Itsensä katsominen peilistä tripin aikana

Keskustelua psykedeeleistä ja hallusinogeeneista.
Aukikco
OD

Re: Itsensä katsominen peilistä tripin aikana

Post by Aukikco »

Katsoin tänään, ja näin valtavasti erilaisia puolia - tuhoutuneen, pilaantuneen, lyödyn, iloisen, hullun, inspiroituneen, elinvoimaisen, vahvan, kauniin, todellisen, loputtoman, minut.

minut
bUkkA

Post by bUkkA »

Suurehkolla määrällä ayahuascaa (Mimosa + Harmala) tuijottelin itseäni peilistä varmaankin tunnin. Tunnistan itseni peilistä, mutta kun tuijottaa tarpeeksi syvälle omaan tajuntaansa huomaa, että sielä on myös joku muu... HUASCA! :shock:
mauseri
LD50

Post by mauseri »

MissPsychedelic wrote:Tähän olen hyvin pettynyt; olen kuullut paljon mielenkiintoisia, huvittavia sekä jännittäviä kokemuksia peiliin katsomisesta, omien kasvojen vääristymisestä ym. tripeillä. Ja itse saatan tuijotella peiliin tunninkin, koettaa pakottaa näkyville muutoksia - mutta ei. Ainoastaan kerran 2C-E aiheutti sen, että peilikuvaltani katosivat silmät. :(
joo, oon mäkin tuijotellut tota pärstääni turhaan ties missä oloissa..
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
Vitamine
Psykonautti

Post by Vitamine »

Peiliin kun katsoin deksmeilyn aikana niin muuten ihan 'normaalilta' näytin, paitsi, että naama oli aina jossain oudossa asennossa esim. irvistyksessä tai todella suuressa hymyssä. Kuitenkin luulin ja luulen olleeni ihan naama peruslukemilla oikeasti.
Dekstro on joka kerralla erilaista 8)
"HERRA! Sä et oikeen tajuu tätä tilannetta, joten sit down niin mä vähän valasen sulle näitä mahdollisuuksia!"
no mitts mielikivitus….. on oikeesti. UNDO SOTUR__ banaani.jpg
trama
Psykonautti

Post by trama »

se riippuu niin paljon ihmisestä jotkut siihen pystyy jotkut taas ei.... en kyllä suosittele.
Thoxium

Post by Thoxium »

trama wrote:se riippuu niin paljon ihmisestä jotkut siihen pystyy jotkut taas ei.... en kyllä suosittele.
Mä suosittelen, jos kokee ongelmia peiliin katsomisessa, niin kyse saattaa olla jostakin pinnan alla lymyävästä möröstä._.

Pitäs vielä joskus päästä tripin aikan semmoseen huvipuistojen peilitaloon, vois olla huikeaa.
slack1
Psykonautti

Post by slack1 »

LSD:ssä näytin jotekin enemmän itseltäni... vaikea selittää D:. Meikä jotekin aina lumoutuu omiin pupilleihin niin ei noi kasvot muutu niin hirveesti tripin aikana.
Follow your dreams, you can reach your goals. I'm living proof.
frapathea

Post by frapathea »

Katoin itseäni viimeks kaksseeeessä peilistä ja olin kalpea mustasilmäinen ja mulla oli isot turvonneet verestävänpunaiset huulet ja se oli aika kiehtovaa. Mutta yleensä kyllä tykkään pitää enemmän kleopatrailluusiota yms yllä ja vältän peilejä, koska musta on ihan siistii olla se kleopatra, tai jotain muuta.
Siva
Kameleontti

Post by Siva »

frapathea wrote:Katoin itseäni viimeks kaksseeeessä peilistä ja olin kalpea mustasilmäinen ja mulla oli isot turvonneet verestävänpunaiset huulet ja se oli aika kiehtovaa. Mutta yleensä kyllä tykkään pitää enemmän kleopatrailluusiota yms yllä ja vältän peilejä, koska musta on ihan siistii olla se kleopatra, tai jotain muuta.
Mä näytin ihan vaan tripeillä olevalta 2C-E:ssä... siis samalta kuin hapoissa ja sienissä ja kaikissa. Mitään erikoista tuossakaan. Tosin sienissä kerran tapahtui huonoja juttuja, ehkä amanita muscarioiden kanssa kannattaa sitten olla varovainen...
I'm maybe bad
But I'm so perfectly good at it.
spz
Psykonautti

