Ayahuasca & analogit
-
bukz
- Karvakuono
Re: Ayahuasca & analogit
Tietääkös kukaan muuten minkä takia ayahuasca:sta oksentaa nimittäin ite tossa eilen nautin ekan kerran mitään psykedeeliä ja sattu olemaan ayahuascaa samaa keitosta joivat kaverit ja meni laattaamaan joku 20min päästä mutta ite ihmettelin että miks en oksenna kun trippi oli ohi niin palauduin muutaman tunnin ja otin LSA:ta kaveri otti samoja siemeniä ja joku 1-2 tuntia ja meni oksentamaan itse joku 6 tuntia ja sit nuq eikä oksentanu taaskaan.
Olen todella kiitollinen hälle joka minua osaa neuvoa tai yrittää
-
mauseri
- LD50
oon kerran nauttinut "aya"huascaa ja ei tullut yrjöjä, vessaan kyllä piti juosta muutaman kerran ku olin varma et nyt tulee.. (enkä todellakaan yrittänyt olla oksentamatta)bukz wrote:Tietääkös kukaan muuten minkä takia ayahuasca:sta oksentaa nimittäin ite tossa eilen nautin ekan kerran mitään psykedeeliä ja sattu olemaan ayahuascaa samaa keitosta joivat kaverit ja meni laattaamaan joku 20min päästä mutta ite ihmettelin että miks en oksenna kun trippi oli ohi niin palauduin muutaman tunnin ja otin LSA:ta kaveri otti samoja siemeniä ja joku 1-2 tuntia ja meni oksentamaan itse joku 6 tuntia ja sit nuq eikä oksentanu taaskaan.
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
-
Aukikco
- OD
FOOL, mä näkisin tossa Kalastajan esittämässä postauksessa merkittävänä kritiikin sun ilmaisusi ajoittaista dogmaattisuutta/absoluuttisuutta kohtaan. Siis, että vaikket välttämättä ajattele joustamattomasti, niin sanavalinnoistasi saa välillä sellaisen kuvan, ja sellaista on ymmärrettävästi ikävä lukea.
Tehkäämme kaikki töitä sen eteen, että oppisimme ilmaisemaan mahdollisimman luettavalla ja kuvaavalla tavalla. Absoluuttinen kielenkäyttö on absoluuttista kielenkäyttöä, tarkoitusperistä riippumatta.
Tehkäämme kaikki töitä sen eteen, että oppisimme ilmaisemaan mahdollisimman luettavalla ja kuvaavalla tavalla. Absoluuttinen kielenkäyttö on absoluuttista kielenkäyttöä, tarkoitusperistä riippumatta.
-
_FOOL_
- Apteekki
Täytyy yrittää petrata.Aukikco wrote:FOOL, mä näkisin tossa Kalastajan esittämässä postauksessa merkittävänä kritiikin sun ilmaisusi ajoittaista dogmaattisuutta/absoluuttisuutta kohtaan. Siis, että vaikket välttämättä ajattele joustamattomasti, niin sanavalinnoistasi saa välillä sellaisen kuvan, ja sellaista on ymmärrettävästi ikävä lukea.
-
Boilder
- Lepakko
Huomasin tämänkin kiinnostavaksi kasviksi ja tilaus paikankin löysin, mutta sen haluaisin varmistaa, että ovatko Banisteriopsis caapi ja Chacruna (Psychotria viridis) oikeat tuotteet mitä tilata?
“The more Chaotic I am, the more complete I am.”
-A.O.Spare
-A.O.Spare
-
_FOOL_
- Apteekki
Caapi ja chakruna ovat perinteistä Ayahuascaa.zul1us wrote:Huomasin tämänkin kiinnostavaksi kasviksi ja tilaus paikankin löysin, mutta sen haluaisin varmistaa, että ovatko Banisteriopsis caapi ja Chacruna (Psychotria viridis) oikeat tuotteet mitä tilata?
-
Boilder
- Lepakko
selvä homma kiitoksia tiedosta. varmaa ens kuussa tilaus laitettava tulemaan : )
“The more Chaotic I am, the more complete I am.”
