Riippuvuuksista - Vertaistukea, ajatuksia..
-
slack1
- Psykonautti
Re: Riippuvuuksista - Vertaistukea, ajatuksia..
Whuu, kuun eka täysin selvä päivä!
Follow your dreams, you can reach your goals. I'm living proof.
-
Dexma
- Moderator
Haistakaa paska. Mitähän mää taas oon funtsinut?Dexma wrote:Oon huomannut, että nyt kun on pää kirkastunut ja päihteiden käyttö vähentynyt, että on aika absurdi olo välillä ja tunnen olevani aika faar out...
Oon miettinyt viimeaikoina psykejen lopetusta, varsinkin vähentämistä, enhän niitä otakkaan koko ajan, mutta olen vain miettinyt.
Mää oon hereillä päivässä noin 16 maksimissaan, puolet käytän töissä, siitä puolet koulu tehtäviin ja lopun siihen, että mietin päihteitä ja päihde juttuja. Pitäisköhän sitä päivän kapasiteetteja muuttaa?
-
tRip
- Moderator
Sä nimenomaan funtsit.. se on ihan hyvä juttu. Oot oikeesti helvetin fiksu tyyppi. Muista se.Dexma wrote:Haistakaa paska. Mitähän mää taas oon funtsinut?Dexma wrote:Oon huomannut, että nyt kun on pää kirkastunut ja päihteiden käyttö vähentynyt, että on aika absurdi olo välillä ja tunnen olevani aika faar out...
Oon miettinyt viimeaikoina psykejen lopetusta, varsinkin vähentämistä, enhän niitä otakkaan koko ajan, mutta olen vain miettinyt.
Mää oon hereillä päivässä noin 16 maksimissaan, puolet käytän töissä, siitä puolet koulu tehtäviin ja lopun siihen, että mietin päihteitä ja päihde juttuja. Pitäisköhän sitä päivän kapasiteetteja muuttaa?
Mä luulen että oon pikkuhiljaa matkalla kohti sitä, että psyket ja ghanja on kaikki se mitä tarvitsen ollakseni onnellinen.. Joskus harvoin unikkoteetä.
Luonnollisuus on noussut tavoiteltavaksi asiaksi. Joillekkin se ei merkitse mitään, itselleni se on elämä.
Kaikki kemikaalimoska on vaan turhaa päihtymystä. Haluan jokaisessa kuosissani olevan luonnonhengen läsnä. Ja mikä sitten on kuosi ja mikä 'kuosi.'
Pyrin itse siihen että oppisin jokaisesta kuosaamisesta jotain. Ja pikkuhiljaa luopuisin kokonaan koko kuosaamisesta. Se on turhaa.
Haluan oppia elämään elämää sen omilla ehdoilla ja psykoaktiiveilla.
Lääketehtaiden kemikaalit ovat osa tämän ihmiskunnan turmellusta (myönnän että niistä on ollut paljon apua, ja varmasti moni saakin niistä apua, mutta silti..)
Päivä kerrallaan..
Keep it unreal.
Vaultti.net - coming soon..
-
Thoxium
Kohtuus kaikessa, myös päihteissä. Elämässä on hyvä kulkea kultaista keskitietä, eli ei liikaa mitään vaan kaikkea kohtuudella. Tämä pätee ihan minkä tahansa asian kanssa. Päihteet eivät ole välttämättä pahasta, kunhan käyttö pysyy normaalin rajoissa. Psykedeelit mielestäni nimenomaan opettavat tätä, pitää ottaa oppi vastaan.
-
mauseri
- LD50
10 päivää ilman mitään (yks huasca matka, mut matkoja ei lasketa). pakko olla aika tyytyväinen itseensä. monesta tää kuullostaa naurettavalta, mut mulle tää on jo suuri suoritus.. ei oo vastaavaa tainnut tapahtua vuosiin.. tulee jo ajateltua jotain muutakin ku, miten tänään pää sekasin. siistii.. on vaan aika vitun passiivinen olo. ei jaksa siivota, ei oikein jaksas tehdä ees ruokaa.. eiköhän sekin helpota ajan kanssa. päivä kerrallaan
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
-
Swampthing
- Apteekki
mauser: kyl joskus saa jumittaa. Tosin jos sulta löytyy joku luova harrastus, niin pakota ittes sen pariin. Kyl se toimii.
