Riippuvuuksista - Vertaistukea, ajatuksia..

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
Happohuppu
Apteekki

Re: Riippuvuuksista - Vertaistukea

Post by Happohuppu »

eNZYMe wrote:Itse ymmärtäisin fyysiset vieroitusoireet vähän toisella lailla. Pahassa opakoukussa olleet ymmärtää. Henkiset ne kuitenkin pahemmat ovat mielestäni. Fyysisistä pääsee aina eroon, mutta mielihalut ja muistot jää aina elämään mielen syövereihin.
Komp.

Kyllä fyysisistä refloista aina selviää, mutta niiden jälkeen päälle puskevat henkiset, ja se on jatkuvaa taistelua himoa vastaan. Henkiset reflat ovat kuin asemasotaa, tuntuu ettei niiden kanssa etene minnekään.
dredi wrote:
kunnon siis n.80% et varmasti pysty päivässä vetään lähellekkään 5g..
Lyödäänkö vetoa?

Piriin voi nousta ihan järjettömät toleranssit kun tarpeeksi kauan kiskoo.
Epäilemättä. Sama pätee hitaisiin. Itselläni on aivan tolkuttoman korkea jarrutole, ja se on vieläpä tullut huikeasti nopeammin kuin monilla paljon kauemmin päivittäin käyttäneillä. Taitaa olla tuokin yksilöllistä.
Looking for planet Gong...
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Itselläni olen huomannut, että saan aina paniikki kohtauksia, kun olen lopettanut päihteiden käytön, siis ihan jo muutaman päivän mittaisen käytön jälkeen lopettaa niin alkaa paniikkikohtaukset heti. Itse kärsin paniikki häriöstä, mutta niitä on enään tullut harvoin, mutta syksyllä kun aloitin lähes päivittäisen käytön olen huomannut, että sen ajan jälkeen paniikki kohtaukset alkavat aina vain silloin, kun lopettaa päihteiden käytön...

Sitten kun on paniikkikohtauksista selvitty, jotka kestää yleensä muutaman päivän olo on loistava, mutta siinä samalla taas muutaman päivän käytön lopetuksen jälkeisestä ajasta alkaa taas uusi kuosi kausi...

Nyt on yllättävän hyvä olo, ja yritän oikeasti olla ainakin lähes tipattomalla tammikuulla... SIIS ALKOHOLISTA, (tähän tipattomuus aikaan lasken ainoastaan ne ajat jolloinka itse dokaan kotona ilman mitään syytä, saatan ottaa muutaman kavereiden kanssa, ja synttäreinä AION OLLA VITUN KÄNNISSÄ!)
dredi
LD50

Post by dredi »

Voin kertoa omien kokemusteni pohjalta, että fyysiset vieroitusoireet piristä ovat täysin mahdollisia. Tosin näiden vieroitusoireiden syntymekanismi on hyvinkin erilainen kuin opiaattireflojen mekanismi, lähinnä kyse on siitä että elimistö on pitkän pirikuurin jälkeen niin rasittunut että tekee kipeää... nämä fyysiset oireet voivat kuitenkin äityä niin pahoiksi että voivat aiheuttaa jopa kramppikohtauksia. Tämä on kuitenkin hyvin harvinaista, useimmilla fyysiset oireet jäävät lihaskipuihin, väsymykseen ja pahoinvointiin, eivätkä oireet kestä läheskään yhtä kauan kuin vaikka opiaattireflat.

Puhdasta d-amfetamiinia voi kylläkin kiskoa aika huolella ennenkuin suurta toleranssia alkaa syntyä, mutta kun käyttää raseemista amfetamiinia ja/tai metamfetamiinia toleranssit nousevat aika reipasta vauhtia.