-A.O.Spare
-A.O.Spare
-
Aukikco
- OD
Kuinka ollakaan, taas opetin ensisijaisesti itseäni. Hitto että elämä vaan kouluttaa nöyryyteen. Huhhuh._FOOL_ wrote:Täytyy yrittää petrata.
-
bom
- Lepakko
"Life is like stepping into a boat that is about to sail out to sea and sink." —Shunryu Suzuki
-
aphos
- Kameleontti
-
aphos
- Kameleontti
-
tropic
- Apteekki
Eilinen madventuresin jakso perustui suurimmaksi osaksi ayahuascaan. Heidän kolmas tuotantokausi lähti hyvin käyntiin : )
Heebot oli muistaakseni jossain Brasilian sademetsässä seuraamassa ayahuasca seremonioita/rituaaleja ja ottivat itsekin ayahuascaa. Ihan asiallisesti Tunna ja Riku kertoivat asiasta yleisölle.
Heebot oli muistaakseni jossain Brasilian sademetsässä seuraamassa ayahuasca seremonioita/rituaaleja ja ottivat itsekin ayahuascaa. Ihan asiallisesti Tunna ja Riku kertoivat asiasta yleisölle.
Can it be all so simple?
-
Happotatti
- Apteekki
Ainut vaan että sanoivat DMT:tä vahvemmaksi kuin LSD. Mutta se sallittakoon. Muistutti hyvin paljon omaa ayahuasca kokemusta. Hyvin pelottava.
Valehdeltaisko, että kaikki ois kohta ihan vitun hyvin?
-
dredi
- LD50
Joo se muakin vähän nauratti... "vahvempi kuin LSD" tosiaan. Ehkä herroilla on mennyt milli- ja mikrogrammat sekaisin...
PELASTAKAA PIISKUJÄNIKSET!
-
Dexma
- Moderator
Madventuresin Tunnan kommentti.
"Ihan vitun överit" "kaikki pyörii..."
Joo no on jo aika offtopik.
"Ihan vitun överit" "kaikki pyörii..."
Joo no on jo aika offtopik.
-
aphos
- Kameleontti
Katsoin tuon MV:n jakson..
Rantala otti vähän iisimmin, Tunnalla oli vähän vaikeampaa, kun ei laatta meinannut lentää. Aika perustyylinen ensimmäinen Aya-trippi. Tuossa kyllä kieltämättä alkuvaiheessa tuntuu olevansa fyysisesti erittäin hajalla, ei oikein tiedä pitäisikö seistä vai maata. Jos laatta ei meinaa irrota, niin olo käy erittäin tukalaksi. Tuntuukin, että Aya kiduttaa sinua niin kauan kunnes olet ansainnut sen jälkiolon mitä se aiheuttaa.
Ainoa mikä myöhäisemmissä tripeissä helpottuu, on se, että tiedät miten valmistautua. Varaudut myös siihen fyysiseen paineeseen jotenkin alitajuisesti. Myös voi kuvitella ympäröivän sademetsän liittyvän kokemukseen aika rajusti.
Rantala otti vähän iisimmin, Tunnalla oli vähän vaikeampaa, kun ei laatta meinannut lentää. Aika perustyylinen ensimmäinen Aya-trippi. Tuossa kyllä kieltämättä alkuvaiheessa tuntuu olevansa fyysisesti erittäin hajalla, ei oikein tiedä pitäisikö seistä vai maata. Jos laatta ei meinaa irrota, niin olo käy erittäin tukalaksi. Tuntuukin, että Aya kiduttaa sinua niin kauan kunnes olet ansainnut sen jälkiolon mitä se aiheuttaa.
Ainoa mikä myöhäisemmissä tripeissä helpottuu, on se, että tiedät miten valmistautua. Varaudut myös siihen fyysiseen paineeseen jotenkin alitajuisesti. Myös voi kuvitella ympäröivän sademetsän liittyvän kokemukseen aika rajusti.