Post by spz »

frapathea wrote:Mutta yleensä kyllä tykkään pitää enemmän kleopatrailluusiota yms yllä ja vältän peilejä, koska musta on ihan siistii olla se kleopatra, tai jotain muuta.
Ehkä on ihan hyvä lähteä siitä että hyväksyy itsensä sellasena ku on ja sitä kautta pukea sit
itsensä kleopatraksi, tuntuu varmasti paljon mukavemmalta :mrgreen:

Jefferson Airplane - Pretty as you feel
Last edited by spz on Mon 22 Jun 2009, 15:43, edited 1 time in total.
"There is no such thing as death, life is only a dream, and we are the imagination of ourselves."

-Bill Hicks
_FOOL_
Apteekki

Post by _FOOL_ »

Mä tykkään varsinkin fenetyyliamiineissa mennä peilin eteen ilman paitaa ja tarkkailla hengitystä tuijottamalla rintakehän liikkeitä kun hengitän syvään. Näkee tavallaan kropan holistisemmin, suurempana kokonaisuutena, niin että on kuin ihon yksityiskohtien merkitykset jäisivät toisarvoiseksi ja iho ikään kuin kuultaa läpi. Kyse ei ole edes ihon kuultavuudesta, vaan sitöä tiedostaa kokonaisuutena oman kropan kun mikään ei rajoita sitä. Näkö- ja tunto aistit yhdistyvät tietoisuuteen kaiken toimvuudesta. Tällä tavalla huomasin, että vasemman keuhkon kipuni johtuivat vääränlaisesta hengitystavasta, jossa lyttäsin vasenta keuhkoani ja kulin ikäänkuin "rutussa". Ensimäisen kerran jälkeen olen pystynyt muistamaan tarkalleen, kuinka minun tulee hengittää, jotta ryhtini, keuhkoni toiminta ja ennen kaikkea hapenotto kyky toimivat kuin pitääkin. On merkittävää huomata miten sitä saa aikojen kuluessa opeteltua itselleen ihmeellisiä vikoja.

"Aivan kuin jokin henki vaikuttaisi aistihavaintoihini ja laittaisi minut tiedostamaan kehoni väärin, jolloin se voi pitää sitä hallussaan tuossa asennossa."
- elf itself.
Image
Touchet
Moderator

Post by Touchet »

_FOOL_ wrote:Mä tykkään varsinkin fenetyyliamiineissa mennä peilin eteen ilman paitaa ja tarkkailla hengitystä tuijottamalla rintakehän liikkeitä kun hengitän syvään. Näkee tavallaan kropan holistisemmin, suurempana kokonaisuutena, niin että on kuin ihon yksityiskohtien merkitykset jäisivät toisarvoiseksi ja iho ikään kuin kuultaa läpi. Kyse ei ole edes ihon kuultavuudesta, vaan sitöä tiedostaa kokonaisuutena oman kropan kun mikään ei rajoita sitä. Näkö- ja tunto aistit yhdistyvät tietoisuuteen kaiken toimvuudesta. Tällä tavalla huomasin, että vasemman keuhkon kipuni johtuivat vääränlaisesta hengitystavasta, jossa lyttäsin vasenta keuhkoani ja kulin ikäänkuin "rutussa". Ensimäisen kerran jälkeen olen pystynyt muistamaan tarkalleen, kuinka minun tulee hengittää, jotta ryhtini, keuhkoni toiminta ja ennen kaikkea hapenotto kyky toimivat kuin pitääkin. On merkittävää huomata miten sitä saa aikojen kuluessa opeteltua itselleen ihmeellisiä vikoja.