Vielä huomauttaisin että Motörheadin vokalisti Lemmy K. on vetänyt piriä lähes koko ikänsä, hänelle oli lääkäri kuulemma sanonut että terveellisempää on jatkaa vetämistä kuin tässä vaiheessa lopettaa...
PELASTAKAA PIISKUJÄNIKSET!
tRip
Moderator

Post by tRip »

Osa ihan hyviä kirjotuksia. Suosittelen kaikille meille ongelmaisille

http://www.a-klinikka.fi/tiimi/

mm.
http://www.a-klinikka.fi/tiimi/507/kirja_laakarit.html - Miten lääkärit ajattelevat?
http://www.a-klinikka.fi/tiimi/208/2dgkoulutus.html - Koulutuksessa rakennettiin selkeää näkemystä mielenterveys- ja päihdehoitoon
http://www.a-klinikka.fi/tiimi/508/integroitu.html - Integroidusta hoidosta ratkaisu kaksoisdiagnoosin haasteisiin?
http://www.a-klinikka.fi/tiimi/206/kesk_aku.html - Akupunktiota ei kannata lopettaa

http://www.a-klinikka.fi/tiimi/108/kirja_kannabis.html - Paha aine sallittu, kevyempi kielletty
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
Thoxium

Re: Riippuvuuksista - Vertaistukea, ajatuksia..

Post by Thoxium »

Olen omalla kohdallani huomannut, että pienehkön päihdeputken jälkeen kun pää on paskana, niin ei tee mieli ottaa enää enempää. Sen jälkeen kun pää on taas skarpissa kunnossa, tulee välillä semmosia sponttaaneja ajatuksia "nyt vois taas ottaa", siihen auttanut parhaiten se että miettii miten paskalta tuntui viimeeksi kun samaan vajosi. Tupakoinnin lopetin pitkälti siten, että kelaili vaan niitä fiiliksiä miltä tuntuu polttamisen jälkeen - pettynyttä ja vittuuntunutta olotilaa. Hetken hyvänolon jälkeen seuraa pitkä ja kova pahaolo. Himon syntyessä edes hetkeksi pysähtyy miettimään, haluaako säilyttää tämän luonnollisen hyvänolon vai antaako sen taas pois himon vuoksi, saadakseen kokea edes hetken keinotekoista euforiaa?

Ensiaskel on saavuttaa sisäinen hyvä olo, mikä on täysin riippumaton mistään ulkoisista tekijöistä, sillä millään tai kellään ei ole minkäänlaista oikeutta määrätä tai päättää miltä sinusta tuntuu, se valta ei kuulu ulkoisille tekijöille. Tämän kun on pystynyt tavoittelemaan, niin siitä ei helposti enää luovukaan.
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

Kelatkaa mitä tupakka ja kahvia aiheuttaa aivoissa. Kelatkaa mitä se on jos on joka päivä tupakan ja kahvin vaikutuksen alaisena.

Kokeilin olla 2 viikkoa ilman kofeiinia ja tupakkaa ja jollain tapaa oli hitosti rauhaisampi olo. Ei hektisyyttä ja pystyi olemaan läsnä paremmin, keskittymään.
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

Mä oon psykedeelinisti. Oottekos niistä kuulleet?

Tupakkaa ei oo menny viikkoon. Yllättävän helppoo kun ei voi vaan kurkkukivulta polttaa mutta tuntuu kyllä kahdelta viikolta.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Asiasta pihviin taitaa olla menossa helmikuu ilman kaljaa... Puhutaan alle sixpacista johon on kuulunut pelkästään saunaoluen nauttimista.
Kalavale
Apteekki

Post by Kalavale »

Ei pysty, liikaa menee kaikkea mitä vaan saa. Ei jaksa, 4kk pisin matka lähikauppaan. Vituttaa, maniat on ohi. Vittu. Ei alkoholia enää ollenkaan tosin, joten asiathan on hyvin. :?
All things are equal, there are no special things.
Thoxium

Post by Thoxium »

Enpä olisi uskonut itseni tätä sanovan, mutta kyllä tässä aikojen saatossa on kehittynyt himo kannabista kohtaan. Jos kuuntelen jotakin psykettä, niin tulee voimakas himo poltella savuja ja ottaa lakkaa (kombinaatiohimoa :D). Yleensä ohimenevää, mutta pieneksi mielteeksi silti jää, "jos nyt otan tän kerran, ei täs mitää". Amfetamiiniin satunnaisin väliajoin iski himoja, tiedostamalla kuitenkin miksi amfe on himottanut, on himo hävinnyt lähes kokonaan. Se miten pystyy keskittymään nykyhetkeen, siinä on se miksi piri himoitti.
Aukikco
OD