Mieli on mukava paikka asua.
-
Dexma
- Moderator
Joo hanki mauseri se skitta ja perustetaan blues bändi. Mää soitan soolot sitten...Swampthing wrote:mauser: kyl joskus saa jumittaa. Tosin jos sulta löytyy joku luova harrastus, niin pakota ittes sen pariin. Kyl se toimii.
(OLTAIS KUIN HENDRIX!!!!)
-
mauseri
- LD50
MITEN OPIN NAUTTIMAAN ELÄMÄSTÄ SELVINPÄIN? eihän täs oo mitään järkee.. ei vittu MIKÄÄN huvita. odotan vaan että saan huumeita.. vois oikeesti alkaa harkitseen jotain hoitoo. SAMAA VITUN PASKAA VUODESTA TOISEEN.
piti kirjottaa pitkä postaus, mut en löydä sanoja, enkä jaksa miettiä..
naurakaa vaan..
naurakaa vaan..
-
Dexma
- Moderator
Pakota itsesi tekemään jotain mitä et ole ikinä kokeillut. Kävele vaikka naapuriin kahveille ja vie niille pullaa! (oot aika kova jätkä jos ton uskallat tehdä noin vaan tosta noin.... paljon kovempi kuin kukaan hörhö... )mauser1911 wrote: SAMAA VITUN PASKAA VUODESTA TOISEEN.
-
mauseri
- LD50
ei oo pullaaDexma wrote:Pakota itsesi tekemään jotain mitä et ole ikinä kokeillut. Kävele vaikka naapuriin kahveille ja vie niille pullaa! (oot aika kova jätkä jos ton uskallat tehdä noin vaan tosta noin.... paljon kovempi kuin kukaan hörhö... )mauser1911 wrote: SAMAA VITUN PASKAA VUODESTA TOISEEN.
-
Touchet
- Moderator
Nähdäkseni "selväpäisyys" on hivenen orpo käsite. Aivokemiamme muovaantuvat jatkuvasti ympäristön vaikutuksesta ja kokemuksemme määrittyy alinomaan uudelleen näiden vaikutteiden vuoksi; geomagneettiset kentät amplifikoivat aivosähköaaltoja, sokeri ylläpitää virkeystilaa, televisio desynkronoi aivo-osastoja, sanan "rakkaus" lukeminen saa toimimaan pyyteettömämmin.mauser1911 wrote:MITEN OPIN NAUTTIMAAN ELÄMÄSTÄ SELVINPÄIN? eihän täs oo mitään järkee.. ei vittu MIKÄÄN huvita. odotan vaan että saan huumeita.. vois oikeesti alkaa harkitseen jotain hoitoo. SAMAA VITUN PASKAA VUODESTA TOISEEN.
Mielestäni välittäjäainetoimintojen hallittu muovaaminen ergonomisempaan suuntaan on sellainen asia, mistä on itsetietoiselle otukselle pelkästään hyötyä. Ja mukava olokin on hyötyä. Eksogeenisten aineiden tapa muuntaa aivotoimintaamme on niiden itseisarvo. Oikeinkäytön kannalta tärkeää on se, että kouluttaa itseään havainnoimaan päihteiden vaikutuksissa jotakin sellaisia asioita mitkä miellyttävät myös silloin, kun niiden välitön vaikutus on loppunut - tällöin nämä kamapäiset kokemukset vaikuttavat ikäänkuin taustalla elämäsi loppuun asti.
On hyvin hauskaa pyrkiä olemaan mahdollisimman selvinpäin - ajattelemaan mahdollisimman tarkkaavaisesti ja konstailemattomasti. Aika pian sitä huomaa, että päihteet eivät enää tunnukkaan estävän tätä. Ja mahdollisesti samantien sitä oppii ottamaan enemmän vastuuta oikean kaman käytöstä oikeaan aikaan; tiettyinä hetkinä tietyt aineet vaikuttavat tietyllä tavalla ja on paras pyrkiä parhaimpaan mahdolliseen yhdistelmään. Omakohtaisen kokemukseni kautta voin varauksettomasi suositella kamankäytön ritualisoimista.