"Aivan kuin jokin henki vaikuttaisi aistihavaintoihini ja laittaisi minut tiedostamaan kehoni väärin, jolloin se voi pitää sitä hallussaan tuossa asennossa."
- elf itself.
Vau. Uskon ymmärräväni tasan tarkkaan mitä tarkoitat holistisella katsontakannalla ja ihon läpikuultavuudella.

Olen nyt 2C-T-2:ta kuurittaessani tuntenut kovaa tarvetta olla aloillani peilin edessä, joka on asetettu aivan jalkojeni juureen 45° kenokulmaan lattiaa ja seinää vasten. Tuijotan (zazen-tyyppisesti puoliksi aukinaisilla silmillä) omia kasvojani, jotka alkavat ilmehtimään luonnottomissa, mutta mielettömän kauniissa muodostelmissa. On hyvä hengittää ja lukittautua introspektiiviseen tilaan. Tunnen luiden ja ytimieni paistavan läpi; tunnen tämän hehkun taktiilisena sensaationa, joka pikkuhiljaa alkaa näyttäytymään synesteettisenä visuaalimattona. Hämäännyttävää on se, että ihon läpi kuultaa täysin vieraalta (as in alien) vaikuttavia sisäelimiä, jotka muistuttavat hieroglyfejä ja jotka muistuttavat minua muistoistani, joka pakottaa minut käsittelemään fyysistä muistiani, kipupisteitäni, varovaisuuttani, heiveröistä oloani.

Erään kerran myös masturboin innokkaasti nousujen aikana. Näytin säälittävältä, repaleiselta, nurkkaan ajeltulta kuolevalta mieheltä (ajattelin kaiketikin rivoja Vanhan Likaisen Sedän ajatuksia) josta orgasmin tullessa kuoriutuikin esiin äärimmäisen kaunis poikatyttö. Heittäydyin taaksepäin ja itkin hervottomasti pidellen itseäni sylissä. En voinut ymmärtää tätä; mikään ei voinut ymmärtää tätä; tämä oli täysin epäinhimillistä. Pakotin itseni käsittelemään narsistisia persoonallisuuspiirteitäni (minua nauratti mieleeni maalautuva kuva Narkissoksesta) ja tunsin valtavaa psykosomaattista kipua sydämeni tienoilla, joka tuntui olevan musta kohta. Lopputripin ajan käsittelin turvattomuudentunteeseeni liittyvää hylätyksi tulemisen pelkoa, vinoutunutta taipumustani itsekritiikkiin ja tarvetta kritisoida toisia sen sijaan.

Nyt tuntuu siltä, että olisin sisäistänyt peilikuvani. Mielettömän abstraktia. 2C-T-2 on totuusseerumi, mikäli uskoo vertauskuviin.
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
— Professori Louis Lewin, 1924
Poliklinikka
OD

Post by Poliklinikka »

En kerenny edes tuota ekaa kirjoitusta kunnolla lukemaan ni mua alko jo pelottamaan :foil:.
frapathea

Post by frapathea »

spz wrote:
frapathea wrote:Mutta yleensä kyllä tykkään pitää enemmän kleopatrailluusiota yms yllä ja vältän peilejä, koska musta on ihan siistii olla se kleopatra, tai jotain muuta.
Ehkä on ihan hyvä lähteä siitä että hyväksyy itsensä sellasena ku on ja sitä kautta pukea sit
itsensä kleopatraksi, tuntuu varmasti paljon mukavemmalta :mrgreen:

Jefferson Airplane - Pretty as you feel
Niin. Si8ihen mä oon pyrkinytkin. Muttakun ei se frapakleopatra aina tunnu niin hyvältä. Viimeks olin kai hetken ajan mies, se oli epämukavaa. Mut jotenki usein se peiliin kattominen tuottaa sellasen inhottavan ahistuksen, ai toi mä olinki. Pitäis pitäis mut miten. Miten kaikilta liikaa vaativa perfektionistinen neurootikko yhtäkkiä alkaa hyväåksyä itteään....
Bateman
Apteekki

Post by Bateman »

Usein näyttää siltä, että omat kasvot ovat jotenkin hirviömäiset, näyttävät välillä vanhenevan ja muutenkin tietyt varjostukset jotenkin korostuu siten, että näyttää, kuin jotain vampyyria katselisi... Tietty se riippuu myös siitä, millainen ilme on naamalla.