Post by Aukikco »

Thoxium, majailet niin asian ytimessä tolla tiedostamisläpällä. Tuntuis ainoalta toimivalta tavalta oikeasti aiheuttaa syvällisiä muutoksia tapoihinsa. Et tiedostaa, mahdollisimman neutraalina, miltä jutut tuntuu. Ei kieltämistä, ei syyllistämistä, vain tiedostamista.
Thoxium

Post by Thoxium »

Aukikco wrote:Thoxium, majailet niin asian ytimessä tolla tiedostamisläpällä. Tuntuis ainoalta toimivalta tavalta oikeasti aiheuttaa syvällisiä muutoksia tapoihinsa. Et tiedostaa, mahdollisimman neutraalina, miltä jutut tuntuu. Ei kieltämistä, ei syyllistämistä, vain tiedostamista.
Nimenomaan, havainnoimalla itseään, täysin neutraalina, ikään kuin seuraisi vierestä vaan, ei yritä muuttaa vaan ymmärtää ja sitä kautta oppia pois.

Voin käyttää, kunhan tunnen syylisyyttä jälkeenpäin, ikäänkuin käy hyvitykseksi itselleen että sortui taas ottamaan. Otan nyt, sitten voin katua, näin ei tarvitse ottaa vastuuta käytöstäni, sillä olenhan jo maksanut sen tuntemalla pettymyksen itseäni kohtaan. Kaava on jo valmis. Huomenna voin ottaa taas ja taas ja taas, kunhan ryven itsesäälissä niin olen jo tehnyt jotain!
Aukikco
OD

Post by Aukikco »

Thoxium wrote:Voin käyttää, kunhan tunnen syylisyyttä jälkeenpäin, ikäänkuin käy hyvitykseksi itselleen että sortui taas ottamaan. Otan nyt, sitten voin katua, näin ei tarvitse ottaa vastuuta käytöstäni, sillä olenhan jo maksanut sen tuntemalla pettymyksen itseäni kohtaan. Kaava on jo valmis. Huomenna voin ottaa taas ja taas ja taas, kunhan ryven itsesäälissä niin olen jo tehnyt jotain!
Joo, syyllisyys lienee suurimpia syitä olla kohtaamatta ja ottamatta vastuuta.

Kristinuskon arvoilla lienee ollut tosi tuhoisa vaikutus tässä mielessä kulttuuriimme. Mutta sitä suurempi nautinto irtautua niistä.
tRip
Moderator

Post by tRip »

Aukikco wrote:Joo, syyllisyys lienee suurimpia syitä olla kohtaamatta ja ottamatta vastuuta.
En o koskaan tuntenut syyllisyyttä päihteiden käytöstäni, ainoastaan itseinhoa.
Se, että taas retkahtaa on aina tietoinen valinta. Sitä haluaa keksiä minkä tahansa syyn ottaa, ei syytä olla ottamatta.
Sitä se riippuvuus on.
Päihteet nakertaa ja tuhooo tahdonvoiman.

En o koskaan tajunnu tota, 'ottaa vastuuta'..
Se, että mulla on pakonomainen tarve tuhota itteäni päihteillä, ei tarkota sitä ettenkö ottais siitä vastuuta. Mutta minkälaista vastuuta?
Nistisyys on vaan tekosyy paeta ja olla kohtaamatta todellisuutta, mutta se vie.. Se ei tosiaankaan ole tietoinen valinta. Eikä siitä helvetin suosta noin vaan rämmitä pois.
Minkälainen vastuu mun pitäisi tästä ottaa?
Jos tuhoon vain itteäni. Onko se itsekästä?

En siis edelleenkään tajua tota vastuun ottamista. Voisitkohan hieman selventää.?