-
Ahab
Niin varmaan riippuu mitä nyt sitten tarkoitetaan aineen vahvuudella. Vaikuttaahan LSD pienemmillä annoksilla kuin DMT mutta onhan se DMT helvetin paljon intensiivisempää kuin LSD. Jos vahvuudessa on kyse ainoastaan siitä että minkä verran tarvitaan että toimii niin kenties joku hivenaine on vielä LSD:täkin vahvempaa kun sitä tarvii niin vähän toimiakseen tavalla jolla se toimii.dredi wrote:Joo se muakin vähän nauratti... "vahvempi kuin LSD" tosiaan. Ehkä herroilla on mennyt milli- ja mikrogrammat sekaisin...
Tavan kansalaiselle joka katsoo televisiota huumeen vahvuus varmaan tarkoittaa sitä että kuinka sekaisin siitä menee ja jos sitä termiä nyt tahtoo käyttää niin kyllähän DMT:stä menee ihan vitun sekaisin.
-
_FOOL_
- Apteekki
Joo, ihan suoraan voi kyllä nähdä etä oli Rikun idea ottaa Ayahuascaa. Tuomas oli vaan mukana, mut ei koko sydämmellään. Mitäpä sitä odottaakaan voi; jos he eivät olisi niin toistensa vastakohtia, tuskin olisivat näin pitkään jaksaneet reissata yhdessä. Tunnakin sai purgattua loppuvaiheilla, mutta se oli aivan eri luokkaa, kuin Rikun purgaaminen. Kylmät väreet tuli kun ton jakson katto, mut se on just sen merkki että pitää juoda taas ja hyvin pian ja väkevästi sittenkin, prkl!. Ei jitään pahaa sanottavaa, valottivat Ayahusca turismista ihan olennaisia seikkoja ja tavallaan menivät kyllä mun arviointiasteikolla ihan hyväskyttävästi hakemaan lääkitystä; tieotoisina ja avoimin mielin. Jonkun verran häiitsi se spedeily niistä matkantarjoajan "Trip" -nimen hehkutuksista, mutta eihän kukaan täydellinen ole. Hyvä avaus uudelle kaudelle.
-
dredi
- LD50
Ei niitä voi verrata. Kokemukset ovat täysin erilaiset. En mä menisi sanomaan että DMT on välttämättä intensiivisempää kuin LSD. Se nyt riippuu ihan siitä miltä kantilta kattoo.Ahab wrote:Niin varmaan riippuu mitä nyt sitten tarkoitetaan aineen vahvuudella. Vaikuttaahan LSD pienemmillä annoksilla kuin DMT mutta onhan se DMT helvetin paljon intensiivisempää kuin LSD.
Pelkkä DMT:hän ei sinänsä toimi kuin parikymmentä minuuttia, onhan se tietty huimaa mutta ei läheskään väännä päätä solmuun samalla tavalla kuin LSD. Jos taas puhutaan DMT + MAOI kombosta niin on taas eri asia...
Kokeilepa joku päivä milligramman happoannosta ja kerro onko "intensiivistä"...
-
_FOOL_
- Apteekki
Mä en aina ymmärrä miten vuosia psykedeelejä kiskoneet jaksaa loputtomiin hehkuttaa tota annoksen kokoa...dredi wrote: Kokeilepa joku päivä milligramman happoannosta ja kerro onko "intensiivistä"...
-
Ahab
Niin tottakai mikä vaan on intensiivistä jos otetaan 50 kertaa tresholdia isompi annos. Vaikka sitten kofeiinia. Totahan pitäisi sitten verrata vastaavasti yhtä monin kertaiseen annokseen DMT:tä JOS niitä haluaa vertailla. Pointti oli enemmänkin se että vahvuus on mun mielestä ihan jotain muuta kuin että kuinka pieni annos tarvitaan tresholdin ylittämiseen. Happo annosta nostamalla musta on tuntunut että mulla kasvaa siinä vaan se stimulanttinen puoli ja tuntuu että jos sille tielle lähtee niin samoihin tuloksiin voi kenties päätyä ottamalla psykoottisen annoksen piriä. Ja onko mieleen solmuun vetäminen sitten tavoittelemisen arvoinen kokemus? Mä käytän psykedeelejä just päinvastaseen.dredi wrote:Kokeilepa joku päivä milligramman happoannosta ja kerro onko "intensiivistä"...