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
— Professori Louis Lewin, 1924
-
mauseri
- LD50
-
Touchet
- Moderator
Itsehän en ole riippuvainen mistään muusta kuin siitä mitä sisäinen diilerini tarjoaa minulle. Eli kaikesta tarvittavasta.
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
-
tRip
- Moderator
Mauseri Mahtavaa..! Mä ymmärrän suamauser1911 wrote:MITEN OPIN NAUTTIMAAN ELÄMÄSTÄ SELVINPÄIN? eihän täs oo mitään järkee.. ei vittu MIKÄÄN huvita. odotan vaan että saan huumeita.. vois oikeesti alkaa harkitseen jotain hoitoo. SAMAA VITUN PASKAA VUODESTA TOISEEN.
naurakaa vaan..
Mä oon ihan samassa jamassa tällähetkellä.
tarviin apua ymmärtääkseni itteeni..miks vitus tarviin jokapäivä douppii selvitäkseni päivästä..
Välillä tuntuu eettei millään o enää mitää vitun väliä.. mut se ei kuitenkaan riitä lannistamaan sitä tosiseikkaa et elämä on mahtavan hieno ja ainutlaatunen mahollisuus.
Samassa jamassa ollaan..
Mä oon kyllästyny oleen reppana joka ei osaa huolehtii ees itestään..
Me tarvitaan apuu..
Mä oon valmis oleen sun tukena voittamaan sen helvetin.. vaikka iteki siinä helvetissä rämmin, silti koen että voin näyttää sulle mitä on elämä. Mitä on elämä ilman douppii ja miten siitä voi nauttia. Emmä itekkään kyl osaa, mut opetellaan? Tehään elämästämme mahtava tarina.
Ei elämä o helppoo.. ei sen pidäkkään, muutenhan se ois helvetin tylsää.
Mauseri, oot tosi hieno ja arvokas ihminen. Susta välittää moni ihan helvetisti.
Kaikki järjestyy ja kaikesta selviää.. elämä on elämää varten annettu
Mä en kyl enää tiedä kuka mä oon, enkä tiedä mihin mä oon matkalla, mut Uskon.. se on ainoo mikä antaa mun elämälle tarkotuksen.
Ystävät on parasta elämässä.. ystävyys.. ja rakkaus..
Voimia ja jaksamisia..
-ystäväsi tRip
Keep it unreal.
-
mauseri
- LD50
^^ KIITOS. tuli tosi hyvä mieli ku luki ton. kyllä me pärjätään. pitää vaan oppia ottaan vastaan vaikeemmatkin ajat, ei aina tarvii olla kivaa. pitäs saada päästä vittuun tää "ei selvänä voi pitää hauskaa" ajattelumalli. t:ystävä
-
Touchet
- Moderator
Mun mielestä sun postauksista ei oo ikinä välittynyt sitä tuntoa, että sulla olisi jotenkin huono fiilis. (Johtunee siitä, että niissä on aina rakennetta, joka johtaa johonkin.) Tuntuu tosi oudolta pyrkiä oivaltamaan, että kokisit joskus asioiden olevan äärimmäisen huonolla tolalla tai täysin päin vittua. Musta sulla on mahtava elämänasenne.diudiu wrote:...
-
Dexma
- Moderator
Muistetaan pojat hengittää
Sitten noustaan neljän jalan varaan.
Sitten noustaan kahdelle jalalle
Sitten lähdetään käveleen aavikkoa pitkin
Sitten kävellään niin pitkään että on metsää ja vettä...
Sen jälkeen se kävely on ollut sen arvoista.
-
Touchet
- Moderator
Ah, kehkeytyy täysin psykedeelinen metaofftopic. Annetaan lonkeroiden luikerrella.Dexma wrote:Muistetaan pojat hengittää
Kiitos, Dexma - tämä oli lyhyt versio ihmiskunnan historiasta. Se on pelkkää voittoa.