Usein on sellainen fiilis, ettei huvita edes katsella itseään peilistä tai varsinkaan epäselvemmistä heijastavista pinnoista, kuten ikkunalasista pimeällä (tällöin peilikuva saa tilaisuuden vääristyä vielä enemmän...) Toisaalta se on joskus ihan hauskaakin katsella naamataulunsa muuttuvan.

Usein myös, jos liikahdan peiliä kohti nopeasti niin, että peilikuva vastaavasti syöksähtää minua kohti, tulee jotenkin vahva tunne, että peilikuva on toinen henkilö, joka käyttäytyy uhkaavasti. Ihan mielenkiintoinen efekti.

Kättä sen sijaan on hauska katsoa. Jotenkin varsinkin tryptamiineissa pystyy katsomaan kättään jotenkin uudessa valossa, se näyttää oudolta lihakimpaleelta tai apinan kätöseltä, peukalon koko suhteessa muihin sormiin näyttää hassunkuriselta jne. :D
you see them on the freeway, it don't look like a lot of fun
but don't you try to fight it; "an idea who's time has come"
Aukikco
OD

Post by Aukikco »

Touchet wrote:Erään kerran myös masturboin innokkaasti nousujen aikana. Näytin säälittävältä, repaleiselta, nurkkaan ajeltulta kuolevalta mieheltä (ajattelin kaiketikin rivoja Vanhan Likaisen Sedän ajatuksia) josta orgasmin tullessa kuoriutuikin esiin äärimmäisen kaunis poikatyttö. Heittäydyin taaksepäin ja itkin hervottomasti pidellen itseäni sylissä.
Sä olet ihan vitun kaunis. Kiitos.
Uke
LD50

Post by Uke »

Mä näin vaa omat isot pupillit peilistä. Eikä nekään kovin isot ollu, ei siellä muuta erikoista kurkistanu :(
Image
''Ihmiset ovat tismalleen kuin kukat: tarvitsemme aurinkoa ja hoivaa ja sen sellaista, mutta kasvamme paremmin kun päälle nakkaa pussin paskaa.''

PLUR Peace, Love, Unity, Respect.
dredi
LD50

Post by dredi »

Mä näin mut.
PELASTAKAA PIISKUJÄNIKSET!
Psycho
Psykonautti

Post by Psycho »

Bateman wrote:Usein näyttää siltä, että omat kasvot ovat jotenkin hirviömäiset, näyttävät välillä vanhenevan ja muutenkin tietyt varjostukset jotenkin korostuu siten, että näyttää, kuin jotain vampyyria katselisi... Tietty se riippuu myös siitä, millainen ilme on naamalla.

Usein on sellainen fiilis, ettei huvita edes katsella itseään peilistä tai varsinkaan epäselvemmistä heijastavista pinnoista, kuten ikkunalasista pimeällä (tällöin peilikuva saa tilaisuuden vääristyä vielä enemmän...) Toisaalta se on joskus ihan hauskaakin katsella naamataulunsa muuttuvan.
Kyllä juurikin näin, mutta riskiä ei aina uskalla ottaa. Hyvällä settingillä korkeintaa pieniä annoksia peiliä kiitos =)
Ei ihminen paljon tiedä... en minä ainakaan. En edes tiedä, että tiedättekö te olevanne tai oletteko koskaan olleet.
lhc08
Tuppisuu

Post by lhc08 »

On kyllä tosi mielenkiintoista. Ensimmäiset 5 sekuntia naama näyttää normaalilta, mutta kun rupeaa keskittymään tarkemmin niin naama rupeaa vääntelehtimään ja muuttuu hirveän näköiseksi. Ite ainakin säikähdän joskus kovastikin. Lasse gjertsen on aika hyvin kuvannut tuon tässä : http://www.youtube.com/watch?v=h9EpnVAl5JA
King Ink
LD50

Post by King Ink »