-
_FOOL_
- Apteekki
Samaa mieltä. Nautin muutenkin aivan minimaalisista annoksista mitä tahansa koska se korostaa oman mielikuvituksen merkitystä kokemuksen visuaalisuudelle. Kyse on jollakin tasolla vastuun ottamisesta kokemuksesta. Muutenkin jos mennään aina suurempiin annoksiin(joka on toisinaan kyllä ihan mielenkiintoistakin) tulee se LD50 vastaan, kun taas siirryttäessä koko ajan pienempiin annoksiin, kokemuksen intensiivisyyden puntari on muisa asioissa kuin itse substanssissa ja näkisin että mahdollisuudet saada todellista hyötyä kokemuksesta irti on loputon.Ahab wrote:Happo annosta nostamalla musta on tuntunut että mulla kasvaa siinä vaan se stimulanttinen puoli ja tuntuu että jos sille tielle lähtee niin samoihin tuloksiin voi kenties päätyä ottamalla psykoottisen annoksen piriä. Ja onko mieleen solmuun vetäminen sitten tavoittelemisen arvoinen kokemus? Mä käytän psykedeelejä just päinvastaseen.
En yleensäkään koskaan ole ottanut mitään "vajareita", mutta uskon tämän johtuvan siitä että ole pysyttäytynyt aina lukemieni tresholdannoksien yläpuolella nippa nappa ja luottanut turvalliselta tuntuvan annoksen riittäävään tehokkuuteen. Kokonaisvaltaisesti kyse on ehkä enemmän asenne eroista ja voisipa sanoa syvällisemmin ajateltuna tässä kohtaa että se mikä shamanismin ja psykonautismin erottaa on juuri tuo annostelu. En väitä että kumpikaan asenne olisi toistaan parempi lähestymistapa, mutta tahdon painottaa että kokemuksesta saatu hyöty on helpommin integroitavissa, mikäli annos on pienempi ja näin ollen asenteen, rituaalin ja syiden merkitys kasvaa mitä pienempiin annoksiin mennään. Shamanismi on tässä kehno vertauskuva praktiikasta, mutta koska sillä näyttäisi olevan itselleni tutunomainen kaiku, käytän sitä.
-
dredi
- LD50
Ei pidä paikkaansa.Happo annosta nostamalla musta on tuntunut että mulla kasvaa siinä vaan se stimulanttinen puoli
Happo on hyvin monitahoinen aine. Vaikutus muuttuu paljon kun annosta suurentaa. Kun lähdetään milligramma-asteikolle todellisuus muuttuu täysin... en oikein tiedä miten sitä selittäisi. Kai se pitää vaan kokea.
Tämähän on hapossa juuri parasta, että se LD50 ei kyllä käytännössä ikinä tule vastaan... ainakaan syömällä otettuna.Muutenkin jos mennään aina suurempiin annoksiin(joka on toisinaan kyllä ihan mielenkiintoistakin) tulee se LD50 vastaan
-
aphos
- Kameleontti
Aika suuri ero DMT/Harmala-seoksessa verrattuna esim. LSD:hen on se, että taikaliemi ei samaan tyylin häiritse hermostoa kuin monien tuntien trippaaminen hapoissa. Ehkä kokemus on sen verran lyhyempi ja äkäisempi, ettei samantyylistä fyysistä tilaa pääse syntymään. Senpä takia se on jotenkin paljon luonnollisemman tuntuinen ja paljon henkisempi. Siinä mielestäni se suurin ero.
LSD on huomattavasti scifimpää tavaraa, kemiallisempaa ja ilkeämpää. Diggailen molemmista, turha näitä on oikeastaan edes verrata.
LSD on huomattavasti scifimpää tavaraa, kemiallisempaa ja ilkeämpää. Diggailen molemmista, turha näitä on oikeastaan edes verrata.