(pahoittelen viestin mahdollista angstisuutta....)
Keep it unreal.

mauseri
LD50

Post by mauseri »

tRip wrote:
Aukikco wrote:Joo, syyllisyys lienee suurimpia syitä olla kohtaamatta ja ottamatta vastuuta.
En o koskaan tuntenut syyllisyyttä päihteiden käytöstäni, ainoastaan itseinhoa.
Se, että taas retkahtaa on aina tietoinen valinta. Sitä haluaa keksiä minkä tahansa syyn ottaa, ei syytä olla ottamatta.
joo.. noi "syyt" on tullu tutuksi.. enää tänään, on kivempi pelaa boxilla, on just sen verran massii, frenditkin juo.. jne jne.. en oo muuten mäkään tuntenu syyllisyyttä, vain itseinhoa.
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
Ahab

Post by Ahab »

tRip wrote:Se, että taas retkahtaa on aina tietoinen valinta. Sitä haluaa keksiä minkä tahansa syyn ottaa, ei syytä olla ottamatta.
...
Nistisyys on vaan tekosyy paeta ja olla kohtaamatta todellisuutta, mutta se vie.. Se ei tosiaankaan ole tietoinen valinta.
Öö? Ovatko nämä eri asioita?
Thoxium

Post by Thoxium »

Mitä tarkoitusta itseinho hyödyttää? Teki mitä tahansa, niin koskaan ei ole syytä vajota itseinhoon. Itseinho edesauttaa vain riippuvuutta.

Mitä tuohon aikasempaan tekstiini tulee, niin se liittyi vain aikasempiin tuntemuksiini kun satuin taas ottamaan vaikka taukoa piti pitää, ei mitään totuutta, sillä sellaista ei ole subjektiivissa asioissa. Onhan se niinkin että tavallaan lieventää hetkellisesti sitä retkahdusta kun hieman inhoaa itseään. Pitää vaan hyväksyä se että näin taas menin tekemään, itseinho/pettyminen/tms. negatiiviset tuntemukset vain hidastavat paranemista.
Aukikco
OD

Post by Aukikco »

tRip wrote:En o koskaan tuntenut syyllisyyttä päihteiden käytöstäni, ainoastaan itseinhoa.
Kuvailisitko noiden välistä eroa?
En o koskaan tajunnu tota, 'ottaa vastuuta'..
Se, että mulla on pakonomainen tarve tuhota itteäni päihteillä, ei tarkota sitä ettenkö ottais siitä vastuuta. Mutta minkälaista vastuuta?
Nistisyys on vaan tekosyy paeta ja olla kohtaamatta todellisuutta, mutta se vie.. Se ei tosiaankaan ole tietoinen valinta. Eikä siitä helvetin suosta noin vaan rämmitä pois.
Minkälainen vastuu mun pitäisi tästä ottaa?
Jos tuhoon vain itteäni. Onko se itsekästä?
Lieneehän se itsekästä, mutta itsekkyys ei itessään oo musta väärin. Kyse ei kuitenkaan vastuunottamisessa ainakaan mun tarkottamana oo siitä, että sun pitäis tehdä joku tietty valinta. Sä voit nisteillä vastuullisesti jos niin koet. Sen sijaan tarkoitan vastuulla sitä, että en syytä valinnoistani tai elämäntilanteestani muita vaan tiedostan itse olevani ohjaksissa - vaikka elämän virta kyllä ryöpyttää kuinka tahtoo, niin minä vähintäänkin tunnen itse päättäväni omasta suhtautumisestani, joka taas ohjaa ja vaikuttaa niihin valintoihin joita teen ja joita on tarjolla. Vastuu on sitä, etten kitise pahaa maailmaa vaan teen kaikkeni sen eteen, että toteuttaisin omaa tahtoani, omaa sisäistä ääntäni jonka mukaan koen hyväksi elää.

Jos en seuraa sisäistä ääntäni vaan pakenen, elämäni tuntuu enemmän tai vähemmän perseeltä. Kun seuraan sisäistä ääntäni, tahtoani, otan vastuun ja teen elämästäni juuri sellaista kuin tahdonkin.

Määrittelen tällä hetkellä onnellisuuden tahdon mukaan elämisenä.
tRip
Moderator

Post by tRip »

emmä ees yritä selittää... mä oon mä.
Keep it unreal.

