Katsomisen arvoisia leffoja?

Keskustelua taiteista ja luovuudesta.
dredi
LD50

Re: Katsomisen arvoisia leffoja?

Post by dredi »

PELASTAKAA PIISKUJÄNIKSET!
Ensiö
Lepakko

Post by Ensiö »

dredi wrote:Waking Life on ihan jännä.
Tää oli kyllä hyvä, kun itse aihe kiinnostaa ja toteutettu jännällä tekniikalla. Pilviövereissä kun yritin katsoa tuota niin se yksi sellissä manaava punanaaminen sälli alkoi pelottamaan ihan tosissaan. Luulin että se on oikea saatana, joka tulee ruudun tälle puolen kohta!
Minä. Nimeni on Puks. Olen ainoa elollinen Saturnuksessa. Muks!
Uke
LD50

Post by Uke »

Shottas Ihan jees pätkä, jos tykkää katella Jamaikan menoa. Pääosissa mm. Wyclef Jean, Kymani Marley
Image
''Ihmiset ovat tismalleen kuin kukat: tarvitsemme aurinkoa ja hoivaa ja sen sellaista, mutta kasvamme paremmin kun päälle nakkaa pussin paskaa.''

PLUR Peace, Love, Unity, Respect.
UltraViolet
Kameleontti

Post by UltraViolet »

Falling Down kertoo ukkelista joka saa terpeekseen ärsyttävistä idiooteista.
Starring Michael "sex machine" Douglas ja jotain muita urpoja.
Iha hyvä leffa, aika samanlaisia tuntemuksia itellä.. 8)
IMDB-kakkaa aiheesta
Aukikco
OD

Post by Aukikco »

Adrenochrome wrote:Suosittelen paljon dokumenttia The Mindscape of Alan Moore, jossa sarjakuvakirjoittaja Alan Moore puhuu itsestään, sarjakuvista, taiteesta, taikuudesta, kulttuurista, filosofioista ja kaikesta mahdollisesta. Harvinaisen fiksu mies ja melko psykedeelistä avaruuskulttuuriasiaa, joka varmasti kiinnostaa monia täällä.
Suosittelen myös kovasti.
Siva
Kameleontti

Post by Siva »

Tykkäsin Twilightista aika paljon. Tulee varmaan jatko-osaa! Kiva herkkispätkä, jännästi ohjattu. En ymmärrä miksi sitä pitää dissata. :/
I'm maybe bad
But I'm so perfectly good at it.
Thoxium

Post by Thoxium »

Siva wrote:Tykkäsin Twilightista aika paljon. Tulee varmaan jatko-osaa! Kiva herkkispätkä, jännästi ohjattu. En ymmärrä miksi sitä pitää dissata. :/
Siksi kun se on semmonen teininyyhkytarina ;'(

Pi oli mielenkiintonen leffa.
Uke
LD50

Post by Uke »

Green Street Hooligans 1&2

2. oli IMVHO paljon parempi ku 1. mut eihän sitä kakkosta voi ilman ykköstä katsoa. Kyllä nämä on katsomisen arvoisia!
http://www.imdb.com/title/tt0385002/
http://www.leffatykki.com/elokuva/hooligans/arvostelut

en jaksa atm ettiä enempää infoa.
Image
''Ihmiset ovat tismalleen kuin kukat: tarvitsemme aurinkoa ja hoivaa ja sen sellaista, mutta kasvamme paremmin kun päälle nakkaa pussin paskaa.''