-
Ahab
Aika hauskaa että sä voit sanoa mulle miltä joku kokemus ei ole mussa tuntunut. Tämä on jo psykedeelistä. Ymmärrän silti mitä tarkoitat ja varmasti tulee vielä testattua joku suurempi annos.dredi wrote:Ei pidä paikkaansa.Happo annosta nostamalla musta on tuntunut että mulla kasvaa siinä vaan se stimulanttinen puoli
-
Dexma
- Moderator
Tässä on kyllä pari juttua. Muistaakseni Fool joskus sanoi, ayahuascan kohdalla jotenkin näin, että jos "ottaa liikaa niin se hankaloittaa työskentelemistä" (tai jotenkin noin). Itse olen tätä huomannut, mutta itse olen enemmän sitä tyyppiä, että tykkään siitä, kun joku työstää mua niin rankasti, että sen kokemuksen jälkeen voi itse työskennellä. Sellainen opin tunnilla ja luen läksyni. (paskana oppilaana en tietenkään lue läksyjä vaan kiskon lisää deelejä..._FOOL_ wrote:Mä en aina ymmärrä miten vuosia psykedeelejä kiskoneet jaksaa loputtomiin hehkuttaa tota annoksen kokoa...dredi wrote: Kokeilepa joku päivä milligramman happoannosta ja kerro onko "intensiivistä"...
Toisaalta tuota intensiivisyyttä pienille annoksille voisi kehittää. Fool kerro taika sanojasi miten tuota voisi lähteä kehittään, että saisi tehtyä pienillä annoksilla enemmän työtä.
Itse oon myös huomannut, että jos esim erowidin annos koossa puhutaan jostain normal, common, strong annoksesta niin itse aina pyrin ottaan alussa sen strongin taikka jopa siitä suoraan isomman... no en tiiä. Olikohan se Terrence setä joka sanoi ottavansa viisinkertaisia annoksia sieniäkin itse...
-
Aukikco
- OD
En ole Fool, mutta sanon kuitenkin: Opettele tekemään työtä ilman mitään annoksia.Dexma wrote:Fool kerro taika sanojasi miten tuota voisi lähteä kehittään, että saisi tehtyä pienillä annoksilla enemmän työtä.
Tämä ei ole vain sanahelinää, tai itsestäänselvyyksien jauhamista, vaan olen ihan todella tätä mieltä. Se lienee kehittävimmästä päästä niistä mahdollisuuksista, joita sulla on. Kun toteutat sen, huomaat kuin itsestään että deelikokemuksesikin muuttuvat kehittävämmiksi.
Terence McKenna puhui kai siitä, että otti viitosen sieniä kerralla pimeässä huoneessa.Olikohan se Terrence setä joka sanoi ottavansa viisinkertaisia annoksia sieniäkin itse...
-
Dexma
- Moderator
Joo totta, mutta opiskelu on kivempaa kuvitetuilla kirjoilla.... (hei mää oon koukussa kato...lukee katos se rivien välissä jos et vibaa saanut?)Aukikco wrote:
Tämä ei ole vain sanahelinää, tai itsestäänselvyyksien jauhamista, vaan olen ihan todella tätä mieltä. Se lienee kehittävimmästä päästä niistä mahdollisuuksista, joita sulla on. Kun toteutat sen, huomaat kuin itsestään että deelikokemuksesikin muuttuvat kehittävämmiksi.
Terence McKenna puhui kai siitä, että otti viitosen sieniä kerralla pimeässä huoneessa.Olikohan se Terrence setä joka sanoi ottavansa viisinkertaisia annoksia sieniäkin itse...
Taisi olla noin se terrencen puhe... Paljon siistimpää olisi ollut jos se olis sanonut niin kuin mää kuulin. Tai ei oikeastaan.
Mut joo. Joskus, kun soitin kitaraa niin ehkä tärkein asia mitä oma kitaran soiton opettaja opetti mulle oli se kuinka opetan itse itseäni... Vuoden käynnin jälkeen opin soittamaan hurjempaa ja hurjempaa vauhtia, kun opin opetteleen. Ken tietää tapahtuukohan näin deelejen kohdalla. Katselee jotain Learyä niin ymmärtääkseni mitä vanhemmaksi tuli niin sitä vähemmän tuli trippailtua... Tai no en mää kyllä varma ole.