CharlieBigPpotato
Kameleontti

Post by CharlieBigPpotato »

Meen ite kohta Järvenpään sosiaalisairaalaan päihdekuntoutukseen, yritän lopettaa stimulantit. Tosi kovan riippuvuuden niihin kehittänyt, vaikeaa löytää motivaatiota minkään tekemiseen ilman niitä, kun tuntuu kaikki niin masentavalta.
If the falling tide can turn and then recover, all alone we must be part of one another
mauseri
LD50

Post by mauseri »

CharlieBigPpotato wrote:vaikeaa löytää motivaatiota minkään tekemiseen ilman niitä, kun tuntuu kaikki niin masentavalta.
mä alotan (toivottavasti) antabuksen maanantaina. mulle on kalja tehnyt samalta kuullostavan olon.. moneskohan riippuvuus tää on jo mun elämässä..? rupee kyllästyttään tää touhu..
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
lanttu
Apteekki

Post by lanttu »

Itse olin 3v riippuvainen xanorista 10mg päivä kun lähdin tiputtaa! On onneksi ihana täti joka teki mulle tiputus ohjelman ja näin pääsin xanorista. 0-4mg rivatrillia menee päivä silti edelleen mutta sitten itse aiheutetut hermovauriot jalassani johon menee kipulääkkeenä oksikodonia pääasissa ja panacodia tramaliinki on respa!
Joten olen 2v aikana hankkinut opioidi koukun 45mg on päivässä oksikodonia 10-20mg/välillä 100mg ku sattuu niin saakelisti 10mg on refloihin + muita noita miedompia mutta niitä en laske koska en syö päivittäin panacodia tai tramalia, kaiken huippu on se että kun se oksikodonikaan ei vie niitä kipuja kokonaan niin välillä sitten sekakäyttö kunniaan wuhuu!!! :(
Sen verran voin sanoa että menee paremmin add diagnoosin saatua dexetrineä menee 5-10mg päivä ja provigil (modafiliini) 100-200mg ne vie kipua ja ahditusta koska diagnoosi on ADD+KESKIVAIKEA PANIIKKIHÄIRIÖ JA AHDISTUS, no olen 13v asti poltellut pilveä voisi sanoa miltein päivittäin välillä taukoa saattaa viikko olla sitten taas ollaan bongi tai jointti huulilla no sekin auttaa näihin kaikkiin mutta ei keskittymään joka on taas keskittymishäiriön kannalta huono asia!
Aloitan koulun 3 kertaa siis toisen asteen opinnot että, saisi edes ammatin ja olisi saavuttanut jtn ja uskon "nyt onnistuu" koska olen saanut pidettyä itseäni aika hyvin kurissa xanorin tiputus opetti jtn siinä oli siis hirveä koukku "HELVETTI" bentsoista onneksi päässyt fyysisestä koukusta eroon *HUOH*.
Nyt siis alkaa opioidi tiputus silleen että, pääsen fyysisestä koukusta eroon ja se onnistuu kesällä koska kylmä laukaisee kivut välittömästi eli siis talvet mopoillaa ja kesällä sitten poltellaan pilveä niin että, ei ns. kerkeä kesästä edes nauttia vaikka sitä se on hyvän olon ja fiiliksen maksimointia minun kohdalla kannabiksen kanssa :mrgreen:
Sitten talvi alkaa koulu ja tarvitaan energiaa! Minua pelottaa juuri se että, sitä pitää keinotekoisesti sitten rueta hankkimaan lääkkeilläni jos 8dexetrinee päivässä on määrätty ja 1 voin sanoa pärjääväni modafiliinin kanssa joka muuten on mainio lääke mutta toi lääke piri ei hotsita oikein koska olen aika altis riippuvuuksille mutta myös tiedän sen että voisin olla ilman mitään kun päättäsin sen mutta en halua pelkään kai että elämä olisi yksitoikkoista tjn.
Se päihteetön aika (kannabista en laske siihen mutta siihenkin raja!!!) kun esim. vaikka jälkikasvua pukkaa. En kylläkään koe olevani ns. ongelma käyttäjä vaan heikko kohtaamaan täysin selvinpäin asioita tarkoitan siis näitä lamauttavia "helpotusta tuovia" opiaatit/opioidit ja bentsot (pari bentsoo puuttuu resepteistä muuten kaikki haettavissa jos uusii ja on hakemattomiakin).
Ongelma siis lääkkeet sedatiiviset en kylläkään usko että stimulanttien kanssa ongelmaa syntyy koska liika käyttö laukaisee ahdistusta niitten kanssa on opeteltava elämään ja taas en usko että siinäkään ongelmaa on.
Pointti siis se että nimen omaan olen heikko pieni kuoppa tulee eteen elämässä pillereitä naamaa niin ei tunnu fyysinen eikä henkinen kipu ja muita huumeita päälle niin on hauskaa wuhuu se on siis loputtava minulla psyykkinen riippuvuus tuntuu jotenki pahemmalta varmaan monesta muustakin kuin fyysinen.
Huumeita on tullut testailtua aivan laidasta laitaan ja sitten kun päätin xanorin lopettaa niin tuntuu että psyyke on rautaa olin esim pikkusiskon rippi juhlissa yön valvoneena 100mg 2c-e:tä alla koko suvun edessä pokkana ja hauskaa oli esim kun papin naama vaihtelin väriä rypyt teki ihan outoja ilmeitä ja äänet kirkossa kun kaikuu niin kuuli ihan sairaita juttuja vieläpä olin tilanteessa kun siunataan alttarilla ripiltä päässyt eli siunasin pikkusiskoni aivan sekaisin.
Edellisen asian pointti on se että kun vetää ei ajattele muita siis olen ateisti että jumala ei ollut siinä hetkessä mielessä mukana heh mutta kummiskin systeri joka on itkenyt monet kerrat mun takia esim kun olen sairaalassa ei tietoo lähteekö henki vai ei ja itte ei osaa vastata tunteisiin kun just saanu vedot oxanestii ja myös mutsille ja koko suvulle harmaita hiuksia aiheuttanu viimekerta mutsin 10000e kauppa kassi motarilla aivan paskaks piripäissää itse en ratissa ollut mutta kortiton sekava ns kaveri :(
Kun sitä tässä just miettii kun tietää ettei oo rappiolla kummiskaan kaikki on muuten hyvin mutta pää haluaa olla millon missäki eikä siihen pitäis olla mitään nimellistä syytä kai se on tylsyys ennen sain kiksejä harrastuksistani mut ne kaikkosi kuten ne oikeat kaveritkin kun huumeet pukkas kuvioihin ja nyt kiroo miks päätin lähtee sille polulle no tehty mikä tehty ylöspäin mennään!!!!
VOIMIA KAIKILLE!!!
PS: Anteeksi kirjoitus virheet nopeesti kirjotin ku nopeesti tuli ajatuksetkin niin pisteet ja pilkut voi olla missä sattuun niin ja muistakaa KAIKKI ON OMASTA PÄÄSTÄNNE KIINNI :mrgreen:
wtf
lanttu
Apteekki