-
tRip
- Moderator
Menin sanattomaksi.. kiitos :)Touchet wrote:Mun mielestä sun postauksista ei oo ikinä välittynyt sitä tuntoa, että sulla olisi jotenkin huono fiilis. (Johtunee siitä, että niissä on aina rakennetta, joka johtaa johonkin.) Tuntuu tosi oudolta pyrkiä oivaltamaan, että kokisit joskus asioiden olevan äärimmäisen huonolla tolalla tai täysin päin vittua. Musta sulla on mahtava elämänasenne.diudiu wrote:...
Kaikilla meillä on vaikeat hetkemme, mutta miksi takertua negatiiviseen kun voi luoda ympärilleen positiivista.
Keep it unreal.
-
Aukikco
- OD
Lakkaa pakenemasta sitä mitä sun fyysisessä kehossa tuntuu. Keskity tuntemaan miltä osin sun keho ja sitä kautta myös sun mieli on lukossa ja tee asialle jotain.mauser1911 wrote:MITEN OPIN NAUTTIMAAN ELÄMÄSTÄ SELVINPÄIN? eihän täs oo mitään järkee.. ei vittu MIKÄÄN huvita.
Heti. Älä odota huomiseen. Anna silti itsellesi aikaa oppia vähitellen, sillä koulu ei tule loppumaan kesken.
HIKOILE
-
mauseri
- LD50
kiitos! kävin koiran kanssa juoksentelemassa pelloilla, nyt hikoilenAukikco wrote:Lakkaa pakenemasta sitä mitä sun fyysisessä kehossa tuntuu. Keskity tuntemaan miltä osin sun keho ja sitä kautta myös sun mieli on lukossa ja tee asialle jotain.mauser1911 wrote:MITEN OPIN NAUTTIMAAN ELÄMÄSTÄ SELVINPÄIN? eihän täs oo mitään järkee.. ei vittu MIKÄÄN huvita.
Heti. Älä odota huomiseen. Anna silti itsellesi aikaa oppia vähitellen, sillä koulu ei tule loppumaan kesken.
HIKOILE
-
Siva
- Kameleontti
Pitäis lähtä katkolle! Ikinä täysikäisyyden jälkeen tollasissa laitoksissa oleskellut, nyt on pakko sulkea ittensä jonnekin refloja kärsimään. Kyl se vähän vaikeuttaa lopettamista kun kaikki vetää ja kaikilla on.
Ainoa mikä vaikuttaa heikolta on usko.
Tsemppiä kaikille. <3
Tsemppiä kaikille. <3
I'm maybe bad
But I'm so perfectly good at it.
-
Dexma
- Moderator
Voimia erittäin paljon...Siva wrote:Pitäis lähtä katkolle!
Tossa kohtaa on jo pitkälle menossa.
-
ferox
- OD
Siva, jaksamisia. Nautithan sitten kuivilla olosta kun pääset pois (niin kauan kuin siinä on mitään nautinnollista!) Suburefloista selviytymisestä ei kannata heti "palkita" itseään subulla. 
Vaultilta olisi joskus hauska tavata joku selvinpäin
Vaultilta olisi joskus hauska tavata joku selvinpäin
“ ferox puhuu usein asiaa omas todellisuustunnelissaan ” — frapa
-
Dexma
- Moderator
Mää oon aika usein muuten selvinpäin... (uskotteko?)
Ei, oikeastaan tää rupee tuntuu hyvältä. Joskus tuntuu yllättävän helpolta sanoa, ettei mulla ole päihdeongelmaa... Toisaalta psykepää mikä psykepää... aina tripillä... samaa hommaa nää kaikki on.
Ei, oikeastaan tää rupee tuntuu hyvältä. Joskus tuntuu yllättävän helpolta sanoa, ettei mulla ole päihdeongelmaa... Toisaalta psykepää mikä psykepää... aina tripillä... samaa hommaa nää kaikki on.