Dexmeissä tuijotin itseäni vähän aikaa peilistä enkä tuntenut minkäänlaista yhteyttä itseni ja sen peilissä olevan henkilön kanssa. Toki tajusin että minähän se siinä pällistelin, mutta en sillä hetkellä tuntenut näyttäväni ulkoisesti siltä miltä näytän sisäisesti. Se oli aika pelottava kokemus ja käänsin nopeasti katseeni ja keskityin taas juttelemaan mielikuvitukseni kanssa.
sakustar
Karvakuono

Post by sakustar »

Kätevä temppu, jolla voi helposti huomata milloin psykoosi on hiipinyt päälle :D
"Jännää tää pevekki, sanoi kettu pihlajanmarjoista."

"ILOISESSA ALAMÄESSÄ OLET ELÄMÄSSÄ - OTA LISÄÄ VAUHTIA OLET NOPEAMMIN POHJALLA"
dredi
LD50

Post by dredi »

minkä päälle?
sakustar
Karvakuono

Post by sakustar »

Todellisuudentajun. Siinä vaiheessa kun peilistä katsoo takaisin joku muu on hyvää vauhtia pääsemässä tavoitteeseen.
"Jännää tää pevekki, sanoi kettu pihlajanmarjoista."

"ILOISESSA ALAMÄESSÄ OLET ELÄMÄSSÄ - OTA LISÄÄ VAUHTIA OLET NOPEAMMIN POHJALLA"
Olento
Apteekki

Post by Olento »

Ei ehkä ihansamaasia ku peili, mut peilityynijärvi on kans aika magee?
dredi
LD50

Post by dredi »

Kerro ihmeessä lisää.
Olento
Apteekki

Post by Olento »

Vähän hankala selitettävä, kannattaa käydä joskus kurkkaamassa.
magiclymagical
Apteekki

Post by magiclymagical »

Aina ku oon deeleissä peiliä tuijotellut niin se on joko niin että näyttää n.10v nuoremmalta(=lapselta) tai sitten peilistä katsoo jonkinlainen "evil myself" tai jotain :D
Mun ajatukset on vaan mun ajatuksii, sul on vapaus miettii omia.
Jussi
Apteekki

Post by Jussi »

sakustar wrote:Todellisuudentajun. Siinä vaiheessa kun peilistä katsoo takaisin joku muu on hyvää vauhtia pääsemässä tavoitteeseen.
Todellakin näin.

Itse olen vältellyt peiliin katsomista.. Ehkä juuri sen takia kun muut ovat kertoneet sen olevan pelottavaa..

Aina kun katsoin tripillä peiliin, se näyttää multa, mutta ei tunnu multa... Ei oikestaan tuntunut selvinpäinkään.

Mutta TIETO siitä että se olen minä on ihan hyvä asia. Ei enää pelota.
Se oon MÄ, vakavana todellisuuden edessä. Ei hymyä. En ole mielestäni kaunis, mutta en rumakaan. Ehkä en vaan tiedä. Kenen näkökulmasta se kauneus pitäis määritellä? Omasta mielestäni olen neutraalin tjs näköinen..

Kauneus tulee iän myötä mun mielestä^^

Suuret pupillit todellakin häiritsee itsensä tunnistamista. Silmiin katsoessa tunnistaa kyllä toisen ihmisen vaikka ei näkiskään muita kehon osia. Ja jos silmät muuttuu niin.. :foil:
Kun matkalle kerran on lähdetty, ei paluuta takaisin enää ole.
majesteetti
Psykonautti

Post by majesteetti »

Ennen kuumottelin peiliin katsomista psykedeeleissä. Nykyään on niin sinut itsensä kanssa että kyllä sinne uskaltaa katsoa ja pitempäänkin tutkailla. Kyllä sieltä välistä on vaikka mitä ihmeellistä takaisin katsonut mutta hienoja kokemuksia olleet<3 Viimeksi kasvot muuttuivat jonkunsortin mayan intiaanin kasvoiksi, selvä soturi. Aika makeaa.
Mitä mä oon tänne joskus höpöjä kirjotellut.