Post by lanttu »

CharlieBigPpotato wrote:Meen ite kohta Järvenpään sosiaalisairaalaan päihdekuntoutukseen, yritän lopettaa stimulantit. Tosi kovan riippuvuuden niihin kehittänyt, vaikeaa löytää motivaatiota minkään tekemiseen ilman niitä, kun tuntuu kaikki niin masentavalta.
Jaksamisia hieno päätös itte kävin kattoo sitä paikkaa kerran ja en jäänyt toivottavasti saat sieltä apua!
wtf
sxoxyvg
OD

Post by sxoxyvg »

Järvenpäästä kuullut vaan positiivista palautetta, toivottavasti menee hyvin!

Itsellä jarrukoukku edelleen. Kohta saan satsin suboxoneja joiden avulla yritän laskea annoksen alas, kylmiltään lopettaessa mieli aina tuntuu murtuvan kun on niin avuton, kipeä ja jaksamaton olo. Nyt olis vielä kiva tyttökin tarttunut mukaan joka myös motivoi lopettamaan. Ikävä olla kipeänä kun yhdessä on.
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
m
Lepakko

Taas subua..

Post by m »

Luulin jo olevani irti, mut..
Taas tuli otettua, ja olo on niin hyvä että taidan ottaa taas tulevaisuudessa.
Näin se on. Subu on parasta ainetta mitä oon ottanut. (sienien ja essojen jälkeen)
Oon vähä kuoseissa ku kirjoitan, saattaa olla sekavaa.
No hard feeligs?! :foil: 8) :lol:
Ahab

Re: Taas subua..