UltraViolet
Kameleontti

Post by UltraViolet »

Crankit(1 ja 2) on kans aika hauskoja. Ykkönen oli kyllä musta parempi ja vähä ärsytti se kakkonen välillä ku tuntu että on pelkästään huorien pyllyjä ja julkista nussintaa (taas) ja huhhuh miten rankkoja lyylejä ja teppoja ja vaikka niitten leffojen idea onki ehkä siinä muttei musta tartte sillee olla että sen jälkeen tuntuu että ois nähny taas vähäks aikaa tarpeeks pillupersettä. Tai no ääh.
Mut oli se siltikin ihan hassu. Ja kannattaa katsoa joo. Varsinki ehkä paukuissa.. saattaa olla vielä hauskempaaki.
mauseri
LD50

Post by mauseri »

UltraViolet wrote:Crankit(1 ja 2) on kans aika hauskoja. Ykkönen oli kyllä musta parempi ja vähä ärsytti se kakkonen välillä ku tuntu että on pelkästään huorien pyllyjä ja julkista nussintaa (taas) ja huhhuh miten rankkoja lyylejä ja teppoja ja vaikka niitten leffojen idea onki ehkä siinä muttei musta tartte sillee olla että sen jälkeen tuntuu että ois nähny taas vähäks aikaa tarpeeks pillupersettä. Tai no ääh.
Mut oli se siltikin ihan hassu. Ja kannattaa katsoa joo. Varsinki ehkä paukuissa.. saattaa olla vielä hauskempaaki.
cranck ykkösen oon kattonu n.20kertaa. 2 oli pettymys
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
UltraViolet
Kameleontti

Post by UltraViolet »

mauser1911 wrote: cranck ykkösen oon kattonu n.20kertaa. 2 oli pettymys
Oli se kyllä aika paljon huonompi ku ykköinen. Ois ollu kivempaa jos se ois kuollu siinä lopussa oikeesti!
Siva
Kameleontti

Post by Siva »

Starkweather oli aika kova pätkä! Jos tykkää katsoa kun ihmisiä tapetaan niin <3.
I'm maybe bad
But I'm so perfectly good at it.
Uke
LD50

Post by Uke »

^mielenkiintonen juippi tuo.
Image

Aesma
OD

Post by Aesma »

Danny the Dog http://www.imdb.com/title/tt0342258/

Aika dramaattinen tommonen trilleri missä on mukana mätkimistä.
mauseri
LD50

Post by mauseri »

Gandalffi wrote:Shottas Ihan jees pätkä, jos tykkää katella Jamaikan menoa. Pääosissa mm. Wyclef Jean, Kymani Marley
Mun mielestä se oli aika paska. kyllä sen taisin loppuun asti kattoo,mut.. kaikki tehty vähän huonosti..

Kertokaapas välillä noista uusista hyvistä leffoista joita tulee. toiminta/draama/komedia jne i dont care. ainut on romanttiset paskat joista en tahdo kuulla.
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
surly
Lepakko

Post by surly »

Der Baader Meinhoff Komplex, kertoo 70 luvun Saksan terroristi ryhmästä Red Army Faction. Leffa on aika pitkä mutta todella hyvä, jos piti Der Untergang:ista niin luultavasti uppoaa myös tämä.
Times are tough, huh, bud?
Aukikco
OD

Post by Aukikco »

Kirjotin toisaalle Antichrististä:

Kun katson Lars von Trieriä, voin luottaa kärsimykseen. Antichrist ei tee poikkeusta.

Elokuva kuvaa raadollisen läheltä inhimillisyyttä ja menetyksen esiintuomaa pirstaloitumista. Alun paljaudesta lähtien on jälleen selvää, että niin katsojalta kuin henkilöhahmoiltakin tullaan vaatimaan kaikki. Antichristin ihmiset ovat särkyneitä ja omien pakkomielteidensä rajoittamia. Maailma on pelottava ja käsittämätön. Kaikki tapahtuva etenee omaa, vastaansanomatonta tahtiaan.

Antichrist on lohduton pahan mielen elokuva. Pystyn ymmärtämään, miksi moni kokee sen tai von Trierin muut elokuvat liiaksi. Itselleni teos on kuitenkin puhdistautuminen. En odota elokuvilta kivaa tai viihdyttävää, vaan minun ja tekijän persoonallisisten kokemusten yhteentörmäyksen sytyttämää syvää elämystä, peiliä johon heittäydyn ja joka ajaa minua kohti itseäni. Tämän Antichrist minulle teki ja tekee.

