jotkut kokevat euforiaa ja rentoutumista, mutta isot annokset on aivan karmeita ainaki mun psyykkeelle.