Post by Ahab »

m wrote:Luulin jo olevani irti, mut..
Taas tuli otettua, ja olo on niin hyvä että taidan ottaa taas tulevaisuudessa.
Näin se on. Subu on parasta ainetta mitä oon ottanut. (sienien ja essojen jälkeen)
Jos sieniä ja essoja ois rutosti saatavilla niin jäiskö subu ottamatta?
dredi
LD50

Post by dredi »

Ei kyllä. Itselläni on buprelääkitys 22mg/päivä jo kolmatta vuotta ja vaikka sieniä onkin saatavilla niin paljon kuin vain jaksan syödä en silti sen takia jättäisi lääkitystäni ottamatta...

Tosin tavoitteena on vähentää annostusta ja eventuaalisesti lopettaa kokonaan.
PELASTAKAA PIISKUJÄNIKSET!
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

Piti mennä ostaa taas kaljaa vaikka ei pitäis. 4 mutta silti. On näitä tälläsiä tilanteita kyllä turhan usein.

Huomenna kuukaudeks Saksaan toivottovasti ei ala siellä nitkuttamaan, ei nimittäin sovi siinä työn lomassa pahemmin doupata.
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.
tRip
Moderator

Post by tRip »

Mä rupeen oleen helvetin kyllästyny tähän vitun lääkekoukkuun..

Aluks bentsot tuntu olevan pelastus, joiden avulla sain elämän jättämät haavat arpeutumaan, eikä uudet kolhutkaan enää tuntunu niin pahalta.
Sit tuli kuvioihin panacodit, joita harvemmin oikeesti mihinkään kipuihin oon käyttäny.. ehkä siinä oheessa.
Dexedriini tuntu alussa olevan apu kaikkiin ongelmiin, sain mielenrauhan ja ja... kykenin olemaan yhteiskuntakelponen.
Nyt vaihdettiin metyylifenidaattiin, ku ei kestäny pää sitä valvomista ym. emmä sitä enää osannu käyttää lääkkeenä.

Enää en osaa sanoa onko näistä edes mitään apua.

Nyt oonki jo siinä jamassa että pakko vetää päivittäin tää kasa pillereitä että pysyy pää kasassa ja järki päässä, eikä ala itsemurha-kelat liikaa kukkimaan.

Oon vaan niin vitun kyllästyny elään ylimääräsen kemikaalipaskan voimin.
Tänään en o ottanu lääkkeitä, ja olo on sen mukanen.. pelkoa, ahdistusta, masennusta, mikään ei huvita. itkettää, surettaa.. ei huvita.
Keho huutaa aineita, se kouristelee kuin jokin yrittäisi päästä sisuksistani ulos.
Päässä flippaa onko mikään oikeesti todellista.. on kuin unta. mä en o Mä.

Päivä kerrallaan, hetki kerrallaan. Missä ystävät. Välil kelaa oks mulla oikeesti yhtään oikeeta ystävää.. joka välittää. En tiedä.
Ittensä tappaminen on viimeaikoina kiehtonu pelottavan paljon.
Mä en jaksa taistella.. oon aina ollu luovuttaja.
Ei vielä... emmä elämääni luovuta. vielä. Se on kuitenkin ajatuksena aina tukena. Se helpottaa tätä elämisen tuskaa.

Oikeesti mulla on asiat helvetin hyvin. emmä edes enää pahemmin kuosaa. Mun elämä on vaan riippuvainen kemiasta. Se on surullista.
Keep it unreal.

Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Oon huomannut, että nyt kun on pää kirkastunut ja päihteiden käyttö vähentynyt, että on aika absurdi olo välillä ja tunnen olevani aika faar out...

Oon miettinyt viimeaikoina psykejen lopetusta, varsinkin vähentämistä, enhän niitä otakkaan koko ajan, mutta olen vain miettinyt.

Mää oon hereillä päivässä noin 16 maksimissaan, puolet käytän töissä, siitä puolet koulu tehtäviin ja lopun siihen, että mietin päihteitä ja päihde juttuja. Pitäisköhän sitä päivän kapasiteetteja muuttaa?