-
_FOOL_
- Apteekki
TOi mitä Aukicko sanoi pitää kyl paikkansa. Substanssien kannalta sanoisin että on hyvä oppia tuntemaan jjokin substanssi perinpohjin jolloin tietää mitä se on suuremmilla annoksilla ja mitä se on pienillä. Psykonauttimainen lähestymistapa näyttäis olevan tähdätä aina korkeammalle ja kartoittaa kaikki mahdolliset substanssit, kun taas shamanistisen lähestymistapa voisi tässä yhteydessä sanoa tarkoittavan sitä että kun on kokeiltu suuret annokset, ei yritetä vielä pidemmälle, vaan aloitetaan alusta ja ihan pienistä määristä kunnes tulee vastaan piste jossa kokemus on yhtä vaikuttava, mutta annoksen pienuuden takia nyt paljon paremmin hallittavissa kuin se suuri annos. Mä tein tän sienillä ja opin tuntemaan ne läpikotaisin, en tuolloin käyttänyt muita psykedeelejä. Tulin pisteeseen, jossa ne eivät voineet viedä minua enää pidemmälle, koska on sama otanko gramman vai kymmenen. Ne eivät voi myöskään viedä minua syvemmälle, sillä tiedän miten ne vaikuttavat ja pääsen niiden avulla aina sinne, mikäli tahdon.
Huomasin tuossa eilen ensimmäistä kertaa DMT:a polttaessani, että hyperspace on minulle jo tuttu paikka Ayahuascasta tietyiltä osin. Tällä kertaa ei ole kasviopasta mukana vaan omat jokapäiväiset oppaat(suojelushenget) pitävät huolta kokemuksesta. Jännä homma oli huomata että kun latasin n.35mg piippuun ja poltin ensimmäiset kaksi keuhkollista, kokemus sinkaisi jonnekkin sellaiseen tilaan jossa tapasin vieraita elämänmuotoja, tiloja ja avaruuksia, mutta kun toisella kerralla puolitoista tuntia tämän jälkeen poltin samasta kopasta kahdet keuhkolliset(eli kaikki loput) tulin tuttuun tilaan ja avaruuteen ja tiesin tasantarkkaan mitä tässä tilassa tapahtuu. Tuo oli täysin samainen tila, jossa olen parantanut Ayahuascan ja myös sienten avulla pienemmillä annoksilla. Annokseni Ayahuascassakin ovat olleet verrattain pieniä aina, sillä koin 7,5g mimosan olevan minulle aivan liikaa ja jos sitä voi verrata täällä usein puhuttuun 12g annokseen niin se on peini. Sopiva annos mimosassa on näin vertailun vuoksi minulle n.3-6g. Madaltamalla annosta olin juuri sopivassa tilassa jossa ajatus pysyy helposti kasassa. Toki visuaalinen anti on samaa, mikäli tekee itselleen toisen referenssipisteen rituaalin avulla, jolloin kokemuksen set&setting on aina lähes samanlainen. Mutta pienempien annosten tempo kokemuksessa on rauhallisempi ja siksi helpommin työstettävissä hyötykäyttöön, lähinnä parantamiseen. Isommat annokset vievät hakemaan kokemuksia, mutta pienemmillä tuota kokemusta voi hyödyntää. Jos set& setting, substanssi ja annostelu vaihtelee joka kerta, selvyyttä yhdesta tietystä asiasta on mahdotonta muodostaa. Mutta jos pidetään muuttujat pieninä löytyyy vertailupohjaa. Referenssipiste; mikä ihana sana.
Veikkaisin että koska otin molemmilla piipullisilla kahdet keuhkolliset, toisen kokemuksen työstettävyys johtui toleranssista.
Poltettava DMT on vaan harmillisen lyhytkestoinen. Kokemuksen lyhyen keston voi mielestäni käyttää parhaiten juuri uusien kokemusten hakemiseen ja niihin suuriin annoksiin, kun taas Ayahuascassa suosittelen aina etsimään sen matalimman ja ylimenevän annoksen väliltä sen oman "taajuuden". Ayahuascan sisältämä B.Caapi on luonnoltaan opastava ja purgatiivinä kokemus on tehokkaasti parantamistyöskentelyä tukeva, johon(parantumiseen) toki kaikki psykedeeliset kokemukset johtavat ja jota niistä kaikista aiheutuu, olipa tarkoitus parantaa tai ei.