-
Thoxium
En tiedä olenko itse todella kokenut päihderiippuvuutta, joten en voi tietää täysin miltä teistä tuntuu. Olisi kai väärin edes luulla ymmärtävänsä, toisen kokemaa synkkyyttä ja sisäistä helvettiä. Itselläni on auttanut liikunta, kehon ja mielen ravitseminen ja kunnossa pito hyvinkin paljon päihdehimoihin. Terveellinen ruokavalio, sopivasti liikuntaa, hetkestä nauttiminen, ihan pienistäkin asioista nauttiminen ja positiivinen asenne itseäni ja elämää kohtaan, ovat itselläni rakentaneet todella lujapohjaisen hyävänolon tunteen ja tyytyväisyyden elämää kohtaan. Vaikken olisikaan juuri jonain hetkenä tyytyväinen nykyiseen tilanteeseeni ja tapahtumiin, niin en anna sen vaikuttaa omaan onnelisuuteeni, tiedostan ja hyväksyn ne sellaisina kuin ne ovat, muutos alkaa itsestäni.
Todella mukava kuulla teidän edistymisestä, henkisestä kasvusta, vahvistumisesta. Teissä kaikissa on se voima kokea onnellisuus ja hyvä olo ilman päihteitä, te pystytte voittamaan kaiken sen paskan mistä kärsitte.
Sivalle jaksamisia, sä pääset just niin pitkälle kuin haluat, pystyt saavuttamaan sen mitä haluat. Sä oot hieno ihminen ja varmasti oot vahvistunut ja karaistunut joka tuskallisen kokemuksen/elämyksen kautta, ja tuut vahvistumaan edelleen. Usko vaan ittees, oot ainutlaatuine ja vahva, eikä mitkään kemikaalit pysty sua estämään <3
Dexma: Mun mielestä sä oot kulkenut oikeaan suuntaan, deelit, vaikka kuositteluun niitäkin on mahdollista käyttää, opettavat kuitenkin varmasti enemmän kuin mitkään muut päihteet. Musta tuntuu että sä oot jo alkanut sisäistämään sen kaiken kunnolla ja nauttimaan elämästä sinänä mitä se on. Oppimisen tie jatkuu koko elämän, kuljet oikeeseen suuntaan.
mauser: Pitkään jatkunut kuosittelu varmasti imee paljon energiaa selvinpäin olosta, siksi ei huvita. Mut mitä pitempään on selvinpäin niin alkaa palautuu se energia takasin elämään, päivä kerrallaan, hetki kerrallaan, nauti kaikesta, nauti ilma päihteitä. Päihteet antaa nautintoo, mut sä löydät varmasti sitä nautintoo kaikesta muutakin kun kunnolla paneudut siihen. Nauti siitä että oot olemassa, nauti koiran kanssa lenkkeilystä, nauti joka ikisestä hetkestä sillä se on kaikki sun. Voimia!
Todella mukava kuulla teidän edistymisestä, henkisestä kasvusta, vahvistumisesta. Teissä kaikissa on se voima kokea onnellisuus ja hyvä olo ilman päihteitä, te pystytte voittamaan kaiken sen paskan mistä kärsitte.
Sivalle jaksamisia, sä pääset just niin pitkälle kuin haluat, pystyt saavuttamaan sen mitä haluat. Sä oot hieno ihminen ja varmasti oot vahvistunut ja karaistunut joka tuskallisen kokemuksen/elämyksen kautta, ja tuut vahvistumaan edelleen. Usko vaan ittees, oot ainutlaatuine ja vahva, eikä mitkään kemikaalit pysty sua estämään <3
Dexma: Mun mielestä sä oot kulkenut oikeaan suuntaan, deelit, vaikka kuositteluun niitäkin on mahdollista käyttää, opettavat kuitenkin varmasti enemmän kuin mitkään muut päihteet. Musta tuntuu että sä oot jo alkanut sisäistämään sen kaiken kunnolla ja nauttimaan elämästä sinänä mitä se on. Oppimisen tie jatkuu koko elämän, kuljet oikeeseen suuntaan.