Von Trierin maailmassa toivoa ei liiemmin ole. Pahuus hengittää suoraan kasvoille. Elokuva hajottaa muistuttamalla totaalisella tavalla maailmamme väkivaltaisuudesta ja ihmisten rikkinäisyydestä. Parhaimmillaan tämä tuska inspiroi ja rohkaisee: Kärsimyksen tiedostaminen pakottaa antautumaan. Antautuminen ja hyväksyminen johdattavat vastuun ja kasvamisen äärelle. Satuttaminen loppuu vasta kun ihminen puhdistautuu ja voimautuu vastaanottamalla oman kärsimyksensä, totaalisesti ja ehdoitta. Muistuttamalla maailmassa olevasta pimeydestä Lars von Trier tekee tilaa valolle.

Elokuva on sekä teknisesti että sielullisesti ravitseva. Niin visuaalisuus kuin näyttelijätkin koskettavat. Kokonaisuus puhuu tekijänsä ainutlaatuista kieltä. En suosittele Antichristia kenellekään, sillä luotan siihen että elokuvaa tarvitsevat katsovat sen ilman suositustanikin.
dredi
LD50

Post by dredi »

Sä voisit aukio hyvinkin kirjoittaa leffa-arvosteluja vaikka metro-lehteen! :D
PELASTAKAA PIISKUJÄNIKSET!
Aukikco
OD

Post by Aukikco »

dredi wrote:Sä voisit aukio hyvinkin kirjoittaa leffa-arvosteluja vaikka metro-lehteen! :D
Musta tuli nyt epävarma!
Kalavale
Apteekki

Post by Kalavale »

Aukikco wrote:Kirjotin toisaalle Antichrististä:

Kun katson Lars von Trieriä, voin luottaa kärsimykseen. Antichrist ei tee poikkeusta.

Elokuva kuvaa raadollisen läheltä inhimillisyyttä ja menetyksen esiintuomaa pirstaloitumista. Alun paljaudesta lähtien on jälleen selvää, että niin katsojalta kuin henkilöhahmoiltakin tullaan vaatimaan kaikki. Antichristin ihmiset ovat särkyneitä ja omien pakkomielteidensä rajoittamia. Maailma on pelottava ja käsittämätön. Kaikki tapahtuva etenee omaa, vastaansanomatonta tahtiaan.

Antichrist on lohduton pahan mielen elokuva. Pystyn ymmärtämään, miksi moni kokee sen tai von Trierin muut elokuvat liiaksi. Itselleni teos on kuitenkin puhdistautuminen. En odota elokuvilta kivaa tai viihdyttävää, vaan minun ja tekijän persoonallisisten kokemusten yhteentörmäyksen sytyttämää syvää elämystä, peiliä johon heittäydyn ja joka ajaa minua kohti itseäni. Tämän Antichrist minulle teki ja tekee.

Von Trierin maailmassa toivoa ei liiemmin ole. Pahuus hengittää suoraan kasvoille. Elokuva hajottaa muistuttamalla totaalisella tavalla maailmamme väkivaltaisuudesta ja ihmisten rikkinäisyydestä. Parhaimmillaan tämä tuska inspiroi ja rohkaisee: Kärsimyksen tiedostaminen pakottaa antautumaan. Antautuminen ja hyväksyminen johdattavat vastuun ja kasvamisen äärelle. Satuttaminen loppuu vasta kun ihminen puhdistautuu ja voimautuu vastaanottamalla oman kärsimyksensä, totaalisesti ja ehdoitta. Muistuttamalla maailmassa olevasta pimeydestä Lars von Trier tekee tilaa valolle.