Polttamalla DMT:a pystyin vertaamaan sitä Ayahuascan kanssa nautittun DMT:n vaikutuksiin, joten käytin referenssipisteenä Ayahuascakokemusta ja opin paljon siitä millainen DMT on ja puolestaan siitä millainen Ayahuasca on.
Huomasin tuossa eilen ensimmäistä kertaa DMT:a polttaessani, että hyperspace on minulle jo tuttu paikka Ayahuascasta tietyiltä osin. Tällä kertaa ei ole kasviopasta mukana vaan omat jokapäiväiset oppaat(suojelushenget) pitävät huolta kokemuksesta. Jännä homma oli huomata että kun latasin n.35mg piippuun ja poltin ensimmäiset kaksi keuhkollista, kokemus sinkaisi jonnekkin sellaiseen tilaan jossa tapasin vieraita elämänmuotoja, tiloja ja avaruuksia, mutta kun toisella kerralla puolitoista tuntia tämän jälkeen poltin samasta kopasta kahdet keuhkolliset(eli kaikki loput) tulin tuttuun tilaan ja avaruuteen ja tiesin tasantarkkaan mitä tässä tilassa tapahtuu. Tuo oli täysin samainen tila, jossa olen parantanut Ayahuascan ja myös sienten avulla pienemmillä annoksilla. Annokseni Ayahuascassakin ovat olleet verrattain pieniä aina, sillä koin 7,5g mimosan olevan minulle aivan liikaa ja jos sitä voi verrata täällä usein puhuttuun 12g annokseen niin se on peini. Sopiva annos mimosassa on näin vertailun vuoksi minulle n.3-6g. Madaltamalla annosta olin juuri sopivassa tilassa jossa ajatus pysyy helposti kasassa. Toki visuaalinen anti on samaa, mikäli tekee itselleen toisen referenssipisteen rituaalin avulla, jolloin kokemuksen set&setting on aina lähes samanlainen. Mutta pienempien annosten tempo kokemuksessa on rauhallisempi ja siksi helpommin työstettävissä hyötykäyttöön, lähinnä parantamiseen. Isommat annokset vievät hakemaan kokemuksia, mutta pienemmillä tuota kokemusta voi hyödyntää. Jos set& setting, substanssi ja annostelu vaihtelee joka kerta, selvyyttä yhdesta tietystä asiasta on mahdotonta muodostaa. Mutta jos pidetään muuttujat pieninä löytyyy vertailupohjaa. Referenssipiste; mikä ihana sana.
Veikkaisin että koska otin molemmilla piipullisilla kahdet keuhkolliset, toisen kokemuksen työstettävyys johtui toleranssista.
Poltettava DMT on vaan harmillisen lyhytkestoinen. Kokemuksen lyhyen keston voi mielestäni käyttää parhaiten juuri uusien kokemusten hakemiseen ja niihin suuriin annoksiin, kun taas Ayahuascassa suosittelen aina etsimään sen matalimman ja ylimenevän annoksen väliltä sen oman "taajuuden". Ayahuascan sisältämä B.Caapi on luonnoltaan opastava ja purgatiivinä kokemus on tehokkaasti parantamistyöskentelyä tukeva, johon(parantumiseen) toki kaikki psykedeeliset kokemukset johtavat ja jota niistä kaikista aiheutuu, olipa tarkoitus parantaa tai ei.
Polttamalla DMT:a pystyin vertaamaan sitä Ayahuascan kanssa nautittun DMT:n vaikutuksiin, joten käytin referenssipisteenä Ayahuascakokemusta ja opin paljon siitä millainen DMT on ja puolestaan siitä millainen Ayahuasca on.
Last edited by _FOOL_ on Sun 12 Apr 2009, 18:17, edited 2 times in total.
-
aphos
- Kameleontti
DMT - Gives what you need, not what you want 
Jostain tässä luin, että juuri harmaliinialkaloidit ovat erittäin tehokas masennuslääke, joka tietysti antaa ihan oman mausteen tuohon kokemukseen.
Jostain tässä luin, että juuri harmaliinialkaloidit ovat erittäin tehokas masennuslääke, joka tietysti antaa ihan oman mausteen tuohon kokemukseen.