mauser: Pitkään jatkunut kuosittelu varmasti imee paljon energiaa selvinpäin olosta, siksi ei huvita. Mut mitä pitempään on selvinpäin niin alkaa palautuu se energia takasin elämään, päivä kerrallaan, hetki kerrallaan, nauti kaikesta, nauti ilma päihteitä. Päihteet antaa nautintoo, mut sä löydät varmasti sitä nautintoo kaikesta muutakin kun kunnolla paneudut siihen. Nauti siitä että oot olemassa, nauti koiran kanssa lenkkeilystä, nauti joka ikisestä hetkestä sillä se on kaikki sun. Voimia!
Last edited by Thoxium on Fri 07 Aug 2009, 13:59, edited 1 time in total.
-
Siva
- Kameleontti
Ihania tsemppauspuheita, ootte aika ihania. <3 Yhdyn feroxiin sen verran että haluisin kans selvinpäinsyyttä tähän miittailuun!
Onhan tuossa kyse ihmisestäkin, vahvuudesta ja näin eespäin..
Mulla on sama, nautin pienimmistäkin asioista mistä vaan pystyn. Mutta se ei vaan muuta aina sitä tosiasiaa että maailma on mätä, paskanen, perseestä.Thoxium wrote:Terveellinen ruokavalio, sopivasti liikuntaa, hetkestä nauttiminen, ihan pienistäkin asioista nauttiminen ja positiivinen asenne itseäni ja elämää kohtaan, ovat itselläni rakentaneet todella lujapohjaisen hyävänolon tunteen ja tyytyväisyyden elämää kohtaan.
I'm maybe bad
-
Thoxium
Ei vaan sun mielikuva maailmasta on mätä, paskanen, perseestä. Sun oma pääs määrää pitkälti sen miten näät ja koet maailman. Kokeile vaikka vaihteeks nähdä maailma ja elämä mahdollisuuksia täynnä, ainutlaatuinen kokemus elää, nauttia ja kokea. Sä ite luot maailmas.Siva wrote:Mulla on sama, nautin pienimmistäkin asioista mistä vaan pystyn. Mutta se ei vaan muuta aina sitä tosiasiaa että maailma on mätä, paskanen, perseestä.Onhan tuossa kyse ihmisestäkin, vahvuudesta ja näin eespäin..
-
Siva
- Kameleontti
Näinhän se on, mutta eikö se mene tietyssä vaiheessa vähän itsekusetuksen puolelle?Thoxium wrote:Ei vaan sun mielikuva maailmasta on mätä, paskanen, perseestä. Sun oma pääs määrää pitkälti sen miten näät ja koet maailman. Kokeile vaikka vaihteeks nähdä maailma ja elämä mahdollisuuksia täynnä, ainutlaatuinen kokemus elää, nauttia ja kokea. Sä ite luot maailmas.Siva wrote:Mulla on sama, nautin pienimmistäkin asioista mistä vaan pystyn. Mutta se ei vaan muuta aina sitä tosiasiaa että maailma on mätä, paskanen, perseestä.Onhan tuossa kyse ihmisestäkin, vahvuudesta ja näin eespäin..
I'm maybe bad
-
Thoxium
Ei, ellei sitä itse pidä itsekusetuksena?Siva wrote:Näinhän se on, mutta eikö se mene tietyssä vaiheessa vähän itsekusetuksen puolelle?Thoxium wrote:Ei vaan sun mielikuva maailmasta on mätä, paskanen, perseestä. Sun oma pääs määrää pitkälti sen miten näät ja koet maailman. Kokeile vaikka vaihteeks nähdä maailma ja elämä mahdollisuuksia täynnä, ainutlaatuinen kokemus elää, nauttia ja kokea. Sä ite luot maailmas.Siva wrote:Mulla on sama, nautin pienimmistäkin asioista mistä vaan pystyn. Mutta se ei vaan muuta aina sitä tosiasiaa että maailma on mätä, paskanen, perseestä.Onhan tuossa kyse ihmisestäkin, vahvuudesta ja näin eespäin..