Elokuva on sekä teknisesti että sielullisesti ravitseva. Niin visuaalisuus kuin näyttelijätkin koskettavat. Kokonaisuus puhuu tekijänsä ainutlaatuista kieltä. En suosittele Antichristia kenellekään, sillä luotan siihen että elokuvaa tarvitsevat katsovat sen ilman suositustanikin.
Mutta eihän antichristin maailma ole ollenkaan pelottava tai käsittämätön?

Antichrist ei ole pahan mielen elokuva, tuo on oma ehkä sanoisin jopa väärä tulkintasi.

Von Trierin maailma on toivoa täynnä, en taaskaan tiedä mistä puhut. Toivohan syntyy nimenomaan siitä katsojasta joka kokee ja ymmärtää, tai ei ymmärrä ja ylikokee. Elokuva ei todellakaan hajoita, eikä ole mitenkään erikoinen väkivallaan kuvauksessaan, eivätkä ihmiset ole rikki, sanoisin että tässä sinun egosi puhuu.

Suosittelen antichristiä niille joilla on liian ahdas käsitys tunteiden skaalasta ja siitä mitä oikeasti maailmassa tapahtuu, niille jotka vielä ajattelevat että on hyvää ja pahaa, niille joiden elämä on sietämätöntä.
All things are equal, there are no special things.
UltraViolet
Kameleontti

Post by UltraViolet »

Kun itselläni on ollu masennus suunnilleen aina niin luulen, että ymmärrän ton Antichristin hyvin eri tavalla kuin ne, joilla ei ole ollut sairautta. Von Trier itse oli elokuvaa tehdessään vakavan masentunut ja se minusta näkyy elokuvassa. Ei mulla muuta.
Uke
LD50

Post by Uke »

just tossa lopetin Jurassic Parkin viimesen osan (III) ja edelleen imo loistavimpia trilogioita / leffoja mitä on IKINÄÄN tehty. Koko trilogian siis kattelin tässä parin päivän sisään - tuli tuo eka osa joskus pienenä katottua melkein joka viikonloppu, ni ei sitä ihan niin kovin innolla enää jaksanu kattoa :mrgreen:
Tällästä haluaisin lähteä kattomaan http://www.youtube.com/watch?v=mwvJI81BsiE <3
Image

Aukikco
OD

Post by Aukikco »

Kalavale, musta tuntuu ettet sä ihan ymmärtänyt mun kirjoitustani.

Mulle tuli Antichristista hyvä olo vaikka se raastoikin. Leffa elävöitti mua. Maailma on lohduton vääjäämättömyydessään, mutta ei se sitä tarkoita etteikö olemassaolo olisi kaunista.
Uke
LD50

Post by Uke »

Justiinsa loppui tuo Helter Skelter nimine leffa... Oli aaaika pirun hyvä leffa..mielenkiintonen.
Image

Huiko
LD50

Post by Huiko »

Katsoin vähän aikaa sitten Martyrs nimisen leffan.
Vaikuttava oli ja tuli pitkästä aikaa piirtämis intoa. :)
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
horna
Kameleontti

Post by horna »

Tulipa taas katseltua Dogma. Aivan mahtava leffa. Suosittelen kaikille.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings. Drugs just flies you. Choose!
sxoxyvg
OD

Post by sxoxyvg »

Louis Therouxin uus dokkari, jenkkiskidit apteekinpireissä

Louis.Theroux.Americas.Medicated.Kids.WS.PDTV.XviD-WATERS @ piratebay
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

The onion movie! Ihan oikiasti en oo mistää muusta semmosii nauruja saanu ku tuosta leffasta ku pajareissa ekakertaa katto eikä tienny siitä ennakkoon mitää millanen se oli :D suosittelen siinä kuolee nauruun

Edit: Toine legenda mikä tuli mieleen on SPUN metaleffa :)
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma
_Melba
Kameleontti

Post by _Melba »

No ainaki reindeerspotting